Dariusz
Rojek
Passion for
excellence...
Temat: Dlaczego Niemcy ukryli przed światem rewelacyjne...
W październiku 2010r. berlińska firma DBM Energy wraz z inną niemiecką firmą Lekker Energie zaprezentowała elektryczne Audi A2, które przejechało około 600 km z Monachium do Berlina, przy średniej prędkości 90 km/h z włączonym ogrzewaniem. oraz oświetleniem.Auto było wyposażone w większy pakiet akumulatorów (98 kWh) i według komunikatu prasowego firmy po przyjeździe do Berlina wykorzystane zostało 82 % zgromadzonej w ogniwach energii co oznacza, że Audi mogłoby przejechać nawet 714 km. Na mecie autem miał okazję przejechać się niemiecki minister gospodarki Rainer Brüderle.
Elektryczne Audi A2 wyposażone zostało w pakiet akumulatorów litowo-metalowo-polimerowych (LMP) nazywanych przez producenta, firmę DBM Energy, Kolibri AlphaPolymer Technology.
Firma ujawniła, że ogniwa pracują ze sprawnością 97% oraz mogą być ładowane nawet w ciągu 6 minut, a akumulatory nie tracą pojemności przez pierwsze 2500 cykli ładowania/rozładowania.
http://www.youtube.com/watch?v=XREUH8vvZQk&feature=rel...
Nieco później w grudniu 2010r. "w niewyjaśnionych okolicznościach" spłonął w garażu DBM Energy testowy samochód, jednak w środku nie było akumulatorów Kolibri AlphaPolymer.
W kwietniu 2011r. DBM Energy poinformowała o ukończeniu niezależnych testów ogniw Kolibri AlphaPolymer oraz samochodu elektrycznego Audi A2 wyposażonego w pakiet Kolibri.
Kompleksowe testy ogniw przeprowadzone przez German Federal Institute for Materials Research and Testing (BAM - Bundesanstalt für Materialforschung und –prüfung) potwierdziły wysokie bezpieczeństwo ich stosowania.
Ogniwa były poddawane działaniu wysokich i niskich temperatur oraz ciśnienia, zwierane, przeciążane, dołączane do źródła o przeciwnej biegunowości, poddawane dużym siłom mechanicznym, wibracjom oraz silnym uderzeniom., a także zostały wystawiane na bezpośredni kontakt z ogniem, co nie spowodowało ich zapłonu ani wybuchu.
DBM Energy podaje żywotność ogniw podczas normalnej pracy na poziomie 5000 cykli ładowania/rozładowania.
http://www.youtube.com/watch?v=8tonN5ov6mM
Natomiast Dekra zbadała na hamowni osiągi elektrycznego Audi A2 wyposażonego w pakiet Kolibri gromadzący około 62,9 kWh energii. Auto ważące niecałe 1500 kg w teście ECE-R 101 przejechało 454,83 km (zużywając około 13,8 kWh/100 km). Potwierdzona została także sprawność ogniw wynosząca około 97%.
W maju 2011r. firma DBM Energy po raz kolejny prezentuje elektryczne Audi A2 wyposażone w akumulatory LMP Kolibri AlphaPolymer Technology, tym razem w wersji o zasięgu 450 km. Według zapewnień DBM Energy, koszt masowej produkcji samochodów elektrycznych z akumulatorami Kolibri nie będzie wyższy od spalinowych odpowiedników. W tym roku niemiecka firma planuje przeprowadzić całą serie prezentacji auta.
http://www.youtube.com/watch?v=EP7iQzk5AlI
Mirko Hannemann twórca DBM Energy twierdzi, że w czerwcu zostaną oddane do testów 3 samochody Audi A2 aby rozwiać wątpliwości co do parametrów technologii Kolibri AlphaPolymer.
Jednocześnie mówi o potrzebach inwestycji w dalsze badania w wysokości 15 milionów euro.
W tym samym czasie DBM Energy zmienia osobowość prawną i nazwę na Hummingbird Power Systems Ltd, a także adres strony http://dbm-energy.com, na http://kolibri-ag.com. Zawartość strony zostaje pozbawiona jakichkolwiek informacji o akumulatorach trakcyjnych do samochodów elektrycznych.
Mirko Hannemann zostaje dyrektorem zarządzającym, jednocześnie do zarządu wchodzą Helmuth von Grolmann (były członek zarządu Daimler Benz AG) oraz rzecznik patentowy Richard Leitermann (prawnik, specjalista od prawa gospodarczego i prawa spółek), natomiast Richard Gaul (przez 22 lata dyrektor ds. komunikacji w BMW i od kilku lat konsultant w Federacji Przemysłu w Berlinie) zostaje rzecznikiem i szefem ds. komunikacji Hummingbird Power Systems AG.
Po tych zmianach niektóre materiały video dotyczące przełomowej technologii Kolibri AlphaPolymer zostały usunięte z sieci przez właściciela...