Temat: eMOCje - Skoda napędza Tour de France
Reklama ciekawa, ale... nie nasz rynek. Jaki % Polaków ma dostęp do Eurosportu? Ile stron / szpalt prasa sportowa poświęca Tour'owi (w porównaniu z piłką, siatkówką, żużlem?)? To w żadnym wypadku nie może być porównane z krajami południa. Czesi nie napinają się na polski rynek, gdyż tutaj liczy się cena. Skoda z niezłym stosunkiem ceny do jakości kolejny rok jest numerem 1 w naszym kraju. Naprawdę ciężko o kuku ;)
Jeżeli chodzi o reklamę, o wiele wyżej oceniam tę wyprzedażową z zeszłego roku - akcja dzieje się w salonie Skody, gdzie słychać japońskie, francuskie, czy włoskie nawoływania :), czy tegoroczną Yeti.
Z marketingowego punktu widzenia:
Skoda od wielu lat postawiła na dwie dyscypliny sportowe: hokej oraz kolarstwo.
Za sprawą gumowego krążka dociera do fanów z krajów hokejowych (Skandynawia, Wschód, Cz&SK, Niemcy), natomiast w kolarstwie rozkochani są Włosi, Francuzi, Hiszpanie, mieszkańcy Beneluxu. Dobry target (fani kolarstwa, czy hokeja do najzamożniejszych nie należą), dobry pomysł, ale... no właśnie. Duuuużo wody w Wełtawie upłynie zanim Skoda zbuduje markę na miano europejskiej. Nie lubiłem, nie lubię i nie polubię tej marki. Nawet 100 spotów dziennie na "moich" kanałach nie spowoduje, że z własnej, nieprzymuszonej woli dokonam zakupu jakiejkolwiek Skody. Myślę, że negatywny wizerunek Skody będzie jeszcze przynajmniej jedno pokolenie pokutował w PL.
Z drugiej strony wiemy, że VW group coraz odważniej oferuje tą markę także poza nasz kontynent (Chiny!), toteż jestem naprawdę ciekawy jak - w obliczu downsize'u topowych modeli z Mladej-B. - VW będzie pozycjonował "zieloną strzałę".
P.