Temat: metody hamowania
acha. czyli jak narazie wynika że T Stop jest najczęściej wykorzystywanym sposobem hamowania
Przekleję więc tutaj wzkazówki z jak się ustrzec przed popełnieniem kilku błędów hamując tą metodą :
1. Po pierwsze unoszenie rolki hamującej, aby ją następnie ustawić prostopadle do kierunku jazdy z tyłu rolki prowadzącej. Otóż tej rolki nie powinno się unosić. Należy ją z pozycji równoległej przenieść do prostopadłej przesuwając po podłożu. To pozwala na utrzymanie równowagi i na intuicyjne, poprawne ustawienie drugiej rolki na zewnętrznej „krawędzi” (analogia do łyżwy).
2. błędem jest niekorzystanie z możliwości stabilizacji pozycji, jaką daje odpowiednie ustawienie rąk. Otóż jednocześnie z przesuwaniem nogi hamującej do tyłu należy rękę odpowiadającą nodze hamującej wyciągnąć przed siebie, a drugą w bok i usztywnić.
3. błędem jest też prowadzenie rolki hamującej zbyt blisko rolki jadącej. Zwiększenie tej odległości zwiększa stabilność rolkarza (rolka prowadząca w większym stopniu może przejąć siłę bezwładności) oraz zmniejsza efekt obracania rolkarza przy niezbyt dokładnie ustawionej z tyłu rolce hamującej. Aby rolkę hamującą móc oddalić, należy zgiąć nieco w kolanie nogę rolki jadącej.
4. często początkujący nie sterują siłą hamowania poprzez dociążanie rolki hamującej. Po rozpoczęciu hamowania należy stopniowo przenieść ciężar ciała na nogę hamującą. Im więcej przeniesiemy, tym mocniej hamujemy.
Po zastosowaniu tych instrukcji i obejrzeniu filmiku jaki wyżej dałam metoda „T” okaże się niezwykle skuteczna :D