konto usunięte

Temat: BOS vs standardy, szablony i wiedza akademicka ;)

Zgadzam się, że dzięki BOS możemy dużo zwojować w UE, ale może spróbujmy zwojować coś na naszym rodzimym rynku?

Wciąż nie rozumiem dlaczego polskie firmy są tak oporne na innowacje?

Na pewno nie chodzi o "koszty" wdrożenia BOS, ponieważ jest to po prostu inne podejście do "zardzewiałego i szablonowego" marketingu ;)

Zresztą ta oporność nie dotyczy tylko BOS.. Firmy boją się (chociaż już mniej niż kilka lat temu) inwestować np. w zaplecze informatyczne, w systemy do zarządzania wiedzą czy BI.. Przecież w przypadku firmy usługowej poza ludźmi, wiedza i możliwość jej "magazynowania" i zarządzania nią są podstawą sukcesu.

Rozmawiając ze znajomymi, którzy tak jak ja zajmują się marketingiem słyszę ciągle: analiza SWOT/TOWS, analiza SPACE, macierz BCG no i wyznaczanie celów za pomocą SMART.. Prawie jak na wykładach - nie sądzicie, że te metody mają już wąsy?

Przecież najbardziej spektakularne sukcesy to sukcesy firm, którym chciało się spróbować czegoś innego! Jaki jest wasz punkt widzenia?
Jacek Kotarbiński

Jacek Kotarbiński kotarbinski.com

Temat: BOS vs standardy, szablony i wiedza akademicka ;)

Przyznam, ze tez tego do konca nie rozumiem. Z jednej strony - ocenia sie Polakow jako najbardziej kreatywnych i innowacyjnych w UE :) - z drugiej - wielu jest juz legendarnie "zabetonowanych na wiedze" :) Metody o ktorych piszesz - moze nie maja wasow, ale sa klasyka - fakt. Inna sprawa, ze dobry nawigator powinien sie tez poslugiwac sekstansem, bo zasilanie w GPS kiedys moze pasc :)))))))))))
Ale powaznie - to Polacy sa odwazni i nie maja specjalnych zahamowan. Poza tym ... ta "ulanska fantazja" (w stylu : "- na pewno nie wypijesz 1/2 litra w 15 sekund ! - Co ? Ja nie wypije ?? :)))))

Następna dyskusja:

Jak ma sie BOS do 3 strateg...




Wyślij zaproszenie do