Temat: Polski rynek internetowy rozwija się doskonale

IAB Polska opublikował optymistyczny raport na temat polskiego internetu. Przybywa internautów, którzy chętniej kupują w wirtualnych sklepach i ... oglądają więcej reklam

Według badania Megapanel PBI/Gemius liczba polskich internautów w wieku 7+ pod koniec 2006 roku wynosiła 13,1 mln. Polska zajmuje tym samym 9 miejsce w Europie pod względem liczby internautów – wynika z raportu Internet Advertising Bureau (IAB).

W naszym kraju z internetu częściej korzystają mieszkańcy miast (prawie 50 proc.) niż wsi (22 proc.) oraz młodsi niż starsi (w grupie wiekowej 15-19 prawie wszyscy korzystają z sieci, zaś wśród osób powyżej 60 roku życia zaledwie 4 proc.).


W sieci kupuje się głównie bilety lotnicze, rezerwuje się wakacje, pieniądze wydaje się na bilety na koncerty, książki, ubrania, urządzenia elektroniczne – mówił Piotr Kowalczyk, członek zarządu IAB Polska.

Chociaż przyrost szybkiego internetu był w 2006 roku bardzo duży, to jednak nadal w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej Polska wypada bardzo słabo.

(Za http://wirtualnemedia.pl)