Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

WItam,

Czy Waszym zdaniem użycie animowanych postaci lub abstrakcyjnych postaci, krain, światów itp. może zbudowac jakość brandu?

czy jest to wiarygodne dla konsuemntów, kiedy animowane stworki mówią o selkecji nalepszych składników itp.

czy znacie takie przykłądy z rynku w których jakość marki została zbudowana za pomoca abstrakcyjnego świata i/lub postaci brand herosa?
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

Hm, Heyah? ;-) Ostatnio budują ją animowane zwierzaki. A te wszystkie margaryny?

konto usunięte

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

Drevny Kocur i Mały Głód? Chyba najbardziej jaskrawe przykłady w tym przypadku.
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

no tak przykłady takie można mnozyć mi tez przychodzi kilka do głowy typu płatki Nestle dla dzieci gdzie jest wyimaginowany Królik, piwo Harnas, Muller ze swoją mleczną krówką, Milka z fioletowym zwierzakiem zwanym krową:) itp.
generalnie zastanawiam sie czy rzezcywiście przedstawienie abstrakcji, świata nierelango może zbudowac percepcje jakości w świadomości Konsumentów? czy jest to wiarygodne, jak np. animowana postać chociażby z rekalmy Tesco mówi o jakości, świeżości itp. czy gadajace owoce i warzywa z Biedronki gdyby chciały sprzedac ten sklep jako jkościowa siec to czy byłoby to dla Was wiarygodne?
czy generalnei macie jakies obiekcje do uzywania animowanych stworów w celu zbudowania jakości danego brandu? czy można mieszac świat bajkowy, wymyslony ze światem realnym? jakie kryteria powinno się brac pod uwage dokonując takich zabiegów?

konto usunięte

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

ostatnio jakiś lek był reklamowany przez animowane ludziki, skaczą, tańczą, denerwują się

jakiś chyba lek na nerwy

No i jaka jest różnica między tymi stworkami, a panem w białym fartuchu udającego lekarza? Dla mnie nie ma. Czy ten pan w fartuchu zbuduje lepiej jakość?Beata B. edytował(a) ten post dnia 13.10.10 o godzinie 18:35
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

Beata B.:
ostatnio jakiś lek był reklamowany przez animowane ludziki, skaczą, tańczą, denerwują się

jakiś chyba lek na nerwy

No i jaka jest różnica między tymi stworkami, a panem w białym fartuchu udającego lekarza? Dla mnie nie ma. Czy ten pan w fartuchu zbuduje lepiej jakość?Beata B. edytował(a) ten post dnia 13.10.10 o godzinie 18:35

Beatko dla mnie tez nie ma, chcialam natomaist poznac opinie innych osob, czy uzycie animowanych stworkow i postaci w kontekscie budowania jakosci stanowi jakas bariere w ich umyslach
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

EWA JUSZCZAK:

Redbull :)

Jeśli środek jest odpowiednio dobrany do przekazywanego komunikatu, to nie jest istotne czy jest to zdjęcie, film czy animacja.

Charakterystyczna ,,kreska'' może być o niebo lepszym środkiem w budowaniu wizerunku marki (rzeczony redbull) niż powielane schematy z użyciem pseudowiarygodnych postaci, jak już ktoś raczył wspomnieć, odgrywających sztucznych lekarzy itp.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

Myślę, że kluczem nie jest stworek/postać występująca w reklamie, ale jej przekaz, forma, treść, jakość i to czy jest odbierana jako ciekawa czy nie.

Dla mnie nie ma znaczenia czy płyn do płukania tkanin wyciągnie z torebki w kinie miła pani czy miły stworek. To bezdennie głupie :)

Ważniejsze wydaje się być związek reklamy ze strategią, skojarzeniami, insightami konsumenckimi, wizerunkiem jaki chcemy zbudować (a nie powinien on być "od czapki" w stosunku do dotychczasowej komunikacji) a tu sięgamy już do samej strategii. I od strategii należy zacząć.
NIe ma odpowiedzi : tak lub nie. Jeśli trzyma się kupy ze strategią to tak.

Ale najlepiej zapytać klientów :) a nie nas , którzy skrzywieni jesteśmy okrutnie :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 13.10.10 o godzinie 21:05
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

Dagmara D.:
Myślę, że kluczem nie jest stworek/postać występująca w reklamie, ale jej przekaz, forma, treść, jakość i to czy jest odbierana jako ciekawa czy nie.

Dla mnie nie ma znaczenia czy płyn do płukania tkanin wyciągnie z torebki w kinie miła pani czy miły stworek. To bezdennie głupie :)

Ważniejsze wydaje się być związek reklamy ze strategią, skojarzeniami, insightami konsumenckimi, wizerunkiem jaki chcemy zbudować (a nie powinien on być "od czapki" w stosunku do dotychczasowej komunikacji) a tu sięgamy już do samej strategii. I od strategii należy zacząć.
NIe ma odpowiedzi : tak lub nie. Jeśli trzyma się kupy ze strategią to tak.

Ale najlepiej zapytać klientów :) a nie nas , którzy skrzywieni jesteśmy okrutnie :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 13.10.10 o godzinie 21:05

no wlasnie, czasami to skrzywienie zawodowe jest jednak uciazliwe:) jednask jakby nie patrzec, kazdy z nas robi zakupy i dokonuje przy polce pewnych wyborow, za ktorymi cos jednak stoi:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

Jasne - wezyscy robimy zakupy (naszym przekleństwem jest niestety nieco większa wiedza o produktach./markach/firmach :):):))
Wybory..........Stoi za nimi wizerunek marki, emocje , insighty. Budujemy swoje mapy percepcyjne latami. Reklama (i stworek) jest tylko jednym z wielu czynników.
Jeśli komunikacja jest konsekwentna i spójna to stworek nie zaszkodzi - ale pod warunkiem,że są ku temu jakiekolwiek przesłanki. A odkryjesz je za pomocą technik jakościowych (projekcyjnych). Któż nie chciał przygarnąć Kropka :)
Ale kupy musi się to trzymać...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 13.10.10 o godzinie 22:22
Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

Dagmara D.:
Jasne - wezyscy robimy zakupy (naszym przekleństwem jest niestety nieco większa wiedza o produktach./markach/firmach :):):))
Wybory..........Stoi za nimi wizerunek marki, emocje , insighty. Budujemy swoje mapy percepcyjne latami. Reklama (i stworek) jest tylko jednym z wielu czynników.
Jeśli komunikacja jest konsekwentna i spójna to stworek nie zaszkodzi - ale pod warunkiem,że są ku temu jakiekolwiek przesłanki. A odkryjesz je za pomocą technik jakościowych (projekcyjnych). Któż nie chciał przygarnąć Kropka :)
Ale kupy musi się to trzymać...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 13.10.10 o godzinie 22:22


rezcywiscie słynny kropek podbił serca niejednego twardziela:)
Łukasz Samorodny

Łukasz Samorodny Internety robię

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

A może zastanówmy się o jakim produkcie mówimy.

Nie wyobrażam sobie, żeby smok wawelski reklamował zegarki typu breitling.

Jak to mówią: do wszystkiego można dokleić bajkę, ale nie zawsze jest to wskazane. Świat bajki pasuje idealnie do produktów przeznaczonych dla dzieci - naoglądają się a potem rodzice muszą godzinami tłumaczyć, że ta fajna bajeczka reklamuje toksyczny szajs.

Bardziej zaawansowane animacje to już cienka granica z efektami specjalnymi i temat rzeka.

Sama maskotka firmy - dorosłym jest potrzebna tylko wtedy, kiedy chcą się poczuć jak dzieci.

Wszystko zależy komu coś chcemy sprzedać i jaki mamy pomysł na to.

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

Od kiedy animacja jest zarezerwowana tylko dla dzieci? Wszystko mozna, byle z sensem... :)

Lloyds TSB:
http://www.youtube.com/watch?v=b3xe9dSY7zM
http://www.youtube.com/watch?v=UUdOWn8pKkw
http://www.youtube.com/watch?v=K6eDZeybZsw
czy wspomniany Red Bull

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_American_advertis...Aleksander Lenart edytował(a) ten post dnia 18.10.10 o godzinie 00:02
Łukasz Samorodny

Łukasz Samorodny Internety robię

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

Aleksander Lenart:
Od kiedy animacja jest zarezerwowana tylko dla dzieci? Wszystko


Źle mnie zrozumiałeś. Napisałem, że najbardziej dla dzieci i wszystko jest względne. To, co podesłałeś to znane i świetne bajki, które jednak trochę nas przenoszą w taki dziecięcy, beztroski świat. Dobrze pomyślane, dobrze wykorzystane ... No i te cudowne kilka dźwięków na krzyż :)
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

Marcin Gajos:
EWA JUSZCZAK:

Redbull :)

Jeśli środek jest odpowiednio dobrany do przekazywanego komunikatu, to nie jest istotne czy jest to zdjęcie, film czy animacja.

Charakterystyczna ,,kreska'' może być o niebo lepszym środkiem w budowaniu wizerunku marki (rzeczony redbull) niż powielane schematy z użyciem pseudowiarygodnych postaci, jak już ktoś raczył wspomnieć, odgrywających sztucznych lekarzy itp.


Ja bym do dodał obok odpowiednio dobrany również konsekwentny - w przypadku redbulla można spokojnie zdjąć logo marki i 3/4 oglądających będzie dalej spontanicznie wymieniało markę pewnie (mam na myśli oczywiście osoby z tzw. "targetu")

Odnośnie innych mega produkcji to nikt chyba nie wspomniał Coca-Coli z jej animowanym "baśniowym" światem.... Kosztowało pewnie masę $$$ ale jeżeli chodzi o moją osobę to nie widzę tego "big idea" i jak dla mnie to średnio trafiona kampania (mimo, że ogląda się to nawet przyjemnie ...)

A z naszego podwórka ostatnio Fortuna zaszalała z animowanymi owocami - jak na nasze realia efekt nawet nie najgorszy (przekaz: Fortuna = najlepsze owoce i zero cukru) - oczywiście to tylko moje zdanie jest;)

ps: bym zapomniał AVIVA z tym małym pajacem... przpraszam "pikusiem" który chyba właśnie rolę jakby to nie zabrzmiało "brand herosa" ma pełnić;))))Łukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 19.10.10 o godzinie 14:18
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Ewa Juszczak

Ewa Juszczak Marketing Manager
FMCG

Rafał A.

Rafał A. Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

generalnie zastanawiam sie czy rzezcywiście przedstawienie abstrakcji, świata nierelango może zbudowac percepcje jakości w świadomości Konsumentów? czy jest to wiarygodne, jak np. animowana postać chociażby z rekalmy Tesco mówi o jakości, świeżości itp. czy gadajace owoce i warzywa z Biedronki gdyby chciały sprzedac ten sklep jako jkościowa siec to czy byłoby to dla Was wiarygodne?


Oczywiście, że wykorzystanie animacji w pozycjonowaniu wizerunku firmy może się przyłożyć na jakość i wyniki finansowe firmy. Sens i meritum trafnie ujęła Dagmara - to wszystko musi być powiązane ze strategią, to wszystko musi iść w korelacji z badaniami... Wprowadzanie tego typu zabiegów "od tak" nie ma większego sensu.

United Airlines - "Czas wzbić się w górę"

Większość amerykańskich przewoźników lotniczych spotykał pewien problem. Otóż w pewnym momencie ich działalności okazało się, żę spowszednieli konsumentom. Firma badawcza Roper przeprowadzając badania, odkryła, że ludzie częściej dostrzegają znaczenie różnic między planami taryfowymi operatorów komórkowych niż między liniami lotniczymi. W pierwsze kolejności rozpoczęto badania, które miały na celu określić, kim są główni klienci linii lotniczych. Okazało się, że podstawowym segmentem są osoby z segmentu FBT. Klienci odbywający podróże służbowe co prawda stanowili (nie wiem jak jest teraz) 9% udziału, jednak generowali ponad 40% przychodu. Badając grupę docelową okazało się, że są to ludzie, którzy niezmiernie ciężko pracują. Cena nie jest jedynym czynnikiem, jaki biorą pod uwagę w podejmowaniu decyzji, a ich świadomości marki produktu jest o wiele wyższa, niż przeciętnego Amerykanina. Postanowiono tezę, że ci pasażerowie z segmentu FBT oczekują, że ktoś doceni ich wysiłki, nazwie współczesnymi bohaterami, okrzyknie mistrzami kapitalizmu, dlatego też marka United Airlines musiała stać się symbolem. Agencja zaproponowała strategię opartą na animowanych scenkach, które odwołują się do tych emocji. Głównym założeniem było stworzenie animacji, które będą aspirowały do miana sztuki. Do współpracy zaproszono czterech wybitnych grafików (z różnych zakątków świata). Podkład jaki znalazł się w filmach nie był przypadkowy - Błękitna rapsodia Gershwina. Kampania oparta na czterech scenkach trafiła na rynek. Efekt? Spontaniczna świadomość marki wzrosła z 9 do 25 procent, a obrazy otrzymały szereg wyróżnień. Kampania na tyle przypadła do gustu odbiorcom, że spontanicznie zaczęli wysyłać do firmy listy z gratulacjami opisując przy tym swoje odczucia, jakie wywołały w nich historie. United Airlines z pośród nadesłanych wiadomości wybrał kilkadziesiąt z nich, a następnie opublikował w postaci tomu, który podarowała swoim pracownikom (po to, by mogli poczuć ładunek emocjonalny, jaki klienci wygenerowali). Oczywiście, prócz tych filmów animowanych kampanii towarzyszył szereg inny zabiegów, ale jak się okazało główna forma reklamowa jakiej użyto okazałą się skuteczna.

http://www.youtube.com/watch?v=FDZAgBDf3Qo
http://www.youtube.com/watch?v=nU5DasW5nUY
http://www.youtube.com/watch?v=yvEnnvokzE4
http://www.youtube.com/watch?v=N2Qdq86UAzk

Geico - "GEEKO"
Aviva - "Pan Pikuś


Ten case pokazuje, że czasami przeniesienie (żeby nie napisać: skopiowanie:) na inny rynek pomysłu zza oceanu jest bardzo dobrym strzałem (jednak należy zaznaczyć, że bardzo rzadko przynosi to efekty – to co sprawda się zza granicą, nie konicznie odniesie sukces w Polsce). W naszym kraju znany jako Pan Pikuś, a zza oceanem stworek GEEKO został w pozycjonowaniu wykorzystany nie bez powodu. W obu przypadkach głównymi założeniami było wzbudzenie przyjacielskości i bliskość.

http://www.youtube.com/watch?v=acCfnwTpdxU
http://www.youtube.com/watch?v=4xFAIijFzAE
http://www.youtube.com/watch?v=24FXd1PD4xc

Na pewno wiek konsumentów nie jest bynajmniej żadnym ograniczeniem! Animacje w reklamie można spokojnie wykorzystać w komunikacji do tych starszych jak i młodszych klientów. Starszych mamy już zza Sobą, a Ci młodsi? Daleko nie trzeba szukać i bardzo dobrym przykładem jest tutaj Grupa MASPEX, która przy pozycjonowaniu soków "Kubuś" wykorzystuje swojego brand Hero „misia”. Głównymi założeniami przy komunikacji jest dotarcie do klientem z przekazem: ten Misia to najlepszym kolegą Twojego syna/córki.Rafał Agopsowicz edytował(a) ten post dnia 26.10.10 o godzinie 20:29

konto usunięte

Temat: czy animacja w reklamie może zbudowac jakość?

no a choćby Bonduelle, jak można inaczej fajnie pokazać warzywa
http://www.youtube.com/watch?v=YaJQJnxicPc

albo Hortex, też miał super animowaną reklamę z warzywami i z
sokami

http://www.youtube.com/watch?v=QEePzjvr3dU&feature=rel...

http://www.youtube.com/watch?v=AEzFz7kHuz8&feature=rel...

ale te reklamy były pewnie badane

zresztą Tesco też chyba robi badaniaBeata B. edytował(a) ten post dnia 26.10.10 o godzinie 20:42
Rafał A.

Rafał A. Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami




Wyślij zaproszenie do