konto usunięte

Temat: Jatomi - Nieuczciwa firma naruszająca prawa konsumenckie

Pod koniec grudnia 2014 roku zapisałam się do Klubu Jatomi Fitness w Gdyni - Orłowie (C.H. Klif). Wykupiłam trzymiesięczne członkostwo, które w ramach prezentu gwiazdkowego opłaciła moja Mama . Podczas zawierania umowy kazano mi wypełnić formularz aplikacyjny, który następnie Pani menadżerka zabrała. Nie otrzymałam swojej kopii umowy, żadnych regulaminów, żadnego dokumentu, który informowałby mnie o ciążących na mnie obowiązkach.

Nie byłam zadowolona z Państwa usług. Nie odpowiadała mi znikoma oferta zajęć tanecznych, nieustający tłum na siłowni, kolejki do bieżni, konieczność zapisywania się na zajęcia. Z początkiem marca przestałam uczęszczać na zajęcia.

W połowie marca otrzymałam od Państwa telefon z informacją, iż z uwagi na to, że za chwile wygasa moje członkostwo, Jatomi ma dla mnie super ofertę przedłużenia umowy. Przez telefon poinformowałam konsultanta, iż nie jestem zainteresowana żadną propozycją, nie chcę przedłużać umowy oraz korzystać z Państwa usług. Takich telefonów miałam jeszcze kilka, za każdym razem, stanowczo informowałam, że nie chcę przedłużać umowy, a współpracę z Jatomi chcę definitywnie zakończyć.

Przez ponad półtora roku byłam przekonana, że sprawa jest zakończona. Nikt się ze mną nie kontaktował. Pod koniec września 2016 roku, moja Mama zauważyła, że z jej karty kredytowej zostały pobrane jakieś pieniądze. Bardzo się zdziwiła, ponieważ w tym miesiącu z karty nie korzystała. Po przeanalizowaniu historii rachunku, okazało się, że Jatomi Fitness, mimo iż wypowiedziałam Państwu umowę w marcu 2015 roku cały czas, co miesiąc pobierał z rachunku mojej Mamy 160 złotych miesięcznie. Łącznie Jatomi zabrało mojej mamie bezpodstawnie 3 600 złotych.

Wyjaśniając sprawę, zostałam poinformowana, iż moja umowa, mimo że ją wypowiedziałam, przedłużyła się automatycznie, ponieważ respektują Państwo jedynie wypowiedzenia pisemne.

Powyższe postanowienia są sprzeczne z prawem konsumenckim i w żaden sposób mnie nie obowiązują. Nie otrzymałam od Państwa warunków umowy, regulaminu, nie wiedziałam o takich wymogach. Postanowienia szczególne wiążą konsumenta jedynie wtedy, kiedy zostaną mu doręczone. Mnie tymczasem nikt o niczym nie poinformował. Nikt, nawet ustnie, nie poinformował mnie, że umowa na czas określony ulegnie automatycznemu przedłużeniu. Nie zrobili tego nawet konsultanci, którzy w wielokrotnych rozmowach telefonicznych, zachęcali mnie do przedłużania umowy, skorzystania z nowej super oferty, dając jednocześnie do zrozumienia, że moja umowa za chwilę wygaśnie. Nikt również nie poinformował mnie, że nie uznali Państwo mojego sposobu wypowiedzenia, jak również nikt mnie nie poinformował, że moja umowa nadal trwa, mimo że przez ponad półtora roku nie skorzystałam z Państwa usług.

Państwa działanie jest wysoce nieprofesjonalne, a przede wszystkim - nieuczciwe. Przez ponad półtora roku pobierali Państwo pieniądze za nic. Wykorzystali Państwo fakt dostępu do karty kredytowej mojej Mamy, która jako starsza już osoba, nie radzi sobie z obsługą internetowego konta i nie potrafi śledzić wnikliwie historii transakcji.

Po licznych interwencjach otrzymałam swoją kopię "umowy", będącą w istocie nic nie wartym świstkiem. Nie ma na nim podpisu żadnego z pracowników działających w imieniu Pure Health and Fitness sp. z o.o. , mój podpis zaś jest przekopiowany niewiadomo skąd. Co ciekawe, widnieje on pod informacją, że umowa jest zawarta na trzy miesiące.

Na odwrocie dokumentu odnajdziemy warunki szczegółowe, które zmieniają treść umowy, wprowadzając m.in postanowienie o automatycznym przedłużaniu umowy. Powyższe warunki są przeze mnie niepodpisane. Przyczyna jest prosta, nikt mnie z nimi nie zapoznał.

Oszukują Państwo ludzi. Zatajacie przed nimi warunki umowy. A przede wszystkim bazując na wprowadzaniu ich w błąd wyłudzacie kolejne pieniądze. Skarga do rzecznika praw konsumenta już poszła. Kolejnym krokiem będzie powództwo cywilne.

Analizując informacje zamieszczone w Internecie wygląda na to, iż nie będzie to pierwsza interwencja UOKiK w Państwa firmie, ani też pierwszy pozew w postępowaniu cywilnym gdyż praktyki niezgodne z prawem konsumenckim stosują Państwo od dawna.

Odradzam wszystkim kontaktów z tą firmą. Ofertę mają marną, za to z chęcią okradają ludzi. 3 600 złotych piechotą nie chodzi.