Adam Stachulski

Adam Stachulski Dyrektor Biura
Obsługi i Utrzymania
Klienta

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Witam wszystkich

Noszę się z zamiarem zamiany wysłużonej A4 B6 na Passata - rocznik 2007 ..może 2006 z silnikiem... - no własnie !

Co polecacie, co będzie mniej awaryjne, koszty ekloatacji ?

2,0 TDI 140KM
2,0 TDI 170KM

Czytałem gdzies że 140 do 2006 mają problem z jakimś tam imbusem w rozrządzie który się wyciera w okolicy 120 kkm a efektem wytracia jest brak smarowania itd..

170KM to już pizoelektryczne wtryski - niewiem jakie to przebiegi wytrzymuje.

Acha jeżeli ktoś ma DSG to prosze o wrażenia. Teorie na temat DSG znam i wiem co pisze moto-prasa o nich - są rewelacyjne. A jak praktyka i przebiegi w okolicy 120-160 kkm ?

Z góry dzięki za wszystkie komantarze

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Ja słyszałem że w 2.0 140 KM lubi pękać głowica i coś się dzieje z wałkiem rozrządu że trzeba go wymieniać (ścierają się krzywki czy jakoś tak).

Najlepiej popytaj na forum VW Passata... ;)

konto usunięte

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Bywały faktycznie problemy z 2.0TDI ale w wersji 136KM z głowicą 8-zaworową. Taki rodzynek mieścił się pod maską ostatniej serii Paska 3BG, dodatkowo posiadał zazwyczaj mokry DPF.

Przy wersji 170 koni trzeba uważać jakie pompki są zamontowane - była wadliwa seria która po pewnym czasie skutecznie cięła moc nawet o 30KM. Poszukaj gdzieś na vw-passat.pl, sytuacja była szczegółowo opisana.

Pozdrawiam

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Ja mówiłem o Passacie B6 i napewno o wersji 2.0 140 KM... Zresztą o tym też jest sporo na tym forum o którym pisze kolega wyżej... ;)
Adam Stachulski

Adam Stachulski Dyrektor Biura
Obsługi i Utrzymania
Klienta

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Dzieki Panowie !! - trochę tam pokopałem ale strasznie mało przejrzyste jest i sporo OT w postach.

No nic będę kopał dalej

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Z tego co słyszałem (opinie zaprzyjaźnionyxh mechaników jak i 2 użytkowników tego samochodu) zarówno wersja 2,0 140KM jak i 170KM są bardzo awaryjne szczególnie jeśli chodzi o pompowtryskiwacze (wytrzymuja średnio do ok. 100tyś km) koszt 1szt nowego w serwisie to 3100zł regeneracja to koszt od 2400zł do 2900zł. Podobno wersje po 2008r są juz mniej uczulone na tą przypadłość - jak i wersja 1,9 105KM choć tu może z kolei co niektórym brakować mocy. Jeżeli chodzi o skrzynię DSG ---- bajka:-)Tomasz Paszka edytował(a) ten post dnia 19.09.10 o godzinie 22:18
Ar M.

Ar M. administrator IT,
C.H.

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Nieszczesne wtryski Siemensa ;]
Piotr Wisławski

Piotr Wisławski " Sprzedawanie to
najlżejsza praca pod
słońcem, jeśli
tyl...

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Adam Stachulski:

Co polecacie, co będzie mniej awaryjne, koszty ekloatacji ?

2,0 TDI 140KM
2,0 TDI 170KM

Kolego radzę poszukaj 1,9 TDI i daj na Chipa ze 110 zrobisz 150KM a unikniesz wielu niepotrzebnych niespodzianek, wśród moich znajomych którzy mają 2,0 TDI nagminnie siadają pompo-wtryskiwacze koszt 2,5 tys PLN szt, na forum często słychać o pękających wałach na szczęście to znajomych omineło.
Ja jestem szczęśliwym posiadaczem B6 1,9 TDI po chipie i nic się nie dzieje wymieniam olej co 10-12 tys. i w drogę.

Pozdr.PW
Ewa A.

Ewa A. Login CarGO!
developer/ Projekty
logistyczne/ Analiza
łań...

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

na pewno lepiej bez dpf

Problemy z pompowtryskiwaczami ponoć faktycznie zdarzają się dość często. U mnie jak na razie raz padła pompa.
Druga sprawa, to obluzowujące się styki/ wtyki/kostki czy jakkolwiek na pompowtryskach, co w każdym bądź razie skutkuje tym, że pojawia się komunikat o awarii silnika, który pracuje nierówno, traci moc, a w końcu gaśnie i nie ma ochoty odpalić :). Wszystko wskazuje na uszkodzenie pompy bądź pompowtryskiwaczy, a okazuje się być małym, luźnym kabelkiem o_O. Jak mechanik nie wpadnie na to, żeby i to sprawdzić- mamy radosną wizję zakupu nowych, lśniących części.

U mnie aktualnie znowu zaczyna się jakiś problem, silnik czasem pracuje nierówno, czasem spontanicznie gaśnie np. na zakręcie. Znowu pojawia się komunikat o awarii silnika. Plus jest taki, że po jakimś czasie odpala. Zastanawiam się, czy to znowu kwestia luzów na zaciskach, czy tym razem może i mnie trafią się nowe pompowtryski.

Ogólnie to pamiętam poprzedniego passata z 1999r, co prawda benzynę, z którą jednak nie było najmniejszych problemów...

A tak na marginesie, pamiętajcie, żeby nie przyczepiać do kluczyka np. kluczy od domu, czy innych cięższych dodatków, bo będzie Was czekać wymiana np. kolumny kierownicy, blokady, czy sterowników :). No i oczywiście pamiętajcie o odpowiednim sposobie blokowania kierownicy, heh ;)

Ogólnie jak lubiłam passaty, to przy tego typu akcjach nie wiem, czy śmiać się czy płakać.

W sumie słaba to odpowiedź na pytanie, ale może warto jeszcze przemyśleć inne opcje lub zaakceptować potencjalne problemy.Ewa A. edytował(a) ten post dnia 17.01.11 o godzinie 14:47
Mariusz B.

Mariusz B. Sales Executive, Dom
Inwestycyjny
Investors S.A.

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Panie Arturze Wiśniowski prosze nie wprowdzaja ludzi w błąd:

Tu z kolei dochodzi to pęknięcia głowicy (problem spotykany głównie w autach z początku produkcji w 16 zaworowych motorach) oraz zatarcia napędu pompy oleju w wyniku wyszczerbienia się zębów koła znajdującego się przy wale korbowym,

link:

http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-jak...

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Witam więc się wypowiem na temat Passata b6 2.0 tdi 170km dsg z 2007 r na pompowtryskach bo takowego posiadam i użytkuję aktualnie mój pazdzioch ma 315tys km i auto zajebiste nie mogę nażekać przy 300 tyś km wymienilem pierwszą dwumasę w skrzyni dsg bo juz na zimnym silniko lekko grzechitala wtryski ori od nowosci korekcja max do 0.20 na 2 wtryskach turbo ori od nowosci pompa oleju ori fabryka auto ma zrobionego chipsa na 193 ps i zapier... jak maly samolocik przy gazie w podloge na 3 biegu traci trakcje teraz jedynie dpf idzie sobie do kosza bo zbyt czesto sie zapychal i zbyt czesto robił procedury wypalania bo popiolu jest w nim ponad 100gram wiec to jest jego koniec i decyzja wymieniac na nowy ?za 1200 zeta czy wywalić dziadostwo i dać silnikowi nową mlodośc i ugrac na tymm mniejsze spalanie i wieksza moc z racji przytkanego wydechu wiec wybralem dpf żegnam póki co hehe skrzynia dsg 6 biegów wersji mokrej sprzegła najlepsza skrzynia nowa dwumasa zalożona coprawda przy 300 kkm ale tarcze sprzęglowe nadal fabryka i to smiga a pracuje mega szybko :) wiec gitara a jak go serwisuje ? Olej w silniku motul wymiana co max 10 tys w skrzyni wymiana oleju co 30 tyś z filtrem zalecany do dsg ravenol i auto odwdziecza mi sie niezawodnoscią do dziś :) wiec ja jako użytkownik nie czytacz forum czy internetu i twierdząc bo to kupa bo podobno to i to sie psuje i pali wiadro oleju na 100km ... stwierdzam na swoim przykladzie polecam passta 2.0 tdi BMR 170 PS ze skrzynią DSG KONIEC I KROPKA BO JAKO DŁUGOTRWAŁY UŻYTKOWNIK :)

Temat: Passat B6 170 czy 140 ?

Wojtku mamy te same fury z tym samym motorkiem tylko ja w wersji indiwidual. Mam go miesiac
I jezdzi sie egelancko tylko kontrola czip sie zapalila i blod pokazuje ze zwarcie na masie
Zaowarzylem nadgryzniety kabelek od sondu lambdy chuk go wie co sie odjebawszy...
Latalem po mechaniorach i kazdy gada ze to moze byc wszystko. Ale postawilem wszystko na jedną
Karte i kupilem sonde zamiast latac wszedzie i tracic na mechanikow. Mam na dzieje ze to bedzie strzal w dyche bo jak tak czytam te fora to nie wiem co myslec. Ogolnie fura jest egelancka i niech tak zostanie. Mysle ze jak sie bedzie na bierzaco wymieniac wszystko to troche pojezdzi.

Następna dyskusja:

SPRZEDAM VW PASSAT




Wyślij zaproszenie do