Marcin Ruszpel

Marcin Ruszpel -, Neuroakademia

Temat: Szkolenie!!! : Neurodydaktyka – dwie półkule w szkole,...

Tytuł szkolenia : Neurodydaktyka – dwie półkule w szkole, czyli jak wytresować mózg do nauki

Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne
Termin szkolenia:19 lipca
Miejsce: 3WAY Dynamiczne Centrum Językowe, ul. Chełmińska 7, 87-100 Toruń
Cena: 190 zł dla osób indywidualnych, 1200 zł brutto dla grup zorganizowanych
Ilość miejsc: do 16 osób w grupie

Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, liceów

Neurodydaktyka to dziedzina interdyscyplinarna łącząca elementy neurobiologii, neuroanatomii, neuropsychologii i dydaktyki. Dekada mózgu przypada na lata dziewięćdziesiąte XX wieku. W tym czasie odnotowano największy rozwój neuropsychologii, neurobiologii i badań neuroobrazowych tworzących podstawę neuronauki. Odkrycia te istotnie wpływają na poznanie funkcjonowania ludzkiego mózgu, najcenniejszego dla człowieka narządu, narządu podstawowego w procesie edukacji.
Już pod koniec lat osiemdziesiątych Gerhard Preiß po raz pierwszy użył terminu neurodydaktyka, a w latach dziewięćdziesiątych Gerhard Friedrich napisał pracę habilitacyjną z tej tematyki. Połączenie procesu dydaktycznego z dotychczasową wiedzą o mózgu daje nowe, o wiele szersze od dotychczasowych możliwości w praktyce edukacyjnej. Przede wszystkim umożliwia wykorzystanie potencjału uczniów bazując na naturalnych mechanizmach neuronalnych, co przyczynia się do poprawy efektywności nauki.

Cel szkolenia:

- Podniesienie poziomu wiedzy teoretycznej dotyczącej neurodydaktyki
- Zapoznanie z podstawami neuroanatomii funkcjonalnej
- Zapoznanie z różnicami pomiędzy prawą i lewą półkulą mózgu
- Zapoznanie z mechanizmem pętli motywacyjnej
-Zapoznanie ze sposobami pobudzania aktywności mózgu
-Poprawa skuteczności nauczania
- Podniesienie samooceny i motywacji wewnętrznej uczniów
-Wdrożenie do warsztatu pracy nauczyciela umiejętności łączenia wiedzy kognitywnej i emocji

Program szkolenia:
1. Pojęcie neurodydaktyki
• nauka dla mózgu czy mózg dla nauki- nauczanie przyjazne mózgowi
1. Neuroanatomia funkcjonalna- badania nad funkcjami mózgowymi
• rozwój mowy jako narzędzia nauki
• płaty mózgu i ich funkcje
1. Podstawy uczenia się
• pętla motywacyjna
• nauczyć się uczyć
• uczenie a zmiany w mózgu
1. Asymetria funkcjonalna
• prawa półkula mózgu, jej funkcje i skutki uszkodzenia
• lewa półkula mózgu jej funkcje i skutki uszkodzenia
1. Przykłady wdrażania zasad neurodydaktyki na lekcjach

Metody szkoleniowe:

-metody podające: wykład, prezentacja
-dyskusje
-ćwiczenia indywidualne i grupowe
-burza mózgów
-praca nad konkretnymi problemami zgłaszanymi w trakcie szkolenia

Kontakt: +48 796 266 310 lub szkolenia@neuroakademia.pl
Zapisy: http://neuroakademia.pl/szkolenia/formularz-zgloszeniowy/Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.07.14 o godzinie 10:10