Tomasz Zaborowski

Tomasz Zaborowski badania i analizy
rynku

Temat: Jaką taktykę wybrać

Jestem jeszcze zielony w Adwords.
Przychodzi powoli jednak czas, aby rozpocząc proces ”linkowania”
czyli katalogi i inne rzeczy. Żeby linkować, trzeba wiedzieć pod jakie słowa kluczowe m.in
Do tego celu, jak w moim wątku na forum o pozycjonowaniu, doradzono mi żebym posprawdzał liczbę wejśc na różne slowa kluczowe w Adwords własnie po to by wykluczyć słowa, przy których może i wyskakuje masa (miliony) linków ale ruch z nich jest ”słaby”.

Pytanie moje.
Jak zestawić kampanię w Adwords, żeby była najlepiej miarodajna do pomiaru natężenia ruchu na różne słowa kluczowe:
a) zestawić jedną kampanię z jednym nagłówkiem i dobrać np. 20,50 słów kluczowych, (ile się da generalnie), ewentualnie po pewnym okresie zmieniać słowa kluczowe (na tej samej kampanii, ten sam nagłówek, tytuł, opis?

b) zestawić liczbę kampanii równą liczbie słów kluczowych, z różnymi nagłówkami, tytułami?

Która taktyka będzie bardziej ”obiektywna” do celów analizy słów kluczowych pod już późniejsze linkowanie, katalogowanie, pozycjonowanie?

Pozdrawiam

Temat: Jaką taktykę wybrać

Wiele zależy od strony, bo na niektóre frazy może być mniej skuteczna niż na inne, poza tym wiele zależy od samych fraz, które czasem są bardziej zorientowane na klienta czasem mniej. Optymalnie wybrać hasła 2,3 wyrazowe w większości przypadków. Najlepsza wg mnie kombinacja będzie kosztować trochę. Działa na zasadzie połączenia adwords z analitycs, założenia jakiegoś w miarę sensownego celu. Jeśli jest to sklep internetowy sprawa jest prosta, jeśli zwykła strona wizytówka, to zazwyczaj jako cel ustawiasz dział kontakt.
Zwracaj uwagę ile czasu internauci średnio spędzają na Twojej stronie wchodząc przez poszczególne frazy, ale musi być tych wejść trochę, żeby margines błędu był mniejszy. 20 wejść nie wystarczy :) Zwróć uwagę na liczbę wyświetleń danej frazy, bo w tym przypadku tym się powinieneś kierować. 50 fraz - no cóż ..w niektórych dziedzinach wystarczy dziesięć w niektórych 200 będzie mało, ale im więcej tym lepiej, ale pamiętaj, że jeśli ustawisz limit dzienny (dla takiej akcji jaką chcesz przeprowadzić lepszy będzie miesięczny) i ten limit się "wyklika" to może się okazać, że w ogóle nie zliczy Ci wyświetleń mniej popularnych fraz,bo wszystko "wyklikają" te bardzo popularne.
Jeśli chcesz zbadać tylko frazy i ich częstość wyświetleń. Ja bym zostawił jedną kampanię, w dodatku zatytułowaną bardzo daremnie. Chodzi o to, żebyś miał jak najniższy CTR.Wtedy najtaniej Cię wyjdzie badanie fraz. Jednak pamiętaj, aby słowa kluczowe znajdowały się na Twojej stronie, bo jeśli ich nie będzie cena drastycznie rośnie.
Podsumowując, albo robisz to samym adwordsem - analitycs nie potrzebny - i badasz tylko wyświetlenia i opisem zniechęcasz do wejścia - jest to najtańsza metoda, albo - robisz naprawdę porządną kampanię kilka grup reklam, które mają opisy związane z tą grupą fraz kluczowych i badasz czy dane frazy wiążą się z określoną akcją/celem i jak długo internauci zostają na stronie(+liczba odsłon) i jeden z najważniejszych parametrów - współczynnik odrzuceń. Im mniejszy tym lepiej - wiadomo.
Mam nadzieje, że nie opisałem zbyt chaotycznie sprawy i nie ominąłem wielu ważnych rzeczy, jeśli tak to na pewno specjaliści mnie poprawią :).
Na zakończenie - cały bajer z tym programem polega na umiejętnym odczycie statystyk i zastanowieniu się czy aby frazy nie będą zbyt szeroko określać grupy odbiorców reklamy.
W samej jej skuteczności bardzo ważny jest opis. Musi umiejętnie zniechęcić grupę osób, których wejściami nie jesteśmy zainteresowani.
pozdrawiam i życzę miłej zabawy,

Temat: Jaką taktykę wybrać

Złota zasada brzmi: "Dla każdej usługi lub każdego produktu powinana być stworzona nowa grupa".

Chodzi o to, aby reklamy były jak najbardziej dopasowane do tego co jest reklamowane. Jeśli na stronie sprzedajesz jeden produkt to nie ma sensu tworzyć kilku grup.

PS. nie myl kampanii z grupami reklam :)
Mariusz Gąsiewski

Mariusz Gąsiewski Blog Marketing w
Internecie

Temat: Jaką taktykę wybrać

Przy określaniu przydatności konkretnych słów kluczowych większe znaczenie ma końcowa efektywność określonych słów kluczowych niż ilość wejść z nich. Liczy się bowiem jakość ruchu internetowego, a nie jego ilość. Nierzadko się zdarza, że dane słowo kluczowe choć przunosi 3 razy mniej użytkowników niż inne , w końcowym efekcie prezentuje 2 krotne wyniki sprzedaży).
Nie da się oczywiście zbadać jakość ruchu internetowego bez aplikacji do badania ruchu internetowego (np. Gemius Traffic, Google Analytics, FineTracker i itp).

Jeżeli interesuje Ciebie stosowanie np. Google Analytics możesz przejrzeć kilka moich artykułów (polecam szczególnie filtr opisany w pierwszym artykule):
Google Analytics i śledzenie AdWords
Najważniejsze obserwacje w Google Analytics - Ecommerce
Najważniejsze obserwacje w Google Analytics - podstawy
Tomasz Zaborowski

Tomasz Zaborowski badania i analizy
rynku

Temat: Jaką taktykę wybrać

Dziekuję, oczywiście poczytam sobie.
Problem związany z moją stroną (przynajmniej takie jest zamierzenie), dotyczy takiej masy słów kluczowych, że muszę testować chyba od tych wyjściowych (mających najszerszy opis).
Raczej celem nie będzie sprzedaż, może u mnie być czas przebywania, liczba odsłon pewnie.
Na razie to mi zależy również na ilości. Mając 100 dzienie uzytkowników, też nie jestem sprawdzić jakości tak do końca. Czy więcej wejść, tym więcej zrozumiem błędów jakie popełniam.

Nie chcę na razie kierować Adwordsów na cel ,np. "subskrybuj mój kanał RSS", "czy zapisz się na newsletter", lub nawet "napisz tekst". Na to jeszcze za wcześnie.

Mam Google Analitycs, więc tutaj pole do popisu jest duże, lubię statystykę więc będzie niezła zabawa.

Stworzyłem sobie listę 250 słów kluczowych (takich podstawowych), w programi Free Monitor for Google, jest z czego wybierać (opierałem się trochę na Keywords Tools z Adwords), więc mam problem. W zwiazku z tym moje pytanie

Czy myślicie że pierwszą kampanię (grupę słów kluczowych) testową, powinien zacząć od słow bardzo ogólnych typu: polityka, gospodarka, podróże, historia itp (z podobnym opisem neutralnym, że na stronie znajdują się komentarze, recenzje, itp.)
Gdy ocenię te słowa (liczbę wejść, CTR, liczbę odsłon na frazy na dzień, tydzień: to schodzić z osobnymi kampaniami coraz "niżej" czyli coraz dokładniejsze frazy do słów ogólnych?
Może pominąć etap I?
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Jaką taktykę wybrać

a) zestawić jedną kampanię z jednym nagłówkiem i dobrać np. 20,50 słów kluczowych, (ile się da generalnie), ewentualnie po pewnym okresie zmieniać słowa kluczowe (na tej samej kampanii, ten sam nagłówek, tytuł, opis?

o co dpkładnie tu chodziło?? sądze, że jedynie o fakt stworzenia do każdego produktu nowej grupy reklam, ale to już przedmówca taki temat podjął.

Jest nowe narzędzie (które w morde:) nie widze na koncie) które umożliwia w łatwy sposób dublowanie całej treści reklamy wstawiając w nie odpowiednie hasła jedynie, czyli np. nazwy produktów.

Pytanie moje brzmi czy ktoś już sięspotkał z nim na koncie (teoretycznie każdy już powinien je mieć u siebie) i czy korzystał z niego... podaje link jakby coś

http://googlepolska.blogspot.com/2007/10/narzdzie-wsta...

konto usunięte

Temat: Jaką taktykę wybrać

Andrzej Jakubczyk:
Chodzi o to, żebyś miał jak najniższy CTR.Wtedy najtaniej Cię wyjdzie badanie fraz.

Andrzej, chyba chodziło o jak najniższe CPC
CTR (ClickThruRate) - wskaźnik kliknieć - określa ile osób na tysiąc wyświetleń kliknęło w reklamę
CPC (CostPerClick) - określa cenę za kliknięcie

im wyższy CTR tym większa skuteczność Twoich reklam,
CPC możesz regulować w zasadzie pozycją swojej reklamy - im więcej jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie tym wyższa będzie pozycja reklamy i poniekąd wzrośnie CTR. Chociaż to nie jest reguła.
Bardziej liczy się treść reklamy i jej trafność niż wysokość pozycji.
Trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy CTR a CPC, bo pamiętaj że internauci nie klikają we wszystkie linki (chociaż tacy też są, ale to specyficzna grupa ;)). Przeważnie internauta sprawadza ok 5-7 pierwszych linków (wliczając zwykłe strony, dobrze wypozycjonowane).
Zwłaszcza, że z tego co piszesz to co chcesz reklamować będzie bardzo ogólne.

Ja radziłbym się zastanowić kogo tak naprawdę chcesz mieć na swojej stronie. Kto ma Ciebie odwiedziać i w jakim celu? Razem ze znajomymi zastanów się kim jest Twój potencjalny odbiorca i jakie hasła może wpisywać. Warto się zastanowić też kogo nie chcesz i określić słowa kluczowe na które Twoja reklama nie ma reagować

np. tworzę boks reklamujący kserokopiarki hasło przykładowe "Promocja kopiarek" ustawiam słowa kluczowe kserokopiarki,
ale jednocześnie robię -serwis (bo osoba która szuka serwisu nie jest Klientem na zakup kopiarki) - mam nadzieję że to w miarę jasne ;)

Tak jak pisze Mariusz - liczy się jakość a nie ilość.
Co z tego że będziesz miał dużo odwiedzin jeśli osoby odwiedzające nie znajdą tam tego czego szukają = stracone kliknięcie za które zapłaciłeś.

Nawet jeśli nie prowadzisz stricte sprzedaży to jest jakiś cel, dla którego serwis istnieje i ma on określoną grupę użytkowników, prawda?

pozdrawiam
Marek

konto usunięte

Temat: Jaką taktykę wybrać

Tomasz Zaborowski:
Jestem jeszcze zielony w Adwords.
Przychodzi powoli jednak czas, aby rozpocząc proces ”linkowania”
czyli katalogi i inne rzeczy. Żeby linkować, trzeba wiedzieć pod jakie słowa kluczowe

a co znajduje się w Twoim serwisie www?
kogo chcesz zachęcić do wejścia?
przejrzyj treść swojego serwisu oraz poproś o to znajomych
aby spisali wszystkie słowa z jakimi kojarzą Twój serwis
- to jest tańsza metoda niż Adwords ;)

druga sprawa że odradzam pozycjonowanie na ogólne hasła - za duża konkurencja. Dobre pozycjonowanie na ogólne słowa to min. 3-6mcy pracy - a to sporo czasu i nie każdy może sobie pozowolić tak długie czekanie na Klientów.

np. zamiast pozycjonować na "marketing" lepiej pozycjonować na
konkretną rzecz - "e-marketing adwords"

konto usunięte

Temat: Jaką taktykę wybrać

może to jakoś pomoże?

http://www.webmaster-toolkit.com/keyword-research-tool...

Temat: Jaką taktykę wybrać


Andrzej, chyba chodziło o jak najniższe CPC

Witam.
Nie, nie :). Chodziło mi właśnie o CTR, aby uzyskało jak najniższą wartość - tj. maksymalna liczba wyświetleń reklamy i minimalna liczba kliknięć - dla przykładu, który przedstawiłem. Zniechęcający opis aby jak najmniej zapłacić a uzyskać informację jak wiele osób wpisuje nasze frazy kluczowe. Nie wykaże to oczywiście skuteczności reklamy i nie zwolni z myślenia (czy dana fraza lepiej się nada i jest bardziej zorientowana na target). Oczywiście celem w moim przykładzie nie był jak najniższy CTR, ale jak największa liczba wyświetleń reklamy, co z najniższym CTR się ściśle wiąże.
Pamiętać trzeba, że naprawdę sensowne wnioski można wyciągnąć dopiero w trakcie kampanii, dokonując ciągłych zmian, śledząc statystyki i cele... i oczywiście dobrze przygotowana strona.
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Jaką taktykę wybrać

Andrzej Jakubczyk:

Andrzej, chyba chodziło o jak najniższe CPC

Witam.
Nie, nie :). Chodziło mi właśnie o CTR, aby uzyskało jak najniższą wartość - tj. maksymalna liczba wyświetleń reklamy i minimalna liczba kliknięć - dla przykładu, który przedstawiłem. Zniechęcający opis aby jak najmniej zapłacić a uzyskać informację jak wiele osób wpisuje nasze frazy kluczowe. Nie wykaże to oczywiście skuteczności reklamy i nie zwolni z myślenia (czy dana fraza lepiej się nada i jest bardziej zorientowana na target). Oczywiście celem w moim przykładzie nie był jak najniższy CTR, ale jak największa liczba wyświetleń reklamy, co z najniższym CTR się ściśle wiąże.
Pamiętać trzeba, że naprawdę sensowne wnioski można wyciągnąć dopiero w trakcie kampanii, dokonując ciągłych zmian, śledząc statystyki i cele... i oczywiście dobrze przygotowana strona.

W tym szaleństwie jest metoda. Dłużej myślałem o tym co napsiałeś i faktycznie to rozwiązuje zbędne koszty ponoszone przez Klienta, ale nie jest to do końca wymierne. Wtedy trzeba by się zastanowić dlaczego Internauta nie kliknął w reklamę skoro szukał dokładnie tego produktu (usługi). Skuteczność byłaby, gdyby faktycznie wszedł na stronę (mimo kosztu) i wtedy zbadać całą ścieżkę, którą przeszedł... wręcz zadać mu ściężkę, sprawdzić czy ją przeszedł, gdzie uciekł itp. i wtedy wyciągnąć dodatkowe wnioski czy sama strona nie odstrasza Klienta, czy znajduje na niej to czego szuka i czy znajduje to w określonym krótkim czasie. Takie statystyki mogłyby jeszcze bardziej pomóc również przy pozycjonowaniu, bo określałyby jeszcze skuteczność samej strony.

konto usunięte

Temat: Jaką taktykę wybrać

Dominik Myślak:

W tym szaleństwie jest metoda. Dłużej myślałem o tym co napsiałeś i faktycznie to rozwiązuje zbędne koszty ponoszone przez Klienta, ale nie jest to do końca wymierne. Wtedy trzeba by się zastanowić dlaczego Internauta nie kliknął w reklamę skoro szukał dokładnie tego produktu (usługi). Skuteczność byłaby, gdyby faktycznie wszedł na stronę (mimo kosztu) i wtedy zbadać całą ścieżkę, którą przeszedł... wręcz zadać mu ściężkę, sprawdzić czy ją przeszedł, gdzie uciekł itp. i wtedy wyciągnąć dodatkowe wnioski czy sama strona nie odstrasza Klienta, czy znajduje na niej to czego szuka i czy znajduje to w określonym krótkim czasie. Takie statystyki mogłyby jeszcze bardziej pomóc również przy pozycjonowaniu, bo określałyby jeszcze skuteczność samej strony.

Ja byłbym daleki od nazywanie tego metodą, a tym bardziej bym takiego rozwiązania nie zastosował.
Wyświetlenie mówi bardzo mało. Internauta może wpisać hasło w google, widząc, że wyniki nie są zadowalające zmieni sposób szukania (hasło). A Ty niestety wyświetlenie zaliczysz.
Wyświetlenie, które absolutnie nic nie mówi.
Wyświetlenie, którego nie można jednoznacznie zinterpretować.
Kliknięcie to już jest akcja ze strony Klienta.
Kliknięcie + śledzenie czasu przebywania na stronie
wg mnie byłoby najbardziej miarodajne.

Jeśli chodzi o polski rynek sprawdź też onet boksy.
Dużo prostsze od google, ale dzięki temu pozwala szybciej zorientować się
w popularności danych słów.
Sam system w onecie również podpowiada słowa związane z danym tematem.
(innego wykorzystania onetu nie polecam, bo jest po prostu droższy od google)
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Jaką taktykę wybrać

Marek Zywert:
Dominik Myślak:

W tym szaleństwie jest metoda. Dłużej myślałem o tym co napsiałeś i faktycznie to rozwiązuje zbędne koszty ponoszone przez Klienta, ale nie jest to do końca wymierne. Wtedy trzeba by się zastanowić dlaczego Internauta nie kliknął w reklamę skoro szukał dokładnie tego produktu (usługi). Skuteczność byłaby, gdyby faktycznie wszedł na stronę (mimo kosztu) i wtedy zbadać całą ścieżkę, którą przeszedł... wręcz zadać mu ściężkę, sprawdzić czy ją przeszedł, gdzie uciekł itp. i wtedy wyciągnąć dodatkowe wnioski czy sama strona nie odstrasza Klienta, czy znajduje na niej to czego szuka i czy znajduje to w określonym krótkim czasie. Takie statystyki mogłyby jeszcze bardziej pomóc również przy pozycjonowaniu, bo określałyby jeszcze skuteczność samej strony.

Ja byłbym daleki od nazywanie tego metodą, a tym bardziej bym takiego rozwiązania nie zastosował.
Wyświetlenie mówi bardzo mało. Internauta może wpisać hasło w google, widząc, że wyniki nie są zadowalające zmieni sposób szukania (hasło). A Ty niestety wyświetlenie zaliczysz.
Wyświetlenie, które absolutnie nic nie mówi.
Wyświetlenie, którego nie można jednoznacznie zinterpretować.
Kliknięcie to już jest akcja ze strony Klienta.
Kliknięcie + śledzenie czasu przebywania na stronie
wg mnie byłoby najbardziej miarodajne.

Jeśli chodzi o polski rynek sprawdź też onet boksy.
Dużo prostsze od google, ale dzięki temu pozwala szybciej zorientować się
w popularności danych słów.
Sam system w onecie również podpowiada słowa związane z danym tematem.
(innego wykorzystania onetu nie polecam, bo jest po prostu droższy od google)

Sądziłem, że skupicie się bardziej na drugiej części wypowiedzi odnośnie samego kliknięcia a później samej strony www... to była idea mojej wypowiedzi...
Tomasz Zaborowski

Tomasz Zaborowski badania i analizy
rynku

Temat: Jaką taktykę wybrać

Czytam tak Was i dochodzę do wniosku, że będę musiał zrobić chyba kilka kampanii pod każdą dziedzinę z osobna.
Cięzko powiedzieć w co ludzie wchodzą (ja szukam takich, którzy lubią czytać i jeszcze raz czytac, informacje o polityce, gospodarce, kulturze, społeczeństwie, mediach, ochronie środowiska (future). Niekoniecznie muszą się na tym znać (to znaczy nie muszą czytać eksperci). Do tego są dosyć aktywni (czyli piszą teksty, komentują). Ciężko będzie, wiem.
Pomysł Andrzeja Jakubczyka, żeby badać samą ilosć wejść w google na słowo nie wiem "polityka" a później "polityka rosji" załóżmy jest dobry o tyle, że na dzień dzisiejszy daje mi sporo informacji o liczbach. Nad jakością cały czas pracuję, wiec generalnie nie zależy mi chyba na wejściach (celach, akcjach, odsłonach, drogach przez stronę). Piszę chyba, bo można inaczej. Nie robić teraz żadnych Adwordsów i skupić się tylko i wyłącznie na jakośći, tekstach itp. Zrobić ją za dwa miesiące ale tak jak pisze po uprzednim już jakościowym wzmocnieniu strony.
Ta czy inaczej onie metody się wykluczają
Używając pierwszej nie poznam "błędów i słabości strony" generalnie
Używajać drugiej nie poznam potencjału słów może ogólnych, ale za to dających jakieś wyobrażenie o potencjale mojej strony znowu
No to co?
Robię wariant pierwszy nie przejmując się wynikami "jakościowymi"
Za 2-3 miesiące robię wariant drugi, znając wyniki 1, wprowadzam ewentualne korekty na stronie, korekty Adwords, lub likwiduję stronę (o to to nie, akurat)?

Ja nie wiem nic na temat wejść na słowo Polityka, gospodarka, polityka polska, światowa, recenzje książek, muzyki, gospodarki polskiej i światowej, itp. Muszę to widzieć, czy to jest 1500 wejść na każde słowo czy 50 000 tysiecy.
Każdy z Waszych koncepcji jest dobra, to tak na marginesie.
Tomasz Zaborowski

Tomasz Zaborowski badania i analizy
rynku

Temat: Jaką taktykę wybrać

onet boksy i keywords tools sa cały czas przede mna :)
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Jaką taktykę wybrać

:) google analytics i będziesz wiedział ile masz wejść z każdego źródła... ja się troszkę rozpisałem odnośnie ścieżek, ale to już dla naprawdę szczegółowej wiedzy odnośnie Klienta (nie koniecznie do stosowania).

a co do testowania. Ja bym się jednak skupił na reklamie, która daje również kliknięcia. możesz do jednej grupy reklam podłączyć kilka słów i później oceniać z jakiego hasła są wejścia (gdzie najwięcej) np tekst reklamy.

Polityka Rosji
polityka Rosji w latach 1990-2000
Sprawdź co się wtedy działo.

Podczepisz np hasła
polityka
polityka rosji

i wtedy się okaże z którego hasła jest więcej...

tylko z tego co piszesz to za bardzo serwis nie ma na czym zarabiać, więc adwordsy służyć będą tylko do zachęcenia odwiedzania portalu... i tak źle i tak nie dobrze:)
Tomasz Zaborowski

Tomasz Zaborowski badania i analizy
rynku

Temat: Jaką taktykę wybrać

Dominik Myślak:
analitycsa mam wiec będę wiedział co i jak. zresztą już go tam połączyłem z adwordsami
tylko z tego co piszesz to za bardzo serwis nie ma na czym zarabiać, więc adwordsy służyć będą tylko do zachęcenia odwiedzania portalu... i tak źle i tak nie dobrze:)

No raczej nie zarabia (jeszcze) bo i nie ma na kim. Ale kiedyś
reklama taka i owaka, e-commerce, PP, możliwości są spore, najpierw trzeba wiedzieć jak ten serwis kurde promować.
Pozdrawiam

Temat: Jaką taktykę wybrać

Tomku nie pochwaliłeś się jeszcze stroną :)
Adwords ma to do siebie, że szybko leci na nim kasa, jeśli się nie uważa.
Może spróbuj na początek skorzystać z "narzędzia zarządzania słowami kluczowymi" znajdującego się w stworzonej grupie reklam.
Zwróć uwagę na konkurencję reklamodawcy. Przy słowach typu historia (max), gospodarka, polityka raczej nie będzie się opłacać tworzyć kampanii, bo będzie drogo. Kampanię ogólnie powinno się tworzyć na frazy, które docelowo mają mieć minimalny współczynnik odrzuceń i są dosyć precyzyjne jeśli zależy nam na dobrej kampanii. Żeby było taniej frazy powinny znajdować się na stronie internetowej a opis grupy reklam powinien być zachęcający dla osób, których kliknięcia CIę interesują i zniechęcać ludzi spoza grupy docelowej. Ot cała filozofia. Żeby koszty kampanii nie były aż tak bolesne warto zainstalować adsense i wrzucić reklamy w treść strony, ale nie licz na zyski. Ewentualnie zwrot ułamka kosztów.
Jeśli jeszcze nie zakładałeś kampanii dla swojej strony spróbuj z tego linka - http://services.google.com/marketing/links/kupony07 (ale nie testowałem czy to działa, bo już moja strona bywała w adwords.
Wg mnie w Twoim przypadku kluczową rolę odgrywa strona. (zresztą to nic odkrywczego:)
Spróbuj jeszcze jeśli chcesz http://www.fasole.pl/
Nic rewelacyjnego w sumie, ale niskim kosztem masz sporo odwiedzin - trzeba niestety ikonę spasionej fasoli wrzucić na stronę. System bardzo prosty w działaniu - dajesz 1 fasolę z puli, którą zakupiłeś za odwiedzenie Twojej strony, a może komuś się spodoba, choć nie jestem do końca przekonany czy to Twoj target, ale ponoć nie tylko najmłodsi tam wżerają tą fasolę.
pozdrawiam
Tomasz Zaborowski

Tomasz Zaborowski badania i analizy
rynku

Temat: Jaką taktykę wybrać

Fajnie wszystko, tylko teraz jakbyś trochę zmieniał zdanie.
Przedtem pisałeś coś o niskim CTR (czyli w sumie pasowało mi to, gdyż mógłbym posprawdzać sobie właśnie dowiedzalność itp).
Ok powiem inaczej.
Jeżeli powiesz mi ile jest wejść na słowa / frazy - polityka, historia, gospodarka itp (listę moge podesłać, to pominę ten punkt analizy zupełnie) bo i po co mam to robić.

I zrobię porządną kampanię z porządnymi słowami i porządnymi tekstami.
Frazy znajdują się na stronie, to pewnik.
Już chyba to sobie wszystko poukładałem
Strona to http://www.mojeopinie.pl, jeszcze nic wielkiego, zmiany wprowadzamy cały czas, ale...ale....

Temat: Jaką taktykę wybrać

Nie zmieniam zdania, po prostu można obrać 2 drogi :
1. zbudować zniechęcający opis i wrzucić do kampanii wiele interesujących słów kluczowych - im więcej tym lepiej (wcześniej zbadać ich częstotliwość wyszukań wspomnianym przeze mnie poprzednio narzędziem w adwords) czy aby nie jest zerowa (wtedy nawet jak fraza będzie w pierwszej 10tce będą liche wejścia - o ile będą). To narzędzie jednak działą jest tylko orientacyjne i do końca nie wiadomo ile wejść będziemy mieli, ale jesteśmy w stanie określić, które frazy są lepsze od innych (mają więcej wyszukań). Ja jednak to tego narzędzia podchodzę sceptycznie, bo już nieraz zrobiło mnie w konia.
2. Zbudować kampanię (także kierując się wspomnianym narzędziem) w pełni prawidłową - przy użyciu fraz na tyle ogólnych, że dających sporo wejść, ale na tyle precyzyjnych, że przyciągających sporo interesujących nas odwiedzin.
Nie wiem jak to prościej mogę jeszcze napisać, ale mam nadzieję, że nie zamieszałem.
Tak czy siak - robienie kampanii nastawionej na dużą liczbę wejść na frazy ogólne to wydatek bardzo duży.
Sposób nr 1 służy raczej rozpoznaniu jeśli chcesz się rzucić na głęboką wodę i pozycjonować na frazy ogólne, ew. wyłapać takie, które mają sporo wejść ale bardziej szczegółowe.
Sposób nr 2 jest kosztowny, ale na podstawie analizy statystyk na stronie i tego jak długo ludzie spędzają tam czasu wchodząc przez poszczególne frazy z wyszukiwarki, jaki jest współczynnik odrzuceń konkretnych fraz można wyciągnąć wartościowe wnioski jakie frazy będą w miarę proste do pozycjonowania a jednocześnie dadzą sporą liczbę wyszukań.
Jeśli interesują Cię frazy ogólne - to polecam jednak zlecić pozycjonowanie jakiejś porządnej firmie SEO, a taka firma prawdopodobnie CI powie, że o wiele bardziej opłaci się pozycjonować na zasadzie długiego ogona, na kilkadziesiąt różnych fraz, ale to tylko takie moje przypuszczenia ;)
Ogólnie frazy ogólne tego typu będą trudne i drogie, choć pewnie tańsze niż "pogoda".
Żeby rozreklamować taki portal osobiście polecał bym nie tylko skupianie się na adwords.

Następna dyskusja:

Jak wybrać język?




Wyślij zaproszenie do