Aleksander
Miszalski
Poseł na Sejm RP,
Przewodniczący
Zarządu PO RP w
Małopol...
Temat: Odpowiedz 2 URM
ZARZĄD INFRASTRUKTURY KOMUNALNEJ I TRANSPORTU W KRAKOWIEDział Zarządzania Obiektami Kubaturowymi i Ścieżkami Rowerowymi
ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, centrala tel. +48 12 61 67 000, fax: +48 12 61 67 417, email: sekretariat@zikit.krakow.pl
ZIKiT/S/42557/08/UK/34957 Kraków, dnia 15.10.2008r.
Dotyczy: postulatów Stowarzyszenia Manko w zakresie oznakowania ścieżek rowerowych.
Pan
Wiesław Starowicz
Zastępca Prezydenta ds. Infrastruktury Miasta
Plac Wszystkich Świętych 3/4
31-004 Kraków
W nawiązaniu do spotkania, które odbyło się w dniu 29.09.2008r., Zarząd Infrastruk-tury Komunalnej i Transportu w Krakowie przedstawia wykaz zmian na krakowskich ścież-kach rowerowych (korekty oznakowania oraz montażu dodatkowych urządzeń bezpieczeń-stwa ruchu), których wprowadzenie jest uzależnione od posiadanych środków finansowych.
W ramach ulic należących do dawnego KZK:
w rejonie Teatru Bagatela i na ul. Krupniczej – zmiana oznakowania pionowego;
w ul. Młynówka Królewska – uzupełnienie oznakowania pionowego (od ul. Sienkiewicza do ul. Piastowskiej);
w ul. Młynówka Królewska – wykonanie oznakowania pionowego i poziomego na odcinki od ul. Piastowskiej do ul. Na Błonie);
w al. Solidarności – korekta oznakowania pionowego od Kombinatu do ul. Bul-warowej, a także wykonanie oznakowania poziomego na całym w/w fragmencie włącznie z przejściami i przejazdami przez skrzyżowania;
w ul. Dolnych Młynów – montaż słupków w chodniku, aby uniemożliwić par-kowanie pojazdów na zbyt wąskim chodniku i blokowanie ścieżki rowerowej;
w ul. Tynieckiej (od ul. Praskiej do ul. Czechosłowackiej) – uzupełnienie ozna-kowania pionowego;
w ul. Kapelanka (od Monte Cassino do ul. Rozdroże) – korekta oznakowania pionowego;
w ul. Włóczków – korekta oznakowania pionowego i poziomego, a także montaż słupków w chodniku umożliwiających korzystanie rowerzystom z istniejącej śluzy rowerowej i uniemożliwienie parkowania tam pojazdów;
w ul. Radzikowskiego (od ul. Fiszera do Ronda Ofiar Katynia) – wprowadzenie oznakowania pionowego i poziomego;
na Bulwarach Wiślanych – odgięcie istniejącej ścieżki rowerowej na wysokości ławek, tak aby zminimalizować możliwość kolizji pieszy-rowerzysta w tych miejscach.
W ulicach należących do dawnego ZDiT:
w ul. Bulwarowej (od al. Solidarności do ul. Ptaszyckiego) – wykonanie ogro-dzenia łańcuchowego U-12b utrudniającego parkowanie samochodów na przyle-głym chodniku;
w al. gen. Andersa (od ul. Kocmyrzowskiej do ul. Broniewskiego) – zmiana oznakowania pionowego i wykonanie oznakowania poziomego;
w ul. Dobrego Pasterza (od Multikina do Ronda Barei) – wykonanie oznakowa-nia poziomego na całej długości, oraz na przejściach i przejazdach przez skrzy-żowanie;
w al. Jana Pawła II i ul. Mogilskiej (od ul. Stella-Sawickiego do ul. Kosynierów) – zmiana oznakowania pionowego + uzupełnienie oznakowania poziomego, a także wykonanie barierek U-12a utrudniających parkowanie samochodów (w okolicach Parku Lotników Polskich);
w al. Jana Pawła II (od ul. Stella-Sawickiego do Ronda Czyżyńskiego) – wyko-nanie oznakowania poziomego włącznie z przejściami i przejazdami przez skrzyżowania, a także korektą geometrii chodników, tak aby umożliwić popro-wadzenie ścieżki rowerowej o normatywnej szerokości;
w ul. Stella-Sawickiego – wykonanie oznakowania poziomego na całej długości ścieżki włącznie z przejściami i przejazdami przez skrzyżowania;
w ul. Lubomirskiego – wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, a także zamiana miejscami ścieżki rowerowej z ciągiem pieszym, z powodu nagminnego korzystania w chwili obecnej przez pieszych ze ścieżki rowerowej, skutecznie uniemożliwiającego poruszanie się po niej rowerzystów;
w ul. Kałuży – wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;
w ul. Dietla (od ul. Wielopole do ul. Metalowców) – wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;
w ul. Konopnickiej – uzupełnienie oznakowania pionowego.
Lokalizacje przystanków MPK, w obrębie których konieczne jest wykonanie barierek U-12a utrudniających oczekującym na autobusy wchodzenie na ścieżkę:
przystanek „Park Wodny” na ul. Dobrego Pasterza;
przystanek „Rondo Barei” na ul. Strzelców;
przystanek „Rondo Kocmyrzowskie” na al. gen. Andersa.
Ponadto, niezbędne są środki finansowe na zmianę lokalizacji ławek i koszy na śmieci wmontowanych na stałe w grunt, które są usytuowane w bezpośredniej bliskości ścieżek ro-werowych (w skrajni poziomej) i stanowią bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa zarówno dla rowerzystów jak i pieszych.
Informujemy, że ZIKiT na bieżąco realizował i realizuje postulaty środowiska rowe-rzystów w ramach posiadanych środków bieżących.
Poniżej przedstawiamy odpowiedzi i stanowisko ZIKiT na wnioski Stowarzyszenia Manko dotyczące ścieżek rowerowych w Krakowie:
Miejsca możliwe do poprawienia szybko i niewielkim kosztem
Wniosek Odpowiedź ZIKiT Uwagi
Samochody parkujące na ścieżce rowerowej w ul. Ole-andry. Ruch rowerów na ulicy Oleandry został skierowany na jezdnię, na zasadach ogólnych. Jest to znacznie lepsze roz-wiązanie niż nieustanna walka ze źle parkującymi pojazdami. Ulica Oleandry pozwala bowiem na swobodny i bez-pieczny przejazd rowerzystów, którzy zresztą i tak bardzo niechętnie poruszali się po wąskim chodniku i krętej ścieżce rowerowej na tym odcinku. Zrealizowane w czerwcu 2008 roku.
Skrzyżowanie z ul. Czystą źle oznaczone (kierowcy nie wi-dzą rowerzystów skręcających z ul. Dolnych Młynów w Czy-stą) i w rezultacie niebez-pieczne parkowanie na ścieżce rowerowej.
Parkowanie na ścieżce rowe-rowej.
Ścieżka powinna być przez całą Krupniczą, tam gdzie nie ma ścieżki konflikty rower-samochód. Ścieżka rowerowa na ulicy Krupniczej, Dolnych Młynów i Czystej poddana jest naszej nieustannej i szczególnej uwadze. Niestety, błędy popełnione wiele lat temu przy tworzeniu tej ścieżki ro-werowej, brak miejsca w centrum mia-sta, a także nieprawidłowo parkujące samochody, uniemożliwiają nam szybkie i skuteczne rozwiązanie problemów tam występujących.
Ponadto, wzdłuż ścieżki na ul. Dolnych Młynów w najbliższym czasie pojawią się słupki, które powinny w końcu roz-wiązać problem źle parkujących samo-chodów (które robią to nielegalnie, a Straż Miejska niestety nie interweniu-je…).
Wydzielonej ścieżki rowerowej na ul. Krupniczej niestety nie można wyzna-czyć z powodu braku miejsca. Trzeba by było zlikwidować miejsca parkingowe, a przy całej naszej sympatii do ograniczania ruchu pojazdów w centrum Krakowa, także mieszkańcy mają prawo do parkowania pojazdów możliwe naj-bliżej swoich domów.
Wyłączenie rowerów pod znakiem za-kazu ruchu na końcu ul. Krupniczej jest zrealizowane. Zlecone, oczekuje na środki finan-sowe.
Oznaczenie zakazu ruchu na końcu Krupniczej bez wyłą-czania rowerzystów. Zrealizowane we wrześniu 2008 roku.
Kontrapas w ulicy Smoleńsk. Jest w fazie przygotowania do realizacji. Data zakończenia inwestycji – listo-pad 2008 roku.
Ścieżka rowerowa na odcinku Most Kotlarski – Wawel za-planowano tak, że część wy-znaczona dla rowerzystów znajduje się po stronie ławek i szerokiego trawnika, co po-woduje niepożądane spotkania pieszych z rowerzystami. Rozważamy zamianę miejscami ścieżki rowerowej z ciągiem pieszym na bulwa-rach wiślanych. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy bezpieczne jest sytu-owanie ławek tak blisko brzegu Wisły. Znowu, przesunięcie ścieżki bliżej rzeki może stwarzać zagrożenie dla rowerzy-stów. Tak więc znalezienie odpowied-niego rozwiązanie tej sytuacji nie jest zadaniem prostym. Do realizacji, oczekuje na środ-ki finansowe.
Ruch rowerowy w obrębie pierwszej obwodnicy zostałby znacznie ułatwiony gdyby umożliwić rowerzystom jazdę w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych (np. ulice św. Anny i św. Tomasza), tak jak to funkcjonuje np. na ulicy Sławkowskiej. Problem ruchu rowerzystów wewnątrz Pierwszej Obwodnicy ma być komplek-sowo rozwiązany wraz z wprowadze-niem nowej organizacji ruchu i rozsze-rzeniem stref. Na razie nie przewiduje się, wniosek do rozpa-trzenia.
Wały Rudawy – wysokie pro-gi na dojazdach do mostów Budowa ścieżki rowerowej na Wałach Rudawy jest na etapie przygotowań. Po realizacji tej inwestycji, opisane pro-blemy powinny zniknąć. Koncepcja
Na ul. Wrocławskiej muldy na kilkanaście cm i dziury – asfalt pofałdowany przez korzenie drzew. Niezbędne poprawki pobocza. Po ul. Wrocławskiej nie jest prowadzona żadna ścieżka rowerowa.
Ul. Reymonta – bardzo złą nawierzchnia ścieżki. Przez dziury po deszczu pojawiają się kałuże, ścieżka momen-tami niebezpieczna przez nie-równą nawierzchnię. W zimie na ścieżkę spychany śnieg. Parkujące samochody. Przebudowa ulicy Reymonta jest pla-nowana w najbliższym czasie. Wtedy opisywane przez Państwa problemy powinny zniknąć.
Projekt – analiza układu drogowe-go.
Most Grunwaldzki – złe ozna-czenie (dziwny zakaz przejaz-du pod mostem). „Dziwny zakaz przejazdu” pod Mostem Grunwaldzkim został sprawdzony i nie-stety nie udało się nam go zlokalizować. Należy jednak przypomnieć, że obecnie po tej stronie Wisły, na odcinku przy Rondzie Grunwaldzkim, ścieżka rowe-rowa nie jest wyznaczona. Sprawdzono - bezzasadne
Ul. Norymberska – fatalna nawierzchnia (potrzebny re-mont pobocza). Trasa wzdłuż skałek Twardowskiego źle oznaczona (nie jest łatwo zna-leźć skręt znad Wisły w lewo, tak aby móc objechać skałki dookoła. W ulicy Norymberskiej obecnie nie ma wyznaczonej ścieżki rowerowej. Rów-nocześnie, przy minimalnych fundu-szach na utrzymanie dróg, niestety nie mamy możliwości szybkiej poprawy jej stanu.
Park Lotników Polskich – złe oznaczenie ścieżki, zła na-wierzchnia w parku obok rzeki Białucha. Wnioski dotyczące Parku Lotników Polskich zostaną sprawdzone. Prosiliby-śmy jednak o bardziej konkretne umiej-scowienie złego oznakowania ścieżki czy też złej nawierzchni. Na razie bezza-sadne – oczeku-jemy na skonkre-tyzowanie wnio-sku
Częste kradzieże rowerów ze stojaków pod UEK (niezbęd-na większa czujność straży miejskiej w tym rejonie). ZIKiT nie odpowiada za ściganie zło-dziei rowerów. W tej sprawie proszę zwrócić się do właściwych służb po-rządkowych. Bezzasadne
Z części chodnika na odcinku Jana Pawła II 10-18 wydzie-lono trasę dla rowerów od-dzielając słupkami ścieżkę od ulicy. Nie pomyślano zupełnie o pieszych, którzy nie mają pojęcia, że ten odcinek jest również dla pędzących rowe-rzystów. Nie wymalowano nawet znaku roweru ani pasa, który mógłby przynajmniej zwrócić uwagę na fakt istnie-nia tej ścieżki. Oznakowanie ścieżki rowerowej w alei Jana Pawła II zostało zlecone.
Zlecone w lipcu 2008 roku – oczekuje na reali-zację.
Miejsca wymagające działania długoterminowego
Wniosek Odpowiedź ZIKiT Uwagi
Ul. Grodzka – piesi na ścież-ce, niewygodna nawierzchnia. Nawierzchnia ulicy Grodzkiej została zmieniona podczas niedawnego remontu i naszym zdaniem jest całkiem w po-rządku. Co do pieszych na ścieżce rowe-rowej, to oczekujemy pomysłów roz-wiązania tego problemu. Bo chyba od-dzielenie ścieżki od reszty ulicy przy pomocy ogrodzenia nie jest najlepszym wyjściem? Bezzasadne
Wały wiślane – brak możli-wości legalnego zjazdu nad samą Wisłę między Mostem Dębnickim a Mostem Grun-waldzkim. W rejonie mostu Grunwaldzkiego znaj-duje się legalny zjazd nad samą Wisłę. Za mostem Dębnickim również. W re-jonie Wawelu rzeczywiście nie ma żad-nego wyjazdu, ale też nie prowadzi tam żadna ścieżka rowerowa, tak więc do-kąd taki wyjazd miałby prowadzić? Bezzasadne
Brak stojaków rowerowych nad Wisłą. Nie bardzo rozumiemy, po co na bulwa-rach wiślanych mielibyśmy stawiać sto-jaki. Tego typu urządzenia sytuuje się w rejonie obiektów użyteczności publicz-nej oraz w miejscach, do których przy-bywają rowerzyści na dłuższy okres czasu. Tymczasem nad Wisłą nie ma żadnych miejsc, do których mogliby docierać rowerzyści, no chyba że za takie uznać ławki. Chwilowy odpoczy-nek nad Wisłą czy też dłuższe delekto-wanie się widokami podczas siedzenia na ławce na bulwarach, naszym zdaniem nie wymaga konieczności montażu stojaków. Dodatkowo, należałoby uwzględnić kwestie związane z bezpie-czeństwem przeciwpowodziowym. Bezzasadne
Ul. Kopernika – niebezpiecz-ny przejazd przez ul. Wester-platte, niebezpieczna zmiana strony ulicy, parkowanie aut na ścieżce, brak połączenia z Rondem Mogilskim. Ulica Kopernika w najbliższym czasie zostanie przebudowana i wtedy powi-nien zniknąć problem nieprawidłowo parkujących samochodów na ścieżce rowerowej. Nie bardzo rozumiemy, gdzie na ulicy Kopernika następuje „niebezpieczna zmiana strony ulicy”. Przypominamy, że ścieżka w ulicy Ko-pernika jest tak zwanym kontrapasem, czyli korzystać z niej mogą tylko rowe-rzyści jadący do centrum Krakowa. W przeciwnym kierunku ruch rowerów odbywa się na zasadach ogólnych w jezdni. Połączenie ścieżki z układem dróg rowerowych na Rondzie Mogil-skim właśnie jest na ukończeniu. Skrzy-żowanie z ulicą Westerplatte rzeczywi-ście jest niebezpieczne, ale w chwili obecnej nie widzimy łatwego i szybkie-go sposobu na rozwiązanie występują-cych tam problemów. Bezzasadne
Aleja 29 Listopada – wjazd na wiadukt od strony Cmentarza Rakowickiego zakończony barierką. Miejsce aż się prosi o kontrapas, żeby rowerzyści mogli zjechać, a nie znosić rower po schodach. W drugą stronę (od Pawiej) też miejsce problematyczne. Ścieżka ro-werowa mogłaby zostać po-prowadzona „ślimakiem” i dołączona do istniejącej ścieżki przy Politechnice. Sytuacja opisana przez Państwa w rejo-nie alei 29 Listopada jest dla nas niezro-zumiała. Zwłaszcza, że na ulicy tej ani nie ma, ani nie jest planowana żadna ścieżka rowerowa. Studium Systemu Podstawowych Tras Rowerowych w Krakowie z 2006 roku przewiduje prze-jazd rowerzystów ul. Kamienną i dalej nową trasą wzdłuż zbudowanej niedaw-no linii tramwajowej. Zachęcamy do korzystania z tej drogi jako zdecydowa-nie bezpieczniejszej niż Państwa propo-zycje. Wniosek odrzu-cony
Brak ścieżki w Alejach Trzech Wieszczów – może dałoby się poprowadzić ją środkiem? Nie przewiduje się prowadzenia ścieżki rowerowej w środku alei Trzech Wiesz-czy. Trasa rowerowa ma być wyznaczo-na uliczkami równoległymi do tej arterii. Ponadto, w Alejach na odcinku od No-wego Kleparza o placu Inwalidów, przewiduje się poprowadzenie linii tramwajowej. Wniosek odrzu-cony
Brak ścieżki na ul. Czarno-wiejskiej. W ulicy Czarnowiejskiej ciężko znaleźć miejsce na wydzielony pas dla komuni-kacji miejskiej, który jest tam niezbędny, a co dopiero na ścieżkę rowerową. Rowerzyści korzystać mogą jednak z równoległej trasy, poprowadzonej w ulicy Reymonta. W chwili obecnej, tam-tejsza ścieżka rowerowa może nie należy do wzorcowych rozwiązań, jednak w najbliższym czasie przewidziana jest przebudowa tej ulicy. Wniosek odrzu-cony
Urwana ścieżka od Mostu Zwierzynieckiego w stronę ul. Kościuszki. Ścieżka wchodzi w jezdnię na zasadach ogólnych. Bezzasadne
Ul. Długa – wyjątkowo nie-przyjazna rowerzystom, brak ścieżki, szyny tramwajowe i nierówna nawierzchnia. Przebudowa ulicy Długiej jest planowa-na w najbliższym czasie. Jednak, pod-czas remontu wydzielona ścieżka rowe-rowa raczej nie powstanie, głównie ze względu na brak miejsca.
Skrzyżowanie ulicy Piastow-skiej i al. Armii Krajowej – nagły koniec ścieżki. Realizacja ścieżki rowerowej w ulicy Piastowskiej i alei Armii Krajowej pla-nowana jest do 2010 roku, a ścieżki ro-werowej w ulicy Nawojki do 2015 roku.
Brak trasy z Błoń do ZOO. Trasa z Błoń do ZOO planowana jest do 2015 roku, przy czym do ZOO już w chwili obecnej bez większych proble-mów można dotrzeć, objeżdżając głów-ne ulice bocznymi. Dodatkowo, w rela-cji tej kursuje autobus MPK numer 134, obsługiwany przez pojazdy wyposażone w bagażniki na rowery. Stąd, uważamy że szybka realizacja w/w połączenia nie jest pierwszoplanowa. Do rozważenia w przyszłości.
Niewystarczająca ilość stoja-ków w rejonie miasteczka studenckiego. Wniosek dotyczący niewystarczającej liczby stojaków w rejonie miasteczka studenckiego zostanie sprawdzony i ewentualnie rozpatrzony. Do rozważenia w przyszłości.
Ul. Krowoderskich Zuchów – brak ścieżek rowerowych, a tam gdzie są, w obrębie skrzyżowań nie są połączone ze ścieżkami przy prostych odcinkach. Gdzie na ul. Krowoderskich Zuchów znajduje się ścieżka rowerowa?
Bezzasadne
Rejon ul. Tynieckiej i Praskiej – przerwa w trasie, rowerzysta zostaje „zrzucony” na niebez-pieczną ulicę. Brakujące fragmenty ścieżki rowerowej w ulicy Tynieckiej zostaną uzupełnione w ciągu najbliższych miesięcy. Ich re-alizacja znajduje się bowiem na bardzo zaawansowanym etapie. Ogłoszono prze-targ na budowę – termin wykonania do końca tego roku.
Ul. Kapelanka – nagły koniec ścieżki przy banku PKO. Ścieżka rowerowa w rejonie skrzyżo-wania ulicy Monte Cassino i Kapelanka, przy banku PKO, wcale nie kończy się nagle. Na krótkim odcinku poprowa-dzona została w jezdni, na zasadach ogólnych, by rowerzyści mogli swobod-nie ominąć przystanek tramwajowy. Na dalszym odcinku ulicy Kapelanka, w/w ścieżka dalej jest prowadzona. Bezzasadne
Wysokie krawężniki na Rynku Dębnickim. W Rynku Dębnickim nie ma i nie planu-je się ścieżki rowerowej. Stąd nie rozu-miemy, dlaczego mielibyśmy gdzieś ob-niżać krawężniki. Do rozważenia w przyszłości.
Most Dębnicki – brak ścieżki. Ścieżka rowerowa na Moście Dębnickim planowana jest do 2015 roku. -
Rondo Matecznego – brak ścieżki od Ronda do Mostów. Ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Konop-nickiej na odcinku od Ronda Mateczne-go do Grunwaldzkiego częściowo zosta-ła wyznaczona podczas remontu na-wierzchni. Problem zostanie sprawdzo-ny. Sprawdzono, zle-cono poprawę oznakowania.
Brak ścieżki wzdłuż ul. Wa-dowickiej i Zakopiańskiej. Ścieżki rowerowe w ulicy Wadowickiej i Zakopiańskiej planowane są do 2015 roku, a w ulicy Wielickiej do 2010 roku. -
Brak przejazdu na Bokarkę, w stronę Kopca. Przejazd w rejon Kopca Krakusa od strony Bonarki jest możliwy, tyle że z rejonu skrzyżowania ulicy Kamieńskiego i Halszki. Naszym zdaniem takie połą-czenie jest wystarczające. Bezzasadne
Brak ścieżki na ul. Wielickiej. Jest w planach do 2015 roku. -
Mostem Kotlarskim – urwana ścieżka w stronę Podgórza. Ścieżka rowerowa po zjeździe z Mostu Kotlarskiego w kierunku Starego Pod-górza ma prowadzić na bulwary wiślane. Jej realizacja przewidziana jest do 2015 roku. -
Ulica Bobrzyńskiego – nie przewidziano ścieżki rowero-wej, pomimo, że jest to popu-larna trasa do Kampusu UJ. Bardzo ułatwiłoby sytuację podciągnięcie ścieżki do ul. Norymberskiej. Na ulicy Bobrzyńskiego przewidziana jest ścieżka rowerowa do 2010 roku. Jej realizacja przewidziana jest wraz z bu-dową trasy szybkiego tramwaju na Kampus UJ.
-
Rondo Mogilskie – źle roz-wiązane skrzyżowanie ścieżek z chodnikami, brak sensow-nego wyjazdu na ul. Mogilską Wjazd w ulicę Mogilską jest jak najbar-dziej sensowny, tyle że od strony pół-nocnej tej ulicy, po której poprowadzona zostanie ścieżka rowerowa w kierunku Huty. Bezzasadne
Brak połączenia ronda z ul. Kopernika. Połączenie Ronda Mogilskiego w ulicą Kopernika aktualnie jest realizowane. Połączenie zreali-zowano we wrze-śniu 2008 roku.
Ul. Mogilska – koniec ścieżki za Rondem Mogilskim w stronę Nowej Huty, niebez-pieczna ulica, brak bezpiecz-nego zjazdu na ulicę. Brakujący odcinek ścieżki rowerowej w ulicy Mogilskiej najprawdopodobniej powstanie podczas dostosowywania linii tramwajowej do parametrów szybkiego tramwaju, co ma nastąpić do 2010 roku. -
Al. Pokoju – nagły koniec ścieżki na wysokości Plazy. Ścieżka rowerowa w alei Pokoju plano-wana jest do 2010 roku. -
Rondo Czyżyńskie. Żeby przejechać bez wnoszenia roweru po schodach trzeba włączyć się do ruchu i przeje-chać przez rondo razem z sa-mochodami. Budowę przejazdów dla rowerzystów na Rondzie Czyżyńskim zaplanowano przy okazji dostosowywania linii tramwajowej do parametrów szybkiego tramwaju. KZK w wydanym audycie z dn. 05.06.08r. dotyczącym tej sprawy, wyraźnie określiło, że należy zapewnić przejazd rowerzystom.
Nagły koniec ścieżki – przy tamie na Dąbiu Wyznaczanie przejazdu przez ulicę Ofiar Dąbia miałoby taki sam sens, jak istniejący obecnie zakaz przejazdu ro-werem przez tunel w stopniu wodnym „Dąbie”. Rezultat byłby taki, że rowe-rzyści wciąż nielegalnie przejeżdżaliby przez wspomniany tunel. Wniosek odrzu-cony
Brak połączenia Grębałowa z miastem, to samo dotyczy Niepołomic. Ścieżki rowerowe do Grębałowa i Nie-połomic planowane są do realizacji do 2015 roku. -
Otrzymują:
1 x adresat,
1 x a/a.