Temat: Oficer pokładowy Marynarki Handlowej
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 1997r. w sprawie uprawiania żeglarstwa (Dz. U. Nr 112 z dnia 24.09.1997r. poz. 729).
Paragraf 28, dokładnie rozwiązuje ten problem.
§ 28
1. Osoby posiadające zawodowe uprawnienia do kierowania statkami żeglugi śródlądowej mogą uzyskać
2. bez egzaminu patent żeglarza jachtowego lub sternika motorowodnego.
3. Osoby mające, z tytułu służby w Marynarce Wojennej lub Straży Granicznej albo z tytułu pracy w marynarce handlowej lub rybołówstwie morskim, uprawnienia do prowadzenia okrętów albo statków w żegludze morskiej mogą, po zdaniu egzaminu sprawdzającego, uzyskać
4. patent do kapitana jachtowego lub kapitana motorowodnego włącznie.
5. Osoby, o których mowa w ust. 2, powinny wykazać
6. się stażem 200 godzin żeglugi w rejsie na morskim jachcie żaglowym.
7. Osoby posiadające patenty żeglarskie jachtowego sternika morskiego lub kapitana jachtowego mogą uzyskać
8. odpowiednie patenty motorowodne (morskiego sternika motorowodnego, kapitana motorowodnego) bez egzaminu. Posiadacze wymienionych patentów motorowodnych mogą, na tych samych zasadach, uzyskach odpowiednie patenty żeglarskie.
9. Osoby, mające z tytułu służby w Marynarce Wojennej, Straży Granicznej, marynarce handlowej i rybołówstwie morskim oraz żegludze śródlądowej wymagany staż w obsłudze silników (siłowni) mogą uzyskać
10. patent motorzysty lub mechanika motorowodnego.
Punkt 6. dokładnie mówi jaki to ma być rejs.
Andrzej Chmura edytował(a) ten post dnia 26.11.10 o godzinie 17:04