Temat: Kto właściwie pisze notki reklamowo-streszczające na 4...
W teorii powinna być chyba współpraca między redaktorem (lub tłumaczem, lub autorem) a działem reklamy, ale jak jest w praktyce? Marketingowcy nie czytają książki, ale oni odpowiadają za reklamę. Pomijam tutaj blurby pisane przez znanych autorów.Dostałam propozycję redakcji/korekty. Wydawca nie należy do anonimowych. W ramach jednej stawki za redakcję w umowie jest też dostarczanie notki redakcyjnej, co raz jest rozwijane jako streszczenie dla działu marketingu, raz, że najlepiej żeby był to gotowy blurb.
Stawka za redakcję jest przeciętna. Rozumiem, że ktoś musi to robić i pewnie etatowi redaktorzy mają dłuższą listę obowiązków od pracujących na zlecenie, ale żeby oczekiwać konstruowania tekstu od podstaw za darmo? Liczba zleceń zapowiada się dobrze, więc w gruncie rzeczy jest to sensowna propozycja, jednak brak osobnej stawki/wynagrodzenia za pisanie nie daje mi spokoju.
Jakie są w ogóle stawki za taką usługę?Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.03.14 o godzinie 17:19