Temat: Czy praca na Call/contack center, help desk ... jest...
Myślę że pogląd, o którym mówisz jest wypadkową wszystkich tych elementów.
1. Ostatnie lata stworzyły obraz pracy telemarketera jako pracy tymczasowej, dla studenta. Niskie marże na projektach, kiepski PR tego zawodu spowodowały że szuka się w fałszywy sposób oszczędności stawiając znak równości pomiędzy telemarketerem i studentem. To się na szczęście zmienia.
2. Call Center jest jedną z tych branż, gdzie można zrobić bardzo szybką karierę. Znam wielu dyrektorów call center, którzy cztery lata temu zaczynali pracę jako konsultanci na słuchawce. Jeżeli tak szybka kariera jest poparta odpowiednim przygotowaniem menedżerskim to ok. Nie mniej zbyt często spotykam supervisorów, koordynatorów, menedżerów projektów, którzy świetnie znają produkty, technikę pracy telemarktera ale nie mają absolutnie kompetencji w zakresie zarządzania i przywództwa - według mnie to jest słaby punkt zarządzania cc.
3. Pokolenie "Y" ?
4. NIe wiem czy to nasza słowiańska natura, czy co innego ale fora zbierają zbyt często osoby, które mają potrzebę wyrzucenia żali na swój ciężki los. Stąd negatywne poglądy na temat pracy telemarketera rozpowszechniają się szybciej niż te pozytywne.
5. Myślę że problem częściej dotyczy cc outsourcingowych niż wewnętrznych. Inny sposób zarządzania, budżetowania powoduje że wewnętrzne oferują bezpieczniejsze warunki pracy.
6. Uważam, że nie można się zgodzić na taki standard. Opinie wpływają nie tylko na rynek konsultantów ale również postrzeganie telemarketingu po stronie zleceniodawców (ograniczone zaufanie) jak i klientów. Zarządzać trzeba ludźmi i zmianą. ale nie wyłącznie zmianą bo tu pojawia się problem z jakością.
7. to jest niestety problem :(
Call Center to poważny biznes. Wymaga często bardzo dużych zasobów. Umiejętność zarządzania tymi zasobami uważam za kluczową wartość w prowadzeniu biznesu. Potrzeba czasu żeby praca telemarketera została doceniona przez samych telemarketerów i osób zarządzających - potrzebny jest czas ale i duża praca środowiska na rzecz profesjonalizacji zawodu telemarketera w szczególności i branży call center.
Pozdrawiam,
Maciej Buś