Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Jest dobrze, widać, że Ministerstwo wzięło pod uwagę opinię środowiska.
http://bip.msit.gov.pl/portal/bip/21/1002/Projekt_rozp...Krzysztof Chałupczak edytował(a) ten post dnia 07.12.12 o godzinie 17:58

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

ale obcięli godziny na kapitana
Piotr Lewandowski

Piotr Lewandowski Ekspert Digital
Signage

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Anna S.:
ale obcięli godziny na kapitana

Za to przywrócili egzamin na morsa, znieśli stejota. Warto poczytać całe, chociaż tradycyjnie jest w paru aspektach niechlujne.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Piotr Lewandowski:
Anna S.:
ale obcięli godziny na kapitana

Za to przywrócili egzamin na morsa, znieśli stejota. Warto poczytać całe, chociaż tradycyjnie jest w paru aspektach niechlujne.
Nie tak. Można powiedzieć, że zlikwidowano starego morsa, a stary sternik staje się nowym morsem.
Na nowego morsa potrzeba to, co na starego sternika. 200 h, egzamin, nie ma obowiązku szkolenia. To bardzo ważne. No i ten nowy mors/stary sternik może 24 metry bez ograniczeń akwenu.
To potężna liberalizacja.
Piotr Lewandowski

Piotr Lewandowski Ekspert Digital
Signage

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Krzysztof Chałupczak:
To potężna liberalizacja.

Oczywiście, z tym nie ma dyskusji.

Poszerzenie uprawnień sternika/sternika morskiego i zniesienie obowiązku szkolenia to prawdziwy przełom.

Natomiast warto uregulować tryb wydawania patentów motorowodnych na podstawie żeglarskich i vice versa, a także zasady wydawania duplikatów dokumentów wydanych na podstawie starych przepisów.

Np. jest napisane wprost, że: osoby posiadające uprawnienia zawodowe w żegludze śródlądowej mogą uzyskać patent sternika motorowodnego bez egzaminu, ale posiadacze wyższych patentów żeglarskich "mają uprawnienia" motorowodne, za to nie ma tych uprawnień wyszczególnionych na druku patentu, nie ma też procedury uzyskania patentu motorowodnego na podstawie żeglarskiego. Pisałem już o tym do Colonela.Piotr Lewandowski edytował(a) ten post dnia 07.12.12 o godzinie 23:10

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

zwrocilam uwage na kapitana ze wzgledow prywatnych ;) zobaczymy,jak to sie skonczy ostatecznie, no i kiedy

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Żegluję od 1979 r i nie jestem w stanie zliczyć ile już było zmian w przepisach. Poza tym ten projekt nie reguluje wymiany obecnych patentów np sternika jachtowego na nowe. Po raz kolejny urzędnicy wiedzą lepiej i chcą uszczęśliwić żeglujących obywateli.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Krzysztof Targosiński:
Żegluję od 1979 r i nie jestem w stanie zliczyć ile już było zmian w przepisach. Poza tym ten projekt nie reguluje wymiany obecnych patentów np sternika jachtowego na nowe. Po raz kolejny urzędnicy wiedzą lepiej i chcą uszczęśliwić żeglujących obywateli.
Od 1979 były raptem trzy zmiany. Czyli średnio co 10 lat.
Rozporządzenie nie reguluje wymiany patentu sternika na sternika, bo znosi patent sternika. Natomiast rozporządzenie nie reguluje sprawy duplikatów.
To jest projekt, w stosunku do poprzedniego projektu uwzględniono bardzo dużo uwag. Bardzo pomógło pismo Rzecznika (jest w linku), w którym użył argumentów środowiska liberalizatorów.
Dariusz Kwiatkowski

Dariusz Kwiatkowski Prezes Zarządu,
Szkłoland sp. z o.o.

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Coś się ruszyło i fajnie, ale poprawcie mnie bo może się mylę, lecz zrozumiałem z tego, że stare uprawnienia zachowują swoją ważność ze wszystkimi obostrzeniami &22 ( chodzi mi o morsa) czyli że ten "nowy" mors będzie miał większe uprawnienia od naszych uprawnień.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Krzysztof,
odpowiedz to nowe jest lepsze od starego, czy nie ?
Mam patent stary sternik jachtowy p.u. jak wymienia to co dostane,
jezeli mam i instruktora?
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Ladislav Zaparka:
Krzysztof,
odpowiedz to nowe jest lepsze od starego, czy nie ?
Mam patent stary sternik jachtowy p.u. jak wymienia to co dostane,
jezeli mam i instruktora?
Jest potężnym krokiem liberalizującym.
Przy wymianie dostaniesz morsa, uprawnienia to żegluga bez ograniczeń na jachtach do 24 metrów długości.
Instruktor nie ma znaczenia.
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Jak to zrobić?
Nowe przepisy sa już aktualne?
Zglosic sie do PZZ w Lublinie, czy rozmawiać z centrala?
Dziekuje za informacje.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Ladislav Zaparka:
Jak to zrobić?
Nowe przepisy sa już aktualne?
Poczekać, nowe rozporządzenie to tylko projekt
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

OK, napiś jak sie urodzą nowe przepisy.

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Liveralizacja jest potężna! W piśmie do MSiT pisałem, żeby pierwszy stopień morski był do 18m. wielu uważało, że to nie przejdzie. Że wystarczy 15m. A i to będzie trudne.

Ponadto żeglarz jachtowy może teraz pływać do 12m. w porze dziennej do 2Nm. To krok w dobrym kierunku. Będę postulował o zniesienie tych 2Nm. Przykład Michała "Szkodnika" Kozłowskiego pokazuje, że dobry żeglarz śródlądowy poradzi sobie nawet mieczówką, aby popłynąć na Bornholm.
Natomiast warto uregulować tryb wydawania patentów motorowodnych na podstawie żeglarskich i vice versa, a także zasady wydawania duplikatów dokumentów wydanych na podstawie starych przepisów.

Mogę napisać do MSiT. Tylko co postulujecie? Czego chcemy? Co byłoby najlepsze?

ż.j.
a) stare pozostają w mocy a nowe z nowymi uprawnieniami. Nie ma możliwości wymiany.
b) stare pozostają w mocy ale można wymienić na nowe za 50 PLN
c) stare pozostają w mocy ale można wymienić na nowe za darmo
d) nie trzeba wymieniać, bo stare automatycznie będą uznawane powszechnie w Polsce i na świecie jako nowe

s.j. --> j.s.m.
a) stare pozostają w mocy a nowe z nowymi uprawnieniami. Nie ma możliwości wymiany.
b) stare pozostają w mocy ale można wymienić na nowe j.s.m. za 50 PLN
c) stare pozostają w mocy ale można wymienić na nowe j.s.m. za darmo
d) nie trzeba wymieniać, bo stare automatycznie będą uznawane powszechnie w Polsce i na świecie jako nowe j.s.m.

j.s.m --> j.s.m.
a) stare pozostają w mocy a nowe z nowymi uprawnieniami. Nie ma możliwości wymiany.
b) stare pozostają w mocy ale można wymienić na nowe j.s.m. za 50 PLN
c) stare pozostają w mocy ale można wymienić na nowe j.s.m. za darmo
d) nie trzeba wymieniać, bo stare automatycznie będą uznawane powszechnie w Polsce i na świecie jako nowe j.s.m.

Duplikaty.
Tu sprawa wydaje się jasna. 50 PLN. i dostaje się automatycznie ż.j. nowego ż.j. a s.j. nowego j.s.m. a j.s.m. nowego j.s.m. Tylko, że musi to być wyraźnie napisane w Rozporządzeniu.

Uznawalność stopni żęglarskich/motorowodnych.
Jak rozumiem tu sprawa jest prosta. Powinniśmy wystąpić o wzajemną uznawalność:
stopień śródlądowy żeglarski <--> stopień sródlądowy motorowodny
pierwszy stopień morski żeglarski <--> pierwszy stopień morski żeglarski
drugi stopień morski żeglarski <--> drugi stopień morski żeglarski

Ale jak to wolimy mieć w praktyce:
a) nie trzeba nic wymieniać. Stopnie te będą powszechnie w Polsce i na świecie wzajemnie uznawane.
b) można dostać w PZŻ lub związku motorowodnym plastik za 50 PLN
b) można dostać w PZŻ lub związku motorowodnym plastik za darmo
c) nic nie można wymieniać. Ale na nowych patentach będzie napisane: 'uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych i motorowych' w języku polskim i angielskim.

pzdr,
Andrzej Kurowski
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Jeszcze bym przypomnial problem z profesionalnymi stopniami,
ja jako porucznik zeglugi wielkiej, kapitan zeglugi Baltyckiej, wplywalem do Szczecina statkiem lad. 33.000ton z sil. 11.000 HP, ale niemoglem tam wplynać zwykla motorowką 30 HP, ale jak by sie cwiczylo opuszczenie statku, to moglem po Odrze plywać szalupa ratunkowa.
Dobre przepisy.
Dariusz Kwiatkowski

Dariusz Kwiatkowski Prezes Zarządu,
Szkłoland sp. z o.o.

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Jestem zdania, że skoro zmieniają się przepisy to tak jak w przypadku DO i paszportów wymiana powinna być za darmo. Jednak jestem realistą i wiem, że nasze Związki by już w ogóle z torbami poszły, więc wymiana starych na nowe na pewno tak, myślę że za kasę pokrywającą koszty żeby nie obciążać za bardzo ich budżetu. Według mnie wymiana konieczna ze względu na zapisy które mamy na obecnych dokumentach ( czarterownie nie będą się zastanawiać nad uprawnieniami tylko czytać co jest na dokumencie). Co do uznawalności -motorowodne na żeglarskie i odwrotnie to pierwszy stopień nie powinien być wymienialny. Pływałem różnymi łodziami motorowymi i znam trochę to środowisko, niestety w większości nie zastanawiają się na prognozami i nie maja pojęcia o tym jak żeglować. W drugą stronę na pewno będzie łatwiej, ale podniesie to pewnie szum w środowisko motorowodnym. Tak myślę, ale to tylko moje skromne zdanie. Ladislav, co do Twojej uwagi to niestety mamy w Polsce brak spójności miedzy poszczególnymi urzędami i to jest główny problem.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Wymiana patentu kosztowała 50 zł i tak samo jest w nowym projekcie. Jednakże wymieniać nie trzeba, bo stare patenty zachowują ważność. Nawet te z przed 40 lat.
Za te same 50 zł można było uzyskać na podstawie żeglarskiego, motorowodny, na podstawie motorowodnego, żeglarski.
Wszystko jest w projekcie.Krzysztof Chałupczak edytował(a) ten post dnia 10.12.12 o godzinie 20:48

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

Ladislav Zaparka:
Jeszcze bym przypomnial problem z profesionalnymi stopniami,
ja jako porucznik zeglugi wielkiej, kapitan zeglugi Baltyckiej, wplywalem do Szczecina statkiem lad. 33.000ton z sil. 11.000 HP, ale niemoglem tam wplynać zwykla motorowką 30 HP, ale jak by sie cwiczylo opuszczenie statku, to moglem po Odrze plywać szalupa ratunkowa.
Dobre przepisy.

Jak rozumiem nowy projekt zadawala Ciebie. Bo teraz będziesz mógł bez egzaminu za 50 PLN dostać patent nowego motorowodnego sternika morskiego (do 24m.).

pzdr,
Andrzej Kurowski
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Nowy projekt rozporządzenia w sprawie patentów

No, jak to wprowadza,
a bedzie tam moc silnikow dana jak do tej pory?



Wyślij zaproszenie do