Temat: Symulator strzelecki
Sergiusz B.:
Andrzej Kosela:
(...)
Rozumiem, że może tak napisać ktoś na grupie "gry fps do lat 16 w stylu cs", ale nie na "strzelectwo rekreacyjne" gdzie większość (wszyscy?) to ludzie dorośli
(...)
Przede wszystkim spokojnie: nie będziemy się przecież kłócić, która gra jest lepsza, szczególnie na tym forum, prawda? :)
Sergiuszu,
Po pierwsze to VBS2 to nie gra, to symulator. Arma 2 to także symulator oparty na tym samym silniku (sam zagłębiam się teraz w tajniki różnic w kodzie pomiędzy Arma 2 i VBS2), lecz sprzedawany jako komercyjny produkt dla klienta z segmentu "entertainment".
I tu też zupełnie nie chodzi co jest "lepsze" (to przecież kwestia indywidualna). Nigdzie nic takiego wyżej nie napisałem. Chodzi po prostu o rzetelne, obiektywne zaprezentowanie faktów dotyczących realizmu w wyżej wymienionych pozycjach. Przypomnę, że sugerowałeś, że America's Army przedstawia realizm równy VBS2/Arma, albo nawet i wyższy...
Autor wątku wyjaśnił intencje zamieszczenia go tutaj i dostał też feedback nad zasadnością takiego eksperymentu.
Myślę, że na tym etapie już ma wystarczająco informacji aby samemu podjąć decyzję. Gry mają swoje wersje demonstracyjne, w sieci jest mnóstwo filmików z gameplay - można potestować, zobaczyć, wybrać.
Samo obejrzenie video na youtube nic nie da... Nawet samo sprawdzenie wyżej wymienionych tytułów nie da pełnego obrazu. Należy wczytać się w techniczne manuale dotyczące programowania poszczególnych silników i ich implementacji i porównać je z rzeczywistymi danymi na temat elementów balistyki broni czy efektu pocisków na zdrowie człowieka (polecam np. mod SLX do Arma 2, gdzie autor naprawdę stanął na wysokości zadania, analizując techniczne naukowe pozycje na temat balistyki broni).
Moim zdaniem musimy grubą kreską oddzielić "gry" od symulatorów współczesnego pola bitwy, a z tego co wiem autor wątku poszukiwał maksymalnie wiernego rzeczywistości symulatora broni, a nie rekreacyjnych gier do pogrania na kanapie...