konto usunięte

Temat: Rowery dla gigantów

Witam.

Planuje kupić w lecie rowery dla mnie i żony.

Ja mam 195 a ona 174 cm wzrostu.

Nie znam się na wymiarach ramy i 'widelców' czy siodełek.

Pomóżcie proszę rozjaśnić mi ta kwestię. Wiem tylko, że potrzebuje kół 28'.

konto usunięte

Temat: Rowery dla gigantów

Witaj Grzegorzu.

Rozmiar kół nie ma znaczenia, przy wyborze rozmiaru ramy. Rozumiem, że planujecie bardziej turystykę rowerową,jazdę po uliczkach miasta, niż jazdę po lasach i górach.

Jeśli mogę doradzić rozmiary ram, to dla Ciebie powinien to być 21,5", a dla Twojej dziewczyny ;), może być mniejsza np. 18".
W przypadku kobiet, mamy bowiem do czynienia z krótszym tułowiem, więc nie należy przesadzać z rozmiarem ramy, ponieważ może dziewczyna nie sięgnąć do kierownicy ;), no chyba, że zmienisz;)

Przy doborze ramy w sklepie, należy wejść w rower (mężczyźni), i włożyć pomiędzy krocze, a górną rurę dłoń bokiem (jak do uderzenia krawędzią dłoni w stół). Jeśli się mieści idealnie, to rama jest ok, jeśli jest ciasno (wchodzą np. dwa palce) jest kiepsko, co powie Ci pierwsze mocniejsze hamowanie, gdy obijesz sobie to i owo o górną ramę.

Zajżyjcie wspólnie na Allegro, lub tutaj http://4adventure.pl/index.php?products=product&prod_i...

W razie jakichś pytań, pomogę w miarę swojej wiedzy na priv-a

PozdRower ;)
Stanisław K.

Stanisław K. jack of all trades

Temat: Rowery dla gigantów

Jarosław Sikorski:
Przy doborze ramy w sklepie, należy wejść w rower (mężczyźni), i włożyć pomiędzy krocze, a górną rurę dłoń bokiem (jak do uderzenia krawędzią dłoni w stół). Jeśli się mieści idealnie, to rama jest ok, jeśli jest ciasno (wchodzą np. dwa palce) jest kiepsko, co powie Ci pierwsze mocniejsze hamowanie, gdy obijesz sobie to i owo o górną ramę.
Dokladnie tak jak piszesz. Stary, niezawodny sposob.
Nie polecam kupowania roweru bez przymierzenia sie do niego. A z jazda probna to juz idealnie by bylo.

konto usunięte

Temat: Rowery dla gigantów

Myślimy głównie o trasach z pagórkami i wzniesieniami. Czasem też lasy, czyli przyda się dobry rower trekkingowy albo górski. Oczywiście w mieście tech chcemy się poruszać.

Dzięki za dokładne opisy. Jakieś zalecenia co do ułożenia kierownicy albo siodełka?
Stanisław K.

Stanisław K. jack of all trades

Temat: Rowery dla gigantów

Wysokość siodełka powinna być tak ustawiona, że kiedy stopa (tam gdzie zaczynają się palce) jest oparta na pedale w dolnej pozycji, to noga powinna być lekko ugięta w kolanie.

Kierownica. Jeśli wybierzesz crossa, to być może będziesz miał regulowany mostek, w MTB rzadziej się trafia takie rozwiązanie. Ogólnie tak, żeby Cię nic nie denerwowało, a po przejechaniu 50 km nie bolały plecy czy ramiona.Stanisław Kowalski edytował(a) ten post dnia 30.04.09 o godzinie 18:47

konto usunięte

Temat: Rowery dla gigantów

A propos siodełka i mostka kierownicy.
Dokładna pozycja: tutaj Staszek nie wiele zostawił do dodania, jedynie jeszcze to, że kiedy pedały są w ułożeniu poziomym, warto przeprowadzić pion, od kości piszczelowej z lewej strony rzepki kolana, do kostki u nasady dużego palca. Jeśli są w osi, to udało Ci się znaleźć Twoją pozycję ;)

Jeśli chodzi mostki, to w większości rowerów górskich MTB, stosuje się kierownice o zwiększonym przekroju w miejscu mocowania (31,6 mm), podczas gdy wszystkie regulowane mostki są na rozmiar 25 z groszkiem. NIE MA pod większą średnicę regulowanych mostków.

Więc pozostaje dobry trekking, zakładasz grubsze opony (2.0) i masz rower na swoje potrzeby. Dodatkowo, gdybyś chciał zabrać na przejażdżkę w foteliku, szkraba ze zdjęcia, będzie Ci wygodniej, ponieważ te rowery w odróżnieniu od górali, mają trochę dłuższy tylny widelec, więc jest mniejsze prawdopodobieństwo, ze przy pedałowaniu będziesz obcierał pietami o fotelik ;)

konto usunięte

Temat: Rowery dla gigantów

Dzięki Jarosławie. Jakie marki polecasz na wagę 120 kilo [ja+dziecko+fotelik+bagaże] ?

konto usunięte

Temat: Rowery dla gigantów

Postaram się być obiektywny, i na pewno wykluczyłbym Kelly'a a, do dzisiaj nie uporali się z problemem nieodpowiedniej pracy ramy (pęka w newralgicznych miejscach). Wybrałbym mięsistego Giant'a, Wheelr-a (żona jeździ od kilku lat i jest OK) Authora (mój poprzedni przed APACHE), lub oczywiście (heh ;) ) APACHE, od 3 lat śmigam z takimi Bagażami, i jest OK.
Może to zabrzmi jak bełkot spawacza, ale bardzo istotne jest wykonanie i wykończenie spawów, w tym względzie dbałość o te szczegóły, pokazuje nam jaki jest stosunek producenta do rynku (klientów). Dla mnie niedoścignionym wzorem jest tu Cannodale, i nie ukrywam, że ich miarą badam/oglądam ramy.
PozdRower

Następna dyskusja:

Warmia - najlepsza na rowery




Wyślij zaproszenie do