konto usunięte

Temat: Jacht

Witam,
myślę nad zakupem jachtu żaglowego z dodatkowym napędem silnikowym jakieś 9 m dł. Czy 115 000 wystarczy na zakup takiego jachtu którym by mozna było popłynąć na przyklad do Indii? (czyli jacht pełnomorski)

Czy może mi ktoś podać przybliżone ceny:
-ubezpieczenia, przeglądów i innych formalności
-opłat portowych w W Polskich portach morskich
-Zbliżone opłaty portowe na świecie
-ile kosztuje wyciągnięcie takiego jachtu z wody?
-czy jachtem o takiej długości można pływać po pełnym morzu przy odp. uprawnieniach.
-a moze opłaci się sprowadzić jacht z usa?
-Czy można trzymać jacht pod obcą banderą w polskim porcie?
-Czy statki pełnomorskie trzeba rejestrować?

Liczę na waszą pomoc. Wydaje mi sie że jeśli jacht miałby być używany 6 miesięcy w roku to bardziej opłacalne byłoby wyciągnięcie go z wody na resztę czasu niż trzymanie go w porcie.

I jeszcze jedno- czy jacht o takich wymiarach jest wystarczająco bezpieczny aby np popłynąć przez atlantyk? Czy może lepiej jest trzymać się brzegu?

Jaki rodzaj jachtu dla nowicjusza? (z tego co czytam to balastowo mieczowy chyba)

Jeśli są tu jacyć żeglarze lub osoby znające się na rzeczy liczę na pomoc
Tomasz Serwański

Tomasz Serwański Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy

Temat: Jacht

powiedzialbym ze na polowe pytan bedziesz w stanie sobie sam odpowiedziec po spedzeniu kilkuset godzin na jachcie - i raczej od tego zacznij, nie od kupowania; w portach jest mnostwo jachtow kupionych przez slomianych zapalencow, ktore stoja nieuzywane bo okazalo sie ze kupiec uznal ze sa ciekawsze formy spedzania wolnego czasu niz zeglarstwo.

najpier poplywaj, potem dopiero - jezeli uznasz ze to jest to - kupuj jacht; dla przykladu - szereg razy zastanawialem sie nad kupnem czegos wlasnego (na srodladzie), ale rachunek ekonomiczny zawsze wygrywal - taniej jest wynajac jacht ja kilka tygodni, na ogol nowy i zadbany, niz kupic i utrzymac wlasny, na ogol daleki od nowosci

konto usunięte

Temat: Jacht

dobra rada ;p
ale wiesz...
chce znać odpowiedzi na podstawowe pytania, tj cen, utrzymania transoportu, gdyż po co mam robić kurs żeglarza skoro wiem że na własny jacht i tak mnie nie będzie stać ;p
Jakub Panas

Jakub Panas Konsultant
techniczny,
IPR-Insights

Temat: Jacht

Ale bez robienia kursu możesz zobaczyć, czy to ciebie kręci:
1. pójść do klubu żeglarskiego. Popytać, popatrzeć, pomóc przy remontach. Zabrać się z nimi na rejs. Wyrobić znajomości i kontakty.

2. Popłynąć na rejs pełnomorski jako uczestnik: Bałtyk, Chorwacja, ewentualnie Morze Północne. Jak dobrze trafisz (dobry kapitan, zgrana załoga) to i sztormowanie zaliczysz i podstaw się nauczysz. Będzie Ci łatwiej na kursach.

Większość osób pływa na nieswoich jachtach (jako uczestnik, załoga, czarterujący, prowadzący jacht).

Jeśli marzy Ci się posiadanie własnego jachtu i pływanie nim w rejsy morskie i oceaniczne, to w polskich warunkach patent żeglarza jest tylko początkiem.
Przy kolejnych stopniach warunkiem podejścia do egzaminu jest udokumentowany staż na rejsach. A bez odpowiednich uprawnień nie opuścisz żadnego polskiego portu. Chyba, że wynajmiesz kapitana z odpowiednimi uprawnieniami. Tak czy tak, na początku jesteś skazany na ciężki i niewdzięczny los załogi.
A jak już zdobędziesz upragnione uprawnienia, to będziesz wiedział jaki jacht jest ci potrzebny, ile kosztuje jego utrzymanie w Polsce, a ile za granicą, jakie dokumenty jachtu są potrzebne do wypłynięcia z portu. Oraz jakie dodatkowe kursy musisz odbyć, aby móc bezpiecznie prowadzić jacht po morzach i oceanach (na przykład z obsługi radia).

Czas potrzebny na ich uzyskanie: 3 - 10 lat w zależności od determinacji, zasobności portfela i oczekiwanego stopnia.

I pytania kontrujące:
Czy kurs prawa jazdy robisz dopiero jak jest ciebie stać na zakup samochodu?
Czy najpierw kupujesz samochód, czy robisz kurs prawa jazdy?

konto usunięte

Temat: Jacht

Ja raczej po prostu nie będe pływał pod polską banderą. Mieszkałem w Anglii i bez przeszkód łódź mogę zarejestrować w UK, dzięki czemu nie potzrebne mi bedzie tyle papierów niż gdyby łódź była zarejestrowana w Polsce.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Jacht

Jakub Panas:

Jeśli marzy Ci się posiadanie własnego jachtu i pływanie nim w rejsy morskie i oceaniczne, to w polskich warunkach patent żeglarza jest tylko początkiem.
Przy kolejnych stopniach warunkiem podejścia do egzaminu jest udokumentowany staż na rejsach. A bez odpowiednich uprawnień nie opuścisz żadnego polskiego portu.
1/ Patent żeglarza wogóle nie jest potrzebny do pływania po morzu
2/ Dodaj, że to co napisałeś dotyczy wyłącznie polskiej bandery.
Piotr M.

Piotr M. PTM Sprzątamy na
Błysk

Temat: Jacht

Witam
A jakie są koszty rejestracji jachtu w UK i czy są jakieś stałe opłaty (nie mam na myśli mariny)?
Czy wymiar 24m dotyczy jachtów tylko żaglowych czy innych jednostek też (jachty motorowe, łodzie, barki itp.)?

Pzdr.
Piotr
Piotr Siedlewski

Piotr Siedlewski instruktor, Klub
Sportowy Navigare

Temat: Jacht

Andrzej M.:
Ja raczej po prostu nie będe pływał pod polską banderą. Mieszkałem w Anglii i bez przeszkód łódź mogę zarejestrować w UK, dzięki czemu nie potzrebne mi bedzie tyle papierów niż gdyby łódź była zarejestrowana w Polsce.

Abstrahując od pytań co, jak etc. Zacząć trzeba by było od żeglowania. Jeśli Twój kontakt z jachtami i morzem, był wzrokowy to wszelkie info co kupować jak ubezpieczać i jak żeglować są o kant d... roztrzaskać. Wydaj wpierw pieniądze na żeglowanie i naukę tegoż sportu. Po dwóch czterech rejsach sam będziesz wiedział czego szukasz.
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Jacht

Widziałem na youtubie filmiki (np. Honeymoon) osób, które wybrały się w rejs dookoła świata ucząc się żeglować w momencie kupienia łódki.

Ja też bym jednak sprawdził co i jak, bo kilkumiesięczna walka z chorobą morską może być gorsza niż kilkudniowa biegunka w Indiach ;D
Jacek M.

Jacek M. Pomoge wprowadzic
produkty na teren
panstw arabskich
...

Temat: Jacht

Andrzej M.:
Witam,
myślę nad zakupem jachtu żaglowego z dodatkowym napędem silnikowym jakieś 9 m dł. Czy 115 000 wystarczy na zakup takiego jachtu którym by mozna było popłynąć na przyklad do Indii? (czyli jacht pełnomorski)

Czy może mi ktoś podać przybliżone ceny:
-ubezpieczenia, przeglądów i innych formalności

w zależności od firmy
od 6 do 15 % wartości jachtu, czasem można mniej zapłacić
-opłat portowych w W Polskich portach morskich

najczęściej w Polsce bezpłatnie, ok50-100 zł

-Zbliżone opłaty portowe na świecie
od 0 euro za kotwicowisko
do 700 euro za porto Chevo za dobę.

-ile kosztuje wyciągnięcie takiego jachtu z wody?

zależy gdzie- ok 1000 euro powinno wystarczyć
-czy jachtem o takiej długości można pływać po pełnym morzu przy odp. uprawnieniach.

można
-a moze opłaci się sprowadzić jacht z usa?

przy dobrym kurie to opłacalne.
czasem trafiają się w ubezpieczalniach amerykańskich jakieś perełki, zwłaszcza po huraganach, gdzie za stosunkowe małe pieniądze możesz kupić uszkodzone lekko jachty
-Czy można trzymać jacht pod obcą banderą w polskim porcie?

można, płacisz za postój
-Czy statki pełnomorskie trzeba rejestrować?

trzeba, możesz tylko wybrać banderę, np królestwo WAnuatu to koszt ok 1000 USD za rejestrację jachtu

Liczę na waszą pomoc. Wydaje mi sie że jeśli jacht miałby być używany 6 miesięcy w roku to bardziej opłacalne byłoby wyciągnięcie go z wody na resztę czasu niż trzymanie go w porcie.

to zależy gdzie port.

I jeszcze jedno- czy jacht o takich wymiarach jest wystarczająco bezpieczny aby np popłynąć przez atlantyk? Czy może lepiej jest trzymać się brzegu?
bezpieczeństwo na morzu to bardziej pogoda i umiejętności. Kajakiem też Atlantyk przepływano wiele razy. głowa do góry, może kiedy będziesz miał większy.


Jaki rodzaj jachtu dla nowicjusza? (z tego co czytam to balastowo mieczowy chyba)

kilowy.



Jeśli są tu jacyć żeglarze lub osoby znające się na rzeczy liczę na pomoc


ja się nie znam jeszcze, ale pytam ludzi.

konto usunięte

Temat: Jacht

Krzysztof Chałupczak:

Do prowadzenia jachtu do 24 m w żegludze niekomercyjnej pod banderą UK nie potrzebujesz żadnych kwitów.

Weź pod uwagę, ze kolega chce żeglować poza wodami UK, więc tak jak każdy statek w żegludze międzynarodowej powinien posiadać patent flagowy.
Dla jachtów przyjemnościowych jest to wydatek rzędu 25 funtów i sprawę załatwia się przez internet. Polecam Small Ships Register, Part III. http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Boating...

konto usunięte

Temat: Jacht

Andrzej M.:
jachtu którym by mozna było popłynąć na przyklad do Indii? (czyli jacht pełnomorski)

Dałeś przykład Indii żeby utrudnić? :-) Można tam co najmniej trzema drogami dotrzeć, koszt każdej z tras różnić się będzie diametralnie.

Czy może mi ktoś podać przybliżone ceny:
-ubezpieczenia, przeglądów i innych formalności

Ubezpieczenie, w cruisingu robi się trochę inaczej niż takie standardowe. Cena zależy od obszaru, więc planując jakieś przejście, obszary o wysokiej stawce "robi się szybko" i "ubezpiecza na krótko". Te różne obszary to np. wysokie szerokości (niesymetrycznie), rejony zagrożone piractwem, rejony występowania (okresowo) huraganów, etc.
Poza tym - dużo zależy od zakresu i wartości ubezpieczenia. Wartość w wielu krajach jest przyjęta na poziomie OC 300 tys USD. Dzikie kraje (w sensie, że UE z Grecją na czele) często wymagają AC.


-opłat portowych w W Polskich portach morskich
-Zbliżone opłaty portowe na świecie

Piszesz o opłatach portowych, myśląc - zapewne - o opłacie za marinę, prąd i wodę. To nie są duże kwoty i można je minimalizować poprzez dobre przygotowanie się do podróży. Gorzej wyglądają sprawy administracyjno-państwowe. Clearance u dzikich może kosztować boleśnie drogo (2000 USD np.), bo jeich Ministerstwo Morza wydało ukaz o konieczności korzystania z agenta w każdym entry port, a rozbuchana biurwokracja przewiduje opłatę za kontrole fitosanitarną :-(

Do tego, w całkiem normalnych wydawać by się mogło krajach wymagają transit log, eco haraczy i innych głupot. Kilkaset dolarów potrafi pęknąć.

-ile kosztuje wyciągnięcie takiego jachtu z wody?

Gdzie kosztuje? W Ekwadorze jest tanio, we Francji drogo a u Ruskich nie załatwisz.

-czy jachtem o takiej długości można pływać po pełnym morzu

Nie długość decyduje.
przy odp. uprawnieniach.

Uprawnienia do żeglowania własnym jachtem w celach przyjemnościowych po morzu są ewenementem. Nikt nikogo nigdy nie pyta o pozwolenie na żeglowanie. (Nie dotyczy polskich ubezpieczycieli, statków pod polską flagą w momencie kuku)

-a moze opłaci się sprowadzić jacht z usa?

A co to znaczy "opłaci się"?

-Czy można trzymać jacht pod obcą banderą w polskim porcie?

Można z tym, że należy uiścić stosowne opłaty. Ktoś wcześniej (z dużą śmiałością popart a niewiedzą) pisał o fladze Vanuatu. Świetny pomysł, z tym, że po 6 miesiącach od wjazdu na teren UE będzie ten toś musiał zapłacić cło lub opuścić Unię.
-Czy statki pełnomorskie trzeba rejestrować?

Obowiązek rejestracji nie wynika z faktu, że jest to "statek pełnomorski", tylko akwenu, po którym żegluje. Na potrzeby tej dyskusji przyjmij, że trzeba.
W Najjaśniejszej RP ver. 3.0 rejestracji dokonasz o p. Hernik w PZŻ (miło, łatwo i przyjemnie), w UK w SSR.

Liczę na waszą pomoc. Wydaje mi sie że jeśli jacht miałby być używany 6 miesięcy w roku to bardziej opłacalne byłoby wyciągnięcie go z wody na resztę czasu niż trzymanie go w porcie.

Na jaką pomoc liczysz? Że Ci pomożemy wyciągnąć jacht z wody? Na mnie nie licz - coś mi się w łokieć zrobiło i ledwo ręką ruszam :-)

Gdy jacht nie pływa, to generalnie lepiej (dla jachtu i dla ownera) jest, gdy stoi na brzegu.

I jeszcze jedno- czy jacht o takich wymiarach jest wystarczająco bezpieczny aby np popłynąć przez atlantyk? Czy może lepiej jest trzymać się brzegu?

Poczytaj o wypadkach morskich i o utracie jachtów. Wszelkie nieszczęścia to najczęściej przy brzegu :-( Z tego co pamiętam, to rekord maleńkości przy trawersowaniu Atlantyku pobił jacht o długości 3,8 m.



Wyślij zaproszenie do