Aleksander Miszalski

Aleksander Miszalski Poseł na Sejm RP,
Przewodniczący
Zarządu PO RP w
Małopol...

Temat: Odpowiedz 2 URM

ZARZĄD INFRASTRUKTURY KOMUNALNEJ I TRANSPORTU W KRAKOWIE
Dział Zarządzania Obiektami Kubaturowymi i Ścieżkami Rowerowymi
ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, centrala tel. +48 12 61 67 000, fax: +48 12 61 67 417, email: sekretariat@zikit.krakow.pl

ZIKiT/S/42557/08/UK/34957 Kraków, dnia 15.10.2008r.

Dotyczy: postulatów Stowarzyszenia Manko w zakresie oznakowania ścieżek rowerowych.

Pan
Wiesław Starowicz
Zastępca Prezydenta ds. Infrastruktury Miasta
Plac Wszystkich Świętych 3/4
31-004 Kraków



W nawiązaniu do spotkania, które odbyło się w dniu 29.09.2008r., Zarząd Infrastruk-tury Komunalnej i Transportu w Krakowie przedstawia wykaz zmian na krakowskich ścież-kach rowerowych (korekty oznakowania oraz montażu dodatkowych urządzeń bezpieczeń-stwa ruchu), których wprowadzenie jest uzależnione od posiadanych środków finansowych.

W ramach ulic należących do dawnego KZK:
 w rejonie Teatru Bagatela i na ul. Krupniczej – zmiana oznakowania pionowego;
 w ul. Młynówka Królewska – uzupełnienie oznakowania pionowego (od ul. Sienkiewicza do ul. Piastowskiej);
 w ul. Młynówka Królewska – wykonanie oznakowania pionowego i poziomego na odcinki od ul. Piastowskiej do ul. Na Błonie);
 w al. Solidarności – korekta oznakowania pionowego od Kombinatu do ul. Bul-warowej, a także wykonanie oznakowania poziomego na całym w/w fragmencie włącznie z przejściami i przejazdami przez skrzyżowania;
 w ul. Dolnych Młynów – montaż słupków w chodniku, aby uniemożliwić par-kowanie pojazdów na zbyt wąskim chodniku i blokowanie ścieżki rowerowej;
 w ul. Tynieckiej (od ul. Praskiej do ul. Czechosłowackiej) – uzupełnienie ozna-kowania pionowego;
 w ul. Kapelanka (od Monte Cassino do ul. Rozdroże) – korekta oznakowania pionowego;
 w ul. Włóczków – korekta oznakowania pionowego i poziomego, a także montaż słupków w chodniku umożliwiających korzystanie rowerzystom z istniejącej śluzy rowerowej i uniemożliwienie parkowania tam pojazdów;
 w ul. Radzikowskiego (od ul. Fiszera do Ronda Ofiar Katynia) – wprowadzenie oznakowania pionowego i poziomego;
 na Bulwarach Wiślanych – odgięcie istniejącej ścieżki rowerowej na wysokości ławek, tak aby zminimalizować możliwość kolizji pieszy-rowerzysta w tych miejscach.

W ulicach należących do dawnego ZDiT:
 w ul. Bulwarowej (od al. Solidarności do ul. Ptaszyckiego) – wykonanie ogro-dzenia łańcuchowego U-12b utrudniającego parkowanie samochodów na przyle-głym chodniku;
 w al. gen. Andersa (od ul. Kocmyrzowskiej do ul. Broniewskiego) – zmiana oznakowania pionowego i wykonanie oznakowania poziomego;
 w ul. Dobrego Pasterza (od Multikina do Ronda Barei) – wykonanie oznakowa-nia poziomego na całej długości, oraz na przejściach i przejazdach przez skrzy-żowanie;
 w al. Jana Pawła II i ul. Mogilskiej (od ul. Stella-Sawickiego do ul. Kosynierów) – zmiana oznakowania pionowego + uzupełnienie oznakowania poziomego, a także wykonanie barierek U-12a utrudniających parkowanie samochodów (w okolicach Parku Lotników Polskich);
 w al. Jana Pawła II (od ul. Stella-Sawickiego do Ronda Czyżyńskiego) – wyko-nanie oznakowania poziomego włącznie z przejściami i przejazdami przez skrzyżowania, a także korektą geometrii chodników, tak aby umożliwić popro-wadzenie ścieżki rowerowej o normatywnej szerokości;
 w ul. Stella-Sawickiego – wykonanie oznakowania poziomego na całej długości ścieżki włącznie z przejściami i przejazdami przez skrzyżowania;
 w ul. Lubomirskiego – wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, a także zamiana miejscami ścieżki rowerowej z ciągiem pieszym, z powodu nagminnego korzystania w chwili obecnej przez pieszych ze ścieżki rowerowej, skutecznie uniemożliwiającego poruszanie się po niej rowerzystów;
 w ul. Kałuży – wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;
 w ul. Dietla (od ul. Wielopole do ul. Metalowców) – wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;
 w ul. Konopnickiej – uzupełnienie oznakowania pionowego.

Lokalizacje przystanków MPK, w obrębie których konieczne jest wykonanie barierek U-12a utrudniających oczekującym na autobusy wchodzenie na ścieżkę:
 przystanek „Park Wodny” na ul. Dobrego Pasterza;
 przystanek „Rondo Barei” na ul. Strzelców;
 przystanek „Rondo Kocmyrzowskie” na al. gen. Andersa.

Ponadto, niezbędne są środki finansowe na zmianę lokalizacji ławek i koszy na śmieci wmontowanych na stałe w grunt, które są usytuowane w bezpośredniej bliskości ścieżek ro-werowych (w skrajni poziomej) i stanowią bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa zarówno dla rowerzystów jak i pieszych.

Informujemy, że ZIKiT na bieżąco realizował i realizuje postulaty środowiska rowe-rzystów w ramach posiadanych środków bieżących.

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi i stanowisko ZIKiT na wnioski Stowarzyszenia Manko dotyczące ścieżek rowerowych w Krakowie:


Miejsca możliwe do poprawienia szybko i niewielkim kosztem

Wniosek Odpowiedź ZIKiT Uwagi
Samochody parkujące na ścieżce rowerowej w ul. Ole-andry. Ruch rowerów na ulicy Oleandry został skierowany na jezdnię, na zasadach ogólnych. Jest to znacznie lepsze roz-wiązanie niż nieustanna walka ze źle parkującymi pojazdami. Ulica Oleandry pozwala bowiem na swobodny i bez-pieczny przejazd rowerzystów, którzy zresztą i tak bardzo niechętnie poruszali się po wąskim chodniku i krętej ścieżce rowerowej na tym odcinku. Zrealizowane w czerwcu 2008 roku.
Skrzyżowanie z ul. Czystą źle oznaczone (kierowcy nie wi-dzą rowerzystów skręcających z ul. Dolnych Młynów w Czy-stą) i w rezultacie niebez-pieczne parkowanie na ścieżce rowerowej.
Parkowanie na ścieżce rowe-rowej.
Ścieżka powinna być przez całą Krupniczą, tam gdzie nie ma ścieżki konflikty rower-samochód. Ścieżka rowerowa na ulicy Krupniczej, Dolnych Młynów i Czystej poddana jest naszej nieustannej i szczególnej uwadze. Niestety, błędy popełnione wiele lat temu przy tworzeniu tej ścieżki ro-werowej, brak miejsca w centrum mia-sta, a także nieprawidłowo parkujące samochody, uniemożliwiają nam szybkie i skuteczne rozwiązanie problemów tam występujących.
Ponadto, wzdłuż ścieżki na ul. Dolnych Młynów w najbliższym czasie pojawią się słupki, które powinny w końcu roz-wiązać problem źle parkujących samo-chodów (które robią to nielegalnie, a Straż Miejska niestety nie interweniu-je…).
Wydzielonej ścieżki rowerowej na ul. Krupniczej niestety nie można wyzna-czyć z powodu braku miejsca. Trzeba by było zlikwidować miejsca parkingowe, a przy całej naszej sympatii do ograniczania ruchu pojazdów w centrum Krakowa, także mieszkańcy mają prawo do parkowania pojazdów możliwe naj-bliżej swoich domów.
Wyłączenie rowerów pod znakiem za-kazu ruchu na końcu ul. Krupniczej jest zrealizowane. Zlecone, oczekuje na środki finan-sowe.
Oznaczenie zakazu ruchu na końcu Krupniczej bez wyłą-czania rowerzystów. Zrealizowane we wrześniu 2008 roku.
Kontrapas w ulicy Smoleńsk. Jest w fazie przygotowania do realizacji. Data zakończenia inwestycji – listo-pad 2008 roku.

Ścieżka rowerowa na odcinku Most Kotlarski – Wawel za-planowano tak, że część wy-znaczona dla rowerzystów znajduje się po stronie ławek i szerokiego trawnika, co po-woduje niepożądane spotkania pieszych z rowerzystami. Rozważamy zamianę miejscami ścieżki rowerowej z ciągiem pieszym na bulwa-rach wiślanych. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy bezpieczne jest sytu-owanie ławek tak blisko brzegu Wisły. Znowu, przesunięcie ścieżki bliżej rzeki może stwarzać zagrożenie dla rowerzy-stów. Tak więc znalezienie odpowied-niego rozwiązanie tej sytuacji nie jest zadaniem prostym. Do realizacji, oczekuje na środ-ki finansowe.
Ruch rowerowy w obrębie pierwszej obwodnicy zostałby znacznie ułatwiony gdyby umożliwić rowerzystom jazdę w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych (np. ulice św. Anny i św. Tomasza), tak jak to funkcjonuje np. na ulicy Sławkowskiej. Problem ruchu rowerzystów wewnątrz Pierwszej Obwodnicy ma być komplek-sowo rozwiązany wraz z wprowadze-niem nowej organizacji ruchu i rozsze-rzeniem stref. Na razie nie przewiduje się, wniosek do rozpa-trzenia.
Wały Rudawy – wysokie pro-gi na dojazdach do mostów Budowa ścieżki rowerowej na Wałach Rudawy jest na etapie przygotowań. Po realizacji tej inwestycji, opisane pro-blemy powinny zniknąć. Koncepcja
Na ul. Wrocławskiej muldy na kilkanaście cm i dziury – asfalt pofałdowany przez korzenie drzew. Niezbędne poprawki pobocza. Po ul. Wrocławskiej nie jest prowadzona żadna ścieżka rowerowa.
Ul. Reymonta – bardzo złą nawierzchnia ścieżki. Przez dziury po deszczu pojawiają się kałuże, ścieżka momen-tami niebezpieczna przez nie-równą nawierzchnię. W zimie na ścieżkę spychany śnieg. Parkujące samochody. Przebudowa ulicy Reymonta jest pla-nowana w najbliższym czasie. Wtedy opisywane przez Państwa problemy powinny zniknąć.
Projekt – analiza układu drogowe-go.
Most Grunwaldzki – złe ozna-czenie (dziwny zakaz przejaz-du pod mostem). „Dziwny zakaz przejazdu” pod Mostem Grunwaldzkim został sprawdzony i nie-stety nie udało się nam go zlokalizować. Należy jednak przypomnieć, że obecnie po tej stronie Wisły, na odcinku przy Rondzie Grunwaldzkim, ścieżka rowe-rowa nie jest wyznaczona. Sprawdzono - bezzasadne



Ul. Norymberska – fatalna nawierzchnia (potrzebny re-mont pobocza). Trasa wzdłuż skałek Twardowskiego źle oznaczona (nie jest łatwo zna-leźć skręt znad Wisły w lewo, tak aby móc objechać skałki dookoła. W ulicy Norymberskiej obecnie nie ma wyznaczonej ścieżki rowerowej. Rów-nocześnie, przy minimalnych fundu-szach na utrzymanie dróg, niestety nie mamy możliwości szybkiej poprawy jej stanu.

Park Lotników Polskich – złe oznaczenie ścieżki, zła na-wierzchnia w parku obok rzeki Białucha. Wnioski dotyczące Parku Lotników Polskich zostaną sprawdzone. Prosiliby-śmy jednak o bardziej konkretne umiej-scowienie złego oznakowania ścieżki czy też złej nawierzchni. Na razie bezza-sadne – oczeku-jemy na skonkre-tyzowanie wnio-sku
Częste kradzieże rowerów ze stojaków pod UEK (niezbęd-na większa czujność straży miejskiej w tym rejonie). ZIKiT nie odpowiada za ściganie zło-dziei rowerów. W tej sprawie proszę zwrócić się do właściwych służb po-rządkowych. Bezzasadne
Z części chodnika na odcinku Jana Pawła II 10-18 wydzie-lono trasę dla rowerów od-dzielając słupkami ścieżkę od ulicy. Nie pomyślano zupełnie o pieszych, którzy nie mają pojęcia, że ten odcinek jest również dla pędzących rowe-rzystów. Nie wymalowano nawet znaku roweru ani pasa, który mógłby przynajmniej zwrócić uwagę na fakt istnie-nia tej ścieżki. Oznakowanie ścieżki rowerowej w alei Jana Pawła II zostało zlecone.
Zlecone w lipcu 2008 roku – oczekuje na reali-zację.

Miejsca wymagające działania długoterminowego

Wniosek Odpowiedź ZIKiT Uwagi
Ul. Grodzka – piesi na ścież-ce, niewygodna nawierzchnia. Nawierzchnia ulicy Grodzkiej została zmieniona podczas niedawnego remontu i naszym zdaniem jest całkiem w po-rządku. Co do pieszych na ścieżce rowe-rowej, to oczekujemy pomysłów roz-wiązania tego problemu. Bo chyba od-dzielenie ścieżki od reszty ulicy przy pomocy ogrodzenia nie jest najlepszym wyjściem? Bezzasadne
Wały wiślane – brak możli-wości legalnego zjazdu nad samą Wisłę między Mostem Dębnickim a Mostem Grun-waldzkim. W rejonie mostu Grunwaldzkiego znaj-duje się legalny zjazd nad samą Wisłę. Za mostem Dębnickim również. W re-jonie Wawelu rzeczywiście nie ma żad-nego wyjazdu, ale też nie prowadzi tam żadna ścieżka rowerowa, tak więc do-kąd taki wyjazd miałby prowadzić? Bezzasadne
Brak stojaków rowerowych nad Wisłą. Nie bardzo rozumiemy, po co na bulwa-rach wiślanych mielibyśmy stawiać sto-jaki. Tego typu urządzenia sytuuje się w rejonie obiektów użyteczności publicz-nej oraz w miejscach, do których przy-bywają rowerzyści na dłuższy okres czasu. Tymczasem nad Wisłą nie ma żadnych miejsc, do których mogliby docierać rowerzyści, no chyba że za takie uznać ławki. Chwilowy odpoczy-nek nad Wisłą czy też dłuższe delekto-wanie się widokami podczas siedzenia na ławce na bulwarach, naszym zdaniem nie wymaga konieczności montażu stojaków. Dodatkowo, należałoby uwzględnić kwestie związane z bezpie-czeństwem przeciwpowodziowym. Bezzasadne
Ul. Kopernika – niebezpiecz-ny przejazd przez ul. Wester-platte, niebezpieczna zmiana strony ulicy, parkowanie aut na ścieżce, brak połączenia z Rondem Mogilskim. Ulica Kopernika w najbliższym czasie zostanie przebudowana i wtedy powi-nien zniknąć problem nieprawidłowo parkujących samochodów na ścieżce rowerowej. Nie bardzo rozumiemy, gdzie na ulicy Kopernika następuje „niebezpieczna zmiana strony ulicy”. Przypominamy, że ścieżka w ulicy Ko-pernika jest tak zwanym kontrapasem, czyli korzystać z niej mogą tylko rowe-rzyści jadący do centrum Krakowa. W przeciwnym kierunku ruch rowerów odbywa się na zasadach ogólnych w jezdni. Połączenie ścieżki z układem dróg rowerowych na Rondzie Mogil-skim właśnie jest na ukończeniu. Skrzy-żowanie z ulicą Westerplatte rzeczywi-ście jest niebezpieczne, ale w chwili obecnej nie widzimy łatwego i szybkie-go sposobu na rozwiązanie występują-cych tam problemów. Bezzasadne


Aleja 29 Listopada – wjazd na wiadukt od strony Cmentarza Rakowickiego zakończony barierką. Miejsce aż się prosi o kontrapas, żeby rowerzyści mogli zjechać, a nie znosić rower po schodach. W drugą stronę (od Pawiej) też miejsce problematyczne. Ścieżka ro-werowa mogłaby zostać po-prowadzona „ślimakiem” i dołączona do istniejącej ścieżki przy Politechnice. Sytuacja opisana przez Państwa w rejo-nie alei 29 Listopada jest dla nas niezro-zumiała. Zwłaszcza, że na ulicy tej ani nie ma, ani nie jest planowana żadna ścieżka rowerowa. Studium Systemu Podstawowych Tras Rowerowych w Krakowie z 2006 roku przewiduje prze-jazd rowerzystów ul. Kamienną i dalej nową trasą wzdłuż zbudowanej niedaw-no linii tramwajowej. Zachęcamy do korzystania z tej drogi jako zdecydowa-nie bezpieczniejszej niż Państwa propo-zycje. Wniosek odrzu-cony
Brak ścieżki w Alejach Trzech Wieszczów – może dałoby się poprowadzić ją środkiem? Nie przewiduje się prowadzenia ścieżki rowerowej w środku alei Trzech Wiesz-czy. Trasa rowerowa ma być wyznaczo-na uliczkami równoległymi do tej arterii. Ponadto, w Alejach na odcinku od No-wego Kleparza o placu Inwalidów, przewiduje się poprowadzenie linii tramwajowej. Wniosek odrzu-cony
Brak ścieżki na ul. Czarno-wiejskiej. W ulicy Czarnowiejskiej ciężko znaleźć miejsce na wydzielony pas dla komuni-kacji miejskiej, który jest tam niezbędny, a co dopiero na ścieżkę rowerową. Rowerzyści korzystać mogą jednak z równoległej trasy, poprowadzonej w ulicy Reymonta. W chwili obecnej, tam-tejsza ścieżka rowerowa może nie należy do wzorcowych rozwiązań, jednak w najbliższym czasie przewidziana jest przebudowa tej ulicy. Wniosek odrzu-cony
Urwana ścieżka od Mostu Zwierzynieckiego w stronę ul. Kościuszki. Ścieżka wchodzi w jezdnię na zasadach ogólnych. Bezzasadne
Ul. Długa – wyjątkowo nie-przyjazna rowerzystom, brak ścieżki, szyny tramwajowe i nierówna nawierzchnia. Przebudowa ulicy Długiej jest planowa-na w najbliższym czasie. Jednak, pod-czas remontu wydzielona ścieżka rowe-rowa raczej nie powstanie, głównie ze względu na brak miejsca.
Skrzyżowanie ulicy Piastow-skiej i al. Armii Krajowej – nagły koniec ścieżki. Realizacja ścieżki rowerowej w ulicy Piastowskiej i alei Armii Krajowej pla-nowana jest do 2010 roku, a ścieżki ro-werowej w ulicy Nawojki do 2015 roku.


Brak trasy z Błoń do ZOO. Trasa z Błoń do ZOO planowana jest do 2015 roku, przy czym do ZOO już w chwili obecnej bez większych proble-mów można dotrzeć, objeżdżając głów-ne ulice bocznymi. Dodatkowo, w rela-cji tej kursuje autobus MPK numer 134, obsługiwany przez pojazdy wyposażone w bagażniki na rowery. Stąd, uważamy że szybka realizacja w/w połączenia nie jest pierwszoplanowa. Do rozważenia w przyszłości.
Niewystarczająca ilość stoja-ków w rejonie miasteczka studenckiego. Wniosek dotyczący niewystarczającej liczby stojaków w rejonie miasteczka studenckiego zostanie sprawdzony i ewentualnie rozpatrzony. Do rozważenia w przyszłości.
Ul. Krowoderskich Zuchów – brak ścieżek rowerowych, a tam gdzie są, w obrębie skrzyżowań nie są połączone ze ścieżkami przy prostych odcinkach. Gdzie na ul. Krowoderskich Zuchów znajduje się ścieżka rowerowa?
Bezzasadne
Rejon ul. Tynieckiej i Praskiej – przerwa w trasie, rowerzysta zostaje „zrzucony” na niebez-pieczną ulicę. Brakujące fragmenty ścieżki rowerowej w ulicy Tynieckiej zostaną uzupełnione w ciągu najbliższych miesięcy. Ich re-alizacja znajduje się bowiem na bardzo zaawansowanym etapie. Ogłoszono prze-targ na budowę – termin wykonania do końca tego roku.
Ul. Kapelanka – nagły koniec ścieżki przy banku PKO. Ścieżka rowerowa w rejonie skrzyżo-wania ulicy Monte Cassino i Kapelanka, przy banku PKO, wcale nie kończy się nagle. Na krótkim odcinku poprowa-dzona została w jezdni, na zasadach ogólnych, by rowerzyści mogli swobod-nie ominąć przystanek tramwajowy. Na dalszym odcinku ulicy Kapelanka, w/w ścieżka dalej jest prowadzona. Bezzasadne
Wysokie krawężniki na Rynku Dębnickim. W Rynku Dębnickim nie ma i nie planu-je się ścieżki rowerowej. Stąd nie rozu-miemy, dlaczego mielibyśmy gdzieś ob-niżać krawężniki. Do rozważenia w przyszłości.
Most Dębnicki – brak ścieżki. Ścieżka rowerowa na Moście Dębnickim planowana jest do 2015 roku. -
Rondo Matecznego – brak ścieżki od Ronda do Mostów. Ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Konop-nickiej na odcinku od Ronda Mateczne-go do Grunwaldzkiego częściowo zosta-ła wyznaczona podczas remontu na-wierzchni. Problem zostanie sprawdzo-ny. Sprawdzono, zle-cono poprawę oznakowania.
Brak ścieżki wzdłuż ul. Wa-dowickiej i Zakopiańskiej. Ścieżki rowerowe w ulicy Wadowickiej i Zakopiańskiej planowane są do 2015 roku, a w ulicy Wielickiej do 2010 roku. -

Brak przejazdu na Bokarkę, w stronę Kopca. Przejazd w rejon Kopca Krakusa od strony Bonarki jest możliwy, tyle że z rejonu skrzyżowania ulicy Kamieńskiego i Halszki. Naszym zdaniem takie połą-czenie jest wystarczające. Bezzasadne
Brak ścieżki na ul. Wielickiej. Jest w planach do 2015 roku. -
Mostem Kotlarskim – urwana ścieżka w stronę Podgórza. Ścieżka rowerowa po zjeździe z Mostu Kotlarskiego w kierunku Starego Pod-górza ma prowadzić na bulwary wiślane. Jej realizacja przewidziana jest do 2015 roku. -
Ulica Bobrzyńskiego – nie przewidziano ścieżki rowero-wej, pomimo, że jest to popu-larna trasa do Kampusu UJ. Bardzo ułatwiłoby sytuację podciągnięcie ścieżki do ul. Norymberskiej. Na ulicy Bobrzyńskiego przewidziana jest ścieżka rowerowa do 2010 roku. Jej realizacja przewidziana jest wraz z bu-dową trasy szybkiego tramwaju na Kampus UJ.
-
Rondo Mogilskie – źle roz-wiązane skrzyżowanie ścieżek z chodnikami, brak sensow-nego wyjazdu na ul. Mogilską Wjazd w ulicę Mogilską jest jak najbar-dziej sensowny, tyle że od strony pół-nocnej tej ulicy, po której poprowadzona zostanie ścieżka rowerowa w kierunku Huty. Bezzasadne
Brak połączenia ronda z ul. Kopernika. Połączenie Ronda Mogilskiego w ulicą Kopernika aktualnie jest realizowane. Połączenie zreali-zowano we wrze-śniu 2008 roku.
Ul. Mogilska – koniec ścieżki za Rondem Mogilskim w stronę Nowej Huty, niebez-pieczna ulica, brak bezpiecz-nego zjazdu na ulicę. Brakujący odcinek ścieżki rowerowej w ulicy Mogilskiej najprawdopodobniej powstanie podczas dostosowywania linii tramwajowej do parametrów szybkiego tramwaju, co ma nastąpić do 2010 roku. -
Al. Pokoju – nagły koniec ścieżki na wysokości Plazy. Ścieżka rowerowa w alei Pokoju plano-wana jest do 2010 roku. -
Rondo Czyżyńskie. Żeby przejechać bez wnoszenia roweru po schodach trzeba włączyć się do ruchu i przeje-chać przez rondo razem z sa-mochodami. Budowę przejazdów dla rowerzystów na Rondzie Czyżyńskim zaplanowano przy okazji dostosowywania linii tramwajowej do parametrów szybkiego tramwaju. KZK w wydanym audycie z dn. 05.06.08r. dotyczącym tej sprawy, wyraźnie określiło, że należy zapewnić przejazd rowerzystom.
Nagły koniec ścieżki – przy tamie na Dąbiu Wyznaczanie przejazdu przez ulicę Ofiar Dąbia miałoby taki sam sens, jak istniejący obecnie zakaz przejazdu ro-werem przez tunel w stopniu wodnym „Dąbie”. Rezultat byłby taki, że rowe-rzyści wciąż nielegalnie przejeżdżaliby przez wspomniany tunel. Wniosek odrzu-cony


Brak połączenia Grębałowa z miastem, to samo dotyczy Niepołomic. Ścieżki rowerowe do Grębałowa i Nie-połomic planowane są do realizacji do 2015 roku. -


Otrzymują:
1 x adresat,
1 x a/a.
Jarosław Rafa

Jarosław Rafa senior software
engineer, Motorola
Solutions Systems
Polska

Temat: Odpowiedz 2 URM

Aleksander Miszalski:
Wały wiślane – brak możli-wości legalnego zjazdu nad samą Wisłę między Mostem Dębnickim a Mostem Grun-waldzkim. W rejonie mostu Grunwaldzkiego znaj-duje się legalny zjazd nad samą Wisłę. Za mostem Dębnickim również. W re-jonie Wawelu rzeczywiście nie ma żad-nego wyjazdu, ale też nie prowadzi tam żadna ścieżka rowerowa, tak więc do-kąd taki wyjazd miałby prowadzić? Bezzasadne

Nie prowadzi żadna ścieżka rowerowa, ale zgodnie z regulaminem parków w Krakowie dzowolony jest ruch rowerowy po terenach parkowych. Bulwary wiślane chyba są parkiem (trzeba by to sprawdzić?) więc mozna po nich wszędzie jeździć rowerem. Tak więc taki wyjazd mógłby prowadzić dokądkolwiek.
Pomijam fakt, że w Krakowie jest sporo np. przejazdów rowerowych kończących się po drugiej stronie na chodniku bez ścieżki rowerowej - tutaj jakoś nikt nie pytał "dokąd ten przejazd miałby prowadzic?"

Następna dyskusja:

Odpowiedz 1 URM




Wyślij zaproszenie do