Robert Szostak

Robert Szostak Zastępca Kierownika
Działu Zakupów i
Logistyki, Graham
Pa...

Temat: Co zamiast skrzyń ze sklejki lub drewna?

Witam
Do drewnianych skrzyń o różnych gabarytach np. od 40x40x40cm do 200x150x100cm pakujemy części maszyn o wadze od 10 do 500 kg, które są przesyłane samolotem.
Ze względów oszczędnościowych (znacząca waga drewnianych skrzyń podnosi koszt transportu, wysoki koszt jej wykonania, pracochłonność pakowania)poszukuję innych rozwiązań.
Opakowanie powinno spełniać następujące wymogi:
- przede wszystkim chronić przed uszkodzeniem,
- spełniać wymogi przesyłek lotniczych,
- być lżejsze od opakowań drewnianych,
- posiadać wymagane atesty (dla drewna np. fumigacja)
Proszę o propozycje sposobu wyeliminowania drewnianych skrzyń?
Pozdrawiam
Robert

Temat: Co zamiast skrzyń ze sklejki lub drewna?

Robert Szostak:
Te większe muszą być na palecie (ręczny handling do 30, czasem 70 kg). Może więc zamiast litej skrzyni dać ażurową konstrukcję kratownicową? Też trzeba fumigować, ale odchodzi sporo kg. Mogą też się nadać skrzynie ze sklejki.
Do mniejszych elementów - pudła z mocnej tektury. Aha - i wybierz sobie dobrą spedycję, zoptymalizują Ci koszty ;-)
Albo też zbindować części maszyny z paletą a potem/przedtem owinąć folią bąbelkową.
Podpowiadam z własnej praktyki, pomysły mogą być różne.
Adam Suder

Adam Suder Analityk biznesowy,
DataConsult Sp. z o.
o.

Temat: Co zamiast skrzyń ze sklejki lub drewna?

Czy skrzynie są używane wielokrotnie czy jednorazowo? Czy zawsze są wysyłane w tych samych kontenerach lotniczych? Jakie są wymiary takich kontenerów? Czy można dopasować te skrzynie do tych kontenerów tak żeby wykorzystać konstrukcje kontenera? Ile razy skrzynie są przepakowywane?

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Szukam pracy w Krakowie lub...




Wyślij zaproszenie do