Bartosz Kret

Bartosz Kret Własna działalność

Temat: Granice w reklamie

Czy reklama ma swoje granice?
Co można pokazać a co jest przesadą?
Czekam na opinie co według Was jest granicą w reklamie. Czy według Was jakieś reklamy ją przekroczyły? - chętnie przykłady...
Mikołaj Nowak

Mikołaj Nowak Partner w Iskrzenie
Studio, projektant
komunikacji,
strat...

Temat: Granice w reklamie

Bartosz Kret:
Czy reklama ma swoje granice?

Oczywiście, regulacje prawne i do niedawna - etyczne.
Co można pokazać a co jest przesadą?

Pokazać można wszystko... zależy w jakiej formie.
Pornografia? Forget, ale już np. ostatnie reklamy Croppa ze znakami, gdzie banany nawiązywały do penisów, były dozwolone.
Czekam na opinie co według Was jest granicą w reklamie. Czy według Was jakieś reklamy ją przekroczyły? - chętnie przykłady...

Jest sporo reklam, które dla jednych przekraczają "granice", a dla innych są przykładem dobrej, kontrowersyjnej i ciekawej reklamy z przekazem.
To zależy jednak od wyczucia, gustu, smaku, itp, itd.

Ciekawe wg mnie, ale uznane przez innych za kontrowersyjne, to:
Play (początek-palce), Guiness (wirus w YouTube).

konto usunięte

Temat: Granice w reklamie

stare reklamy Sisleya i United Color of Benneton

konto usunięte

Temat: Granice w reklamie

Jeśli chodzi o kontrowersję w reklamie to wydaje mi się, że jako tako nie ma swoich granic, coś co kiedyś było kontrowersyjne dziś jest całkowicie normalne. Mam nadzieję tylko, że ktoś wyznaczy jakieś granice głupoty i spłycenia reklamy, bo czasem nóż się w kieszeni otwiera...na samą myśl o Zygmuncie H i jego białych skarpetkach mam dreszcze i gorączkę.

konto usunięte

Temat: Granice w reklamie

Wszystko kwestia smaku i gustu.
Wyróżniaj się lub zgiń - J. Trout

Temat: Granice w reklamie

dla mnie reklama ma cztery granice:
1. Górna - górny pułap pudżetu
2. dolna - dolny (rozsadny) pułap budżetu
3. Lewa i 4. prawa - to zakres od lewej "0%" do prawej "100%" poziomu odwagi markatera

pozdrawiam
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Granice w reklamie

Reklama ma określone funkcje do spełnienia: zwiększyć sprzedaż, poprawić wizerunek itp. Dopóki spełnia te funkcje, wszystko jest dozwolone. Prawo? Kiedy nie było wolno reklamować piwa, puszczało się oko do odbiorcy. Budżet? Większość rzeczy w reklamie kosztuje więcej, niż mogłaby (nowego spotu Sprite nie dało się nakręcić w PL z powodu śniegu, więc ekipa pojechała... bodaj do Chile ;)))

Następna dyskusja:

Granice reklamy




Wyślij zaproszenie do