Temat: Doktorat z (e)marketingu?
Maciej D.:
Przejrzałem dokładnie strony uczelni, przeczytałem wątki na forach dyskusyjnych i na GoldenLine. Nadal mam jednak spory mętlik w głowie.
Według informacji niektórych internautów jest tak, że studia doktoranckie kończy niewielki odsetek osób. Powodów jest wiele:
1. Ograniczona liczba promotorów - trzeba znaleźć samemu; nie każdy się załapie; trzeba znaleźć rzutkiego promotora, która będzie cię umiał poprowadzić;
2. Duże problemy z pogodzeniem studiów z pracą zawodową
3. Niski poziom nauczenia (zwłaszcza na studiach zaocznych).
Ponieważ jestem na studiach na Koźmińskim, wiec mogę po roku powiedzieć jak to wygląda (do tej pory):
-1 zawsze będzie ograniczona liczba promotorów, ale jego wybór zależy od własnej aktywności i determinacji do pisania z danego tematu. Właściwie rzadko bywa tak, że promotor musi znać się super głęboko na danym temacie (b to ma byc Twoj temat !) -ważne aby znam metodologie, był uznany w środowisku akademickim i chciał poprowadzić kogoś z takim tematem
-2 dotyczy każdej uczelni- doktorat to nie studia podyplomowe - angażuje min 3 lata, dużo pracy własnej, zbierania materiałów (głownie z baz jurnali naukowych) , czytania i pisania - i dyskusje, udział w konferencjach, innych obronach itp
-3 ciężko chyba mówić o niskim poziomie nauczania na Kozminskim czy SGH. Osobiście uważam, że poziom nauczania nie szczególnie dotyczy studiów doktoranckich. Dają one szersze podstawy dziedziny nauki w jakiej kwalifikuje sie praca doktorska, ale głownie bazę metodologiczną i dyskusyjno-seminaryjną. Dodam, że wg. niektórych zrobienie doktoratu na uczelni prywatnej (której inni patrzą na ręce) jest nawet trudniejsze niż na państwowej.
Obawiam się, że przede wszystkim dwóch rzeczy:
1. Nie znajdę dobrego promotora, w mojej specjalizacji.
2. Program zajęć będzie odbiegać zdecydowanie od moich zainteresowań.
-1. zawsze zachodzi taka obawa, ale to jest raczej odpowiedzialność uczelni, żeby znalazła promotora dla doktorantów, których przyjmuje na studia. Co do specjalizacji, to chyba na Politechnice Wrocławskiej pisze się sporo prac na temat e-marketingu, polecam bazę Nauki Polskiej (może tu znajdziesz przyszłego promotora ?):
http://nauka-polska.pl/dhtml/raportyWyszukiwanie/wyszu...
-2. Program zajęć na studiach doktoranckich raczej na pewno nie będzie zbliżony do twoich zainteresowań. W takim celu warto iść na studia podyplomowe czy kursy z danej dziedziny. Studia doktoranckie przygotowują raczej z metodologii nauk i pisania pracy i ogólnej teorii (ekonomii/zarządzania i marketingu), zgłębianie tematyki pozostawiając już studentowi.
Macie jakieś porady? Ktoś z Was może studiuje na studiach doktoranckich na Kozminskim / SGH? Będę wdzięczny za kontakt i porady.
j.w. - w razie pytan prosze przez GL
Radek