Piotr L. • Weź Mnie •
Temat: Star wars w wykonaniu OBI :)
http://youtu.be/LywyqVHKcE0http://youtu.be/Kk2jkWVFZf0Piotr L. edytował(a) ten post dnia 01.03.13 o godzinie 19:45
Piotr L. • Weź Mnie •
Rafał
M.
Doświadczony manager
marketingu i
sprzedaży
Piotr L. • Weź Mnie •
Daria
Madej
Key Account, Eniro
Polska
Piotr L.:
Biorac pod uwagę dokonania reklamowe tego roku, śmiało mogę postawić to w czołówce polskich kampanii :)
Tobiasz
J.
Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...
konto usunięte
Piotr L.:
polskich kampanii
Tobiasz
J.
Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...
Miłosz Wojaczek:
Piotr L.:
polskich kampanii
Polskich... hmmm... OBI to chyba nie jest polska firma?
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
konto usunięte
konto usunięte
Tobiasz Jaskuła:
Ale kampania jest polska
Jarek B. Life goes on...
Albert W. creative director
Piotr L. • Weź Mnie •
Miłosz Wojaczek:
Czy jak Unilever zrobi kampanię na Polskę, to będziemy się cieszyć jacy to Polacy pomysłowi?
Gdyby ktoś u góry, z zagranicznej komórki nie przyklepał tej reklamy z OBI, to by to nie poszło w polski eter. Powstrzymajmy się od nazywania czegoś "polskim" jeśli do końca takie nie jest.
Albert W. creative director
Miłosz Wojaczek:
Tobiasz Jaskuła:
Ale kampania jest polska
Czy jak Unilever zrobi kampanię na Polskę, to będziemy się cieszyć jacy to Polacy pomysłowi?
Gdyby ktoś u góry, z zagranicznej komórki nie przyklepał tej reklamy z OBI, to by to nie poszło w polski eter. Powstrzymajmy się od nazywania czegoś "polskim" jeśli do końca takie nie jest.
Prot
Haładaj
Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...
konto usunięte
Albert W. creative director
Miłosz Wojaczek:
Ale z Was naiwniacy : )
Poza tym błagam, nie nazywajcie tego, co wypluje firma niepolska - polskim.
Ja rozumiem, że 23 lata wpajania ściemy przez media powoduje, że naszą dumę narodową buduje się wokół kłamstw i nawet produkty zachodnich koncernów dostawały znaki "Teraz Polska", ale bez przesady : )
Nie muszę siedzieć w ATL, BTL, CIA czy FBI, aby świadomie oceniać rzeczywistość.
Spokojnie, spokojnie, już idzie jazda na mnie, że ja taki owaki, bo z tłumu ochów i achów potrafiłem wygłosić mały sprzeciw... a ja tylko zaapelowałem o umiar : )
Ojojoj, ludzie... dobra polska kampania to by była od dobrej polskiej firmy, a nie od jakiegoś OBI, od Winiar (Nestle) czy innego czegoś przejętego za bezcen za łapówki dla odpowiedniego rządzącego.
Główki, ludziska, główki : )
konto usunięte
Albert W. creative director
Miłosz Wojaczek:No widzę właśnie. :)
Ale co mnie agencja?
Spójrzcie na gospodarkę polską, a nie na agencje.
O to właśnie mi chodzi.
No właśnie brak doświadczenia agencyjnego daje Ci tak ciasny punkt widzenia. Bo wiesz lepiej ode mnie i całkiem sporej grupy managerów jak to wygląda. :D
Tak, wiem o adaptacjach, itd.
Jesteś Polakiem, tylko nie rozumiesz o co mi chodzi, dlatego teraz tak podpytujesz.
Mi chodzi o coś poziom wyżej, ponad kreację.
Że zamiast zachwycać się ochami nad OBI, nawet jak aktor był Polakiem w tym spocie, a składała to agencja w Polsce, to COME ON, przecież na taką a taką kampanię musi dać przyzwolenie ktoś na poziomie ponadpolskim. Nikt polskiemu OBI z centrali nie pozwoli sobie kręcić i robić reklam jak chcą.
Wrzuć na swoją stronę główną, "nie obsługuję: żydów, pedałów, lewaków, komuchów, amerykanów, byłych SB-ków, cyklistów, masonów, zwolenników aborcji i in vitro, grubych spasionych na mac donaldsie). :D
Skąd czerpię wiedzę? Pytam kto jest właścicielem produktu.
Jeśli idziesz wysoko i masz koncern międzynarodowy - to jest niepolskie.
Jeśli idziesz wysoko i masz byłych SB-ków - to jest niepolskie.
Jeśli idziesz wysoko i masz Polaków, którzy mieli pomysł, dostali kasę z jakiegoś legalnego źródła (dobra, nawet z Unii, trudno), i osiągnęli sukces - TO jest polskie.
I to jest właśnie problem we współczesnej Polsce. Ludzie idą, kupują, bezmyślnie spijają propagandę, reklamy... a potem się dziwią, że mamy bezrobocie, że PKB słabe, że drogie kredyty, mieszkania, że ogólnie w kraju słabo... tylko nie kojarzą faktów.
Za dużo okradają nas czerwoni w rządach i niebiescy w biznesie. Nie mamy szans z takim młotem (czerwonym) i kowadłem (niebieskim, a właściwie też czerwonym, bo Związek Socjalistycznych Republik Europejskich to wszytko na poziomie biznesowym programuje).
Tylko nie róbmy offtopu - to ostatnie, czego chcę w dyskusjach na Goldenie.
Powtarzam: delikatnie apeluję o umiar w ochach i achach nad produktami, reklamami, kapitale NIEpolskim.
Albert W. creative director
Miłosz Wojaczek:
A przypadek: jest kryzys, zachodnia firma nie bierze kreacji w polskiej agencji. Robi byle jak lokalizację, bo ma i tak w nosie ten rynek, bo tu ludzie kasy nie mają akurat na dany towar (mało przykładów? ile musieliśmy czekać na choćby pierwszego iPhone'a czy XBOX Live?). Polska agencja w tym momencie zdycha. Czeka na polskiego klienta, ale polski klient to chce żółte napisy na różowym tle i DUŻE i Comic Sansem, bo to fajna "trzcionka". Ja wolałbym, aby wzbogacać wiedzę, kulturę Polski, aby nie było takiego właśnie zjawiska... aby również prawdziwie polskie firmy miały kreacje, nad którymi będą ochy i achy.Zdajesz sobie sprawę z tego co wypisujesz? :) Wybacz, ale jest to absolutny bełkot. :)
Następna dyskusja: