konto usunięte

Temat: System komunikacyjny

Jak wg Was powinien wyglądać porządny system komunikacyjny? Jakie działy (lub dział) powinien za niego odpowiadać? Jakimi narzędziami powinien się posługiwać? Jakie czynniki uwzględniać? Co na niego ma bezpośredni, a co pośredni wpływ? Jak go wprowadzać, jak przygotować pracowników do jego wprowadzenia? Wiem, że to temat do eseju, jednakowoż aczkolwiek... jestem ciekaw Waszych przemyśleń.

Tylko błagam - bez ogólników na zasadzie "powinien być dobrze przygotowany" czy "należy informować pracowników o zmianach". To oczywista oczywistość, ja szukam konkretów :)

Mam jeszcze jedno pytanie: skąd, do cholery, wzięły się Smerfy, skoro nie mam Babci Smerf, a jest tylko Papa Smerf?
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: System komunikacyjny

Ale musi być ogólnikiem - zależy od kultury organizacji. Możemy o "kejsach" prawić.

konto usunięte

Temat: System komunikacyjny

Wiele firm zamiast tworzyć działy ds. komunikacji wewnętrznej ma jedną osobę na samodzielnym stanowisku, która jest łącznikiem pomiędzy wszystkimi szczeblami organizacji. To od tej osoby zależy jakość komunikacji i to w jaki sposób przekłada się ona na odpowiednio zmotywowany personel pracowniczy.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: System komunikacyjny

To dość powszechne, ale też trochę mylne postrzeganie odpowiedzialności komunikatora. Bo jakość komunikacji zależy od całej organizacji i jej wszystkich członków.

konto usunięte

Temat: System komunikacyjny

To prawda, wszystko się opiera o jakość komunikacji. Sami nic nie zdziałamy, każda ze stron musi się wykazać.

konto usunięte

Temat: System komunikacyjny

To ja na podstawie paru modeli konstrukcji systemów informacyjnych skonstruowałem na szybko następujące etapy "produkcji" :) systemu informacyjnego:

1. Analiza obecnego systemu informacyjnego:
- analiza struktury firmy,
- wyszukanie węzłów informacyjnych,
- analiza zapotrzebowania na informacje i zaspokojenia tych potrzeb.

2. Określenie celów jakie system informacyjny ma spełniać
- na czym się ma opierać,
- jakie cele ma spełniać,
- jakie błędy obecne już musi wyeliminować
- jakich błędów musi unikać
- jakie ze sobą niesie konsekwencje (koszty, trudności w edukacji itp.).

3. Wdrożenie pilotażowego systemu informacyjnego
- w dwóch ścisłe ze sobą współpracujących działach,
- nie może zakłócić funkcjonowania całej firmy,
- wyznaczenie osoby odpowiadającej za obserwację i analizy wdrożenia.

4. Analiza wyników i wyciągnięcie wniosków z wdrożenia pilotażowego.
- informacje od pracowników (formularze, maile, wiadomości, skrzynka z pomysłami),
- analiza na jakim etapie dochodzi do problemów i jak je usunąć.

5. Wdrożenie właściwego systemu komunikacji.
- edukacja,
- zaznajomienie z narzędziami (maile, komunikatory, formularze itp.),
- wyznawczynie osoby opiekującej się systemem, przez pewien czas

O każdym etapie musimy informować pracowników, nawet o zamiarach wprowadzenia systemu. Inaczej nie będą wiedzieć a ni o co chodzi, ani po kiego grzyba coś zmieniamy.

A wpływ na to może mieć wszystko, włącznie z upierdliwym panem Henrykiem od naprawy rur.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: System komunikacyjny

To model idealny. Realny? Dla jakiej kultury? Dla jakiej firmy? Dla każdej? Nie sądzę.

konto usunięte

Temat: System komunikacyjny

Hm, wydaje mi się, że wszystkie elementy pasują do każdego przedsiębiorstwa; są dość ogólne, a przez to łatwo doprecyzować je do własnych potrzeb. Nie twierdzę, że jest wykonalny, skonstruowałem go w ciągu jakichś 5 minut, więc na pewno nie jest tak szczegółowy jak być powinien; to raczej taki skrypcik :)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: System komunikacyjny

Zakwestionowałabym pkt. 3. Bo czasami lepsza jest ewolucja niż rewolucja. Bo niektóre firmy są zbyt małe na wdrażanie w wybranych działach. Bo bywa, że wystarczy unormować już to, co jest. Chociażby :)
Myęlę, że właśnie na etapie wdrażania (systemu) komunikacji wewnętrznej nalezy być najbardziej elastycznym i ostrożnym. To własnie na tym etapie najbardziej i najaktywniej dotyka się kultury organizacyjnej firmy, wchodzi w interakcje z nią. A to czułe miejsce.

konto usunięte

Temat: System komunikacyjny

Ty mi tutaj, kobieto, puchu marny, wietrzna istoto, nie kwestionuj punktów, tylko je usprawnij! :) To - jak już wspomniałem - taki system na szybko ;) Gdybym miał więcej czasu i chęci to zrobiłbym system informacyjny z prawdziwego zdarzenia; ale to wymagałoby trochę czasu, pracy i znajomości rynku/branży/organizacji, na których muszę się skupić.

Ale faktycznie, czasem wystarczy usprawnić to, co jest. A jeśli nawet nie w ten sposób, to choćby oprzeć nowy na wybranych elementach dotychczasowego systemu. Ma to wtedy duży plus: "nie wszystko się zmienia", a jak powszechnie wiadomo - ludzie z założenia nie lubią zmian.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: System komunikacyjny

A tak nam się dobrze współpracowało... Mam Cię zablokować, skasować, czy wedytować, hę? ;>

konto usunięte

Temat: System komunikacyjny

Pozwól, iż wymownie i inteligentnie chrumknę: "hmmm?"

Następna dyskusja:

Audyt komunikacyjny




Wyślij zaproszenie do