Tomasz Z.

Tomasz Z. Specjalista ds.
systemów
informatycznych

Temat: Błąd Krytyczny – System ERP/MRP, zapis w umowie.

Witajcie,
Zapewne w umowie z dostawcą zintegrowanego systemu informatycznego lub jako dostawcy ERP ujmujecie punkt „Błąd Krytyczny-Błąd programowy Systemu”. Potrzebowałbym zapis takiego punktu :), jestem w trakcie podpisania umowy i nie chciałbym pominąć czegoś ważnego. System informatyczny obejmuje wszystkie obszary w Firmie: Sprzedaż, Produkcje, Magazyn, Finanse i Księgowość, Kadry i Płace, Logistykę, CRM, Obieg Dokumentów.
Pozdrawiam i czekam na informację.

Temat: Błąd Krytyczny – System ERP/MRP, zapis w umowie.

Można spróbowac określić (bardzo precyzyjnie) pewne funkcjonalności,np. transakcje, które są dla Ciebie krytyczne. Wówczas każdy błąd, który nie pozwala wykonać takiej transakcji można uznać za krytyczny.

Inaczej można tak " System produktywny znajduje się w stanie zawieszenia lub poważne błędy uniemożliwiają pracę tego systemu"

Jeszcze inaczej można definowac tak, jak to robi SAP AG:
1. Very high:
A message should be categorized with the priority "very high" if the problem has very serious consequences for normal business processes. Urgent work cannot be performed. This is generally caused by the following circumstances:
A productive system is completely down.
The imminent go-live or upgrade is jeopardized.
The customer's core business processes are seriously affected.
A workaround is not available.
The message requires immediate processing because the malfunction may cause serious losses.

2. High:
A message should be categorized with the priority "high" if normal business processes are seriously affected. Necessary tasks cannot be performed. This is caused by incorrect or inoperable functions in the SAP system that are required immediately.

The message is to be processed a quickly as possible as a continuing malfunction can seriously disrupt the entire productive business flow.

3. Medium:
A message should be categorized with the priority "medium" if normal business processes are affected. The problem is caused by incorrect or inoperable functions in the SAP system.

4. Low:
A message should be categorized with the priority "low" if the problem has little or no effect on normal business processes. The problem is caused by incorrect or inoperable functions in the SAP system that are not required daily, or are rarely used.

Pozdrowienia
Pawel Wilk

Pawel Wilk Principal,
Healthcare, SAP
Polska

Temat: Błąd Krytyczny – System ERP/MRP, zapis w umowie.

Witam kolegę. Cieszę się widząc kogoś posługującego się wzorcami SAP-a. Dobry pomysł, tylko nie zawsze idealny przy mniejszych systemach.

Przy wdrożeniach SAP bardzo ważene jest szczegółowe określenie procesów biznesowych a następnie wręcz zmapowanie/wmapowanie ich w aplikację (lub lepiej byłoby napisać aplikacji w PB). W takiej sytuacji stwierdzenie, że nie możemy realizować krytycznych procesów biznesowych jest dość łatwe.

Nie jest to takie proste, gdy procesy biznesowe są od aplikacji "oddalone", lub w przypadku wystąpienia błedu będzie trzeba dyskutować z dostawcą, czy to już krytyczne, czy nie.

Myślę, że pierwsza propozycja określenia jak najdokładniejszego takich sytuacji oraz zawarcie klauzuli wskazującej kto decyduje o krytyczności błedu może być pomocne. Ja czasami stosowałem zapis o tym, że błąd jest przez użytkownika kwalifkowany a następnie jeśli serwisant ma z tym problem to po jego rozwiązaniu może dochodzić swoich wątpliwości. Nawet kilka razy wykorzystałem ten zapis, kiedy serwisant marudził prze telefon, że to chyba aż tak krytyczne nie jest.

powodzenia



Wyślij zaproszenie do