Sylwia
Rogalska
Akademia Leona
Koźmińskiego
Temat: Zaproszenie dla fanów HR i dr Pilcha
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ JUTRA"Trudne rozmowy z pracownikami"
21-22.05.2009r., Warszawa
Siłą napędową sukcesu firmy są jej pracownicy i współpracujący z nimi partnerzy. W realiach dzisiejszego rynku sukces zależy od zdolności do szybkiego i inteligentnego reagowania na problemy. Sukces firmy wymaga wyposażenia pracowników w narzędzia, które pozwolą im szybko reagować na zmiany, uzyskiwać dostęp do informacji niezbędnych podczas podejmowania kluczowych decyzji i koncentrować się na umacnianiu i rozbudowie zyskownych relacji biznesowych. Dlatego przygotowaliśmy projekt: ”Trudne rozmowy z pracownikami”, który ma pomóc Państwu przejść tę trudną drogę.
Celem projektu jest:
Rozwój potencjału osobistego;
Jak rozmawiać z pracownikami w sytuacjach stresogennych
Korzyści z uczestnictwa:
Wzrost samoświadomości uczestników: jakie mam predyspozycje, co powinienem dalej rozwijać, co wyeliminować;
Lepsze radzenie sobie w sytuacjach trudnych– doskonalenie efektywnych postaw i zachowań, pomagających w walce ze stresem i negatywnymi emocjami.
DZIEŃ I
KOMUNIKACJA W RELACJACH ZAWODOWYCH
W OBLICZU RESTRUKTURYZACJI
21.05.2009r.
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności na temat przepływu komunikacji wewnętrznej i jej roli dla sprawnego funkcjonowania firmy. Przedstawienie najczęściej popełnianych błędów i pułapek sprawnej komunikacji. Doskonalenie kompetencji menedżerskich w zakresie zarządzania komunikacją w firmie oraz budowania lojalności i aktywności pracowników.
1. Komunikacja
test autodiagnoza możliwości komunikacyjnych
omówienie czym jest i co oznacza dobra komunikacja
dlaczego mnie nikt nie rozumie
czym są style społeczne
2. Komunikacja interpersonalna
aspekt komunikacji werbalnej
cel komunikatu diagnoza dopasowanie, nastawienie
słowa klucze
umiejętność zadawania pytań: parafraza, pytanie otwarte, zamknięte, sugestia w pytaniach.
3. Komunikacja niewerbalna
postawy, gesty, mimika wspierająca przekazywanie komunikatu
4. Sposoby prowadzenia rozmowy
sztuka słuchania
aktywne prowadzenie, konkretyzacja
słowo kreuje rzeczywistość
różnice w komunikowaniu się między kobietami a mężczyznami
Prowadzący: Dariusz Rajca
Trener, coach i doradca. W latach 1995 – 1998 założyciel i Kierownik Działu Szkoleń Gazety Wyborczej, gdzie szkolił przedstawicieli Działu Reklamy i Marketingu oraz Kolportażu z całej Polski. Współpracował także jako trener z kilkoma znanymi firmami szkoleniowymi. W latach 1998 - 2004 jako Dyrektor ds. Szkoleń Europejskiego Instytutu Rozwoju Kadr, przygotowywał i realizował programy szkoleniowe dla najpoważniejszych firm w Polsce. W tym czasie przez dwa lata współpracował z Izbą Wydawców Prasy prowadząc stały cykl warsztatów pt. „Studium sprzedaży powierzchni reklamowej”. W zajęciach tych wzięli udział przedstawiciele kilkudziesięciu znanych tytułów prasowych, zrzeszonych w IWP. Jako trener posiada bogate doświadczenie praktyczne i teoretyczne zdobyte podczas własnej pracy, oraz kursów odbytych u trenerów polskich i zagranicznych. Jest praktykiem Polskiego Instytutu Neurolingwistycznego Programowania, oraz certyfikowanym konsultantem Motywacyjnej Analizy Potencjału Zawodowego - MAPP. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji grupowej, tworzenia kultury organizacyjnej w firmie, budowania i zarządzania skutecznymi zespołami handlowymi w firmie. Jest człowiekiem „akcji”, pasjonatem przygód i każdą wolną chwilę spędza poszukując nowych wyzwań, wspinając się i nurkując. Przygotowuje także i realizuje scenariusze programów typu outdoor w każdej scenerii i zakątku Polski.
DZIEŃ II
TRUDNE ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI W OBLICZU ZMIAN
22.05.2009r.
1. Rozmowa jako podstawa komunikacji interpersonalnej
2. Umiejętność słuchania warunkiem porozumienia
3. Sztuka zadawania pytań
4. Parafrazowanie
5. Wyrażanie szacunku i uznania
6. Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
7. Asertywne reagowanie na presję i manipulację
8. Podstawowe typy rozmów w pracy menedżera
Rozmowy oceniające
Rozmowy w sytuacjach restrukturyzacji zatrudnienia
Prowadzący: dr. Piotr Pilch
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania (Uniwersytet Warszawski), magister psychologii o specjalności psychologia organizacji i pracy (Uniwersytet Warszawski), wykładowca z zakresu psychologii i socjologii organizacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w Katedrze Nauk Społecznych w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autor programów i kierownik studiów podyplomowych: MBA dla Kadry HR, Szkolenie i Rozwój, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi dla Menedżerów Personalnych. Prowadził szkolenia z zakresu umiejętności menedżerskich, pracy zespołowej i zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie działu dla wielu firm. Doświadczenie w prowadzeniu badań społecznych zdobyte podczas pracy w Instytucie Badań Marketingowych SMG/KRC Poland (1,5 roku pracy na stanowisku badacza) i współpracy z firmą Datagroup (badania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi). Autor i współautor artykułów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i zachowań organizacyjnych oraz wystąpień na konferencjach poświęconych problematyce doboru pracowników, ich szkoleniu i planowaniu rozwoju zawodowego.
SPRAWY ORGANIZACYJNE:
Uczestnictwo:
Cena:
- w całym szkoleniu (2 dni - 14 godzin)
1050 zł
- w wybranym dniu szkolenia (1 dzień - 7 godzin)
600 zł
Cena obejmuje: szkolenie, lunch, materiały, przerwy kawowe oraz certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.