konto usunięte

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Witajcie,
Naszła mnie taka refleksja, po odwiedzeniu jednej z nowych restauracji w Gdańsku. Przyszedłem, zamówiłem, bardzo mi smakowało, obsługa była bardzo miła, ale... poza tymi (bądź co bądź bardzo ważnymi) elementami kelner/właściciel/restauracja nie zrobili nic więcej, żeby mnie zatrzymać lub, żebym powiedział o knajpie swoim znajomym, zaprosił ich tam...

Jak jest u Was? Wychodzicie z założenia, że dobra knajpa, z dobrym jedzenie, świetną obsługą itp. - sama się obroni, czy warto skorzystać z narzędzi, które pomogą zbudować przyjazną atmosferę? Np. coś w tym stylu:
- Jeżeli przyjdzie do nas pięciu Twoich znajomych, otrzymasz prezent
- Jeżeli wydasz łącznie X zł, to dostaniesz butelkę swojego ulubionego piwa
- Jeżeli odwiedzisz nas 5 razy, otrzymasz status stałego klienta

Czy korzystacie z jakichś narzędzi? Nagradzacie jakoś swoich stałych klientów?
Marcin Dyrda

Marcin Dyrda GastroWiedza.pl,
jedna z najlepszych
polskich firm z
dzie...

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Witaj,
Wszystkie odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz na portalu http://gastrowiedza.pl
w dziale "Gastrowiedza TV" lub w dziale "Biblioteka Wiedzy".

Pozdrawiam,
Marcin Dyrda
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Wojciech Kozak:
Witajcie,
Naszła mnie taka refleksja, po odwiedzeniu jednej z nowych restauracji w Gdańsku. Przyszedłem, zamówiłem, bardzo mi smakowało, obsługa była bardzo miła, ale... poza tymi (bądź co bądź bardzo ważnymi) elementami kelner/właściciel/restauracja nie zrobili nic więcej, żeby mnie zatrzymać lub, żebym powiedział o knajpie swoim znajomym, zaprosił ich tam...
Jeżeli bardzo Ci smakowało to zrobili jednak coś ....

Jak jest u Was? Wychodzicie z założenia, że dobra knajpa, z dobrym jedzenie, świetną obsługą itp. - sama się obroni, czy warto skorzystać z narzędzi, które pomogą zbudować przyjazną atmosferę? Np. coś w tym stylu:
- Jeżeli przyjdzie do nas pięciu Twoich znajomych, otrzymasz prezent
- Jeżeli wydasz łącznie X zł, to dostaniesz butelkę swojego ulubionego piwa
- Jeżeli odwiedzisz nas 5 razy, otrzymasz status stałego klienta

Czy korzystacie z jakichś narzędzi? Nagradzacie jakoś swoich stałych klientów?
Najlepszym narzędziem jest miła obsługa i smaczne jedzenie , raczej żadna z restauracji spełniających obydwa te warunki nie stosuje tych rzeczy bo po prostu nie musi...

konto usunięte

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Krzysztof Z.:
....

Jak jest u Was? Wychodzicie z założenia, że dobra knajpa, z dobrym jedzenie, świetną obsługą itp. - sama się obroni, czy warto skorzystać z narzędzi, które pomogą zbudować przyjazną atmosferę? Np. coś w tym stylu:
- Jeżeli przyjdzie do nas pięciu Twoich znajomych, otrzymasz prezent
- Jeżeli wydasz łącznie X zł, to dostaniesz butelkę swojego ulubionego piwa
- Jeżeli odwiedzisz nas 5 razy, otrzymasz status stałego klienta

Czy korzystacie z jakichś narzędzi? Nagradzacie jakoś swoich stałych klientów?
Najlepszym narzędziem jest miła obsługa i smaczne jedzenie , raczej żadna z restauracji spełniających obydwa te warunki nie stosuje tych rzeczy bo po prostu nie musi...

Może wręcz dobitniej: gdy jedzenie smakuje to żadne prezenty nie są potrzebne a gdy nie smakuje to i prezenty nie pomogą.

Jest jeszcze kilka detali takich jak:
- schludny lokal (nie lubię gdy nawet ja widzę, że ściany powinny być już dawno odmalowane)
- czysty i świeży struj obsługi
- inne detale, które nie obrzydzą mi jedzenia.
- gdzieś nisko na liście warunków także cena choć nie zawsze ona jest wyznacznikiem czegokolwiek. Robert B. edytował(a) ten post dnia 15.12.12 o godzinie 08:31
Marcin Dyrda

Marcin Dyrda GastroWiedza.pl,
jedna z najlepszych
polskich firm z
dzie...

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Restauracje stosują rożne metody żeby Gość do nich wrócił np. przez promocję uzupełniającą - to działalność polegająca na dodawaniu, w ściśle określonym czasie, wartości dodatkowej do produktu lub usługi w celu zachęcenia nabywców do dokonywania w tym okresie zakupów i uzyskiwania oferowanych korzyści.

Promocja uzupełniająca używając (najczęściej) bodźców ekonomicznych pobudza sprzedaż oferty firmy. Innymi słowy nabywcy promowanej oferty mogą dzięki promocjom zaoszczędzić część pieniędzy bądź uzyskać jakąś dodatkową materialną korzyść. Jej oddziaływanie opiera się na założeniu, że wyboru produktów nabywanych na rynku dokonuje się z różnych przyczyn i motywów, jednakże najważniejszym jest zawsze przekonanie o korzyści (głównie ekonomicznej) płynącej z zakupu.
1. Rodzaje działań promujących sprzedaż
Wyróżnić można trzy zasadnicze grupy działań motywujących konsumentów do zakupu „tu i teraz”, są to:
• działania związane z ceną oferty (polegające głownie na jej krótkookresowym obniżeniu), w przypadku których zasadniczym motywem zakupu jest korzyść ekonomiczna,
• działania związane z produktem (polegające na jego uatrakcyjnieniu, poprzez różnorodne formy prezentacji),
• działania związane z lokalem i jego marką (polegające na zwiększeniu atrakcyjności korzystania z lokalu).

Do pierwszej grupy działań (związanych z ceną) zaliczamy:
• promocyjne obniżki cen, które powinny wynosić ok. 20-30% ceny wyjściowej i trwać nie dłużej niż 1-2 tygodnie,
• happy hours, czyli określony czas w ciągu dnia, gdy obowiązują niższe ceny na wybrane produkty,
• pij ile chcesz, jedz ile chcesz za określoną, z góry ustaloną cenę,
• zwiększone porcje za dotychczasowa cenę,
• zniżki na podstawie paragonu potwierdzającego wcześniejszy zakup,
• zniżki za zachęcenie innej osoby do skorzystania z oferty,
• zniżki dla posiadaczy kart stałego klienta,
• kupony rabatowe (np. zamieszczane w gazetach, stanowiące element ulotki reklamowej, będąc e formą nagrody w konkursie), upoważniające do nabycia określonych produktów lub całej oferty po niższej cenie,
• oferty refundowane, polegające na zwrocie części wydanych pieniędzy pod warunkiem zakupu określonych, objętych promocją produktów lub też przekroczenia określonej kwoty zakupu,
• znaczki handlowe, dawane klientom podczas każdorazowego zakupu, których odpowiednia liczba jest podstawą do otrzymania nagrody pieniężnej (lub rzeczowej).

Druga grupa działań promocyjnych (związanych z produktem) obejmuje:
• ofertę promocyjną typu danie dnia, danie szefa (zwykle w atrakcyjnej dla konsumenta formie i cenie),
• premie w postaci innego produktu dołączanego bezpłatnie przy zakupie asortymentu promowanego,
• degustacje, których celem jest zapoznanie klienta z produktem, umożliwienie mu jego wypróbowania, oceny jego walorów, itp. Próbki w postaci „mini dań” mogą być oferowane jako przystawka lub dołączane jako dodatek do dań zamawianych przez klienta. Ten środek promocyjny może być stosowany zarówno przy wprowadzaniu nowych produktów, jak również w odniesieniu do produktów już istniejących, ale z różnych względów nie cieszących się zainteresowaniem nabywców.

W ramach trzeciej grupy działań (związanych z lokalem) wyróżnić można:
• organizowanie konkursów, gier, loterii, w których wygraną może być np. kolacja czy kosz firmowych produktów. Tego typu działania nie tylko promują lokal, ale także umożliwiają zdobycie informacji o klientach (udział w konkursie związany jest z podaniem danych osobowych i wyrażeniem zgody na ich wykorzystywanie), które mogą być wykorzystywane w działaniach reklamowych czy w marketingu bezpośrednim,
• pokazy, ekspozycje, kiermasze itp. czyli instrumenty i działania jednocześnie uatrakcyjniające ofertę i zachęcające do jej zakupu, jak również budujące pozytywną opinie o firmie.

Bardzo ważne jest też:
1. Planowanie promocji sprzedaży
2. Preferowane przez konsumentów działania z zakresu promocji sprzedaży

Więcej informacji znajdziesz ma http://gastrowiedza.pl

Pozdrawiam,
Marcin Dyrda

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

wszyscy się przyzwyczaili do promocji,
najlepiej, aby klient przyszedl, zjadł za darmo i jeszcze dostał prezent :))))...
ok, restauracja jakoś wylicza ceny, opłacalność itd.
jeżeli jest tanio, dobrze zjesz, miła obsluga, to nie mozna liczyć na prezent... wypada nawet dać napiwek ...
jeżeli jest wrednie drogo, ale dobre jedzenie, ale widać, że ceny to zdzierstwo ostatnie, to wiadomo, wtedy można liczyć na promocje w postaci piwa, darmowego deseru, czy cos tam, bo cię i tak orżnęli, że piwo rekompensuje ci straty moralne :))),
jeżeli drogo, złe jedzenie... to niech ich szlag trafi z ich prezentami, jeszcze obsmaruję ich na forach...
---- - - - - --
wszyscy przyzwyczali sie do tych promocji, prezentów, a nie tędy droga... znaczy, że cena była na tyle wygórowana, że spokojnie moga dać gratisa...
pozdr. mfs
Marcin Dyrda

Marcin Dyrda GastroWiedza.pl,
jedna z najlepszych
polskich firm z
dzie...

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

I tutaj się Michale mylisz.

Klient, który wielokrotnie korzysta z usług tej samej firmy gastronomicznej. Może to dotyczyć każdego typu usługi restauracyjnej, dowozu posiłków fast food do domu czy na przykład dużych imprez cateringowych. Każdy lojalny klient charakteryzuje się: wysokością średniego rachunku oraz częstotliwością wizyt. Oba te czynniki wpływają na zysk, przez niego generowany.

Aby podnieść wysokość średniego rachunku stosuje się techniki sprzedaży sugerowanej. Można tez stosować promocje, uzależniające wielkość korzyści (na przykład zniżki) od wysokości rachunku.

Na częstotliwość wizyt wpływa dobra komunikacja z klientem. Istotne jest posiadanie bazy danych z adresami mailowymi i regularne informowanie o nowościach i aktualnych promocjach. Tego typu informacje można również przesyłać SMS-em.

W przypadku, gdy klientem jest firma, kolosalne znaczenie mają różnego rodzaju akcje PR, skierowane do decydentów (zaproszenia, pamiętanie o rocznicach, prezenty na święta, wyświadczanie przysług itp.)

W celu zacieśnienia więzi ze stałym klientem popularne jest stosowanie kart lojalnościowych, których główną zasadą jest oferowanie dodatkowych korzyści za „wierność”. Do zarządzania programami lojalnościowymi można też wykorzystać specjalne oprogramowania komputerowe.

Sukces firmy na rynku zależy nie tylko od właściwego rozpoznania potrzeb nabywców, zaoferowania im usług odpowiadających ich oczekiwaniom, ustalenia przystępnych cen i zapewnienia klientom dogodnych warunków korzystania z oferty. Konieczne jest także poinformowanie konsumentów o świadczonych usługach, zainteresowanie ich ofertą oraz zachęcenie do jej zakupu. Zadanie to realizowane jest poprzez działalność promocyjną.

Więcej informacji znajdziesz ma http://gastrowiedza.pl

Pozdrawiam,
Marcin Dyrda

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Marcin Dyrda:
I tutaj się Michale mylisz.
gdzie sie mylę, wyszczególnij: z tym, ze jak źle gotują i sa drodzy to niech ich szlag trafi z ich gratisami :))), czy w tym, że w fajnej restauracji=dobre jedzenie, która jest tania proponuję dawać napiwki? Czy w tym, ze jak jest tanio i dobrze, czyli własciciel poszedł na jakość, ale dał cene minimalną, to nie mozna liczyć na gratisy, bo nie mozna byc świnią i przesadzać?
Klient, który wielokrotnie korzysta z usług tej samej firmy gastronomicznej. Może to dotyczyć każdego typu usługi restauracyjnej, dowozu posiłków fast food do domu czy na przykład dużych imprez cateringowych. Każdy lojalny klient charakteryzuje się: wysokością średniego rachunku oraz częstotliwością wizyt. Oba te czynniki wpływają na zysk, przez niego generowany.
wszystko prawda... biore np. 10 hamburgerów do firmy po 3.60pln z dowozem i potem chce zniżkę, bo mi sie nalezy, gdyż jestem stałym klientem :)))... albo darmowy napój do hamburgera :)))... skończy sie tym, że restauratora obrażę, negocjując bardziej. OK, wynogocjuję w końcu, bo może aż tak obraźliwy nie jest, a dodatkowo kilku jego klinetow też jeszcze wynegocjuje i doprawadzimy do tego, że właściciel kupi tańsze mieso.... i wszyscy będziemy 'zadowoleni', a zamiast sera dostaniemy produkt seropodobny o podobnej ciagliwości :)))...
Aby podnieść wysokość średniego rachunku stosuje się techniki sprzedaży sugerowanej. Można tez stosować promocje, uzależniające wielkość korzyści (na przykład zniżki) od wysokości rachunku.
korzyść mam, dowożą mi dobre hamburgery w dobrej cenie...
Na częstotliwość wizyt wpływa dobra komunikacja z klientem.
pewnie, mam hamburgery na czas i ciepłe... szacunek dla obu stron, ja płace na czas, on mi dostarcza na czas w cenie za którą uzgodnilismy i w jakości która uzgodniliśmy. na świeta mozemy się wymienic prezentami.
Istotne jest posiadanie bazy danych z adresami mailowymi i regularne informowanie o nowościach i aktualnych promocjach. Tego typu informacje można również przesyłać SMS-em.
a pewnie, niech przysle czy ma może cos fajnego nowego w dobrej cenie, lepiej mailem... np. frytki, czy kebaby... a może wegetarianskie... wymagasz od restauratora, właściciela podejścia klient nasz Pan, a z tym się absolutnie nie zgadzam, a ja uważam: bądźmy partnerami i szanujmy się nawzajem... i negocjujmy, a na koniec bądźmy zadowoweni, obie strony, bo to wróży dobrej i miłej współpracy, a nie wykorzystanie 1 ze stron.
W przypadku, gdy klientem jest firma, kolosalne znaczenie mają różnego rodzaju akcje PR, skierowane do decydentów (zaproszenia, pamiętanie o rocznicach, prezenty na święta, wyświadczanie przysług itp.)
proponujesz restauratorowi 'lizanie dupy' klienta, a szczególnie lizanie dupy klienta korporacyjnego/firmowego i ustępstwa na rzecz jakości, bo jakośc poleci przy takiej polityce... naucz restauratora/włąsciciela gastronomii negocjować zamiast uczyć jak lizac dupę.
W celu zacieśnienia więzi ze stałym klientem popularne jest stosowanie kart lojalnościowych, których główną zasadą jest oferowanie dodatkowych korzyści za „wierność”. Do zarządzania programami lojalnościowymi można też wykorzystać specjalne oprogramowania komputerowe.
pewnie, jeszcze sap, lotus notes, a na konieć baza danych mssql.... + 3 informatyków którzy to obslużą...
Sukces firmy na rynku zależy nie tylko od właściwego rozpoznania potrzeb nabywców, zaoferowania im usług odpowiadających ich oczekiwaniom, ustalenia przystępnych cen i zapewnienia klientom dogodnych warunków korzystania z oferty. Konieczne jest także poinformowanie konsumentów o świadczonych usługach, zainteresowanie ich ofertą oraz zachęcenie do jej zakupu. Zadanie to realizowane jest poprzez działalność promocyjną.
piszesz o przystępnych cenach, a potem każesz dawać prezenty na święta... sorry,ale to się wyklucza... drobny upominek ok... akceptowalna jest wymiana prezentów... klient też powinien dać, bo jest zadowolony z usług, szacunek z obu stron, a nie z 1 strony... jak miłość, to ze wzjamenością :)))

Więcej informacji znajdziesz ma http://gastrowiedza.pl
wiemy, juz to zareklamowaleś kilka razy, nawet kliknąłem +... ale nie przesadzaj... przedsiębiorcy muszą się szanować nawzajem... bez tego nie idzie. Nie odbieraj mnie źle, bo cenię Twój portal. ale moim zdaniem, popadłeś w polska manierę "klient, nasz Pan"...
pozdr. mfsMichał Filip Sobański edytował(a) ten post dnia 16.12.12 o godzinie 01:41
Marcin Dyrda

Marcin Dyrda GastroWiedza.pl,
jedna z najlepszych
polskich firm z
dzie...

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Michał,

Jak źle gotują, mają słabą obsługę i są drodzy to takie lokale długo nie prosperują - wtedy nawet gratisy nie pomogą i w tym zgadzam się z Tobą.

Jest jednak bardzo dużo lokali gastronomicznych, które mają dobre dania, dobrą obsługę, przystępne ceny niektóre nawet dobrą lokalizację a jednak ledwo co wiążą koniec z końcem i co z nimi???

Wielkość sprzedaży ma kolosalny wpływ na wielkość zysków z działalności gastronomicznej.
Zysk = sprzedaż – koszty. Dlatego większość zarządzających gastronomią poświęca wiele czasu, uwagi i wysiłku na to, aby promować, reklamować i rozwijać sprzedaż. Sprzedaż jest rozległym tematem. Wpływ na nią ma wiele czynników. Atrakcyjne menu, odpowiednie ceny, zaangażowany personel, reklama i promocja, to tylko niektóre z aspektów, którymi nowoczesny menedżer musi umieć sprawnie zarządzać, aby w rezultacie osiągnąć satysfakcjonujące przychody w swoim lokalu.

Jak osiągnąć, aby Ci, którzy Cię odwiedzili, chcieli jak najczęściej wracać?

Lojalni Goście, czyli Ci, których już znasz i którzy często bywają w Twoim lokalu są wielką wartością. Każdy z nich, przez to, że często u Ciebie bywa, zostawia co roku pokaźną kwotę, a dodatkowo najprawdopodobniej stanowi bezpłatną i bardzo efektywną reklamę dla Twojej firmy. Skąd się tacy Goście biorą?

Stali Goście rekrutują się z zadowolonych Gości. Bo tylko tacy będą powracać. Dlatego, jakość usługi i w szczególności poziom obsługi Gościa jaki oferujesz, decyduje o tym, czy ktoś Cię znowu odwiedzi. Jeśli Gość wyszedł niezadowolony, żadna siła nie zmusi go, by wrócił.

I właśnie dla powracających Gości stosowane są różne programy lojalnościowe, które oferują stałym Gościom dodatkowe korzyści. Takimi korzyściami mogą być zniżki na cały asortyment lub jego część (na przykład 10% na wszystko, lub 15% tylko na dania z kuchni), ale mogą to być również degustacje, udział w losowaniach, informowanie o promocjach itp.

I wcale tu nie chodzi o (jak nazwałeś) "lizanie dupy" tylko walkę o każdego Gościa.

Pozdrawiam,
Marcin Dyrda

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Marcin Dyrda:

I właśnie dla powracających Gości stosowane są różne programy lojalnościowe, które oferują stałym Gościom dodatkowe korzyści. Takimi korzyściami mogą być zniżki na cały asortyment lub jego część (na przykład 10% na wszystko, lub 15% tylko na dania z kuchni), ale mogą to być również degustacje, udział w losowaniach, informowanie o promocjach itp.
10% zniżki, a nawet 15%. Komu zabierzesz tę kasę, aby dać klientowi? Ewentualnie jak zrekompensujesz brak tej kasy?
Powiedzmy mała restauracyjka. Do 20 stolików, zaswze pełno. Danie z kuchni 30zł - obiadek. Codziennie masz 10 stałych klientów z firm, ktore stacjonuja obok, w weekendy tez 10 stałych, mieszkańców. 3zł x 10 = 30zł x 30 dni = 900zł w miesiacu, to np. 1 zus dla pracownika. Jak znajdziesz brakujace 900zł?
tu nie ma opcji zjadłem ciastko i mam ciastko.
więcej gości, ale czy przerobimy więcej? pracujemy dlużej za tę sama kasę, obniżka pensji dla personelu? oszczędności? telefon, światło, gaz, woda, ok już nie da rady bardziej zmniejszyć... negocjowac z wlaścicielem budynku zniżkę za wynajem? czasem niska cena, dobra obsluga, smaczne jedzenie, moim zdaniem powinno wystarczyć, nie powinniśmy chciec zniżek...
pozdr. mfsMichał Filip Sobański edytował(a) ten post dnia 16.12.12 o godzinie 16:36

konto usunięte

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

No to ciekawe jak się odniesiecie do tego artykułu:

Ja polecam, ty polecasz, nam polecają, czyli “Polacy rekomendują” - badanie marketingu rekomendacji i infografika od Buzz Media i Maison

70% osób często rozmawia ze swoimi znajomymi o różnych produktach. 65% Polaków ufa swoim znajomym i liczy się z ich opinią przy wyborze produktów, a aż 85% poleca produkty swoim znajomym. Przy tym jedynie 26% przyznaje, że kieruje się klasyczną reklamą.

http://nowymarketing.pl/a/852,ja-polecam-ty-polecasz-n...
Marcin Dyrda

Marcin Dyrda GastroWiedza.pl,
jedna z najlepszych
polskich firm z
dzie...

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Jak zmieniają się oczekiwania klientów gastronomii.

Sukces na rynku gastronomicznym, tak jak w przypadku każdej innej działalności gospodarczej, realizowanej według rynkowych zasad, zależy w dużej mierze od umiejętności trafienia z ofertą w potrzeby konsumentów. Nie jest to proste, gdyż rozliczne uwarunkowania sprawiają, że preferencje nabywców, a w efekcie ich zachowania rynkowe ulegają na przestrzeni nawet relatywnie krótkiego okresu czasu znacznym modyfikacjom. Celowe jest więc stałe monitorowanie i analizowanie potrzeb konsumentów, aby na bieżąco pozyskiwać i aktualizować wiedzę na temat ich oczekiwań.

Ten artykuł będzie w styczniowym "Tematem miesiąca" na portalu http://gastrowiedza.pl

Po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedział:
- jak, pod względnemu demograficznym, ekonomicznym, społeczno-zawodowym i kulturowym, zmienia się polski konsument,
- jakim modyfikacjom, w efekcie powyższych zmian, ulegają jego preferencje,
jakie są konsekwencje zmian preferencji konsumentów dla rynku usług gastronomicznych.

Dodam że będzie to artykuł darmowy :)
Gośka Kubryk

Gośka Kubryk Nie boję się nowych
wyzwań.

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Moim zdaniem fajne są karty stałego Klienta, które spotkałam np. tutaj: http://miedzyzdrojespa.pl/pl/stali_klienci Nie tylko dają mi zniżki na kolejne wizyty, ale również sprawiają, że czuję się wyjątkowa. :) W końcu nie każdy dostaje taką kartę. Poza tym z taką kartą i zniżką większe jest prawdopodobieństwo, że z ich usług skorzystam kolejny raz, a nie będę szukać nowych obiektów. :) Fajna sprawa! :)

Spotkałam się też z taką ofertą - kiedyś szukałam noclegu we Wrocławiu. Zatrzymałam się w mega wypasionym hostelu. Do mojej dyspozycji było wspaniałe, dwupokojowe mieszkanko w kamienicy, gustownie urządzone z łazienką i aneksem kuchennym (wyposażone w super sprzęty, także zmywarkę), za 50 zł od osoby! Miejsce to wywarło na mnie ogromne wrażenie! Jak się później okazało, hostelik dopiero stawiał pierwsze kroki i prawdopodobnie chciał nałapać Klientów. Muszę przyznać, że się im udało, bo nie dość, że sama zatrzymałam się u nich kolejny raz, to jeszcze miejsce o super noclegu roztrąbiłam u znajomych. :)

Super pomysłem, który w moim przypadku się sprawdza, jest to, że jak idę do lokalu, dostaję naprawdę ogromną porcję jedzenia. Jeśli jest ono smaczne, apetyt mam jeszcze większy. :) Fajnie, że co chwila nie pomniejsza się porcji. Chociaż to akurat są nierzadkie przypadki. Jeśli coś mi smakuje, mogę się tym najeść, to prawdopodobnie tam będę wracać od czasu do czasu.

Lubię też, kiedy mam do dyspozycji miejsca, w których mogę poczuć się intymnie. Fajne są takie odgrodzone altanki. Denerwuję się, kiedy miejsca są tak zorganizowane, jak w stołówce. Każdy ma do każdego dostęp i może śledzić postępy zrobione na talerzu. łapię się też na tym, że co i rusz sprawdzam, czy nikt mi skroił torby z portfelem. :/

No i chyba sprawa jedna z ważniejszych, której żadne przeceny, promocje i obniżki nie są w stanie przebić. Właściwie dwie sprawy: czysta toaleta i miła, uśmiechnięta obsługa, nastawiona na ludzi, zachowująca się jak gospodarze, którzy przyjmują Cię w swoim domu i starają się zrobić to tak, jak tylko najlepiej potrafią. :)
Marcin Dyrda

Marcin Dyrda GastroWiedza.pl,
jedna z najlepszych
polskich firm z
dzie...

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Witam,
Tak jak zapowiadałem z początkiem nowego roku na portalu http://gastrowiedza.pl
pojawił się nowy darmowy temat miesiąca pt.: Jak zmieniają się oczekiwania klientów gastronomii.
Ola Wasik

Ola Wasik Business owner,
Kawiarnia

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Cześć, nie wiem czy temat aktualny ale może komuś się przyda moja wiedza :)

Ja o lojalność swoich klientów dbam w prosty sposób. Mam system POS (Poster POS) z modułem marketingu, gdzie tworzę dla klientów programy lojalnościowe i różnego rodzaju akcje promocyjne. Moi stali klienci mają u mnie karty klienta, system zbiera wszystkie informacje o ich zakupach. Z taką kartą mogą otrzymać u mnie w kawiarni bonusy lub rabaty. Sama bym tego nie ogarnęła, dlatego odkąd mam system w kawiarni, wszystko nareszcie idzie w dobrym kierunku :)

Tu można się dowiedzieć więcej: http://www.joinposter.com/plTen post został edytowany przez Autora dnia 07.07.17 o godzinie 15:36
Krystian Kwaśniewski

Krystian Kwaśniewski Agencja Managerska /
Agencja Promocji
Sportu / Agencja
Ho...

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Małym kosztem można podnieść wydajność lokalu.. Proszę o kontakt.
Jakub L.

Jakub L. Project Manager, IBM
Polska

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

A klimat lokalu? Klienci wracają nie tylko tam, gdzie im bardzo smakowało, ale przede wszystkim tam, gdzie czuli się dobrze. Wystrój, światło, muzyka, intymność..... Żadne jarzeniówki, a miłe i ciepłe światło, pozytywna, przyjemna i lekka muzyka bez Zaiks, no i ustawienie krzeseł i stolików tak, żeby nie czuć się przytłoczonym - nie ważne czy to burgerownia czy wykwintna restauracja - te zasady obowiązują zawsze.
Ola Poznańska

Ola Poznańska Kierownik Recepcji,
Hotel Diament Sp. z
o.o.

Temat: Co robicie, żeby klient wrócił do Waszego lokalu?

Warto korzystać z różnych udogodnień dla klientów :) Program do zamówień to świetna opcja i wg mnie warto w to zainwestować :) http://www.mojegastro.pl/ordering-program-do-zamowien/ - ja mam ten i sprawdza się świetnie ! :)

Następna dyskusja:

poszukuje lokalu na restaur...




Wyślij zaproszenie do