Temat: "Uniwersalne" opony - na asfalt, mokry piasek, las....

Witam,

Potrzebuję pomocy w następującym temacie,
a czytając forum udało mi się zorientować, że jest tu sporo
prawdziwych PRO pasjonatów :)

Więc...
mam na swoim Scott`cie Schwalbe Marathon XR 1,75...
Oponki spisują się przyzwoicie na asfalcie i "utwardzonych drogach leśnych",
niestety - wczoraj była niezła burza która spowodowała, że większość leśnych dróg zamieniła się w takie lekkie piaskowe bagienko - warstwa 5-10 cm rozmiękczyła się i powodowała zapadanie kół.
Koledzy na oponkach typowo MTB radzili sobie nienajgorzej... z kolei mój rowerek zapadał się przeokropnie.

Zastanawiam się więc nad zmianą opon na nieco inne/szersze ?
Chciałbym nadal utrzymać dobre prowadzenie na asfalcie (mały opór) i zyskać nieco na piaskach.

Trochę danych:
- mężczyzna
- 176 cm
- 88 kg

Rowerek full suspencion 26 cali... waga: 14 kg

Jakieś propozycje szerokości ? Jaka jest najbardziej "uniwersalna" ?
Może konkretnych marek ? Typów ?
Istnieje w ogóle taka oponka która rozwiąże mój problem ?
Nie powoduje zbytnich oporów na asfalcie i nie zapada się w mokrym piasku ?


PiVi

konto usunięte

Temat: "Uniwersalne" opony - na asfalt, mokry piasek, las....

Przy tej wadze to celuj w opony 2.10. Na maratonach najczęściej używane są Schwalbe Racing Ralph oraz Continental Race King. Są to opony które po asfalcie idą dość dobrze (możliwe że gorzej niż to co masz), ale znacznie lepiej w terenie.
Jakub J.

Jakub J. Graphic Designer

Temat: "Uniwersalne" opony - na asfalt, mokry piasek, las....

PiVi, też polecam 2.10 :)

Smoku

konto usunięte

Temat: "Uniwersalne" opony - na asfalt, mokry piasek, las....

A ja jako ten bardziej szosowy powiem, ze moim zdaniem przeskok z 1,75 na 2,1 Piotra zabije i sprawi, ze asfalt bedzie wrogiem.
Moim zdaniem jakies semi slicki 1,95 z wiekszymi klockami bocznymi beda idealne, nie spadnie tak bardzo przyjemnosc jazdy na asfalcie, a znaczaco poprawi sie trzymanie w terenie.
Mam na mysli cos takiego, choc nie koniecznie akurat te konkretna opone:

Obrazek

Temat: "Uniwersalne" opony - na asfalt, mokry piasek, las....

Dwa tygodnie temu mialem ten sam dylemat i wybralem Panaracer speedracer 1,95. Mozna je kupic w mniej wiecej 100pln za komplet.

Roznica jest tylko taka, ze wczesiej jezdzilem na Kendach 1,95 i pozniej na Velociraprorach 2,1 co bylo moja osobista pomylka, z racji tego ze mialem odczucie po przesiadce ze jade caly czas pod wiatr.

konto usunięte

Temat: "Uniwersalne" opony - na asfalt, mokry piasek, las....

Marcin Wróblewski:
Dwa tygodnie temu mialem ten sam dylemat i wybralem Panaracer speedracer 1,95. Mozna je kupic w mniej wiecej 100pln za komplet.

to jakiś nowy model? :>

Temat: "Uniwersalne" opony - na asfalt, mokry piasek, las....

paweł D.:
Marcin Wróblewski:
Dwa tygodnie temu mialem ten sam dylemat i wybralem Panaracer speedracer 1,95. Mozna je kupic w mniej wiecej 100pln za komplet.

to jakiś nowy model? :>

Mea culpa, chodzi o Panaracer speedblaster 1,95
http://www.panaracer.com/eng/products/mtb/xc.html#spbl...

Obrazek
Marcin Wróblewski edytował(a) ten post dnia 10.08.10 o godzinie 22:22
Tomek Hoppe

Tomek Hoppe media / marketing /
social media / video
production

Temat: "Uniwersalne" opony - na asfalt, mokry piasek, las....

jeśli ma to być opona zarówno na piach jak i szybka no to nie widzę innej opcji jak CONTINENTAL RACE KING 2,2" opona szeroka dzięki czemu nie zakopiesz się w piasku i bardzo bardzo szybkaaaa dostępna w wersji drutowej i zwijanej

no jednak wiadomo , w piachu opona sama nie pojedzie :) liczy się też dobór przełożenia.
Tomasz M.

Tomasz M. sales engineer

Temat: "Uniwersalne" opony - na asfalt, mokry piasek, las....

a co bys polecil do podobnych zastosowan na 28 cali, 700c x 35 czy 40

zima sie skonczy i marathon winter trzeba bedzie zdjac:)
kestem wlasnie na waszej stronie
Tomek Hoppe:
jeśli ma to być opona zarówno na piach jak i szybka no to nie widzę innej opcji jak CONTINENTAL RACE KING 2,2" opona szeroka dzięki czemu nie zakopiesz się w piasku i bardzo bardzo szybkaaaa dostępna w wersji drutowej i zwijanej

no jednak wiadomo , w piachu opona sama nie pojedzie :) liczy się też dobór przełożenia.



Wyślij zaproszenie do