Temat: FAQ
Rafał N.:
Wbrew pozorom nie będzie to takie FAQ, jakiego każdy się spodziewał, ale rzeczywiście będą to "najczęściej zadawane pytania" ;-)
-Dlaczego nie wieje?
Bo gradient jest za mały ;)
-Dlaczego płyniemy na silniku?
Znajomy kiedyś tłumaczył, że zbiornikowiec wozi zbiorniki, drobnicowec drobnicę, a żaglowiec... wozi żagle...
-Dlaczego płyniemy na żaglach i na silniku? (tutaj pozdrowienia dla Krzysztofa i jego "kumpla" z innej grupy ;) )
:P
-Ale fajnie buja... (po chwili) Dobra, zrób coś, żeby przestało!
Z praktyki wiem, że działa wtedy zajęcie osoby zmulonej czymś, może to być prosta czynność na pokładzie, może to być sterowanie. Trzeba uświadomić delikatnie człowiekowi, że jest częścią ekipy, że potrzebujemy wszyscy go bardzo i fajnie jakby nam pomógł. Człowiek poczuje się pewniej i zapomni o problemie skupiając się na kompasie, dumnie kręcąc kołem.
-(Przy halsówce) Dlaczego nie możemy popłynąć prosto TAM, tylko zygzakiem?
To kurcze nie pozostaje nic innego jak dokładne wytłumaczenie o co chodzi, wkońcu każdy rejs, oprócz walorów turystycznych powinien mieć akcenty szkoleniowe, szczególnie jak załoga jest chłonna wiedzy i pyta.
-(W porcie) Dlaczego oni jeszcze stoją, a my już wypływamy? (opcja odwrotna też istnieje)
Bo dłużej świętowali dnia poprzedniego za szczęśliwe ocalenie i zaliczenie kolejnego etapu rejsu ;)
I top wszechczasów, chyba każdego z nas:
-DALEKO JESZCZE? :D:D:D
ja w tej sytuacji pokazuje zainteresowanemu jak liczyć dystans, pokazuje gdzie może znaleźć informacje o prędkości i człowiek staje się samowystarczalny, przynajmniej w temacie "daleko jeszcze".
--
Pozdrawiam
Michał Kaczerowski
Kaczor