konto usunięte

Temat: Poprawny zapis dotacji z PUP w PKPiR

Witam
Być może pytania te padły, ale ślęczę po wątkach i nie zanalazłem!

Pytanie 1:
Prowadzę jednoosobowa działalność (handel internetowy) na podstawie PKPIR (bez VAT)
Uzyskałem dotację z PUP i jej część wydałem przed datą założenia działalności.
Data rozpoczęcia 01.02.2011 - wydatki grudzień 2010/ styczeń 2011
Jak zapisać w PKPiR te faktury? (od razu zaznaczam, że nie są to środki trwałe o wartości pow. 3500)
Pytam o sam zapis w księdze (czy wpisywać jakieś adnotacje w uwagach? jakie daty? itp)

Pytanie 2:
Jako że nie wystawiam faktur (o rachunki klienci nie pytają) - musze do każdej sprzedaży wystawić Dowód Wewnętrzny - nie wiem tylko gdzie wpisuję dane kontrahenta, gdyż na DW brak miejsca na takowe, a w PKPIR z tego co wiem rozliczanie na podstawie DW skutkuje wpisaniem moich danych jako kontrahenta!?
Czy wobec tego musze prowadzić jakieś dodatkowe ewidencje?
Np. Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej (nieudokumentowanej)

Pytanie 3
Składki na ubezpieczenie społeczne wrzucamy co miesiąc w rozchód czy odliczamy w PIT rocznym?

Pytanie 4
Poprosiłbym o pomoc w temacie remanent - jakie druki, gdzie co wpisywać - czy w ogóle mnie to dotyczy?

Będę wdzięczny za odpowiedzi
Tomasz M.

Tomasz M. Trump :)

Temat: Poprawny zapis dotacji z PUP w PKPiR

Pytanie 1:
(...)Jak zapisać w PKPiR te faktury? (od razu zaznaczam, że nie są to środki trwałe o wartości pow. 3500)
Pytam o sam zapis w księdze (czy wpisywać jakieś adnotacje w uwagach? jakie daty? itp)

Pytanie czy koszty, które poniosłeś to były wydatki na zakup materiałów/towarów handlowych? Jeśli tak, to wrzucasz w kolumnę nr 10 w PKPiR.

Jeśli wydatki były związane z zakupem ww. towarów handlowych - kolumna 11 w PKPiR

Jeśli wydatki były po prostu związane ze startem firmy, a nie dotyczyły bezpośrednio dwóch powyższych przypadków, to wrzucasz je w kolumnę 13 PKPiR.

Co do daty, to ja osobiście wpisałbym je w dniu 1 lutego 2011 do PKPiR (wtedy zacząłeś prowadzić działalność), natomiast w kolumnie 2 PKPiR (data zdarzenia gospodarczego) wpisałbym datę faktycznego wystawienia faktury :)
Pytanie 2:
Jako że nie wystawiam faktur (o rachunki klienci nie pytają) - musze do każdej sprzedaży wystawić Dowód Wewnętrzny - nie wiem tylko gdzie wpisuję dane kontrahenta, gdyż na DW brak miejsca na takowe, a w PKPIR z tego co wiem rozliczanie na podstawie DW skutkuje wpisaniem moich danych jako kontrahenta!?
Czy wobec tego musze prowadzić jakieś dodatkowe ewidencje?
Np. Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej (nieudokumentowanej)

A nie możesz wpisać w dowód wewnętrzny "różni odbiorcy" i zrobić "jeden dokument wewnętrzny" ze sprzedażą np. z całego miesiąca? :)
Pytanie 3
Składki na ubezpieczenie społeczne wrzucamy co miesiąc w rozchód czy odliczamy w PIT rocznym?

Wg. uznania - możesz i tak i tak, ale musisz zachować konsekwencję. Wygodniej chyba jest odliczać w PIT rocznym :)
Pytanie 4
Poprosiłbym o pomoc w temacie remanent - jakie druki, gdzie co wpisywać - czy w ogóle mnie to dotyczy?

Remanent - spis z natury. Moim zdaniem, jeśli prowadzisz działalność od 1 lutego 2011 r., to pierwszy remanent (spis z natury) przeprowadzisz dopiero w dniu 31 grudnia 2011 r., żeby wiedzieć ile towaru masz "na magazynie", a co za tym idzie ile to jest kasy :)
Będę wdzięczny za odpowiedzi

Ale to jest tylko moje zdanie :) Może ktoś inny będzie mieć inną koncepcjęTomasz M. edytował(a) ten post dnia 27.02.11 o godzinie 12:38

konto usunięte

Temat: Poprawny zapis dotacji z PUP w PKPiR

Dzięki za pomoc - jeszcze tylko jedno drobne pytanie - jesli sprzedaję stare książki i mam ich tysiące - jak mam w remanencie oszacować ich wartość?:)
Tomasz M.

Tomasz M. Trump :)

Temat: Poprawny zapis dotacji z PUP w PKPiR

A to zależy czy chcesz płacić duży podatek czy mały? hehehe

;)

Następna dyskusja:

Rozliczanie dotacji UE




Wyślij zaproszenie do