Marek Prusiński

Marek Prusiński FOUNDER - GRIT
LABORATORY

Temat: plany biznesowe

Swój plan przedstawiłem, który zrealizuje w swoim czasie :)

Czy macie jakieś własne plany rozwoju branży, które można by wykorzystać np.: tworząc nowy biznes, a nie oferując tylko swoją osobę i doświadczenie.

Dzisiaj to nie wystarczy. Trzeba mieć koncept i próbować go komuś sprzedać lub też samemu wziąć to w swoje ręce. Być może ktoś z tej grupy połączy swoje siły razem na coś fajnego, innowacyjnego.

Temat: plany biznesowe

Jak ktos ma fajny pomysł to raczej sie nim nie podzieli, nie zdradzi, w goldenline :)
Marek Prusiński

Marek Prusiński FOUNDER - GRIT
LABORATORY

Temat: plany biznesowe

Święta prawda :) Interesuje mnie Wasza opinia o swoich klubach fitness. Czy uważacie, że działają one bez problemu? Czy jesteście zadowoleni z realizacji swojej strategii oraz działań marketingowych? Czy uważacie, że oferujecie naprawdę wyjątkową ofertę swoim klientom na poziomie, którym oni oczekują?

Temat: plany biznesowe

Marek Prusiński:
Święta prawda :) Interesuje mnie Wasza opinia o swoich klubach fitness. Czy uważacie, że działają one bez problemu? Czy jesteście zadowoleni z realizacji swojej strategii oraz działań marketingowych? Czy uważacie, że oferujecie naprawdę wyjątkową ofertę swoim klientom na poziomie, którym oni oczekują?


Widzisz, problem to nie wyjątkowa oferta, czy też strategia.
W 100% klubów z którymi miałem styczność a było ich ... sporo, problemem jest podstawowa obsługa, czystość, komunikacja. Problemem jest podstawowa działalność klubu.
Oczywiście, ideału nie ma bo to utopia ale celem jest dążenie do niego.
Ja chciałbym znaleźć klub, który mnie zadowoli swoja podstawowa ofertą i profesjonalizmem.
Marek Prusiński

Marek Prusiński FOUNDER - GRIT
LABORATORY

Temat: plany biznesowe

To o czym mówisz właśnie nazywa się wyjątkową ofertą.

Oferta to nie tylko cena, sprzęt, ale aspekty, które są dla ciebie istotne. Osoby zarządzające, właściciele klubów bardzo szybko zapominają o podstawowych wartościach, które są dla nas ważne przy wybieraniu klubu fitness. Wystarczy tylko porównać podejście do klienta w pierwszym dniu, kiedy płaci z dniem dzisiejszym. To my jesteśmy odpowiedzialni za ich motywację, wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom.

Ilu z właścicieli/menadżerów kiedykolwiek zrobiło prawdziwe badania konsumenckie swojego otoczenia biznesowego, klienta itd. Nie ma takich badań na rynku. Wszystko wywodzi się z innych krajów. Jedni kopiują od innych i koło się zamyka.
Arkadiusz Kopczyk

Arkadiusz Kopczyk QA Business Analyst

Temat: plany biznesowe

Prawda jest taka, że większość biznesów (nie tylko fitness) otwiera się na zasadzie: poświęcimy kasę, siebie i będzie się kręcić (bo akurat jest na to moda). Mało kto przygotowuje bizness plan. A jak już go życie (czytaj banki - kredyt, chęć pozyskania funduszy) zmusi do napisania takiego dokumentu, to potem mało kto śledzi jego realizację. A przecież żeby stwierdzić czy nasz klub (biznes) dobrze się rozwija musimy porównać bierzącą sytuacja z tym co zakładaliśmy w biznes planie. I oczywiście biznes plan nie jest napisany raz na zawsze, nie zawsze uda się to co zakładaliśmy, ale wiedząc, że coś jest nie tak, pozwoli nam szybciej zareagować na czas.Arkadiusz Kopczyk edytował(a) ten post dnia 07.05.09 o godzinie 19:34
Arkadiusz Kopczyk

Arkadiusz Kopczyk QA Business Analyst

Temat: plany biznesowe

Czym jest wyjątkowa oferta?

Dla mnie to przede wszystkim klimat miejsca. Moim zdaniem atmosferę tworzą ludzie w klubie. Wszystko zaczyna się na górze (właściciel, manager). To oni kompletują zespół i to oni dbają o stosunki jakie panują w klubie. Po prostu klient musi czuć się komfortowo na zajęciach i mieć oparcie w instruktorach (samo pamiętanie stałych klientów po imieniu robi wrażenie). A żeby klient czuł się u nas dobrze to instruktorzy i personel musi czuć się komfortowo (sprawiedliwe stawki, opłacone kursy. itp.). Oczywiście nie wspomnę o czystości i odpowiednim zapleczu klubu (wygodne szatnie, sprawne natryski, przyjazna recepcja/bar), ale to już powinno być standardem (choć niejednokrotnie tak nie jest).
Monika Wójcicka

Monika Wójcicka Dietetyk, trener
personalny

Temat: plany biznesowe

Teraz klienci zwracają szczególną uwagę na Jakość. Jakość nie tylko wyposażenia, ale przede wszystkim obsługi klienta. Jeżeli dobrze go obsłużymy to mamy darmowa reklame, bo on będzie naszym ambasadorem...tzn. poleci Nas innym. Najistotniejsza przy pierwszym kontakcie jest recepcja-tam powinni pracować dobrze przeszkoleni pracownicy - bo od nich zależy czy klientowi sie spodoba czy nie. Dopiero później jest manager czy właściciel. A jak zachęcić klientów do wypełniania ankiet? (raczej niechętnie klienci wypełniają je)

Następna dyskusja:

Kontakty biznesowe




Wyślij zaproszenie do