konto usunięte
- 1
- 2
konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Już odpowiadam, najbardziej odpowiednie uprawnienia to Morski Sternik Motorowodny (posiadam takowe), polecam zdobycie uprawnień krajowych, na wodzie naprawdę nie ma żartów. Miałem w tym roku przyjemność brania udziału w rejsie do Polski jachtem Princess P54 z Plymouth do Gdańska i uważam że do prowadzenie tego typu jednostek szczególnie na wodach naszego Bałtyku jak i Morza Północnego wskazana jest głęboka znajomość rzemiosła motorowodnego. Dodatkowo w wypadku tego typu jednostek wymagane są uprawnienia do obsługi radiostacji SRC, to jeszcze inny kurs a o uprawnieniach mechanika motorowodnego nie wspomnę. W razie jakichkolwiek pytań co do uzyskania ww. uprawnień służę pomocą.konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
dziekuje za info...dotychczas udalo mi sie zrobic patent sternika motorowodnego...na wodach morskich wyplywac moge jedynie do 2 mil morskich od brzegu Yachtami do 60 KW...to zdecydowanie za malo :) z tego co mi wiadomo nastepnymi patentam ktore musze uzyskac to starszy sternik motorowodny po ktorym nastepuje sternik morski...proponowano mi wielokrotnie sprzedac te uprawnienia ale zgodze sie z Panem ze plywanie po morzy to juz nie zabawa...gdzie mozna ewentualnie zdobyc morskie doswiadczenie ?
Jakub
Dejewski
Chairman, The
European Fertility
Society
Temat: Galeon 530 Fly
to cudenko na zywo będzie można zobaczyć (i wypróbować po wpisaniu na listę ola@galeon.pl) w Gdańsku od 10 do 12 kwietnia w Marinie (ul. Szafarnia).
Maciej
K.
Dyrektor
Zarządzający
Temat: Galeon 530 Fly
Polski Straszyn koło Gdańska staje się obecnie ważnym punktem na mapie jachtowej świata. Wszystko zaczęło sie w 1982 roku w firmie Galeon.Przez lata rozwoju firmy Galeon zdążył przekonać do siebie doświadczonego i wymagającego klienta zagranicznego. W chwili obecnej polska firma jest potężnym graczem w segmencie mega jachtów. Śledząc rozwoju firmy, ilość wprowadzonych systematycznie i konsekwentnie premier, możemy wierzyć że wizjonerskie plany stoczni są systematycznie realizowane. Nasz rodzimy Galeon zostaje zaliczony w bardzo wąskie i elitarne grono najpoważniejszych światowych producentów jachtów. Już w tym roku będziemy świadkami premiery wyjątkowej 20 metrowej , 3 pokładowej – 640 FLY, sportowej 10 metrowej „325” w dwóch wersjach pokładu oraz ultranowoczesnego jachtu w wersji Hard Top Galeonu 670. Wszystkie wymienione jednostki to zapowiedz najnowocześniejszych technologicznie rozwiązań zarezerwowanych dla najlepszych w branży.
W międzyczasie stocznia dozuje nam przyjemność i oswaja z zapowiadanymi wydarzeniami. W tym miesiącu na szerokie wody wypłynął najnowszy projekt 530 H, bliźniaczy brat znanej już dobrze 530 Fly.
Pełnowymiarowy szklany rozsuwany dach.
Podobne rozwiązanie zastosowano na młodszej jednostce. Największe zmiany dotyczą salonu. Ten z pewnością zachwyci miłośników sterylnych, minimalistycznych i przestrzennych wnętrz. Producent nie podąża śladem konkurencji i proponuje klientowi pełnowymiarowy szklany, rozsuwany dach, który potęguje wrażenie przestrzeni w jachcie. Dominującym materiałami jest tkanina z najnowszej kolekcji designerskiej coraz częściej stosowana jako zamiennik drewna.
Sprawdzony, zaprawiony na najbardziej wymagających akwenach nowy 53-stopowy kadłub wykorzystywany został jako baza dla całkowitej jednostki. Zamknięcie kokpitu rozsuwaną taflą hartowanego szkła, zmieniany wzornictwa i mały retusz rozplanowania salony przyniosły olśniewające efekty. W rezultacie, w ofercie stoczni funkcjonują obok siebie dwa jachty, każdy o niepowtarzalnym, autonomicznym charakterze.
Flybridge to oferta skierowana do osób doceniających szczegóły wykończenia szlachetnymi materiałami. Wnętrze jachtu to połączenie kompozycji skóry, mahoniu, jedwabiu oraz elementów stali nierdzewnej. Całość daje poczucie wyrafinowanego, dyskretnego luksusu. Salon to podzielona na dwie części przestrzeń ze strefa kuchenną, wypoczynkową i z centralnie umieszczonym stanowiskiem sternika. Pokład dolny składa się z trzech sypialnych kabin. Największa, posiada samodzielną pełnowymiarową łazienkę, dziobową gościnną i dodatkowa- dwuosobowa. Z korytarza i kabiny dziobowej mamy dostęp do drugiej łazienki.
Obie jednostki przewidziane są pod podwójną wałową instalację silnikową. Przy łącznej mocy 1550 KM łódź może osiągnąć prędkość 32 węzłów. Wielokrotnie testowany kadłub daje uzasadnione nadzieje na niepowtarzalne emocje i wrażenia z rejsu na najbardziej wymagających wodach.
Dane techniczne:
Galeon 530 HT
Długość 16, 20m
Szerokość 4,70m
Masa 21 700 kg
Prędkość max. 32 węzły
Zbiornik wody 550 dm3
Zbiornik paliwa 2x1100 dm3
Galeon 530 Fly
Długość 16, 20 m
Szerokości 4, 70 m
Masa 24 000 kg
Prędkość max. 32 węzły
Zbiornik wody 550 dm3
Zbiornik paliwa 2x1100 dm3
Andrzej
Kaczor
"Życie jest
wygraną!"
Temat: Galeon 530 Fly
Witam! Tak, 530 jest niesamowita ale np. 390 też niczego nie brakuje! Miałem okazję w miniony weekend odwiedzić targi Wiatr i Woda w Warszawie (http://wiatriwoda.pl). Był tam wystawiony HT (sosobiście jestem fanem FLY'ów) ale byłem zachwycony!Co do szkoleń to mam pytanie - piszecie Panowie o sterniku motorowodnym i sterniku morskim oraz oczywiście SRC. Chcąc pływać takimi cudeńkami np. wodach Morza Środziemnego - czy aby nie jest wymagany sternik morski?
Pozdrawiam!
Dawid Karniszewski Manager
Temat: Galeon 530 Fly
Witam,mysle, ze krytyka pod adresem 640stki moze byc odrobine wyolbrzymiona z uwagi na fakt, ze sprzedaje Pan konkurencyjen lodzie :)
Co do niepraktycznego lozka domyslam sie, ze moze chodzic tylko o dodatkowa (4-ta) kabine dziecieca.
Co do porownywalnych cen to z tego co pamietam na targach wiatr i woda w Warszawie w tym roku mozna bylo zobaczyc Azimut 43 w cenie ok. 500 000 euro a wiadomo ile kosztuje do tego opcje dodatkowe (dla porownania dobrze wyposazona 440-tka Geleonu ok 350 000 euro).
I co rozumiemy przez duzo bardziej zaawansowane technologie bo zabrzmialo dosc zabawnie :) aczkolwiek malo konkretnie.
Panie Andrzeju,
skoro napisal Pan juz o 390tce i 530tce, widzial Pan wersje z wnetrzem Wenge? To dopiero bajka.
Andrzej
Kaczor
"Życie jest
wygraną!"
Temat: Galeon 530 Fly
Panie Dawidzie!Wiem, wiem o czym Pan mówi ale tylko z katalogów ze strony Galeon'a. Podejrzewam, że w rzeczywistości wygląda to o niebo lepiej i na pewno robi wrażenie! Szczególnie, że sam jestem fanem Wenge w drewnie! Naprawdę uznanie należy się projektantom no i wykonawcom w Galeon'ie!
Pozdrawiam,
ANDRZEJ
Andrzej Żurawik www.alphabrand.pl
Temat: Galeon 530 Fly
Witam,co do Galeonu 640 to na imprezie dla VIP-ow w Szczecinie ta lodz zaprezentowala sie publicznosci bardzo pozytywnie. Mam nadzieje, ze niedlugo bedziemy mogli pokazac film z imponujacego wejscia do mariny. Widok tej klasy jachtu wylaniajacego sie z dymu na wodzie z pieknymi modelkami na dziobie przy akompaniamencie bebnow robil wrazenie.
Pozostaje tylko miec nadzieje, ze juz w niedalekiej przyszlosci kilka tych jednostek zostanie w Polsce.Andrzej Żurawik edytował(a) ten post dnia 01.06.09 o godzinie 15:33
konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Witam,Jestem nowy na tym forum :-)
Dyskusja Galeon vs Azimuth :-) Jestem pelen podziwudla osiagniec polskiego producenta, nawet przymierzalem sie do zakupu 330 Fly, ale to bylo w czasach, kiedy jako krajopwy klient musialem czekac na dostawe az sie sezon skonczy :-), wiec odpuscilem. Dolaczam sie do tej dyzkusji bo, pomimo,,ze nie jestem zwiazany z zadna firma (plywam na amerykanskiej lodzi), to mam podobne wrazenie co Pan Grzegorz. Bylem w tm roku na imprezie Azimutha i mialem okazje zwiedzic, poplwac i nawet sterowac dwoma duzymi jednostkami. Sa niesamowite, az sie zaczalem slinic :-)
Galeon 530 i 640 to tez piekne yachty, ale roznice widac (nie plywalem tymi duzymi wiec ie mam opinii na temta zachownai na wodzie). Jednak poorwnywanie jest bezsensu, chocby ze wgledu na roznice w cenie. Za 200 lub 300 tys euro mniej mozna stolerowac pare niedociagniec projektowych czy wykonawczych. Zreszta gdy ogladalem Galeony w Straszynie to zrobilo na mnie wrazenie wykonczenie przez, w koncu polskich fachowcow.
Wszystko zalezy od tego ile czlowiek ma do wydania :-)
Maciej
Adamczak
kapitan jachtowy i
motorowodny żeglugi
wielkiej
Temat: Galeon 530 Fly
Azimuta 68 przeprowadzałem w tym roku z Majorki do Dubrownika i Czarnogóry - tu sobie można go obejrzećhttp://www.youtube.com/watch?v=PActT-ghMxU
trochę za duzo palił jak na 19 kn marszowej, ale bardzo sympatyczna łódka. Nie wiem jak się ma do niego Galeon, ale mam nadzieje, ze bardzo nie odstaje
Andrzej Żurawik www.alphabrand.pl
Temat: Galeon 530 Fly
Andrzeju, milo wiedziec, ze ktos kogo ksiazki czytalem interesuje sie rowniez jachatami. Zapewniam, ze teraz to juz nie ten sam galeon co kiedys. Projektami zajmuje sie Tony Castro, kadluby jeszcze przed produkcja nowych modeli przechodza tank testy. 640 Fly niczego nie brakuje :)konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Andrzeju,'Starych' Galeonow nie zanlem, ale te obecne baaardzo mi sie podobaja :-), Nie mam az takiej skali porownawczej, bo jestem nowicjuszem- plywam dopiero od 3 lat, a od roku na swojej wlasnej i nie tej klasy. Zachwycaja mnie zarowno duze Galeony, jak i Azimuty czy Fairlainy :-) A 640 na pewno niczego nie brakuje. Nawet ma az nadto :-) 500 (530?), 440 i nawet 390 tez sa super! Chcialem nawet 390 kupic 2 lata temu ale, nie bylo 'na magazynie'!Andrzej B. edytował(a) ten post dnia 12.08.09 o godzinie 18:29
Andrzej Żurawik www.alphabrand.pl
Temat: Galeon 530 Fly
no na magazynie pewnie nie maja ale w miare szybko potrafia zrobic :),390 edycja Wenge bylaby niezla opcja :) sam bym nie pogardzil ale chyba jeszcze nie teraz :)
konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
No na razie musze sie obejsc bez designarskiego wnetrza, bo w zeszlym roku kupilem Baylinera 320. Nie wiem jak sienazywa sklejka w salonie, ale lodz mnie bardzo cieszy :-)
Andrzej
Kaczor
"Życie jest
wygraną!"
Temat: Galeon 530 Fly
Tak jak Pan Andrzej powiedział "Wszystko zalezy od tego ile czlowiek ma do wydania :-)". A tak przy okazji - to coraz więcej Panów Andrzejów mamy na tym forum ;-) Wracając do wątku (Galeon, porównania, dokonania) to ja z wielkim zainteresowaniem (jako wciąż "obserwator" rynku) śledzę wprowadzony już "pełną parą" model Galeon 325 - w szczególności HTO. Czytając kilka opinii - wydaje się nie tylko świetnie prezentować ale też bardzo dobrze pływać! Czy Panowie też mają takie informacje/doświadczenia?Andrzej Żurawik www.alphabrand.pl
Temat: Galeon 530 Fly
mnie HTO zawiodl, wyglada gorzej niz sie spodziewalem aczkolwiek jest zdecydowanie praktyczniejszy. Jezeli chodzi o robienie wrazenia na wodzie to jednak wybralbym openkonto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Z innej beczki a raczej stoczni :-) Czytalem ostatnio MB&Y i byl tam pierwszy test Sealine F46. Poniewaz bardzo spodobal mi sie i wyglad i rozwiazania wnetrza, to obejrzalem tez wcesniejsze dwa z tym nowym designem kadluba SC47 i SC35. Wygladaja fantastycznie i w prownaniu do wloskich i angielskich lodzi o zblizonych wymiarach maja dobra cene (w mojej orbicie niestety moze sie znalezc na razie tylko CS35. Czy ktos z was plywal na tych lodziach? Co sadzicie o projektach, ktore sa na tle obecnych trendow i nowatorskie i troche excentryczne. Czy na forum jest ktos z wiazany z importerem?konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
POPIERAM OPINIE PANA GRZEGORZA DŁUGOŁĘCKIEGO NA TEMAT GALEONA 530 Z ZEWNĄTRZ WYGLĄDA ŁADNIE ALE JAK BY SIĘ PRZYPATRZEĆ TO ZNAJDZIEMY MASĘ NIEDORÓBEK.WIEM BO PRACOWALEM WIELE LAT W TEJ FIRMIE I WIDZIAŁEM JAK SIĘ PRODUKUJE TE JACHTY.CORAZ KRÓTSZE TERMINY ICH WYKONANIA I KUPOWANIE TAŃSZYCH MATERIAŁÓW DO ICH PRODUKCJI MUSIAŁO SIĘ ODBIĆ NA JAKOŚCI PRODUKTU.konto usunięte
Temat: Galeon 530 Fly
Witam,Po 2 sezonach pływania bardzo fajnym bow-riderem ( Yamaha AR230 HO) zdecydowałem się na zakup większej jednostki. Początkowo wybór padł na Galeona 260 - jednak oglądając na Gdyńskich targach Wiatr i Woda wystawianą 325 HTO dałem się przekonać i wybrałem tę jednostkę. Od pewnego czasu śledzę strategię marketingową Galeona oraz ich politykę cenową i postanowiłem spróbować. Niewątpliwie na korzyść przemawia fakt że stocznia jest na miejscu i wszelkie naprawy mogą być dokonane tutaj. Oczywiście dostrzegam różnicę w standardach i sposobie wykończenia w odniesieniu do wiodących stoczni europejskich ale...
- jest to moja pierwsza łódź tej wielkości zatem lepiej wybrać coś tańszego i skromniejszego na początek,
- porównanie cen zdecydowanie na korzyść Galeona ( zgadzam się z opinią Andrzeja B - za porównywalnego Sealina trzeba dać 30% więcej)
- generalnie pozytywne opinie o poziomie obsługi klienta.
Jak będzie ? Zobaczymy. Opiszę to na tym forum.
Serdecznie pozdrawiam.
- 1
- 2
Podobne tematy
Następna dyskusja: