Andrzej M.

Andrzej M. Programista SQL/SAS

Temat: Jaki slizg?

Witam,

mam 2 deski - kupione uzywane. Chcialbym je przed wyjzdem naostrzyc i nawoskowac. Tutaj sie pojawia pytanie jaki mam slizg, bo czytalem ze inaczej jest przy woskowaniu spiekanego, a inaczej przy tloczonym.
Podobno nienawoskowany(na goraco) slizg spiekany jest wolniejszy od nienasmarowanego tloczonego, za to nawoskowany spiekany jest o wiele lepszy. Ale minusem jest to ze trzeba go czesto woskowac..

Pytanie wiec do osob doswiadczonych i w temacie - jak rozpoznac slizg :) nie majac nazwy modelu deski. Jedna jest Rossignola, druga Dynastar.

Z gory dzieki za pomoc.

p.s. Czy na 7 dniowy wyjazd starczy 1 woskowanie na cieplo, czy warto kupic wosk (zimny, lun na goraco) i potraktowac ja jeszcze podczas wypadu?
Piotr Wiśniewski

Piotr Wiśniewski Siła woli i wiara
zmieniają wszystko
...

Temat: Jaki slizg?

Odpowiem tylko na p.s. bo taki zakres wiedzy mam.
Ślizg wysycha rożnie w zależności od warunków na stoku, smaru jakiego użyłeś do nasmarowania, itp, itd.
Jak zobaczysz, że ślizg zaczyna robić się biały, to znaczy że nie ma już w nim smaru i trzeba go uzupełnić, oczywiście na gorąco bo te do smarowania na zimno to raczej bym polecał na szczycie jak się chce szybciej jechać smarujesz takim jakie są w danej chwili warunki i to raczej jest na 1 dłuższy zjazd. Uważam że na 7 dni to na pewno powinieneś zabrać smar. Są opinie o smarowaniu codziennie, inni zaś mówią że smarują tylko raz przed wyjazdem, zależy jak bardzo dbasz o ślizg, ja na wyjeździe smaruje po każdych dwóch - trzech dniach jeżdżenia.
Bartosz S.

Bartosz S. Telco | cybersec |
ICT via H2H | direct
I indirect sales

Temat: Jaki slizg?

Tak po krótce, bo u mnie z wiedzą też kiepsko ;)
Przede wszystkim powinieneś jakąś tam wzmiankę o ślizgu na desce znaleźć. Spiekane (Sintered, Graphite, Electra, IG- różne określenia w zależności od producenta) zazwyczaj są użyte w wyższych modelach przeznaczonych do szybszej jazdy- czyli w deskach twardych, bx-owych, fr z ostrzejszym zacięciem. Przeważnie czarny/szary, bez dodatkowych grafik, z charakterystyczną fakturą takich jakby mikro rowków, mega wyschniety nawet się łuszczy, więc łatwo poznać ;) Co do wizualnej strony większe pole manewru dają ślizgi tłoczone (grafika).
Faktycznie jest tak, że slizg spiekany, bez smaru- stoi praktycznie w miejscu ;) Z dobrze dobranym- daje kopa. Niestety nie ma róży bez kolców, smar szybko się 'wytapia' i z taką deską jest dużo zabawy- co 2 dni smarowanie i odpowiednia pielęgnacja (np po sezonie, konserwacja odpowiednim smarem tak by slizg nie wyschnął). Brak smaru to charakterystyczna biel- zazwyczaj przy krawędziach. Trzeba też uważać na kamienie, ze spiekanym nie jest już tak fajnie jak z tłoczonym, gdzie zalewasz i jedziesz dalej ;)
Daniel Korbus

Daniel Korbus Dyrektor Regionu MSP

Temat: Jaki slizg?

co do graficznej strony - nie do końca prawda, zobacz choćby na nowego customa albo vapour

co do kamieni - jak są drobne to na spiekanym, który jest dużo twardszy jedziesz i nic się nie dzieje, na tłoczonym musisz potem uzupełniać
Andrzej M.

Andrzej M. Programista SQL/SAS

Temat: Jaki slizg?

ok, czyli spiekany jest zazwyczaj ciemny jednolity - taki chyba mam - deska jest allmountain.
Ta druga - Rossignola ma kolorowy slizg - ale czy ma charakterystyczny bialy kolor trudno bedzie stwierdzic, bo slizg jest bialy w 70% :)

Ale do obydwu rodzajow uzywa sie takich samych smarow?
Mam nadzieje ze jak zaniose je do np. Decathlonu to beda wiedziec co robic ;)

Dzieki
Bartosz S.

Bartosz S. Telco | cybersec |
ICT via H2H | direct
I indirect sales

Temat: Jaki slizg?

Daniel Korbus:
co do graficznej strony - nie do końca prawda, zobacz choćby na nowego customa albo vapour

Hint- pisałem, że tłoczone dają większe pole manewru, dajesz grafe i zalewasz ;), ok, tech. idzie do przodu i jak widać w tej mierze dużo się dzieje. W każdym razie kilka lat wstecz _większość_ spiekanych miała biedną, jednorodną grafę...
co do kamieni - jak są drobne to na spiekanym, który jest dużo twardszy jedziesz i nic się nie dzieje, na tłoczonym musisz potem uzupełniać

ale jak już zdrowo przeorasz to znajdz porządny serwis z odpowiednim topnikiem z grafitem co nie spartoli roboty tak, ze za tydzień znowu będzie widać ubytki...
Andrzej Maliszewski:
ok, czyli spiekany jest zazwyczaj ciemny jednolity - taki chyba mam - deska jest allmountain.

ne, ne, możesz mieć tłoczony :). Najlepiej podejdź do serwisu, tam prawdę Ci powiedzą. Ewentualnie poszukaj swojego modelu/li na www...
Andrzej M.

Andrzej M. Programista SQL/SAS

Temat: Jaki slizg?

Bartosz Serda:
ne, ne, możesz mieć tłoczony :). Najlepiej podejdź do serwisu, tam prawdę Ci powiedzą..

to tylko powtornie zapytam, czy smary do tych 2 rodzaji slizgow sa rozne? Coby mi jakis niedouczony serwisant zle deski nie na woskowal ;)

pozdr
Katarzyna B.

Katarzyna B. koordynator
merytoryczny/
psycholog

Temat: Jaki slizg?

Andrzej Maliszewski:
Bartosz Serda:
ne, ne, możesz mieć tłoczony :). Najlepiej podejdź do serwisu, tam prawdę Ci powiedzą..

to tylko powtornie zapytam, czy smary do tych 2 rodzaji slizgow sa rozne? Coby mi jakis niedouczony serwisant zle deski nie na woskowal ;)

pozdr

A nie możesz iśc do douczonego?
W Krakowie mogłabym polecić, natomiast w Wawie nie wiem ale na pewno ktoś ma serwis któremu ufa i z którego jest zadowolony.
Piotr Wiśniewski

Piotr Wiśniewski Siła woli i wiara
zmieniają wszystko
...

Temat: Jaki slizg?

Przy Placu Narutowicza jest wypożyczalnia sprzętu, panowie się raczej znają, mają bogatą przeszłość narciarską, wydaje mi się że
zadzwonić i zapytać zawsze można, a jak dobrze pogadasz to się dowiesz więcej niż chcesz, ja tak miałem.Piotr Wiśniewski edytował(a) ten post dnia 24.01.09 o godzinie 08:49

konto usunięte

Temat: Jaki slizg?

Witam Wsjech.
Z tego co wiem, to slizg spiekny jest twardszy i mniej elastyczny od tłoczonego, z to ma brdziej jednorodną strukturę i po nasmarowaniu jest szybszy od tłoczonego. Tłoczony zaś jest miękki i bardziej elstyczny, co powoduje mniejsze rysy na ślizgu. Zatem spiekny należy częściej konserwować i w prktyce daje większą prędkość.
Po drugie, nie ma różnicy w smrach do ślizgów, śą zaś różnice między samrami. Są parafinowe, teflonowe, polimerowe. Do kładzenia na zimno (mniej wytrzymują) i na ciepło.
Ja polecam kładzenie smaru w serwisie, gdzie zawsze można zapytać jaki smar będzie nałożony.
Krzysztof Presz

Krzysztof Presz Freelancer, z
naciskiem na Free...

Temat: Jaki slizg?

W Warszawie polecam bardzo dobry serwis na Szczesliwicach, w holu CSN. Prowadzi go Janek Piela i robi wiecej niz dobrze. Ostatnio mi zalozyl strukture, czyli te mikrorowki o ktorych bylo na wstepie (taki sztruksik, rewelka!) Robi kompetentnie i tak, by na jak najdluzej starczylo sprzetu, wiec nie wpusci cie w zbedne zeszlifowanie krawedzi lub slizgu.

Co do smarowania: ja każdego dnia smaruje na polgoraca, czyli odpowiednio do warunkow kostka smaru nacieram slizg i rozprowadzam zelaskiem, na tyle cienko, by nie trzeba bylo cyklinowac, bo mi sie nie chce... Rozcieram tylko szmatka na blsyk, by go na oko wcale nie bylo widac, tak by palce zostawialy chrakterystyczne slady na gladkim slizgu i tyle. Mozna tez sie uprzec i bez zelazka tak nacierac szmatka, by sie wtarlo i wtopilo, ale to rece i palce bola ;-) Po powrocie z kazdego nawet krotkiego wyjazdu koniecznie do serwisu oczyscic z "drutu" krawedzie (im czesciej i delikatniej, tym na dluzej starcza, wbrew pozorom) o porzadnie nasmarowac, bo utelnienia sa nieodwracalne, przy braku troski ze slizgu zostaje jakby szczecina, taki meszek...

Temat: Jaki slizg?

Ja osobiście smaruję deski osobiście i wyłącznie smarem na gorąco.
Zazwyczaj takie smarowanie starcza na 3-4 dni jazdy, potem ślizg zaczyna robić się biały w okolicach krawędzi. Nie cyklinuję po nasmarowaniu - smar się i tak po 1 zjeździe na stoku scyklinuje.

W ramach konserwacji zawsze smaruję też po wyjeździe i na zakończenie sezonu.

Pozdrawiam,
Piotr Wiśniewski

Piotr Wiśniewski Siła woli i wiara
zmieniają wszystko
...

Temat: Jaki slizg?

Hmm, wydaje mi się że trochę zbaczamy z tematu, pytanie było o organoleptyczne rozpoznanie rodzaju ślizgu, a nie o smarowanie deski.
Agnieszka Nosek

Agnieszka Nosek magister UJ,
dziennikarz,
reporter, fotograf,
operator ka...

Temat: Jaki slizg?

spiekany jest twardszy (do szybkiej jazdy), ciemny, trzeba czesto smarowacAgnieszka Nosek edytował(a) ten post dnia 26.01.09 o godzinie 16:13

Następna dyskusja:

Bagażnik samochodowy? jaki?




Wyślij zaproszenie do