konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

[del]Syℓwia K. edytował(a) ten post dnia 25.06.10 o godzinie 11:21

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Marta L.:
Dominik Składanowski:
Marta L.:
Anna Jędrzejewska:
Dobrze, że nie trzeba podpisywać krwią ;)

Ja widzę dwa sprzeczne zapisy w umowie:
3.2
"Członkowstwa opłacone z góry, wygasają z końcem odnośnego minimalnego okresu członkostwa..."
i
3.6
"Po upływie okresu minimalnego, w przypadku woli zrezygnowania z członkostwa
,Członek jest zobowiązany..."

Jak Członek może być zobowiązany, skoro po upływie minimalnego okresu członkostwo wygasło i członkiem już nie jest? ;)

W tych umowach jest pełno nieścisłości...

Hm... Czy to oznacza, że takie umowy są nieważne?

jest to chyba zbyt daleko idący wniosek, no proszę Cię ;)

Tak tylko pytam ;)

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Anna J.:
Dobrze, że nie trzeba podpisywać krwią ;)

Ja widzę dwa sprzeczne zapisy w umowie:
3.2
"Członkowstwa opłacone z góry, wygasają z końcem odnośnego minimalnego okresu członkostwa..."
i
3.6
"Po upływie okresu minimalnego, w przypadku woli zrezygnowania z członkostwa
,Członek jest zobowiązany..."

Jak Członek może być zobowiązany, skoro po upływie minimalnego okresu członkostwo wygasło i członkiem już nie jest? ;)

Nie ma tu sprzeczności, jeśli czytasz regulamin jako całość:

1) Przed upływem minimalnego okresu członkostwa nie można rozwiązać umowy z zastrzeżeniem 3.4 (pierwsze 10 dni) i 3.5 (klub narusza warunki umowy, udokumentowana choroba) punktu regulaminu.
2) Gdy upływa minimalny okres członkostwa, to:
a) jeśli nie jest ono opłacone z góry, ulega przedłużeniu automatycznie, chyba że najpóźniej miesiąc przed końcem tegoż okresu wyrazisz brak woli kontynuowania umowy (pkt 3.1) -> idź do punktu 3.
b) jeśli jest ono opłacone z góry, to wygasa z końcem minimalnego okresu członkostwa, nie jest przedłużane automatycznie (pkt 3.2) -> koniec historii ;]
3) Po automatycznym przedłużeniu umowy (czyli wtedy, gdy minął minimalny okres członkostwa, a nie był on opłacony z góry) można rozwiązać umowę, postępując wg punktów 3.6-3.7. W punkcie 3.7 podane jest, że okres wypowiedzenia nie dotyczy punktów 3.2 (umowa wygasa, gdy członkostwo było opłacone z góry) i 3.4 (umowa jest rozwiązana w ciągu pierwszych 10 dni uzyskania statusu Członka klubu).

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Dominik Składanowski:
Marta L.:
Anna Jędrzejewska:
Dobrze, że nie trzeba podpisywać krwią ;)

Ja widzę dwa sprzeczne zapisy w umowie:
3.2
"Członkowstwa opłacone z góry, wygasają z końcem odnośnego minimalnego okresu członkostwa..."
i
3.6
"Po upływie okresu minimalnego, w przypadku woli zrezygnowania z członkostwa
,Członek jest zobowiązany..."

Jak Członek może być zobowiązany, skoro po upływie minimalnego okresu członkostwo wygasło i członkiem już nie jest? ;)

W tych umowach jest pełno nieścisłości...

Hm... Czy to oznacza, że takie umowy są nieważne?

Słuszna uwaga, ale nie. Nie są nieważne, z uwagi na klauzulę salwatoryjną pod koniec:

"4.3. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszej umowy zostanie uznane za nieważne, postanowienie takie będzie usunięte, co nie wpłynie na ważność i skuteczność innych postanowień."

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Biorąc pod uwagę wpisy w tym wątku i kilka "smaczków" w regulaminie właśnie NIE zostałem klientem Pure.

Byłem zdecydowany na opłatę za lipiec + "Life", wyszło coś poniżej 300, byłem też gotów opłacić z góry sierpień i od razu na zapas złożyć wymówienie z końcem wakacji - gdybym się zaaklimatyzował, to zapewne przez ten czas jakaś "promocja" by się trafiła (w końcu wakacje), a gdyby nie to strata akceptowalna. Docelowo od września zapewne chętnie opłaciłbym nawet rok z góry, bo oferta i kadra wygląda naprawdę dobrze, ale nie to nie...

Przybyłem. Po drobnych niesnaskach co do oferty (sympatyczna Pani przekonywała mnie czas jakiś, że nie istnieje u nich opcja czasowa, którą sobie wydrukowałem z formularza online:), które się w końcu wyjaśniły zadałem pytanie, czy możliwa jest płatność gotówką ? Tak. To świetnie, bo nie chcę wyrażać zgodny na obciążanie karty ani rachunku, wolę zapłacić z góry.

I wtedy zaczęły się schody - okazało się, że owszem mogę zapłacić, ale zgodę na obciążenie też muszę podpisać. Odmówiłem. Pani na to, czy mogę podać numer rachunku - ja na to, że owszem, nie ma problemu. Pani, ale ze zgodą... Grzecznie odmówiłem podtrzymując, że numer mogę podać (nie wiem po co, ale ok), ale zgody nie podpiszę...

No i pat - usłyszałem, że w takim wypadku nie mogę się zapisać. Upewniłem się jeszcze, że aby na pewno jest to niemożliwe, przypomniałem, że chętnie zapłacę za cały okres, do którego będę związany... Nie. Na pewno nie ? Na pewno...

Cóż - do widzenia.

Jaki z tego morał ?

Dla mnie prosty, dla niektórych może mniej oczywisty, ale przewija się parę osób zarządzających z Pure, które ten wątek śledzą, więc może skomentują. Mówię za siebie - tam, gdzie warunki są zakręcone jak nie przymierzając jeszcze kilka lat temu w umowach operatorów kablówek zawsze jestem ostrożny. Jeżeli do tego dokładacie - do czego macie oczywiście pełne prawo - sztywny wymóg pobierania opłat wg swojego uznania i bez mojego udziału - nie wchodzę.

Pomyślcie nad tym, czy aby na pewno taka polityka się opłaca - dzięki internetowi świat zrobił się cholernie malutki, a świadomość lemingów-klientów wzrasta.

Pozdrawiam.

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Na pewno można się zapisać płacąc z góry.
Jeśli można, proszę podać na priva nazwę
klubu i o ile to możliwe chociaż imię pracownika,
który podał takie informacje.

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Halina Mrozek:
Na pewno można się zapisać płacąc z góry.
Jeśli można, proszę podać na priva nazwę
klubu i o ile to możliwe chociaż imię pracownika,
który podał takie informacje.

Nie zrobię tego. Jeżeli faktycznie można to wstawcie info na stronę i zróbcie dodatkowe szkolenie Pracowników w tym temacie.

Dziewczyna była miła i w obsłudze nie popełniła żadnego błędu - nic jej nie mogę zarzucić i nie zamierzam narażać jej na kłopoty. Siedzę w handlu kilkanaście lat i z reguły potrafię rozpoznać kiedy ktoś mnie wkręca, a kiedy ograniczają go narzucone reguły i zasady.

Nie podobają mi się te reguły bo są niejasne, ale nie na poziomie Waszych Sprzedawców tylko polityki mniej czy bardziej korporacyjnej.

Pozdrawiam.

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Pracownicy są szkoleni dlatego zdziwiła mnie ta sytuacja.
Znajomość tego typu zagadnień to przecież podstawa...
Owszem, preferujemy płatności ściągane z karty kredytowej
lub z konta, ponieważ co miesiąc musimy ściągnąć mnóstwo
płatności naraz w krótkim czasie i tylko te sposoby pozwalają
to zrobić sprawnie i szybko, ale istnieje również możliwość zapłaty
za 3 i więcej miesięcy z góry.
Również pozdrawiam :)

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Nie musicie się tak męczyć (ze ściąganiem tego mnóstwa płatności). Zadowoleni Klienci płacą bez łaski sami i z radością, chcąc dalej korzystać z tak wspaniałej oferty i wiedząc, że jak nie zapłacą to nie będą wpuszczeni...
A uprzedzając ewentualny kolejny argument - metoda "samopobierania" bynajmniej nie wpływa na ułatwienie rozliczania wpłat przy pełnej księgowości ;-).

Przykro mi, ale nadal nie wierzę - przeczą temu fakty i miejscami pokrętne zapisy reguleminu.

Pozdrawiam

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Obserwowałam przez jakiś czas płatności
i wierz mi - jest mnóstwo ludzi, którzy
chcą korzystać, ale nie chcą płacić, albo
opóźniają płatności. Poza tym wyobrażasz sobie,
że wszyscy zapisani klubowicze (a jest ich mnóstwo)
przychodzą na początku miesiąca i płacą na recepcji ?
Już teraz po 18.00 są tam kolejki.
Nie piszę tego dlatego, że chcę "bronić Pure jako lojalny pracownik",
opisuję sytuację w taki sposób w jaki sama ją widzę.
Gdybym była klientem to może bym miała podobne zdanie
do Twojego, ale znam Pure od środka i widzę, że
po prostu inaczej się nie da.
Gdybym inaczej myślała - w ogóle bym się tutaj nie wypowiadała...

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Halino.

Że tak zapytam złośliwie - czyli wycofujesz się z poprzedniej wypowiedzi ? Nie ma jednak możliwości zapłaty z góry ? ;)

Odpowiedając na Twój post. Wszystko jest do poukładania. Obciążenie rachunku jest jedną z możliwych form płatności, ale u Was jest wymaganą. W połączeniu z dziwnymi zasadami jest to nie w porządku. Ten wątek, mówiący o tym, że nie tak łatwo i nie bardzo wiadomo na jakich zasadach się wypisać (nawet chcąc zmienić klub na inny w ramach tego samego operatora !!!), Wasze zapisy w regulaminie, żonglowanie zagrywkami handlowymi typu "promocja" nie wzięły się z niczego - moim zdaniem plan finansowy ułożony został przez kogos o mentalności akwizytora FMCG, a szacunek przychodów bazuje (również) na kilku ocierających się o nieetycznosć, ale sprawdzonych "mykach"...

Są działające na rynku detalicznym firmy set razy większe, które są to sobie w stanie poukładać, a u Was to "niemożliwe" organizacyjnie ??? Nie żartuj...

Są firmy, które doliczają "opłatę manipulacyjną" jeśli korzystasz z niechętnie przyjmowanej formy płatności (np. karta / gotówka w recepcji - bo prowizja, bo zaangażowanie personelu, etc.) lub płacisz po czasie, nie doliczają nic gdy płacisz (lub przedpłacasz!) normalnie przelewem, a dają promil rabatu przy "najwygodniejszym i nowoczesnym" rozwiązaniu typu DD... Ale nie zmuszają Klienta do jedynej słusznej opcji - firma, która dba o Klienta pozwoli mu zapłacić tak, jak jemu wygodnie, nawet w Żabce, bo jest to wyraz szacunku i dbałości właśnie, a ostatecznie liczy się stan kasy w kasie...

Wszystko jest do zaplanowania i policzenia. Poza rozwiązaniami siłowymi, tak jak u Was - nie przekonuj mnie, że znając klub od środka uważasz, że kolejki do recepcji są wyłączną winą Klientów i że coś, co jest normalne jest u Was niemożliwe :-).

Tak, jak pisałem na początku - stosowane przez Was metody są skuteczne, ale IMHO na krótką metę - trzymaj kciuki, żebym się mylił.

Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

...Sylwia K. edytował(a) ten post dnia 29.06.12 o godzinie 20:05

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Sztuczki i kruczki :-/

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia


Że tak zapytam złośliwie - czyli wycofujesz się z poprzedniej wypowiedzi ? Nie ma jednak możliwości zapłaty z góry ? ;)

Nie wycofuję się - może źle ujęłam.
Chodzi mi o to, że można zapłacić gotówką z góry
za 3 miesiące lub jak ktoś woli za rok czy dwa,
ale nie można płacić co miesiąc w recepcji abonamentu,
bo po pierwsze tworzyłyby się ogromne kolejki, po drugie
mnóstwo osób by nie zapłaciło na czas albo w ogóle.
Dodam jeszcze, że Pure w Polsce istnieje drugi rok
tworząc wszystko od zera, więc nie od razu system płatności
działał jak należy, musieliśmy się uczyć czasami na własnych błędach.

konto usunięte

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

...Sylwia K. edytował(a) ten post dnia 29.06.12 o godzinie 20:05

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Dodam jeszcze, że rozmawiamy o normalnych
cenach abonamentu, bo można również kupić
karnet jednomiesięczny, ale wtedy cena karnetu
jest chyba dwukrotnie wyższa (niestety nie wiem
jakie są w tej chwili ceny.
Co do przytoczonego punktu rozumiem go w następujący
sposób : mowa w nim o depozycie w razie gdyby
płatność w innej formie zawiodła, ale trzeba odróżnić
depozyt od opłaty za abonament - przecież to są dwie
różne sprawy. Depozyt jest jedynie zabezpieczeniem...

Osobiście gdybym miała być klientem - dałabym kartę lub zgodę na obciążenie konta i niech ściągają. Pewnie, że wolałabym płacić przy okazji
odwiedzin klubu (choć nie mam pewności czy potrafiłabym być
na tyle systematyczna, żeby przychodzić zapłacić na czas), ale rozumiem, że dla Pure nie jest to dobre rozwiązanie, a mi korona z głowy nie spadnie, a przecież i tak chcę płacić...

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Halina Mrozek:
[...]
Osobiście gdybym miała być klientem - dałabym kartę lub zgodę na obciążenie konta i niech ściągają. Pewnie, że wolałabym płacić przy okazji
odwiedzin klubu (choć nie mam pewności czy potrafiłabym być
na tyle systematyczna, żeby przychodzić zapłacić na czas), ale rozumiem, że dla Pure nie jest to dobre rozwiązanie, a mi korona z głowy nie spadnie, a przecież i tak chcę płacić...

Wiesz, miałem już nie pisać, ale zapiekło mnie Twoje z koroną z głowy.

Wchodzisz w bystry nurt spychający dyskusję z dennego na coraz nizszy poziom. Na Twoją uwagę mogę odpowiedzieć tyle, że korona na pewno by mi nie spadła bo jej jako cham i prostak nie noszę, ale to nie powód żeby wpuszczać krętacza na rachunek bankowy... To nie duma mnie przed tym powstrzymuje, tylko rozwaga, albo mówiąc ordynarnie - strach, że nie wiem ile mi z tego rachunku zniknie i kiedy znikac przestanie...

Bo podsumowując powyższą dyskusję - najwyraźniej wśród Pracowników Pure nie widać jednomyślności w tak przyziemnych tematach jak ile trzeba zapłacić, jak można zapłacić, kiedy można juz nie płacić i jaka wersja regulaminu obowiązuje w który dzień tygodnia...

Pomyśl przez chwilę, zanim znów zaognisz.

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Dariusz Toczyński:
Halina Mrozek:
[...]
To nie duma mnie przed tym powstrzymuje, tylko rozwaga,
albo mówiąc ordynarnie - strach, że nie wiem ile mi z tego rachunku zniknie i kiedy znikac przestanie...

Z tą koroną to zbyt ostro mnie odebrałeś.
Przykro mi, że poczułeś się urażony moim wyrażeniem
i przepraszam.

Co do strachu - czy myślisz, że Pure chciałoby
i może bezkarnie sobie szastać pieniędzmi klubowiczów ?
Nie chce i nie może, co jest chyba oczywiste.
Pewnie - zdarzają się równe sytuacje - czasem winne jest
Pure, często bank, ale robimy wszystko, żeby nasze relacje
z klientami przebiegały bez zgrzytów.

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Halina Mrozek:
Dariusz Toczyński:
Halina Mrozek:
[...]
To nie duma mnie przed tym powstrzymuje, tylko rozwaga,
albo mówiąc ordynarnie - strach, że nie wiem ile mi z tego rachunku zniknie i kiedy znikac przestanie...

Z tą koroną to zbyt ostro mnie odebrałeś.
Przykro mi, że poczułeś się urażony moim wyrażeniem
i przepraszam.
Nie ma za co. Odebrałem, jak napisałaś i zareagowałem jak uważałem za słuszne - to "dziwny" zarzut, który nie ma nic wspólnego z tematem.

Co do strachu - czy myślisz, że Pure chciałoby
i może bezkarnie sobie szastać pieniędzmi klubowiczów ?
Nie chce i nie może, co jest chyba oczywiste.
Nie jest wcale oczywiste. Każda firma działa dla zysku i dąży do jego maksymalizacji. Więc tak, patrząc na zapisy regulaminu właśnie uważam, że Pure chce, ale rzeczywiście nie wszystko może - chociaż bardzo się stara móc jak najwięcej :-)

Nie mając zgody na obciążenie rachunku/karty może zdecydowanie mniej...
Pewnie - zdarzają się równe sytuacje - czasem winne jest
Pure, często bank, ale robimy wszystko, żeby nasze relacje
z klientami przebiegały bez zgrzytów.
W jakich sytuacjach winny jest bakn ? Zdarzyło się kiedykolwiek, żeby bank ściągnął środki po wycofaniu obciążenia ??? Opowiedz o tych "częstych przypadkach" gdzie bank jest winien, bo coś mi się wydaje, że starasz się rozmyć sprawę tylko za bardzo przy tym ściemniasz...

Zobacz, w ogóle nie skomentowałaś najważniejszego, powtórzę:

Bo podsumowując powyższą dyskusję - najwyraźniej wśród Pracowników Pure nie widać jednomyślności w tak przyziemnych tematach jak ile trzeba zapłacić, jak można zapłacić, kiedy można juz nie płacić i jaka wersja regulaminu obowiązuje w który dzień tygodnia...

Temat: Rezygnacja z pure - OSTRZEZENIE przed nieuczciwoscia

Nie będę się wdawała w roztrząsanie poszczególnych przypadków,
ponieważ się tym od dawna nie zajmuję i prawdę mówiąc nie kręcą
mnie te tematy, ale powiem Ci w jaki sposób bank może nam przeszkadzać.
Otóż kiedyś (nie wiem jak często teraz się to zdarza) dość
często zdarzało się, że zgoda na obciążenie rachunku wysłana
do banku od razu - zaczynała działać dopiero po 3-6 miesiącach.
Nie wiem co wtedy się z nią działo, ale ewidentnie była to wina banku,
co denerwowało ludzi, którzy musieli przychodzić płacić gotówką.

Chcesz to wierz - nie chcesz to nie wierz.
Z zasady nie ściemniam.

Co do jednomyślności pracowników. Przyznasz, że regulamin prosty nie jest
i nie każdy w podobny sposób go interpretuje. Ludzie są różni, sytuacje są
różne - nie zawsze sprzedawca i jego klient mówią tym samym językiem,
co może rodzić nieporozumienia.

Pewnie - Pure chce zarabiać - ludzie chcą ćwiczyć. Do tej pory
dało się pogodzić interesy Pure z interesami klubowiczów i to jest
dla nas najważniejsze.



Wyślij zaproszenie do