Rafał Ł.

Rafał Ł. Właściciel,
Creaciones Virtuales
SL

Temat: Ultralekkie w Polsce

Chcialem sie zapytac jak to wyglada w Polsce czy licencje na ULM wydawane za granica sa w Polsce honorowane?
Slyszalem, ze w Polsce ma sie albo licencje pilota prywatnego i wyzej albo nic.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Ultralekkie w Polsce

Nie wiem dokładnie jak wygląda sprawa honorowania uprawnień na ULMy zrobionych za granicą. Jednak sporo ludzi wyjeżdżało swego czasu do Czech i wracała z kwitami, więc jakiś sens tego jest.
W Polsce można zrobić uprawnienia na ULMy - nie jest to jednak licencja a świadectwo kwalifikacji. Tak czy siak - można robić uprawnienia w kraju; koszt około 9000zł. (Aeroklub Krakowski).

konto usunięte

Temat: Ultralekkie w Polsce

Adrian B.:
Nie wiem dokładnie jak wygląda sprawa honorowania uprawnień na ULMy zrobionych za granicą. Jednak sporo ludzi wyjeżdżało swego czasu do Czech i wracała z kwitami, więc jakiś sens tego jest.
W Polsce można zrobić uprawnienia na ULMy - nie jest to jednak licencja a świadectwo kwalifikacji. Tak czy siak - można robić uprawnienia w kraju; koszt około 9000zł. (Aeroklub Krakowski).
Podobnie Podhalański w Łososinie - na 3X-trim'ku
Rafał Ł.

Rafał Ł. Właściciel,
Creaciones Virtuales
SL

Temat: Ultralekkie w Polsce

czyli mozna przyleciec do Polski wlasnym ULMem i latac legalnie?
Trzeba przedstawiac plan lotu, jak tak to komu?

Dziekuje za odpowiedzi

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Ultralekkie w Polsce

Niech się tu mądrzejsi wypowiedzą, ale wydaje mi się, że jeśli obywatel Polski lata po Polsce to powinien mieć uprawnienia uznane przez ULC. Nie wiem jak z jest z uprawnieniami na ULMy robionymi za granicą. Logicznym też wydaje się, że np. Czech przylatujący do Polski ma uprawnienia robione tylko w Czechach.
Jeśli mogę coś zaproponować, to załóż konto na http://lotnictwo.net.pl i tam zadaj to pytanie - na pewno ktoś odpowie.
Co do planu lotu. Jeśli będziesz latał poza przestrzenią kontrolowaną i poza strefą identyfikacji obrony powietrznej (ADIZ) to plan lotu nie jest wymagany. Możesz latać i do nikogo się nie odzywać.
Jeśli natomiast chcesz mieć zapewnioną służbę alarmową i informacji powietrznej lub będziesz leciał przez ADIZ - musisz taki plan złożyć. Możesz wysłać go faksem do Biura Odpraw Załóg - szczegóły w AIP ( http://ais.pata.pl/aip ).
Magdalena P.

Magdalena P. Pilot(ka); Dealer
samolotów ULM;
Koordynator ds.
sprzedaży

Temat: Ultralekkie w Polsce

Witam chyba muszę rozwiać wasze wątpliwości a więc:
Chcialem sie zapytac jak to wyglada w Polsce czy licencje na ULMwydawane za granica sa w Polsce honorowane?
Slyszalem, ze w Polsce ma sie albo licencje pilota prywatnego i wyzej albo nic.

Wszystkie licencje wydawane za granica honorowane są w Polsce, do tego roku jeżeli robiło się Czeskie świadectwo kwalifikacji z uwagi na ilość godzin w kursie (20 bez lotów kontrolowanych) trzeba było u nas dolatać te godzinki i jechać do ULC żeby wystawili papierek, że uznają czeskie swiadectwo kwalifikacji w Polsce.

czyli mozna przyleciec do Polski wlasnym ULMem i latac legalnie?
Trzeba przedstawiac plan lotu, jak tak to komu?

Jak najbardziej przylecieć można mając zrobione loty kontrolowane, z lotniska aeroklubowego na komunikacyjne (odprawa + koszty operacyjne) - Polska lotnisko komunikacyjne (odprawa + oplata) lotnisko docelowe :) oczywiscie PLAN LOTU obowiązuje nadal i będzie obowiązywał nawet po Schengen :) a w ULC składa się oświadczenie pilota, że dany statek powietrzny o takich to znakach lata w Polskiej przestrzeni powietrznej już 3 m-c i takie tam pierdoły, a później można śmigać...

Pozdrawiam :)
Magdalena P.

Magdalena P. Pilot(ka); Dealer
samolotów ULM;
Koordynator ds.
sprzedaży

Temat: Ultralekkie w Polsce

Tak czy siak - można robić
uprawnienia w kraju; koszt około 9000zł. (Aeroklub Krakowski).

w Aeroklubie Śląskim też szkolą na SKYLARKU :)



Wyślij zaproszenie do