Łukasz Dudek

Łukasz Dudek Fotograf / Grafik

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

Na billboardach, w gazetach, reklamach w TV mnoży się od reklam wykonanych w stylu wektorowym - pozbawionych detali, prezentujacych główny zarys postaci i jej otoczenia. Czyżby to efekt zapotrzebowania na nowe formy przekazu/zobrazowania mysli czy presji czasu/lenistwa?

Zapraszam do dyskusji :)


Łukasz Dudek edytował(a) ten post dnia 30.01.07 o godzinie 20:17
Andrzej H.

Andrzej H. Zawsze do usług

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

Liczy się dotarcie z informacją do klienta. Najprostsze i najbardziej wyraźne środki są po prostu skuteczne. Poza tym wszystko zależy od grupy docelowej.
Łukasz Dudek

Łukasz Dudek Fotograf / Grafik

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

W przypadku młodzieży może sie okazać strzałem w dziesiątkę, dla dzieci jeszcze skuteczniejsze. Styl komiksowy, ale może ludziom b. dojrzałym skojarzy się pozytywnie poprzez powrót do dzieciństwa. Jak taka reklama - według Was - byłaby odebrana przez ludzi dojrzałych / emerytów?

Zdążam do znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy zadziała na pozostałą, bardziej dojrzałą część społeczeństwa.
Czy sprawdzi się w reklamie dedykowanej grupie docelowej -> (np.) 20-50 lat?
Andrzej H.

Andrzej H. Zawsze do usług

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

Zdecydowanie styl komiksowy przeznaczony jest dla ludzi co najwyżej 35-40 lat. Powyżej będzie to nieczytelny zupełnie przekaz.
Łukasz Dudek

Łukasz Dudek Fotograf / Grafik

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

Ale gdyby taki styl dokleił do innego stylu "uniwersalnego"= styl mieszany, sądzę, że spotkał by sie ze zrozumieniem i tej grupy.

Aczkolwiek na dużą skutecznosć można liczyć w przypadku młodych dusz.
Aleksandra Witkowska

Aleksandra Witkowska bariery stanowią
wyzwanie

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

zgadzam się z tym absolutnie.
Wydaje mi się, żedla osoób w wieku emerytalnym bardziej by dotarła reklama bardziej oswojona, stonowana, emanująca spokojem, harmonią i statecznością. Oczywiście i kolory muszą być bardziej przygaszone, ale nie może to być obraz smutny i pozbawiony kolorów.
Izabela Z.

Izabela Z. Don't be so
OPEN-MINDED that
your brains fall out

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

To wszystko zależy od odbiorcy. Najwazniejszy jest sens tego co się chce przekazać i to aby go dobrze przedstawić a w jaki sposób to się robi, jest mniej ważne moim zdaniem. Zarówno proste pomysły w postaci np komiksu jak i te bardziej...czasochłonne moga wzbudzić zainteresowanie. Chyba kazda dobra reklama niezaleznie od sposobu wykonania porusza ludzi. Ale fakt faktem, widze coraz wieksze zapotrzebowanie wlasnie na takie proste graficznie reklamy itp. wynika to chyba bardziej z lenistwa i dążenia za oklepanym schematem, który juz gdzieś się tam sprawdził.
Arkadiusz Klemiński

Arkadiusz Klemiński Robię to co lubię -
robię to najlepiej
jak umiem

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

Ja z kolei sądzę, że to dążenie do upraszczania formy wynika z tego, że jesteśmy wszyscy coraz bardziej i bardziej społecznością, której egzystencja jest ściśle powiązana z wymiana informacji. To tymczasem generuje pewien "pośpiech" i dążenie do skrótów myślowych, a skoro tak to trwają poszukiwania tego co mogłoby spełnić tą funkcję w dziedzinie obrazu, mediów wizualnych. To moim zdaniem dopiero początek tego co nas niebawem czeka w dziedzinie reklamy i przekazu wszelkiego typu obrazów. Coraz częściej na przykład spotykamy sie z ikonami - logotypami kojarzonymi z jakaś treścią, które mają one obrazować. Z którą maja tworzyć właśnie skrót. Myślę, że w niedługim czasie przedziały wiekowe docelowych odbiorców będą się również zawężać, bo wszystko wokół nas przyspiesza. Część odbiorców pozostanie w tyle i będzie trzeba za nimi "poczekać"... ale to już zdaje się wywód na inną okazję ;).

Pozdrawiam
Arek
Andrzej H.

Andrzej H. Zawsze do usług

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

Reklama, marketing to przede wszystkim komunikacja i tak jak pisze Arek chodzi o skróty myślowe, by przekaz był szybki i konkretny, co wcale nie kłóci się z tym, że może być tajemniczy. W tak szybko biegnącym świecie, przekaz ma być czytelny jak najbardziej to tylko możliwe. Bez względu na to, czy niesie ze sobą konkretną wiadomość, czy tylko ma cel zaciekawienia odbiorcy. Czas jest taki, że jeśli nawet dana wiadomość jest przeznaczona docelowo do wąskiej grupy odbiorców, to ma trafiać do szerokich mas. Jedni mają zrozumieć, a reszta ma wiedzieć, że to nie do nich i wiedzieć do kogo jest adresowane.
Cel jest jeden - ma z szumu informacji pozostać w świadomości.
Póki co proste formy najłatwiej spełniają powyższe zadanie.
Niedługo pewnie dojdziemy do takiego uproszczenia, że rodzynkami będą barokowe kreacje :)
...tak ja to widzę :)
Łukasz Dudek

Łukasz Dudek Fotograf / Grafik

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

...tak! (krótkie podsumowanie)

Najważniejsze jest osiągniecię postawionego celu - przyciągnięcie max. rzeszy potencjalnych klientów.
Konkurencja depcze ostro po piętach w każdym segmencie rynku. Chcąc wyłuskać kolejnego klienta trzeba do niego sukcesywnie docierać, niesztampową, ale prostą reklamą. Im prostsza forma, tym wiekszy sukces.

Tylko klarownie sformułowana reklama i przejrzysta w odbiorze spełnia swoją podstawową rolę - komunikacji z klientem. Istotne, by przykuć uwagę do produktu czy też usługi jak największej liczby osób, a u reszty wywołać chociażby "podświadome uzależnienie" od marki.
Użytecznosć obrazu często niedoceniana jest jednak ogromna. Za jego pomocą można przekazać znaczną ilość informacji.

Mi osobiście podoba się ten styl, ale jeszcze w nim nie tworzę.
a jak Wy ten styl odbieracie. Mam na myśli atrakcyjność wizualną, estetykę, pomysłowość, a nie skuteczność.

Pozdrawiam

P.S. Czyli tendencja "obrakowa" a ucieczka od tekstu?
Arkadiusz Klemiński

Arkadiusz Klemiński Robię to co lubię -
robię to najlepiej
jak umiem

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

Łukasz D.:...tak! (krótkie podsumowanie)

Najważniejsze jest osiągniecię postawionego celu - przyciągnięcie max. rzeszy potencjalnych klientów.
Konkurencja depcze ostro po piętach w każdym segmencie rynku. Chcąc wyłuskać kolejnego klienta trzeba do niego sukcesywnie docierać, niesztampową, ale prostą reklamą. Im prostsza forma, tym wiekszy sukces.

Tylko klarownie sformułowana reklama i przejrzysta w odbiorze spełnia swoją podstawową rolę - komunikacji z klientem. Istotne, by przykuć uwagę do produktu czy też usługi jak największej liczby osób, a u reszty wywołać chociażby "podświadome uzależnienie" od marki.
Użytecznosć obrazu często niedoceniana jest jednak ogromna. Za jego pomocą można przekazać znaczną ilość informacji.

Mi osobiście podoba się ten styl, ale jeszcze w nim nie tworzę.
a jak Wy ten styl odbieracie. Mam na myśli atrakcyjność wizualną, estetykę, pomysłowość, a nie skuteczność.

Pozdrawiam

P.S. Czyli tendencja "obrakowa" a ucieczka od tekstu?


Ja również lubię prostotę w grafice reklamowej, czy po prostu mającej coś przekazywać. Coś więcej niż przyjemność dla zmysłu wzroku, czy też coś ponad zagadkę, grę, zabawę. W przypadku przekazu informacji dobrze jest jeśli takowa grafika posiada w sobie również te elementy (zabawy, gry, zagadki i piękna zarazem) a jednocześnie poprzez nie realizuje swój cel. Dlatego pewnie lubię też opracowywać logotypy i znaki graficzne. Pewnie też z tego samego powodu lubię artystyczną typografię. Tyle że włąśnie: jeśli ma ona być prosta a jednocześnie nie niesie ze sobą żadnych informacji ponad to że jest, to właściwie traci ona dla mnie swój sens jako dzieło. Bo równie dobrze można postawić miotłę na włosiu tak by stała pionowo i powiedzieć, że to sztuka. I pewnie wielu stwierdzi, że tak jest w istocie... ale mnie to nie przekonuje ;) (... no może w fotografii jeszcze by to uszło... ale już jako "samo dla siebie" na pewno nie). To tak żeby było że zawsze muszę mieć swoje ostatnie słowo ;))).

Pozdrawiam wszystkich :)
Arek

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

Dégustez une expérience culinaire inoubliable où chaque saveur danse sur votre palais, créant une symphonie gastronomique mémorable. Des plats exquis, préparés avec une maîtrise artisanale, révèlent l'harmonie parfaite d'ingrédients soigneusement sélectionnés. Chaque bouchée transporte vos sens dans un voyage sensoriel, capturant l'essence de la cuisine raffinée. Les arômes envoûtants, les textures délicates et les présentations artistiques fusionnent pour créer une expérience gastronomique d'exception. Au cœur de cette rience culinaire, l'émotion se mêle à l'esthétique, laissant une empreinte indélébile dans votre mémoire gustative. Un festin qui transcende le simple repas pour devenir une célébration mémorable de la cuisine.
Check more on: https://vival-rcm.com/Ten post został edytowany przez Autora dnia 12.03.24 o godzinie 18:52

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

Welcome to ChillChat, the premier online community <a href="https://zenchill.co.uk/products/floating-thermometer">ice bath thermometert</a> dedicated to all things ice bath thermometer related! Whether you're a seasoned ice bath enthusiast, a professional athlete, or just starting your wellness journey, this forum is your go-to destination for sharing insights, tips, and experiences about using ice bath thermometers effectively.

Temat: illustracje - prostota czy uniwersalność ?

Welcome to ChillChat, the premier online community https://zenchill.co.uk/products/floating-thermometer dedicated to all things ice bath thermometer related! Whether you're a seasoned ice bath enthusiast, a professional athlete, or just starting your wellness journey, this forum is your go-to destination for sharing insights, tips, and experiences about using ice bath thermometers effectively.



Wyślij zaproszenie do