Jarek Muras

Jarek Muras eyetracking.pl

Temat: Jacht na linii ognia, ostrzeżeń sie nie czyta :)

Witam

Nie wiem jak wy ale jak zawsze jak płynę to patrzę które akweny są zamknięte, info jest w porcie zwykle, na radiu i jak jest akurat na łódce to przez navtex. A tym czasem proszę jak niektórzy beztrosko sobie jeżdżą :D

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,4508662...

konto usunięte

Temat: Jacht na linii ognia, ostrzeżeń sie nie czyta :)

To fakt. Są żeglarze, którzy dokumentnie wszystko mają w tyle. Boje kardynalne, ostrzeżenia o złej pogodzie, o manewrach czy morskich strzelaniach - dla takich nie stanowią wystarczającego argumentu, aby zmienić kurs i dla bezpieczeństwa swojego i załogi nadłożyć trochę drogi. Fenomen tego zjawiska polega na tym, że gdy jedni dopuszczą się czegoś podobnego, to reszta w licznych debatach poddaje ich poczynania miażdżącej krytyce, po czym część wychodzi w morze i... robi to samo. Nie zajdzie nasze żeglarstwo daleko jeśli miarą kozactwa będą wyczyny godne potępienia zamiast godne podziwu.

Notabene nie trzeba być specjalistą od NAVTEXu, aby wyczytać z niego jakie obszary są zamknięte dla żeglugi. Potrzeba tylko trochę wyobraźni, aby spojrzeć na wyświetlacz i zainteresować się tym co tam jest napisanie;-)Jacek G. edytował(a) ten post dnia 22.09.07 o godzinie 01:10

konto usunięte

Temat: Jacht na linii ognia, ostrzeżeń sie nie czyta :)

z jednej strony zgodzę się że załoga nie dopełniła obowiązku sprawdzenia czy na akwenach czasowo zamkniętych nic się nie dzieje - ale gdzie była obstawa strzelań?
Przecież nie jest filozofią postawić patrolowiec, który ewentualnych maruderów zawróciłby i poinformował że są strzelania. Nie bronię załogi, ale równie dobrze mógł to być zagraniczny albo polski jacht, który z pełnego morza podchodziłby w ten rejon i nie mając Navtexu też by nie wiedział o ćwiczeniach.
10 lat temu po przejściu Kanału Kilońskiego późnym wieczorem od razu wypłynęliśmy w morze w kierunku Polski. Na Zatoce Kilońskiej odbywały się ćwiczenia okrętów podwodnych o czym nie wiedzieliśmy - podpłynął do nas kuter poświecił szperaczem i przez ukf-kę kulturalnie poprosił o zmianę kursu. Więc jak się chce to można odpowiednio zabezpieczyć rejon ćwiczeń.
Pozdrowienia: Kris
Tomasz R.

Tomasz R. Configuration
Manager

Temat: Jacht na linii ognia, ostrzeżeń sie nie czyta :)

Nie chcąc tu nikogo osądzać .. Kapitan pan Jan May-Majewski który prowadził ów jest głownym założycielem jak i instruktorem w klubie narciarsko-żeglarskim "Maytur" z Gliwic i wiem że klub ten prężnie kształci młoda kadrę żeglarską ...Pozostaje tylko pytanie jak kształci:)....http://www.maytur.com.pl/szablon-new.php?action=narty/...
Jarek Muras

Jarek Muras eyetracking.pl

Temat: Jacht na linii ognia, ostrzeżeń sie nie czyta :)

ciekawe czy czytają ostrzeżenia lawinowe :D



Wyślij zaproszenie do