Temat: Strona Hotel SPA Dr Irena Eris na FB ma już 6700 fanów
Bogusław Zabiegliński:
Bartłomiej Rak:
>
gratulować
dla mnie z tym FB czy innym mailingiem rodzi się pytanie!!!
Na ile to dało zwiększenia obłożenia???
Podstawowy błąd w podejściu do SM. Proszę zapomnieć o kulturze Excela i z dokładnością przeczytać krótki wywiad Bartka z osobą odpowiedzialną za ten projekt.
Jeżeli z miejsca oczekujemy szybkiego przełożenia po takich facebookowych akcjach na obłożenie/sprzedaż, to lepiej ich w ogóle nie zaczynać i budżet przeznaczyć na inne obszary promocji.
Facebook dla Eris to, jak sami wskazują,
ważny kanał komunikacji.
Pozwala im to na "edukowanie klientów w zakresie usług spa, informowaniu o tym co nowego w ich hotelach, poznawaniu również upodobania ich gości oraz tworzeniu kontaktu emocjonalnego z gośćmi lub potencjalnymi klientami."
Nie ma żadnego wskazania, że po takich akcjach oczekują zwiększenia obłożenia. Oczywiście, na facebooku można też sprzedawać i zwiększać obłożenie, ale na pewno nie takimi konkursami. One służą do zgoła innych celów.
Czy naprawdę wierzy Pan, że takimi konkursami można przekonać do noclegu w hotelu? W bardzo małym stopniu. Takie akcje mają głównie podłoże wizerunkowe. Podejrzewam, że niewiele hoteli stać na takie akcje, z takimi celami. Większość oczekuje bardzo szybkiego przełożenia na obłożenie i albo uda się im wytłumaczyć, że potrzebne są działania długofalowe i po jednym konkursie nie można oczekiwać tłumów w hotelu, albo się wycofują i trafiają do takich, którzy przyklasną pomysłowi klienta, coś naobiecują, a później jest rozczarowanie.
Kamil N. edytował(a) ten post dnia 10.09.11 o godzinie 21:04