Karolina Kraus

Karolina Kraus Development Manager
at BeautyFace.pl

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Chciałam podzielić się z Wami ciekawą obserwacją. Wczoraj rano ruszył na Gadu Gadu bardzo prosty a jednocześnie bardzo ciekawy konkurs. Fabuła wydaje się wręcz banalna a jednak....
Wystarczy dodać do znajomych numer 602 i ustawić sobie taki sam opis jak ma użytkownik o tym numerze i napisać do niego cokolwiek.
Co godzinę losuje osoby i zadaje proste pytanie. Kto odpowie ma nowy telefon z Gadu Gadu. Konkurs nie jest nigdzie promowany a wystarczy otworzyć listę kontaktów na Gadu Gadu i conajmniej połowa osób ma bawi się w konkurs. To niesamowite!!!!
Jako marketer sama jestem pod dużym wrażeniem jak w ciągu zaledwie 20 h o konkursie widzą od Szczecina po Rzeszów.
Jak widać lubimy się bawić....szczególnie gdy zabawa zależy od nas :)
Maciek K.

Maciek K. Doradca klienta,
Polkomtel

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Jesli ciekawe spostrzezenie dotyczy projektu nad ktorym pracujesz to gratuluje. :-)
Cytat z jednego z blogow...troche sciema zajezdza i autopromocja...

"... Natomiast tworzenie społecznosci w wersji mega-liczebnej mogliśmy prześledzić na przykładzie Mojej Generacji Gadu Gadu. Karolina Kraus - menadżer tego projektu - pokazała nam nie tylko mechanizmy wykorzystane do wzmacniania zaangażowania i lojalności uzytkowników tego portalu, ale także przeprowadziła interesujacy przegląd innych sposobów i narzędzi - zastosowanych z sukcesem w innych polskich i zachodznich serwisach społecznosciowych..."

Karolina K.:Chciałam podzielić się z Wami ciekawą obserwacją. Wczoraj rano ruszył na Gadu Gadu bardzo prosty a jednocześnie bardzo ciekawy konkurs. Fabuła wydaje się wręcz banalna a jednak....
Wystarczy dodać do znajomych numer 602 i ustawić sobie taki sam opis jak ma użytkownik o tym numerze i napisać do niego cokolwiek.
Co godzinę losuje osoby i zadaje proste pytanie. Kto odpowie ma nowy telefon z Gadu Gadu. Konkurs nie jest nigdzie promowany a wystarczy otworzyć listę kontaktów na Gadu Gadu i conajmniej połowa osób ma bawi się w konkurs. To niesamowite!!!!
Jako marketer sama jestem pod dużym wrażeniem jak w ciągu zaledwie 20 h o konkursie widzą od Szczecina po Rzeszów.
Jak widać lubimy się bawić....szczególnie gdy zabawa zależy od nas :)
Gośka W.

Gośka W. ♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♬♬♭♩♪♫♬♭

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Karolino,
Widac Maciej choc facet ma więcej finezji i wyczucia niz Ty, ale swoje zrobilaś masz 2 udowodnionych czyt.
Karolina Kraus

Karolina Kraus Development Manager
at BeautyFace.pl

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Ale czy ja powiedziałam ze to nie mój projekt :)))
Ja tylko go wymysliłam a rozwija sie sam...Chciałam sie podzielić bo często nie wierzymy w potencjał Viral-a (sama miałam wątpliwości) a ta akcja zaskakuje mnie z każdą chwilą :))))
Anna Szulwińska

Anna Szulwińska Konsultant i
Specjalista Ds.
Marketingu i PR,
Project & B...

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Karolina K.:Chciałam podzielić się z Wami ciekawą obserwacją. Wczoraj rano ruszył na Gadu Gadu bardzo prosty a jednocześnie bardzo ciekawy konkurs. Fabuła wydaje się wręcz banalna a jednak....
... To niesamowite!!!!
Jako marketer sama jestem pod dużym wrażeniem jak w ciągu zaledwie 20 h o konkursie widzą od Szczecina po Rzeszów.Jak widać lubimy się bawić....szczególnie gdy zabawa zależy od nas :)

...

A ja - także jako marketer uważam, że trzeba być blondynką albo bardzo nie chcieć, żeby zrozumieć Pani wypowiedź inaczej...
- i moim skromnym zdaniem, dyskusja chyba nie ma sensu...

To się "pobawiliśmy"... ;)
pomijam już fakt, że ostatnio nawet sypiam z laptopem
- i jakoś nie trafiłam na ten "konkurs" - ani ja ani moim Znajomi,
chociaż jestesmy gdzies jakby "w połowie drogi" tej "niesamowitej" akcji.

Jestem też "gadżeciarą" - i choć pewnie nie należę tu do targetu
i nie chcę być niegrzeczna - to poza tym ten konkurs nie wydaje mi sie jakoś szczególnie "niesamowity"
(pomijam już jakże obiektywną ocenę i odpowiedź - Autorki ;))

pozdrawiam


Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 09.03.07 o godzinie 12:46
Maciek K.

Maciek K. Doradca klienta,
Polkomtel

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Karolino,
jak latwo w dzisiejszych czasach sobie strzelic w stope...Chcialas dobrze wyszlo jak wyszlo. Trzeba bylo napisac na forum, sluchajcie ludzie ale wymyslilam super patent . W sumie to napisalas ale odebrane zostalo jak widac :-) anyway, moze to byc ciekawy case do wszelkiej masci PR-owcow jak cos by tutaj przylansowac napisac zeby ludzie nie skojarzyli faktow...jeszcze jedno wynik jest juz 3 osoby weszly w interakcje :-)
Sławek Wójcik

Sławek Wójcik Jeśli masz temat do
omówienia,
zapraszam. 10 lat
zajmuję ...

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Maciek K.:Karolino,
jak latwo w dzisiejszych czasach sobie strzelic w stope...Chcialas dobrze wyszlo jak wyszlo. Trzeba bylo napisac na forum, sluchajcie ludzie ale wymyslilam super patent . W sumie to napisalas ale odebrane zostalo jak widac :-) anyway, moze to byc ciekawy case do wszelkiej masci PR-owcow jak cos by tutaj przylansowac napisac zeby ludzie nie skojarzyli faktow...jeszcze jedno wynik jest juz 3 osoby weszly w interakcje :-)



Pani Karolina musiała wiedzieć, że na tak słabą "akcję" nastąpi równie słaba "reakcja". Przecież podobne próby podejmowane były wielokrotnie.

Chyba, że ów "akcja" była tak przemyślana, że nasze "reakcje" są jedynie częścią misternego planu :) --> podbijanie tematu na forum.

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

czego to ludzie nie zrobią, czego nie wymyślą ... oj ;)
Leszek Wolany

Leszek Wolany Digital marketing /
E-commerce Manager

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

u mnie z 215 osób na gg widziałem u 3 :D sredni wiek konkursowiczów 15 lat, i do takiego targetu to trafia,
uczniowe gimnazjum, ostatnich klas podstawówki, pogardliwie nazywani pokemonami, którzy mają neostradę w promocji za złotówke ustawiają takie opisy, reszta jakos nie bardzo

konto usunięte

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Czyli z tego co pan Leszek napisal na 215 osob - zauwazyl to u 3.
To daje usrednienie (wiem ze takie pi razy drzwi) na poziomie 1.3%.

Gdy spojrzymy na efekt skali (GG ma 6 mln zarejestrowanych uzytkownikow). --> wyjdzie ze ten konspekt trafil w przyblizeniu do 82.000 osob.

Wiem iz to baaaaaardzo ogolne usrednienie. Jednak chyba nie tak najgorzej :)
Anna Szulwińska

Anna Szulwińska Konsultant i
Specjalista Ds.
Marketingu i PR,
Project & B...

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Faktycznie - baaaardzo ogólne :) i nieco wirtualne to uogólnienie...

Odwdzięk na pewno jakis bedzie - i nikt tego nie neguje,
ale nie oszukujmy sie, że wynik i sama inicjatywa jest jakąś rewelacją - a do tego że taka forma opiniowania przez Autorke jest obiektywna i na miejscu...

Poza tym ja wlasnie trafilam na kilka efektów tej akcji
- i przepraszam, ale jeden z nich (grzeczniejszych) pozwole sobie zacytowac (czesc tez w grupie docelowej):

"Tak tak, to Wy jesteście frajerami Ery..." :)

pozdrawiam
Gośka W.

Gośka W. ♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♬♬♭♩♪♫♬♭

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Anna S.:
Faktycznie - baaaardzo ogólne :) i nieco wirtualne to uogólnienie...

Odwdzięk na pewno jakis bedzie - i nikt tego nie neguje,
ale nie oszukujmy sie, że wynik i sama inicjatywa jest jakąś rewelacją - a do tego że taka forma opiniowania przez Autorke jest obiektywna i na miejscu...

Poza tym ja wlasnie trafilam na kilka efektów tej akcji
- i przepraszam, ale jeden z nich (grzeczniejszych) pozwole sobie zacytowac (czesc tez w grupie docelowej):

"Tak tak, to Wy jesteście frajerami Ery..." :)

pozdrawiam

ANIU,
I'LOVE YOU - tzn. RESPECT
Anna Szulwińska

Anna Szulwińska Konsultant i
Specjalista Ds.
Marketingu i PR,
Project & B...

Temat: Marketing szeptany ma wielką moc - konkurs ERA GG

Małgorzata W.:
ANIU,
I'LOVE YOU - tzn. RESPECT

:)

Przepraszam jeśli zabrzmiałam zbyt groźnie :)
nie lubie takich sytuacji, a jak pisałam - oddźwięk na pewno bedzie - ale wydaje mi sie, że sposób przedstawienia sytuacji, sama akcja - i jej idealizowanie (w tym przez Autorkę) - jakoś daje przyzwolenie na przywołanie innych opinii, argumentów i cytowanie, nawet jeśli to niewygodne dla Autorki.

Żeby nie męczyć już Pani Karoliny,
chciałabym tylko dodać, że moim zdaniem warto zwrócic jeszcze uwagę własnie na tego typu "efekty uboczne" - zwł. ich potencjał i kreatywność niektórych z nich :)

Ma to swoje minusy, ale i podejrzewam że plusy, które jako wnioski warto przyjąć - i zastanowić sie nad wykorzystaniem ich obu.

Niestety, mamy za mało konkretów, ale np. dla tego konkretnego Viral'a, takie minusy w postaci "wrogich manipulacji" np. własnie haseł promujacych - mogą byc niebezpieczne (np. wspominane: "Tak tak, to Wy jesteście frajerami Ery...").

Mam bowiem wrażenie, że jednak w innych kanałach informacji, kampaniach tradycyjnych, etc. - aż takich zjawisk wykorzystywania komunikatu na niekorzyść Reklamodawcy - nie ma
- bądź są one jednak mniej widoczne, czy tez mniej niebezpieczne.
(opisy jednak ustawia się czesto na jakis dłuzszy czas, zapamiętuje sie je samemu - jak i wysyla komunikat do innych Osób go widzących, czego jednak nie ma aż na taką skalę - poza np. "ponarzekaniem" - w przypadku reklamy tradycyjnej, etc.)

Np. choć to ciekawe podejście, to jednak ewenementem byłyby osoby chodzące z niekorzystną manipulacją hasła reklamowego np. reklamy proszku czy banku :)
(dajmy na to z kanałów typowych, jak radio, bilboard, tv)
- np. na koszulce, plecaku, na czole, z wizytówkami, etc.
(na gorąco przykłady odpowiednika opisu na GG wykorzystanego tu wlasnie w obu kierunkach), która/który nie przypadł do gustu pewnym Klientom, zwł. tym spoza grupy docelowej - jak i z niej samej. :)

Update:
Znowu sie nieco rozpisałam,
ale jeśli moge cos dodać, to mysle że jednym z powodów mógł byc zbyt nachalnie sformułowany opis-będący jednoczesnie głównym komunikatem tej akcji.

Jest jeszcze zbyt mało danych o tym kanale - jak i samej akcji Era-GG, ale w tym przypadku jednak wyraźnie można zaobserwować takie właśnie "wrogie komunikaty" - i mam wrazenie, że to jest słabym punktem tego typu kampanii.

Mogą byc one bowiem czasem tak samo łatwo przyswajane i krążyć w owej wersji odwróconej, niekorzystnej, prześmiewczej, ironizującej, etc., co w jej właściwym i pożądanym przez Reklamodawcę brzmieniu
(scenariusz akcji, założenia i życzenia Klienta-Reklamodawcy, etc.).

pozdrawiam.Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 21.03.07 o godzinie 04:57

Następna dyskusja:

Marketing partyzancki




Wyślij zaproszenie do