Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Czym jest branding?

Chciałbym się Was zapytać czym dla Was jest branding? Bo jak do tej pory na forum toczą się burzliwe dyskusje nt. identyfikacji wizualnej, znaków itp. a przecież branding to o wiele szersze pojęcie, w którym logo i system identyfikacji wizualnej stanowi ważny, ale nie najważniejszy moim zdaniem element.

Pozwoliłem sobie również utworzyć oddzielną grupę - "Marka i branding", gdzie chciałbym merytorycznie te zagadnienia omawiać. Serdecznie zapraszam!


Adam Mikołajczyk edytował(a) ten post dnia 03.02.07 o godzinie 16:44
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Czym jest branding?

Branding to "oznaczenie" swojego produktu/firmy/usługi w głowie konsumenta. "Obrandowany" produkt/firma/usługa ma być wyróżniony i zapamiętany.
Wszystko inne to środki do osiągnięcia tego celu :)

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Hm... trudno tak odpowiedziec na forum. Ale dla mnie 'branding' to unikalna, wazna dla finalnego klienta wartosc marki. Wiele sie mowi o pozycjonowaniu, komunikacji, tozsamosci ale tak naprawde to kwestia stworzenia charakterystycznego, cenionego przez klienta konceptu marki i jego konsekwentne wdrożenie i rozwijanie. Sprowadzanie 'brandingu' do idenyfikacji czy reklamy to raczej niporozumienie... Dory branding to wyzwanie wilo-etapowe i złożone. Duzo więcej, niż grafika.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

Doroto, sprowadzenie brandingu do strony wizualnej li tylko to nie jest nieporozumienie, bo w końcu to też część owego brandingu, raczej pójście na łatwizne, to akurat widać. A i zapewne niedoinformowanie.
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Czym jest branding?

Myśle, że dużo racji ma Paweł.. ale jak widac trudno jest jednoznacznie odp. na to pytanie... a przecież tak wiele osób mówi o marce... jej budowaniu, pozycjonowaniu itd.... czyżbyśmy nie wiedzieli o czym mówimy? :) Czy każdy odbiera branding po swojemu?

A.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

Nie wiem skąd taki wniosek Adamie, mówimy o tym samym cały czas. Inna sprawa że nie wiem dlaczego akurat Dorota przypieła brandingowi posądzenie iż tylko wizualny...

Adam M.:Myśle, że dużo racji ma Paweł.. ale jak widac trudno jest jednoznacznie odp. na to pytanie... a przecież tak wiele osób mówi o marce... jej budowaniu, pozycjonowaniu itd.... czyżbyśmy nie wiedzieli o czym mówimy? :) Czy każdy odbiera branding po swojemu?

A.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze...
Wg mnie wizualizacja, to tylko szczyt góry lodowej... Przytoczę kilka przykładów:
- Golf GTI '76 - pierwsze auto kompaktowe o rewelacyjnych (na owe czasy) osiągach (GTI - synonim sportowych osiągów)
- Adidas - adidasy pot. obuwie sportowe
- Walkman (sony) - pot. kieszonkowy odtwarzacz kasetowy
- soczewki - Zeiss
- hamburger - MacDonald's

Czy nie uważacie, że branding, to pewna innowacyjność? Innowacyjny produkt na rynku, który szybko zyskuje duże uznanie społeczne zapada w pamięci konsumentów... Tworzy pewien brand. Prawdą jest, że dzięki naszej prawej półkuli mózgowej również obrazy z nim związane zapadają nam w pamięci, najczęściej logo. Pamiętacie proszki OMO? Pewexy? Pierwsze buty na "rzepy"? Moim zdaniem 'branding' to utrwalenie w psychice konsumenta pewnego wizerunku produktu poprzez intensywne doznania, czego przykładem może być przejęcie nazwy przedmiotu od nazwy firmy, która go wprowadziła na rynek (adidasy, walkman, elektrolux, bosh'ówka itp.)
Robert D.

Robert D. dążyć, drążyć,
drażnić

Temat: Czym jest branding?

Branding jest procesem komunikacyjnym. interlokucją między klientem a firmą. Nokia to brand, ale i david bekham to brand. Nawet polityk Tusk to brand. Branding zatem jest częscią Public Relations czyli sposobem w jaki się komunikujemy z danymi, wyselekcjowanymi audytoriami. Komunikacją której tylko skrawek to wizualizacja.
Dbanie o dobry wizerunek marki to niestety nie działka grafków, gdyż nie oni będą walczyć o dobre imie (czyli też logo) firmy podczas strajku albo gdy spali się fabryka (np. wzmiankowanej Nokii).

Brand managment to nawet nie marketing bo ten jest skoncentrowany na opcji "sprzedać". miernikiem dobrego marketingu jest wielkość profitu. marka, dobre imię czy image to coś innego niż produkt. i tym właśnie róźni się marketing od brandingu.

w expressssowym skrócie moja opinia.

miłego dnia.



Robert D. edytował(a) ten post dnia 12.02.07 o godzinie 23:49

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

o rany ;)
błagam ;D
bągam o nadrobienie podstaw ;)
ja wiem, że to płynna wiedza i różne są podejścia i definicje itd...
ale błagam bez takich boboli...
Nie wychodzić na jakiegoś nadętego babsztyla (sama też powinnam sobie przypomnieć sporo definicji), ale błagam....

Rozumiem, że to późna pora albo coś?

swoją drogą czasem jestem nieco wściekła, gdyż obecnie wiele razy spotykam się z opinią iż marketing jest w zasadzie żadnym zawodem i że w zasadzie może się tym zajmować każdy...
i potem właśnie mamy kwiatki...
i całą masę wpadek...
i Arcadiusa dołączonego do vivy i inne cuda wianki...
ech...


Aneta Gienibor edytował(a) ten post dnia 14.02.07 o godzinie 00:07
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

A propos - czemu nie widać nikogo na Branding 2007 (27 - 28 lutego 2007, Hotel InterContinental, Warszawa)? a może się mylę...
Monika Izabela K.

Monika Izabela K. Specjalista ds.
Marketingu

Temat: Czym jest branding?

1. strategia firmy, wizja misja itp
2. strategia marki
3. koncepcje tozsamosci
4. koncepcje identyfikacji logo, logotyp, logoznak itp. typografia, kolorystyka
5. wybor koncepcji
6. proces i zbudowana tozsamosc konczonca sie ksiega tożsamości
Caly proces zmierzajacy do pozniejszego swiadomego budowania wizerunku marki w świadomości konsumentow. Pozniej reklama jako element podtrzymujacy, ewentualne rebrandingi gdy zmienia sie wizja marki.

Co firma zyskuje, dazy przez planowanie do budowania rozpoznawalnosci marki, prze to do świadomości w umyslach nabywcow. Dopiero wtedy, przy tak zbudowanej tożsamości marki mogą one przenosic wartości dodane przez ich identyfikacje i tworzyc pelen obraz marki w postaci konkretnej osobowości marki.

Co przez to rozumiem? Spytajmy sie siebie jakiego koloru jest logo Camela i z czym nam się kojarzy. owe skojarzenie to proces dobrze zbudowanej tozsamosci marki.

Tak to właśnie widze.

Pozdrawiam
Robert D.

Robert D. dążyć, drążyć,
drażnić

Temat: Czym jest branding?

Aneta G.:o rany ;)
błagam ;D
bągam o nadrobienie podstaw ;)
ja wiem, że to płynna wiedza i różne są podejścia i definicje itd...
ale błagam bez takich boboli...
Nie wychodzić na jakiegoś nadętego babsztyla (sama też powinnam sobie przypomnieć sporo definicji), ale błagam....

Rozumiem, że to późna pora albo coś?

swoją drogą czasem jestem nieco wściekła, gdyż obecnie wiele razy spotykam się z opinią iż marketing jest w zasadzie żadnym zawodem i że w zasadzie może się tym zajmować każdy...
i potem właśnie mamy kwiatki...
i całą masę wpadek...
i Arcadiusa dołączonego do vivy i inne cuda wianki...
ech...


Aneta Gienibor edytował(a) ten post dnia 14.02.07 o godzinie 00:07


??
chciałbym uchwycić sens w tym pani przekazie pisanym ale niestety...
dużo boboli, cuda wianków oraz babsztyli ale merytorycznego ustosunkowanie się do czegokolwiek niestety nie...
czy chciała pani konstruktywnie skrytykować moją opinię ?
czy ów komentarz tyczył się wogóle mojej osoby ??

jakkolwiek brzmiała będzie odpowiedź przydałoby się pani trochę pracy nad sposobem artukulacji przemyśleń. oraz wiecej merytoryki...

ciepło zachęcam do profesjonalnego dyskursu.

PS.
marketing jako część PR może się wydawać herezją tak jak poruszająca się ziemia kilkaset lat temu. PR zajmuje sie reputacją, lobbying'iem, zarządzaniem kryzysowym, enviromental managment'em, itd - to zapewne dużo więcej niż sprzedawanie lub bycie narzędziem sprzedaży. PR jako część marketingu mix. to jest tylko życzeniowe myślenie marketingowców...

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Robert D.:
Branding jest procesem komunikacyjnym. interlokucją między klientem a firmą. Nokia to brand, ale i david bekham to brand. Nawet polityk Tusk to brand. Branding zatem jest częscią Public Relations czyli sposobem w jaki się komunikujemy z danymi, wyselekcjowanymi audytoriami. Komunikacją której tylko skrawek to wizualizacja.
Dbanie o dobry wizerunek marki to niestety nie działka grafków, gdyż nie oni będą walczyć o dobre imie (czyli też logo) firmy podczas strajku albo gdy spali się fabryka (np. wzmiankowanej Nokii).

Brand managment to nawet nie marketing bo ten jest skoncentrowany na opcji "sprzedać". miernikiem dobrego marketingu jest wielkość profitu. marka, dobre imię czy image to coś innego niż produkt. i tym właśnie róźni się marketing od brandingu.

w expressssowym skrócie moja opinia.

miłego dnia.

Zeczywiscie w mojej wypowiedzi nie bylo wiele merytoryki -
jedynie wyrazilam (moze dla niektórych zbyt emocjonalnie) swoje zdanie na temat mylenia pojęc i ignorancji a także wyraznego braku znajomości podstaw marketingu.
Rozumiem, że właśnie obronił Pan conajmniej Doktorat z PR (lub Brandingu, lub czegokolwiek innego) albo dokonal przełomowego odkrycia w dziedzinach pokrewnych, zeby przekreslac dorobek choćby jednego z marketingowców, których ma Pan w takiej pogardzie.

Marketing nie jest równoznaczny ze sprzedażą a współczynnik zysku (kolokwialnie profit) jest jedynie jednym z wielu wskaźników finansowych (który bez innych wskaźników niewiele mówi o kondycji przedsiębiorstwa).

Rozumiem, że marketing instytucji non-profit nie istnieje?Aneta Gienibor edytował(a) ten post dnia 23.03.07 o godzinie 06:46

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Paweł T.:
Branding to "oznaczenie" swojego produktu/firmy/usługi w głowie konsumenta. "Obrandowany" produkt/firma/usługa ma być wyróżniony i zapamiętany.
Wszystko inne to środki do osiągnięcia tego celu :)

Proste acz trafne i wystarczające!
Paweł jak zwykle merytorycznie i krótko podsumował czynność zwaną brandingiem.
Robert D.

Robert D. dążyć, drążyć,
drażnić

Temat: Czym jest branding?

Aneta G.:

Rozumiem, że marketing instytucji non-profit nie istnieje?

tylko w książkach marketingowców i na zajęciach dla marketingowców.

przykro mi świat idzie naprzód. a csr-em nie zajmuje się w dobrych firmach marketingowiec.
i takiemu ngo bardziej się przyda spec od PR (ze specjalizacja PA & lobbying) niż koleś mówiący o marketingu mix i współczynniku zysków.

zawsze jednakoz jest miło wymienić zdanie z piękną kobieta

miłego dnia, anetko

rob de
Robert D.

Robert D. dążyć, drążyć,
drażnić

Temat: Czym jest branding?

Aneta G.:
Paweł T.:
Branding to "oznaczenie" swojego produktu/firmy/usługi w głowie konsumenta. "Obrandowany" produkt/firma/usługa ma być wyróżniony i zapamiętany.
Wszystko inne to środki do osiągnięcia tego celu :)

Proste acz trafne i wystarczające!
Paweł jak zwykle merytorycznie i krótko podsumował czynność zwaną brandingiem.

reputacja firmy jest najważniejsza. znak graficzny 15 razy może być zmieniony w życiu takiej firmy więć to właśnie jest środek w drodze do celu. jeśli reputacja firmy jest katastrofalna to nawet twoje "obrandowanie" nie pomoże. bedziecie mogli sprzedawać co najwyżej pelargonie na placu.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

reputacja firmy jest najważniejsza. znak graficzny 15 razy może być zmieniony w życiu takiej firmy więć to właśnie jest środek w drodze do celu. jeśli reputacja firmy jest katastrofalna to nawet twoje "obrandowanie" nie pomoże. bedziecie mogli sprzedawać co najwyżej pelargonie na placu.

Dobrym brandingiem, złą reputacje zamaskujesz... Ludzie są wzrokowcami, wierzą w to co zobaczą, lubią estetykę, ale nie zawsze są pewni swoich uczuć. Reasumując moją wypowiedź; dobrym brandingiem wpłyniesz na reputację, a dobrą reputacją nie zawsze wpłyniesz na branding. :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

Robert D.:
Aneta G.:
Paweł T.:
Branding to "oznaczenie" swojego produktu/firmy/usługi w głowie konsumenta. "Obrandowany" produkt/firma/usługa ma być wyróżniony i zapamiętany.
Wszystko inne to środki do osiągnięcia tego celu :)

Proste acz trafne i wystarczające!
Paweł jak zwykle merytorycznie i krótko podsumował czynność zwaną brandingiem.

reputacja firmy jest najważniejsza. znak graficzny 15 razy może być zmieniony w życiu takiej firmy więć to właśnie jest środek w drodze do celu. jeśli reputacja firmy jest katastrofalna to nawet twoje "obrandowanie" nie pomoże. bedziecie mogli sprzedawać co najwyżej pelargonie na placu.
Gdyby tak było to już parę firm powinno przestać istnieć. To co masz na mysli to restyling czyli zmiany w logo, służą tylko do poprawiania wizualności firmy, rebranding tak naprawdę służy do ratowania się w momencie nadszarpnięcia reputacji - zmiana marki. Nawet z katastrofy da się coś uratować.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Robercie - mam wrażenie, że żadne argumenty do Ciebie nie trafią.
Każdy zatem idzie w swoją stronę ;D

Pozdrawiam ;)

Ps. nie obrażam się za swoje zdrobnione imię napisane z małej litery, jednak na klientach takich eksperymentów nie proponuję

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Branding to w największym skrócie budowa kapitału marki..czyli działania z obszaru R&D, badań rynku, komunikacji itepe...

Następna dyskusja:

Branding - wizerunek, sprze...




Wyślij zaproszenie do