Michał Kaśkosz

Michał Kaśkosz Design Engineer ZF

Temat: Symulator strzelecki

Cześć,

nie mam specjalnie duzo czasu ani samozaparcia by powalczyć o pozwolenie na broń. O biedy raz na "ruski rok" odwiedzam strzelnicę. Czy znacie jakiś dobry a niedrogi symulator na PC który wiernie odtwarzałby balistykę.
Modele balistyki w większości gier są raczej żałosne no może coś takiego daje radę

http://virtualbattlespace.vbs2.com/index.php?option=co...
http://www.youtube.com/watch?v=afRvINpy7bw&feature=rel...

ale raczej cenowo ja nie daje rady.

Pozdr M.Michał Kaśkosz edytował(a) ten post dnia 12.09.09 o godzinie 23:50
Robert R.

Robert R. Prywatny detektyw;
trener windykacji,
doktorant n.
prawnych.

Temat: Symulator strzelecki

Michale wybacz porównanie (żeńską część też z góry proszę o wybaczenie) ale to jakbyś próbował uprawiać sex przez internet. Rozumiem postęp technologiczny, ale bez przesady :)

Nic nie zastąpi prawdziwego strzelania [chwytu, celowania, kopnięcia}. Urządzenia te (ale to w późniejszej wersji) są ok ale do doskonalenia techniki, nie zaś jako substytut.
Michał Kaśkosz

Michał Kaśkosz Design Engineer ZF

Temat: Symulator strzelecki

ale to jakbyś próbował uprawiać sex przez internet.

Robert,

rozumiem to doskonale, jak miałem czas i okazję to strzelałem sobie z różnego rodzaju broni, przez długi czas miałem pozwolenie. Teraz jest inaczej. Dzięki za malownicze porównanie ale to nie jest przedmiotem mojego pytania.

konto usunięte

Temat: Symulator strzelecki

Michał Kaśkosz:
Czy znacie jakiś dobry a niedrogi symulator na PC który wiernie odtwarzałby balistykę.[/edited]

Arma 2. W zasadzie to jest komercyjna/cywilna wersja VBS'a.
Michał Kaśkosz

Michał Kaśkosz Design Engineer ZF

Temat: Symulator strzelecki

Arma 2. W zasadzie to jest komercyjna/cywilna wersja VBS'a.

Cześć,

nie miałem okazji spróbować nawet dema, czy balistyka prezentuje się równie rewelacyjnie jak na zamieszczonym filmie z VBS?

konto usunięte

Temat: Symulator strzelecki

Jak chcesz potrenować to tu znajdziesz namiastkę http://www.shooterready.com/lrsdemohi.html
Jak poszukasz w sieci to znajdziesz pełną wersję na rapidzie.
Michał Kaśkosz

Michał Kaśkosz Design Engineer ZF

Temat: Symulator strzelecki

Jacek Mroczyński:
Jak chcesz potrenować to tu znajdziesz namiastkę http://www.shooterready.com/lrsdemohi.html
Jak poszukasz w sieci to znajdziesz pełną wersję na rapidzie.

dzięki właśnie zapodałem

Temat: Symulator strzelecki

Michale,

Zapoznaj się z dokonaniami firmy Bohemia Interactive (dziś już obecnej tak w Europie, Australii jak i Stanach Zjednoczonych), która de facto stworzyła standard realnych symulatorów współczesnego pola bitwy (Używa tego tak USMC jak i US Army, NATO, British Army etc.)

Żeby zrozumieć różnice pomiędzy komercyjnymi pozycjami z serii Arma, a VBS, trzeba wgłębić się w technologię Real Virtuality.

http://vbs2.com
http://arma2.com

Licencja dla klientów indywidualnych na VBS2 wynosi w tej chwili około 500$, także nie jest tak źle. Jednakże możesz mieć problem ze znalezieniem dodatkowego contentu do tego, jako, że praktycznie wszystko tutaj rozgrywa się w zamkniętym gronie klientów militarnych. Istnieje także zupełnie darmowa wersja VBS2 wydana przez MOD (British Ministry of Defence)
o nazwie VBS2 JCOVE lite. Do pobrania stąd:

http://jcove-lite.co.uk

W najbliższym czasie Stany Zjednoczone mają wydać podobną darmową wersję dla VBS2 US Army lite.

Jednakże jak zauważysz silnik VBS2 nawet w wersji 1.3 (Real Virtuality 2) jest bardziej prymitywny od nowego silnika Real Virtuality 3 który jest w Arma 2. VBS3 będzie dopiero wydany na tym silniku, także chyba najprościej po prostu kupić mocnego PC (a trzeba mieć potężny sprzęt, żeby ten silnik udźwignąć w pełnej okazałości) i zakupić Arma 2.

http://www.youtube.com/watch?v=Jmdz-Ka1O4QAndrzej Kosela edytował(a) ten post dnia 18.04.10 o godzinie 11:41

konto usunięte

Temat: Symulator strzelecki

Gra propagandowa US Army (wersja 3 najnowsza):

http://www.americasarmy.com/

Ma całkiem niezły system balistyki broni indywidualnej, świetny dźwięk i dość realistyczny model obrażeń.

Mi osobiście bardziej się podoba niż Arma2 pod kątem realizmu pola walki piechoty.

Proponuję poszukać na youtube filmików z gry (gameplay) z obu gier bo trailery to wiele nie powiedzą.

Aha, za produkcję AA zapłaciło US Army więc jest za darmo do pobrania i grania. Nie musisz się zaciągąć pod koniec ;)Sergiusz B. edytował(a) ten post dnia 18.04.10 o godzinie 16:56

Temat: Symulator strzelecki

Sergiusz B.:
Gra propagandowa US Army (wersja 3 najnowsza):

http://www.americasarmy.com/

Ma całkiem niezły system balistyki broni indywidualnej, świetny dźwięk i dość realistyczny model obrażeń.

Mi osobiście bardziej się podoba niż Arma2 pod kątem realizmu pola walki piechoty.

America's Army było nawet całkiem niezłe, ale 8 lat temu. Wtedy rzeczywiście model obrażeń był dość realistyczny. Niestety z każdą kolejną wersją gra zaczynała przypominać bardziej Counter Strike'a niż symulator militarny.

Do tego oferuje ona jedynie tryb gry multiplayer, bez edytora misji, co bardzo spłyca całą rozgrywkę -- no chyba, że ktoś jest częścią jakiejś większej grupy paramilitarnej, która regularnie, wspólnie opracowuje strategie taktyczne etc. W innym przypadku to po prostu stary dobry Counter Strike z trochę ulepszoną balistyką broni oraz prawie żadną koordynacją zespołową. Zresztą takiej koordynacji brakuje każdej grze FPS w multiplayerze, dlatego osobiście wolę tryb single player, oraz tworzenie i skryptowanie realistycznych sytuacji taktycznych, często wziętych z prawdziwych doświadczeń wojennych żołnierzy w Iraku, Afganistanie, czy Wietnamu. Arma2/VBS2 pozwalają na tworzenie takich scenariuszy, dzięki niesamowitej wręcz możliwości edycji wszystkich elementów tego symulatora. Nie bez przyczyny dlatego właśnie US Army nie używa America's Army w szkoleniu własnych żołnierzy, a właśnie VBS2.Andrzej Kosela edytował(a) ten post dnia 19.04.10 o godzinie 12:32

konto usunięte

Temat: Symulator strzelecki

Andrzej Kosela:

gra zaczynała przypominać bardziej Counter Strike'a niż symulator militarny.

Grałeś w to w ogóle? :) Do CS to ma bardzo daleko. Nie każdy potrzebuje rozbudowanego edytora misji.
Nie bez przyczyny dlatego właśnie US Army nie używa America's Army w szkoleniu własnych żołnierzy, a właśnie VBS2.

Armia ma różne potrzeby.

AA ma służyć rekrutacji potencjalnych żołnierzy, a nie ich szkoleniom, stąd nacisk na przestrzeganie ROE, współpracę zespołową i "feeling" pola walki (dźwięk, balistyka).

VBS2 natomiast jest głównie wykorzystywany do treningu sytuacyjnego dowódców poszczególnych szczebli, analizy ex-post przeprowadzonych akcji, a także szkolenia załóg pojazdów, np. jadących w konwojach.

Temat: Symulator strzelecki

Sergiusz B.:
Andrzej Kosela:

gra zaczynała przypominać bardziej Counter Strike'a niż symulator militarny.

Grałeś w to w ogóle? :) Do CS to ma bardzo daleko. Nie każdy potrzebuje rozbudowanego edytora misji.

Tak się składa, że znam America's Army od wersji 1.0 wydanej w lecie 2002 roku. Tamta wersja była dużo bardziej realistyczna niż cokolwiek co zostało wydane później.

Naprawdę nie dostrzegasz jak mało realistyczna jest dzisiejsza America's Army? Rozumiem, że może tak napisać ktoś na grupie "gry fps do lat 16 w stylu cs", ale nie na "strzelectwo rekreacyjne" gdzie większość (wszyscy?) to ludzie dorośli, którzy mieli do czynienia z prawdziwą bronią ostrą, a część osób jest także zaangażowana w treningi paramilitarne. Gwoli przypomnienia -- to, że odgłos wystrzału jest realistyczny nie oznacza, że ma to cokolwiek wspólnego z wiernym oddaniem balistyki pocisków. Nic bardziej błędnego -- America's Army 3 ma zupełnie arkadowy system trafień - praktycznie tylko headshot jest śmiertelny -- reszta to jakiś zupełny mix między Call of Duty i CS. Już nawet nie będę się wypowiadał o systemie medycznym, bo to już jest po prostu parodia. Pokaż mi jakie elementy tutaj są "realistyczne"?

http://forum.americasarmy.com/viewtopic.php?t=307129&h...

VBS2/Arma 2 to zupełnie inna liga i to Ty właśnie chyba mało znasz te tytuły...

Jeszcze raz powtórzę, że gra multiplayer ma sens *jedynie* wtedy gdy regularnie ćwiczymy w poważnej grupie paramilitarnej. Inaczej to po prostu konsolowa siekanka w stylu COD -- i to dotyczy nawet i Arma 2 multiplayer.

Polecam sprawdzenie misji bojowych VBS2 JCOVE lite, żeby zobaczyć jak to się powinno robić...Andrzej Kosela edytował(a) ten post dnia 19.04.10 o godzinie 17:44

konto usunięte

Temat: Symulator strzelecki

Andrzej Kosela:

(...)
Rozumiem, że może tak napisać ktoś na grupie "gry fps do lat 16 w stylu cs", ale nie na "strzelectwo rekreacyjne" gdzie większość (wszyscy?) to ludzie dorośli
(...)

Przede wszystkim spokojnie: nie będziemy się przecież kłócić, która gra jest lepsza, szczególnie na tym forum, prawda? :)

Autor wątku wyjaśnił intencje zamieszczenia go tutaj i dostał też feedback nad zasadnością takiego eksperymentu.

Myślę, że na tym etapie już ma wystarczająco informacji aby samemu podjąć decyzję. Gry mają swoje wersje demonstracyjne, w sieci jest mnóstwo filmików z gameplay - można potestować, zobaczyć, wybrać.

Temat: Symulator strzelecki

Sergiusz B.:
Andrzej Kosela:

(...)
Rozumiem, że może tak napisać ktoś na grupie "gry fps do lat 16 w stylu cs", ale nie na "strzelectwo rekreacyjne" gdzie większość (wszyscy?) to ludzie dorośli
(...)

Przede wszystkim spokojnie: nie będziemy się przecież kłócić, która gra jest lepsza, szczególnie na tym forum, prawda? :)

Sergiuszu,

Po pierwsze to VBS2 to nie gra, to symulator. Arma 2 to także symulator oparty na tym samym silniku (sam zagłębiam się teraz w tajniki różnic w kodzie pomiędzy Arma 2 i VBS2), lecz sprzedawany jako komercyjny produkt dla klienta z segmentu "entertainment".

I tu też zupełnie nie chodzi co jest "lepsze" (to przecież kwestia indywidualna). Nigdzie nic takiego wyżej nie napisałem. Chodzi po prostu o rzetelne, obiektywne zaprezentowanie faktów dotyczących realizmu w wyżej wymienionych pozycjach. Przypomnę, że sugerowałeś, że America's Army przedstawia realizm równy VBS2/Arma, albo nawet i wyższy...

Autor wątku wyjaśnił intencje zamieszczenia go tutaj i dostał też feedback nad zasadnością takiego eksperymentu.

Myślę, że na tym etapie już ma wystarczająco informacji aby samemu podjąć decyzję. Gry mają swoje wersje demonstracyjne, w sieci jest mnóstwo filmików z gameplay - można potestować, zobaczyć, wybrać.

Samo obejrzenie video na youtube nic nie da... Nawet samo sprawdzenie wyżej wymienionych tytułów nie da pełnego obrazu. Należy wczytać się w techniczne manuale dotyczące programowania poszczególnych silników i ich implementacji i porównać je z rzeczywistymi danymi na temat elementów balistyki broni czy efektu pocisków na zdrowie człowieka (polecam np. mod SLX do Arma 2, gdzie autor naprawdę stanął na wysokości zadania, analizując techniczne naukowe pozycje na temat balistyki broni).

Moim zdaniem musimy grubą kreską oddzielić "gry" od symulatorów współczesnego pola bitwy, a z tego co wiem autor wątku poszukiwał maksymalnie wiernego rzeczywistości symulatora broni, a nie rekreacyjnych gier do pogrania na kanapie...
Adam R.

Adam R. Running Wild

Temat: Symulator strzelecki

Andrzej Kosela:

Moim zdaniem musimy grubą kreską oddzielić "gry" od symulatorów współczesnego pola bitwy, a z tego co wiem autor wątku poszukiwał maksymalnie wiernego rzeczywistości symulatora broni, a nie rekreacyjnych gier do pogrania na kanapie...
Tylko bez grubych kresek proszę :))))
Michał Kaśkosz

Michał Kaśkosz Design Engineer ZF

Temat: Symulator strzelecki

Cześć,

dzięki wszystkim za odpowiedź! Jak tylko znajdę chwilę wolną będę testował tytuły.

M.

Następna dyskusja:

Patent strzelecki




Wyślij zaproszenie do