konto usunięte

Temat: Inwestycje w Lublinie (i okolicach)

Są oferty na nową drogę Lublin - Piaski. Będzie taniej?

LUBLIN. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma 11 ofert od wykonawców chętnych do budowy drogi S 17 na odcinku od Lublina do obwodnicy Piask.

Komisja przetargowa zasiadła już do sprawdzania ofert zawierających ceny postawione przez wykonawców. To ciekawe zestawienie, bo GDDKiA oszacowała koszt inwestycji na ponad 684 miliony złotych. Tymczasem najtańsza oferta przedstawiona przez polsko - hiszpańskie konsorcjum firm FCC Construction i Erbud opiewa na niecałe 393 miliony. Z kolei najdroższa oferta przewyższa kosztorys, bo konsorcjum polsko - irlandzkie firm SRB Civil Engineering, John Sisk & Son i Henpol zaproponowało blisko 779 milionów złotych. To zresztą jedyna oferta przewyższająca kosztorys inwestora.

Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na koniec września. Jeśli Urząd Zamówień Publicznych nie dopatrzy się nieprawidłowości w przetargu i jeśli nie będzie odwołań to w październiku GDDKiA podpisze umowę z wykonawcą.

Jeśli uda się dotrzymać takiego harmonogramu, to budowa drogi powinna zacząć się w listopadzie. Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał bowiem równo dwa lata na oddanie ekspresówki do ruchu.

Ten przebudowany odcinek trasy S 17 będzie biegł od węzła Witosa w Lublinie do początku obwodnicy Piask. Wykonawca będzie też zobowiązany do budowy dróg dojazdowych i nowego dojazdu do Świdnika.

Do 21 września GDDKiA czeka na oferty od firm chcących budować inny odcinek drogi S 17, od węzła "Sielce" (przed Kurowem) do węzła "Bogucin" (przed Jastkowem).

Maciej Bielak
gazeta Wyborcza Lublin

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Lublinie (i okolicach)

2010-08-10

Rewolucja. Autobusy z GPS, toalety na przystankach

"LUBLIN. GPS-y w autobusach, tablice z informacją czy autobus ma opóźnienie i kiedy przyjedzie, system liczenia pasażerów. To wszystko już niedługo będzie wprowadzane w lubelskiej komunikacji miejskiej

Fot. Iwona BurdzanowskaWczoraj Zarząd Transportu Miejskiego otworzył koperty z ofertami w przetargu na dostawę m.in. systemu informacji pasażerskiej. - Wpłynęło siedem ofert. Teraz wybierzemy najlepszą - mówi Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM-u.

Przewoźnik ma do wydania na to prawie 4,6 mln zł. Wygra firma, która zaproponuje najniższą cenę. Najtańszą ofertę (4,2 mln zł) zaproponowała firma Emtal, najdroższa przekraczała 10,5 mln złotych, ale trzeba jeszcze sprawdzić czy we wnioskach nie ma błędów.

Zwycięzca przetargu będzie musiał dostarczyć i zamontować 46 tablic, na których będą wyświetlane informacje o tym kiedy przyjedzie autobus oraz czy ma opóźnienie. Tablice zawisną na wiatach i słupkach w centrum miasta oraz w okolicach dworców PKS i PKP. Informację będzie wysyłało z pojazdu specjalne urządzenie, a wybrana w przetargu firma ma dostarczyć 300 takich urządzeń. Wprowadzony zostanie także system liczenia pasażerów. Pozwoli on na dobranie autobusu w zależności od tego, ile osób jeździ daną trasą (pasażerowie często skarżyli się, że na uczęszczanych trasach jeżdżą małe autobusy, a tam gdzie korzysta zaledwie kilka osób kursują przegubowce - to ma się zmienić) oraz dopasowanie liczby kursów na danej linii. Oprócz tego na niektórych przystankach mają się pojawić wiaty z toaletami i kioskami. ZTM już rozpoczął wymianę niektórych słupków na wiaty oraz zastępuje stare wiaty nowymi.

Na stronie internetowej ZTM pojawi się też informacja o miejscu, w którym aktualnie znajduje się autobus. Dostępny będzie system, który pomoże nam jak najlepiej zaplanować trasę. Wszystko ma być gotowe i działać w połowie 2012 r. ZTM większość pieniędzy na ten system dostał z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego (pieniądze unijne). Koszt całego projektu to ponad 13 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych wyniesie blisko 10 mln."

Piotr Kozłowski
Gazeta Wyborcza Lublin



Wyślij zaproszenie do