Andrzej Żurawik www.alphabrand.pl
- 1
- 2
Tomasz
Łosek
Partner, Dyrektor
Operacyjny AQUA
SYSTEM CONTROLS SP.
Z O.O.
Temat: Galeon 530 Fly
ht. Czy ktoś w Was ma jakiekolwiek doświadczenia z pływania tego typu łodzią po Bałtyku? Jeżeli tak to jestem ciekaw Waszych wrażenia. Podobno południowe wybrzeża Szwecji czy wschodnia Dania są ciekawe...Pozdrawiam.
konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Witam,To mój pierwszy post na tym forum, choć od dłuższego czasu przeglądam je regularnie. Bardzo mnie zaciekawiła dyskusja Galeon vs Azimut. Jako, że miałem przyjemność pracować jako kierownik serwisu w Sunreef Yachts przez 3 lata i wiem jak ogromne znaczenie dla klienta ma zaplecze techniczne, postanowiłem wziąć udział w dyskusji. Jeżeli chodzi o ten aspekt to takim zapleczem technicznym jakim może się pochwalić Galeon z tego co wiem żaden inny diler nawet nie śni. Dlatego też nie widzę innej opcji dla polskich klientów szukających jachtu motorowego w przedziale 26-78 stóp niż Galeon.
No bo, który z dilerów jest wstanie dostarczyć serwis na terenie całego kraju w ciągu 24h? Który diler jest wstanie wyciągnąć jacht choćby na chwile, żeby rozplątać linę wkręconą w śrubę, czy nałożyć nową warstwę antifoulingu? Który diler jest wstanie zapewnić zimowanie jachtów pod dachem w ogrzewanej hali gdzie podczas tego okresu jest ochrona 24h na dobę plus service team non stop do usług?
Nikt tutaj nie wspomniał, że Galeon ma swoją marine pod Gdańskiem i jako jedyna firma w okolicy ma 150T travel lift, który jest wstanie wyciągnąć tej wielkości jachty. Po sezonie klienci podpływają rzucają kluczyki i są pewni że jacht będzie wyjęty, umyty, przygotowany do zimy, przygotowany na następny sezon. A jak mamy ochotę coś zmienić czy dodać to mamy ludzi na miejscu. Jeszcze raz zapytam choć trochę retorycznie, który diler jest wstanie to zapewnić? Tutaj macie link do zdjęć mariny Galeona:
http://yfrog.com/2pimg6339sj
http://yfrog.com/59stocznianowa02j
Tam też są budowane największe jednostki, czyli: magazyn, pracownicy, kadra zarządzająca na miejscu. Czego można sobie życzyć więcej ze strony klienta? Plus z tego co wiem marina ma też być rozbudowana o zaplecze socjalne dla klientów tak żeby mogli nawet w sezonie korzystać z niej jako baza do wypadów na zatokę.
Kupując jacht większość z klientów o tym nie myśli ale znam wielu, którzy stracili sezon przez to, że czekali na serwis czy części 1-2 miesiące. Czy może Azimut prywatnym samolotem wozi każdą część do klienta? Z tego co wiem nie jest tak kolorowo jak w folderach reklamowych. Znam serwis luksusowych jachtów od podszewki to taka ciemna strona o której się nie mówi.
Kończąc, jeżeli jacht na akweny polskie to nie widzę innej opcji.
P.S. A co myślicie o topowym modelu 700 Raptor? Jak dla mnie to skok 2 klasy dla Galeona.
Pozdrawiam
Paweł
konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Andrzej Żurawik:
no niestety ale jak przypilnujesz wykonczenia zwracajac uwage na detale to napewno nie bedziesz narzekal. 325 to naprawde fajna lodka. Open czy HT ?
Andrzeju, Co rozumiesz przez "przypilnujesz wykonczenia zwracajac uwage na
detale" - stac im nad glowa i kontrolowac jak robia? Mam nadzieje, ze nie to!? Rpzwin ten temat, jesli mozesz prosze.
konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Pawle,"Znam serwis luksusowych jachtów od podszewki to taka ciemna strona o której się nie mówi."
A mozesz troche wiecej na ten temat? Poruszyles bardzo istotny temat, istotny dla kazdego kto przeszedl od wybierania łodzi do posiadania takowej :-) Na Baltyku, faktycznie to co oferuje Galeon w sensie dostepu do serwisu (chociaz znajomi posiadacze nowego Galeona skarzyli sie na spychologie z ich strony - to nie my to VOLVO) i mariny jest bezkonkurencyjne. A jak to wyglada na Adriatyku lub w ogóle w basenie Morza Śródziemnego? Bo tego bym się włąśnie bał- czekania na czesc lub serwis. Z tego co slyszalem (jestem oczatkujacym motorowodniakiem - dopiero 2 sezony na swojej lodzi, stad "hearsay :-) naprawy sa przezucane na lokalne warsztaty- strach sie bac np w Albanii :-)
Bede szczerze zobowiazany za rozwiniecie tematu.
Pozdrawiam
Andrzej
konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Andrzeju,Jeżeli chodzi o kwestie gwarancyjne silników, bardzo często producenci silników wymagają aby jednostki były serwisowane tylko przez oficjalnych dilerów producenta. W Sunreefie jest każdorazowo wzywany lokalny przedstawiciel Yanmara, Volvo czy też Caterpillara. Żadna stocznia na świecie nie chce się narazić na to, że poprzez wykonanie jakiś prac poza dilerem, klient straci gwarancje producenta a co za tym idzie, stocznia przejmie na siebie wszystkie kwestie gwarancyjne silników.
Miałem tą przyjemność serwisować jachty od Panamy poprzez USA i Karaiby, całą europę, Qatar aż po Hong Kong i rzeczywiście czasem nie jest proste znaleźć porządne zaplecze by wykonać naprawę. Jeżeli ktoś z was potrzebował by jakiś namiarów na dobre warsztaty czy stocznie służę pomocą.
Jeżeli chodzi o Adriatyk myślę, że nie ma co się obawiać tych rejonów. Chorwacja ma coraz lepsze zaplecze techniczne, na tyle dobre że jesteśmy wstanie w tych rejonach wyciągnąć bez problemów choćby 70 stopowy sailing catamaran o szerokości ponad 9 metrów. Jeżeli chodzi o jakość to jak wszędzie na świecie, jak nie patrzysz na ręce nie licz, że będzie dobrze wykonane. Przykre ale prawdziwe. Choć znów znam stocznie remontowe, które spokojnie mogą konkurować z najlepszymi na świecie, choćby NCP w Sibeniku.
Co do serwisów polskich stoczni takich jak Sunreef czy Galeon to jestem przekonany, że każdy zakątek Europy jest w zasięgu service teamu w 48-72 godzin. Na pewno nikt nie wyślę Service Teamu tylko do zmiany jakieś pompki i często firmy po prostu pokrywają koszt naprawy.
Klienci (szczególnie ci bez doświadczenia) przy zakupie nie zdają sobie sprawy jak ważny jest późniejszy serwis jachtów i wybierają np łodzie amerykańskie. Sam czas dostawy części to minimum kilka dni, koszt wysłania serwisanta ogromny dla firm więc robią wszystko żeby tego uniknąć. Znam taką sytuacje gdzie firma wysłała na 44 stopowy jacht spory kawałek laminatu i manual jaki klej musi kupić i jak ma sobie właściciel go przykleić.
Co do obsługi na Bałtyku to ja osobiście chciałbym mieć takie zaplecze techniczne jakie ma Galeon. Wszystkie większe polskie mariny są w odległości max kilku godzin drogi. Swobodna możliwość wyciągania jachtów praktycznie o każdej godzinie dnia i nocy itd.
Dlatego warto przed kupnem zrobić gruntowne rozeznanie na rynku, dlatego też tak ważne jest określenie do czego nam będzie służył jacht i w jakich rejonach chcemy nim pływać.
Pozdrawiam,
Paweł
konto usunięte
Maciej
Adamczak
kapitan jachtowy i
motorowodny żeglugi
wielkiej
Temat: Galeon 530 Fly
Co do serwisów polskich stoczni takich jak Sunreef czy Galeon to jestem przekonany, że każdy zakątek Europy jest w zasięgu service teamu w 48-72 godzin. Na pewno nikt nie wyślę Service Teamu tylko do zmiany jakieś pompki i często firmy po prostu pokrywają koszt naprawy.>
Jeszcze jest kwestią jakości tego serwisu. Miałem przykra okazję spotkać się z takim serwisem SR za granicą. Nie było to budujące doświadczenie.
konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Maciek Adamczak:
Co do serwisów polskich stoczni takich jak Sunreef czy Galeon to jestem przekonany, że każdy zakątek Europy jest w zasięgu service teamu w 48-72 godzin. Na pewno nikt nie wyślę Service Teamu tylko do zmiany jakieś pompki i często firmy po prostu pokrywają koszt naprawy.>
Jeszcze jest kwestią jakości tego serwisu. Miałem przykra okazję spotkać się z takim serwisem SR za granicą. Nie było to budujące doświadczenie.
Ooo a gdzie i kiedy Pan spotkał? Jak się skupie to nawet sobie przypomnę przy jakiej okazji tam SR był :)
Maciej
Adamczak
kapitan jachtowy i
motorowodny żeglugi
wielkiej
Temat: Galeon 530 Fly
Ischia - przyjechałem na uszkodzony jacht, który miałem prowadzić i prowadziłem aż do sprzedażykonto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Maciek Adamczak:
Ischia - przyjechałem na uszkodzony jacht, który miałem prowadzić i prowadziłem aż do sprzedaży
Tak sądziłem, że znajome imię i nazwisko. Słynny Blue Note, na szczęście nie był to jacht produkcji Sunreef Yachts, a uszkodzenia były spowodowane uderzeniem prawdopodobnie w pływający kontener. To był pierwszy i ostatni raz kiedy ktoś inny niż dział serwisu decydował o miejscu serwisu - ISCHIA w ogóle się do tego nie nadawała...
A co do obsługi i zachowania "załogi" jachtu podczas tej naprawy to temat długi i nie na ten temat prawda Panie Macieju?
Maciej
Adamczak
kapitan jachtowy i
motorowodny żeglugi
wielkiej
Temat: Galeon 530 Fly
Tak jest. Pozdrawiam serdecznie i gratuluję scieżki zawodowej, bardzo interesującej.Andrzej Żurawik www.alphabrand.pl
Temat: Galeon 530 Fly
Panie stolarzu ze Straszyna, akurat mebelki calkiem ladne robiliscie wiec nie narzekaj :)
Marcin
K.
V-ce Prezes, I.D.A.
Poland Sp. z o.o.
Temat: Galeon 530 Fly
Witam Szanownych Kolegow,Czy ktos orientuje sie jaki jest orientacyjny zasieg Galeona 440 FLY a jaki Azimuta 43 FLY ?
Pozdrawiam serdecznie
Maciej
Adamczak
kapitan jachtowy i
motorowodny żeglugi
wielkiej
Temat: Galeon 530 Fly
Marcin K.:
Witam Szanownych Kolegow,
Czy ktos orientuje sie jaki jest orientacyjny zasieg Galeona 440 FLY a jaki Azimuta 43 FLY ?
Pozdrawiam serdecznie
Azimut 43 przy normalnej jeździe po spokojnej wodzie do 200 Mm ( wykorzystanie 90 % paliwa) mimo deklarowanych 300 Mm,
Galeon 440 w podobnych warunkach może 250 Mm
Oczywiście wszystko zależy także od techniki jazdy.
Pozdrawiam
Maciek Adamczak
Best Sailing Club
Yacht Delivery WorldwideMaciek Adamczak edytował(a) ten post dnia 28.03.10 o godzinie 08:48
konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Tak jak pisze Pan Maciej.Galeon 440 ma zbiorniki 2x750L, co pozwala pokonać nawet do 300mil w zależności od rodzaju napędów i prędkości.
Instalacje wałowe mają tendencje do dużych strat podczas przeniesienia mocy. Na szczęście w 440tkach Galeon stosuję napęd wałowy, Ztkę a nawet IPS. Ten ostatni miał robione testy przez volvo na Sunseekerach i wyniki są bardzo obiecujące.
Maksymalnie wyszło im nawet 50% oszczędności pomiędzy instalacją wałową a IPSami na dużych jednostkach ale jako, że nikt by nie uwierzył w takie wyniki do opinii publicznej poszedł wynik -35%
Do tego bardzo też jest ważne czy dana jednostka ma zainstalowany trym assistance, który jeżeli jest dobrze zaprogramowany potrafi obniżyć zużycie paliwa nawet o 6%.
Jeżeli ktoś chcę ten temat zgłębić to mam karty techniczne Volvo penta do większości silników D. Można samemu sobie obliczyć jakie zużycie paliwa nas czeka.
Pozdrawiam,
Paweł
konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Andrzej Żurawik:Tylko ja te mebelki robiłem i byłem przy ich produkcji i montażu więc chyba mogę coś więcej o nich powiedzieć.
Panie stolarzu ze Straszyna, akurat mebelki calkiem ladne robiliscie wiec nie narzekaj :)
- 1
- 2
Podobne tematy
Następna dyskusja: