Temat: Kto właściwie pisze notki reklamowo-streszczające na 4...

W teorii powinna być chyba współpraca między redaktorem (lub tłumaczem, lub autorem) a działem reklamy, ale jak jest w praktyce? Marketingowcy nie czytają książki, ale oni odpowiadają za reklamę. Pomijam tutaj blurby pisane przez znanych autorów.

Dostałam propozycję redakcji/korekty. Wydawca nie należy do anonimowych. W ramach jednej stawki za redakcję w umowie jest też dostarczanie notki redakcyjnej, co raz jest rozwijane jako streszczenie dla działu marketingu, raz, że najlepiej żeby był to gotowy blurb.
Stawka za redakcję jest przeciętna. Rozumiem, że ktoś musi to robić i pewnie etatowi redaktorzy mają dłuższą listę obowiązków od pracujących na zlecenie, ale żeby oczekiwać konstruowania tekstu od podstaw za darmo? Liczba zleceń zapowiada się dobrze, więc w gruncie rzeczy jest to sensowna propozycja, jednak brak osobnej stawki/wynagrodzenia za pisanie nie daje mi spokoju.

Jakie są w ogóle stawki za taką usługę?Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.03.14 o godzinie 17:19
Izabela Jesiołowska

Izabela Jesiołowska Edytorial.com.pl -
słowo w centrum
uwagi

Temat: Kto właściwie pisze notki reklamowo-streszczające na 4...

Odpowiedziałaś sobie sama :) Notki na IV stronę okładki to wynik pracy wielu osób: wydawcy czy product managera, redaktora prowadzącego/redaktora serii, autora, który na etapie korekty autorskiej może wnieść uwagi, specjalistów od marketingu. Czy jest to zadanie redaktora językowego? Polemizowałabym, choć oczywiście i tak się zdarza. Żeby napisać dobrą notkę na IV stronę okładki, dobrze jest znać USP i zasady konstruowania tego rodzaju tekstów. Pytanie brzmi, czy każdy redaktor językowy ma taką wiedzę. Osobą, która zna USP książki, jest przede wszystkim wydawca, on dobrze wie, dlaczego wydaje właśnie tę książkę, a nie inną. No chyba, że oferuje druk na żądanie :).
Michal Mazik

Michal Mazik Dziennikarz branżowy
- ogrodnictwo,
leśnictwo, przyroda

Temat: Kto właściwie pisze notki reklamowo-streszczające na 4...

To zależy. Często blurby piszą copywriterzy - jeśli znają się w temacie.
Sam miałem kilka-kilkanaście zleceń tego typu. Jest z tym trochę pracy jednak jak lubi się czytać książki to robota nie doskwiera:)

Stawki są różne - 100-300zł netto. Często jednak przy zapytaniach ze strony wydawnictw były to...zaporowe ceny.

Temat: Kto właściwie pisze notki reklamowo-streszczające na 4...

Dziękuję za wasze odpowiedzi :)

Widać wydawca przeczytał moje CV, bo wspominam w nim o swoich epizodach copywriterskich. Nie podejrzewam, by wydawca przewidywał promocję na wielkich banerach, kubkach etc.. USP książki to chyba inny poziom promocji :), profesjonalny :]

Założyłam ten wątek w nadziei, że zgłoszą się osoby, które jak z rękawa wyciągają kolejne umiejętności, gdy tylko wydawca sobie zażyczy, a wszystko w ramach jednej, nieaktualnej, stawki za czytanie :)
Jakub Jedliński

Jakub Jedliński Tłumacz: język
francuski, język
angielski

Temat: Kto właściwie pisze notki reklamowo-streszczające na 4...

W wypadku tłumaczeń część wydawnictw po przetłumaczenu wykorzystuje notkę oryginału. Pozostaje pytanie, czy ma to sens....

Temat: Kto właściwie pisze notki reklamowo-streszczające na 4...

Może - używając paskudnej, bo odpodmiotowiającej, nomenklatury marketingowej - liczą na ten sam target, tylko w polskim tłumaczeniu :P

Następna dyskusja:

kto zatrudni redaktora?




Wyślij zaproszenie do