konto usunięte

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Witajcie! Temat opon był już walcowany w sąsiednim forum ale dość lekko.

Proszę Was o zamieszczanie informacji z nazwą marki opony, modelem. Fajnie byłoby znać rok produkcji i rodzaj podłoża po którym Waszym zdaniem dobrze się jeździło a po jakim cisnęły się Wam na usta przekleństwa.
Jeżeli masz pytania, potrzebujesz porady itp. to również właśnie TUTAJ :)
Tomasz M.

Tomasz M. W życiu jak w tańcu
- każdy krok ma
znaczenie, więc
tańcz...

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?


Obrazek


Kenda Flame (moje opony).

Sprawdzają się bardzo dobrze na piasku, jak również dobre są na miejskie drogi - asfalty, drogi rowerowe i chodniki, dobrze mi się na nich jechało zarówno żółtym szlakiem, jak i asfaltem z Leszna do Warszawy. Oczywiście przez piach, którym nie przejedzie się na bajku, z Kendami się również nie przejedzie, ale zauważyłem, że tam, gdzie innych zarzucało, przejeżdżałem bezproblemowo.

Minus - waga, jedna waży 1,1 kg.

konto usunięte

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

SEMISLIK

Producent:SCHWALBE
Model: FAST FRED (2008)


Obrazek


Typowa MIEJSKA opona. Kupiłem taką w opcji z drutem i płakałem jadąc na niej przez lekkie choćby piaski. To typowa asfaltówka lub ew. szutrówka.

Miałem je w rozmiarze 26 x 2,35 przez ok. 600 km. Waga 640 g. Sprzedałem obie rowerzyście do jazdy w mieście i bardzo sobie je chwali.Maciej Chojnacki edytował(a) ten post dnia 05.10.09 o godzinie 15:51
Marcin Lipowski

Marcin Lipowski
http://www.cyklopedi
a.mazoviamtb.pl/Marc
in_Lipowski_3050 ...

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

jako ze jestem dosc leniwy to jezdze na oponkach typu uniwersalnego. zeszly sezon probowalem na semi-slickach Geax Mezcal, ale na bloto toto sie nie nadaje wiec przerzucilem sie na pythony Hutchisona - generalnie oponka bardzo dobrze spisywala sie na asfalcie i twardych duktach, na reszcie terenu troche gorzej, ale cos za cos opona jest szybka na blotku i mokrym trzeba bardziej uwazac.

w tym sezonie jezdze na geax argo/ mountain barro i bardzo sobie je chwale, maja dobra przyczepnosc i nie najgorsze toczenie na asfalcie, rzadki bieznik zapewnia ze za bardzo nie oblepiaja sie blotem i szybko sie czyszcza, jednak sa to typowe opony wyscigowe, miekka guma daje dobra przyczepnosc ale tez jazda po asfalcie zabija te opony, ok mam terach chyba 6,5-7k przejechane (ponad polowa w terenie) i generalnie mysle ze nie wiecej jak 2k im zostalo zycia.

next season bede wyprobowywal racing ralphy/rocket rony

wszystkie opony w wersji tubeless
Krzysztof O.

Krzysztof O. typowy facet

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Maxxis detonator, czarny

Obrazek

Typowa tania miejska opona. Na suchym rewelacyjna, na mokrym nie czuje się zbyt pewnie, aczkolwiek poślizgów nie miałem. Waga mniej więcej 300g

Schwalbe Blizzard drutowa, niebieski

Obrazek

Najtańsza szosowa opona na rynku ;D. Wyjątkowo odporna na przebicia przez szkło i inne ostre elementy pomijając pinezki i gwoździe pod kątem 90° do podłoża. Po 1.5 tys km nadal wygląda jak nowa.

CST C-80E, 27 1/4", drut

Obrazek

Ciężka, twarda, ale pancerna opona miejska. Biorąc pod uwagę, że kosztuje 20 zł za sztukę, ciężko znaleźć konkurencję na rozmiar 630c. Objętość 32mm daje dodatkową amortyzację. Dość dobrze zabezpieczona przed przebiciami: ponad 3 tys km i żadnej dziury.

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

do jazdy w miescie bardzo sobie chwale Kenda Small Block 8 1.95,
dobrze tez sie sprawuje na ubitych offroadowych sciezkach, na piachu porazka niestety..


Obrazek


watek wysmienity, bo na wiosne zamierzam pojezdzic na czyms nowym ;]

i caly czas nie kumam, czemu na tyl zaleca sie opone wezsza?
Marcin Lipowski

Marcin Lipowski
http://www.cyklopedi
a.mazoviamtb.pl/Marc
in_Lipowski_3050 ...

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

nie tyle na tyl wezsza ile na przod szersza. generalnie to przod cie trzyma i prowadzi, tyl jest malo istotny, najwazniejsze zeby przednie kolo nie wpadlo w poslizg, a im szersze tym stabilniej i lepsza przyczepnosc. (zreszta to samo tyczy sie bieznika, jezeli juz ktos chce zakladac agresywny bieznik to najpierw na przod)
Anna W.

Anna W. Kurator, Galeria
Obok ZPAF,
Instruktorka,
Szkoleniowiec

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Witaj. Mi też radzono na tył węższą - domyślam się, że im szerszy przód, tym mniej wcina się w podłoże (zakopuje), jednak czy to dobrze by tył się zakopywał? Nie wiem?:) Ja jeżdżę na Mobsterach. Zmieniłam z Kendy i jest ok. Nie jest to raczej opona miejska. Dość wolna na leśnych ścieżkach, za to super na szutry, górskie ścieżki lub piach.
[img]
Obrazek
[img]

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

bede dobierac nowy zestaw opon na wiosne dlatego o to szczegolnie chcialam sie dowiedziec.. dziekowac;)

a sa opony, ktore beda jezdzic super po kazdym terenie.. ?

czy ktos jezdzil na takich gumkach? Schwalbe NOBBY NIC :)
i czy mozna znalezc podobny bieznik ale 1,90?


Obrazek
Ania T. edytował(a) ten post dnia 05.10.09 o godzinie 19:37

konto usunięte

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

można tu popatrzeć:
http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/PLS_151c...

z własnego doświadczenia mam zaufanie do opon IRC - miałem właśnie taką konfigurację że z przodu była grubsza V-Claw 2,1 a z tyłu cieńsza GEO CLAW LITE 1,9.

ostatnio jeździłem na dostosowanych do mojego roweru Kendach Blue Groove (2,35) i złego słowa nie mogę powiedzieć poza tym że na szosę się to w ogóle nie nadaje...

teraz mam Ritcheye Z-Max Premonition 2,1 Comp (wygladają raczej na 1,9 - zresztą chyba podobna jest tendencja w Maxxisach - ekonomia?) i jeździłem dopiero raz ale odczułem ogromną ulgę - zyskałem (a raczej straciłem) ok. 200g na oponie i bieżnik wydaje się być na prawdę uniwersalny, wliczając asfalt. do firmy mam względne zaufanie chociaż z ich spd nie byłem zbytnio zadowolony.
http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/ritchey/...

konto usunięte

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Anna W.:
Witaj. Mi też radzono na tył węższą - domyślam się, że im szerszy przód, tym mniej wcina się w podłoże (zakopuje), jednak czy to dobrze by tył się zakopywał? Nie wiem?:) Ja jeżdżę na Mobsterach. Zmieniłam z Kendy i jest ok. Nie jest to raczej opona miejska. Dość wolna na leśnych ścieżkach, za to super na szutry, górskie ścieżki lub piach.
[img]
Obrazek
[img]

wkleiłaś authora wing - wiem, bo chciałem je kupić ;)

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

paweł P.:
można tu popatrzeć:
http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/PLS_151c...
ano zaglebiam sie wlasnie.. ;)
z własnego doświadczenia mam zaufanie do opon IRC - miałem właśnie taką konfigurację że z przodu była grubsza V-Claw 2,1 a z tyłu cieńsza GEO CLAW LITE 1,9.
cenne information, poogladam sobie te bierzniki;)
ostatnio jeździłem na dostosowanych do mojego roweru Kendach Blue Groove (2,35) i złego słowa nie mogę powiedzieć poza tym że na szosę się to w ogóle nie nadaje...

teraz mam Ritcheye Z-Max Premonition 2,1 Comp (wygladają raczej na 1,9 - zresztą chyba podobna jest tendencja w Maxxisach - ekonomia?) i jeździłem dopiero raz ale odczułem ogromną ulgę - zyskałem (a raczej straciłem) ok. 200g na oponie i bieżnik wydaje się być na prawdę uniwersalny, wliczając asfalt. do firmy mam względne zaufanie chociaż z ich spd nie byłem zbytnio zadowolony.
sklep to tylko sklep;)
http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/ritchey/...
ano wiekszosc tras jakie pokonuje to miasto, ciezko sie jezdzi
na co dzień w sloninach..
potrzebuje wiec optymalny zestaw, ktory poradzi sobie w roznym terenie, tak gdyby mi do glowy strzelilo skrecic gdzies w bok, to sie nie bede wywracac srednio co zakret;)Ania T. edytował(a) ten post dnia 05.10.09 o godzinie 20:27
Marcin Lipowski

Marcin Lipowski
http://www.cyklopedi
a.mazoviamtb.pl/Marc
in_Lipowski_3050 ...

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Ania T.:

a sa opony, ktore beda jezdzic super po kazdym terenie.. ?
nie ma takich... sa uniwersalne takie na jakich ja jezdze, one sa przyzwoite na kazdym terenie ale na kazdy mozna znalezc lepsze.


czy ktos jezdzil na takich gumkach? Schwalbe NOBBY NIC :)
i czy mozna znalezc podobny bieznik ale 1,90?
nobynice sa na ciezkie warunki, gorskie, zwir i kamienie, ale nie na okolice wawy, sa za ciezkie i fatalne na asfalty,lesne dukty inne oponki schwalbe sa lepsze

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Marcin Lipowski:
i czy mozna znalezc podobny bieznik ale 1,90?
nobynice sa na ciezkie warunki, gorskie, zwir i kamienie, ale nie na okolice wawy, sa za ciezkie i fatalne na asfalty,lesne dukty inne oponki schwalbe sa lepsze
myslala, ze podobny bieżnik, glebszy i luzniejszy ale węższy moglby byc taka uniwersalna opona..
jak podobna opona bedzie sie zachowywac na takich trasach jakie srednio robimy.. ?
mam na mysli te wszystkie kpny, mpk'i etc;)Ania T. edytował(a) ten post dnia 05.10.09 o godzinie 20:00
Marcin Lipowski

Marcin Lipowski
http://www.cyklopedi
a.mazoviamtb.pl/Marc
in_Lipowski_3050 ...

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

popatrz na bieznik barro mountain (a wlasciwie na jego slad na ziemi)
http://www.geax.com/vedit/pagina.asp~pagina~2317

oraz bieznik argo
http://www.geax.com/vedit/pagina.asp~pagina~2316

to sa w miare uniwersalne biezniki, sprawuja sie przyzwoicie na plaskim ale takze calkiem niezle w trudniejszych warunkach (jeszcze nie trafilem na zatrudne, aczkolwiek blocko to nie jest ich domena)

nobby sa juz ciezkie gatunkowo, one nie maja dobrego toczenia na plaskim i twardym

konto usunięte

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Ania T.:
paweł P.:
można tu popatrzeć:
http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/PLS_151c...
ano zaglebiam sie wlasnie.. ;)
z własnego doświadczenia mam zaufanie do opon IRC - miałem właśnie taką konfigurację że z przodu była grubsza V-Claw 2,1 a z tyłu cieńsza GEO CLAW LITE 1,9.
cenne information, poogladam sobie te bierzniki;)
ostatnio jeździłem na dostosowanych do mojego roweru Kendach Blue Groove (2,35) i złego słowa nie mogę powiedzieć poza tym że na szosę się to w ogóle nie nadaje...

teraz mam Ritcheye Z-Max Premonition 2,1 Comp (wygladają raczej na 1,9 - zresztą chyba podobna jest tendencja w Maxxisach - ekonomia?) i jeździłem dopiero raz ale odczułem ogromną ulgę - zyskałem (a raczej straciłem) ok. 200g na oponie i bieżnik wydaje się być na prawdę uniwersalny, wliczając asfalt. do firmy mam względne zaufanie chociaż z ich spd nie byłem zbytnio zadowolony.
sklep to tylko sklep;)
http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/ritchey/...
ano wiekszosc tras jakie pokonuje to miasto, ciezko sie jezdzi
na co dzień w sloninach..
potrzebuje wiec optymalny zestaw, ktory poradzi sobie w roznym terenie, tak gdyby mi do glowy strzelilo skrecic gdzies w bok, to sie nie bede wywracac srednio co zakret;)

zastanów się nad Schwalbe Smart Sam - gdyby nie lenistwo i zniżka u kolegi pewnie bym je łyknął - on ich nie miał akurat a czytałem że są super uniwersalnymi oponkami :) do dostania na Meander jakby co chyba po 59 :)
aha z tych IRC to Geo Claw (V pewnie też) to już klasyk i raczej nie produkują.paweł P. edytował(a) ten post dnia 05.10.09 o godzinie 20:39

konto usunięte

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Marcin Lipowski:
Ania T.:
czy ktos jezdzil na takich gumkach? Schwalbe NOBBY NIC :)
i czy mozna znalezc podobny bieznik ale 1,90?
nobynice sa na ciezkie warunki, gorskie, zwir i kamienie, ale nie na okolice wawy, sa za ciezkie i fatalne na asfalty,lesne dukty
inne oponki schwalbe sa lepsze

Myślę, że Ania pytała o Schwalbe Nobby Nic Evo - są tak samo ciężkie, jak dętka... Ich wadą jest jednak to, że są delikatne po bokach. Moja przednia szybko przegrała z korzeniem. Poniżej test opony.

http://mtbikes.info/artykuly/testy-i-recenzje-sprzetu/...

konto usunięte

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Ania T.:
czy ktos jezdzil na takich gumkach? Schwalbe NOBBY NIC :)
i czy mozna znalezc podobny bieznik ale 1,90?
(...)
Wszyscy moi znajomi startujący w zawodach na poważnie mają na treningach w KPN na przodzie NOBY NIC 2,25 a z tyłu RACING RALPH 2,25. Ja mam RACING RALPH 2,25 z tyłu i po kilku różnych agresywnych oponach wreszcie znalazłem TĘ JEDYNĄ dla siebie. Jak założę NOBY NIC na przód i tył, to będę przejeżdżać jak Przemek Kutowski przez środek piaskownicy w KPN i MPK. Tak własnie działa NobyNic i nie jest to reklama.
Anna W.

Anna W. Kurator, Galeria
Obok ZPAF,
Instruktorka,
Szkoleniowiec

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Wiem że wkleiłam Authora - czytaj - zrezygnowałam z Kendy - na Mobstery Authora:)

konto usunięte

Temat: OPONY - co się nadaje i do czego?

Maciej Chojnacki:
Wszyscy moi znajomi startujący w zawodach na poważnie mają na treningach w KPN na przodzie NOBY NIC 2,25 a z tyłu RACING RALPH 2,25. Ja mam RACING RALPH 2,25 z tyłu i po kilku różnych agresywnych oponach wreszcie znalazłem TĘ JEDYNĄ dla siebie. Jak założę NOBY NIC na przód i tył, to będę przejeżdżać jak Przemek Kutowski przez środek piaskownicy w KPN i MPK. Tak własnie działa NobyNic i nie jest to reklama.

A mój racing ralph starł się do płótna po niecałych 2k km - z czego 1k to był teren, reszta asfalt. Sorry ale dla mnie to trochę lipsztyk.

A nobby nic ma już przeleciane 5k km i nadal jest w baaardzo dobrej kondycji.



Wyślij zaproszenie do