Temat zamknięty.

Mundial 2010

Mundial 2010

Dominik Fliśnik

Dominik Fliśnik Recruitment and
Training

Temat: Mundial 2010

Przebieg meczu pokazał ,że Hiszpanie przez 115min nie potrafili strzelić gola i ja nie przeczę ,że niektóre zagrania były ostre , ale czasami samo podbiegnięcie Holendra powodowało gwizdek. Jeżeli tak patrzysz na sprawę to musiałeś mieć naprawdę niezły ubaw przez cały mecz bo przecież Hiszpanii biegali prawie tyle samo za sędzią co za piłką , z tą różnicą ,że ich Webb słuchał a Holendrom za protesty wlepiał kartki , wniosek -> konsekwencji brak.Dominik Fliśnik edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 18:13
Piotr Lipka

Piotr Lipka specjalista, ULC

Temat: Mundial 2010

Kibicowałem Holendrom, ale jak słucham ich żali na temat pracy sędziego, to zbiera mi się na wymioty. Niestety to Hiszpanie wczoraj grali, a Pomarańczowi tylko im przeszkadzali. Roben zamiast jęczeć, mógł wykorzystać jedną czy drugą "setkę" i byłoby po zabawie.
Co do samej gry - nie spodziewałem się piękna, zresztą nie pamiętam pięknego finału (także ME) w ostatnich 20 latach.

Temat: Mundial 2010

Dominik Fliśnik:
Przebieg meczu pokazał ,że Hiszpanie przez 115min nie potrafili strzelić gola i ja nie przeczę ,że niektóre zagrania były ostre , ale czasami samo podbiegnięcie Holendra powodowało gwizdek. Jeżeli tak patrzysz na sprawę to musiałeś mieć naprawdę niezły ubaw przez cały mecz bo przecież Hiszpanii biegali prawie tyle samo za sędzią co za piłką , z tą różnicą ,że ich Webb słuchał a Holendrom za protesty wlepiał kartki , wniosek -> konsekwencji brak.

Masz rację że Hiszpanie nie potrafili strzelić gola.
A tylko dlatego że Holendrzy zagrali systemem 1-10-0-0 i przez 120 minut poza małymi wyjątkami tylko się bronili i kopali i płakali co jakiś czas.
Nic więcej nie zaoferowali poza obroną. A że jednak maja niezłych wykonawców to Hiszpania nie dawała rady przebić się przez 11 osobowy mur.

A co do sędziego Webba to jego podstawowym błędem było że pokazywał kartki czerwone nie wtedy kiedy trzeba. Bo gdyby tak jak to wynikało z faulu jeszcze w pierwszej połowie wywalił De Jonga za chamskie kopnięcie, a mógł także i van Bommela to może wtedy Holendrzy by się opanowali i nie byłoby już gry w kości, płaczów a po prostu gra.
A tak Webb pozwolił na to i taki jest tego efekt.
Bo druga kartka dla Heitingi to przesada, tak samo jak patrząc na powtórki dla mnie kompletnie nieuzasadniony był płacz Robbena że niby Poyol go falował bo szarpali się obaj przy dojściu do piłki.
Jedyne uzasadnione pretensje Holendrów to czerwona kartka dla Heitingi i to że powinien być rzut rożny a nie wypicie od bramki.
Tylko ze w drugiej połowie Webb wyrównał to czego nie zrobił w pierwszej połowie i w sumie wyszło na równo.

Generalnie wygrała drużyna, która w tym meczu grała w piłkeKrzysztof Sasin edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 18:22
Dominik Fliśnik

Dominik Fliśnik Recruitment and
Training

Temat: Mundial 2010

Hiszpanie z przebiegu meczu byli drużyną lepszą , ale nieznacznie, świadczy o tym chociażby ilości sytuacji podbramkowych w której Hiszpanie przeważają może 2 sytuacjami [chociażby tymi gdy grali w przewadze] . Może tak powinien zrobić jak mówisz do tego wyrzucić Puyola za drugą żółtą gdy Roben leciał sam na sam i Inieste za faul bez piłki , byłoby sprawiedliwie i pewnie ciekawiej bo mecz w 9 . Od pierwszego postu w tym temacie odnoszę się do małych błędów sędziego i to głównie o nich mi chodziło gdy mówiłem o niesprawiedliwym sędziowaniu, na małe błędy się często oko przymyka, ale w tym meczu było ich tak dużo ,że to naprawdę ułatwiło sprawę Hiszpanom, takich drobnych przewinień z kapelusza była cała masa, a przy takim rywalu to wiąże się z bardzo dużym wysiłkiem związanym z kolejnym odbiorem. Hiszpania przez 120 min miała może 40 gdzie naprawdę grała fajnie, czy to dużo ? Chyba nie aż tak.Dominik Fliśnik edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 18:30
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Mundial 2010

Przemek Kacperski:
Dla waszego zdrowia proszę nie oglądać od razu meczy Polskich drużyn w europejskich pucharach, proponuję jakieś mecze przejściowe aby różnica poziomu jaką zobaczymy a na jaką się naoglądaliśmy w ostatnim miesiącu nie wywołała u nas szoku:)


ALE TO BYŁO DOBRE!

SŁUSZNA UWAGA !

Temat: Mundial 2010

Dominik Fliśnik:
Hiszpanie z przebiegu meczu byli drużyną lepszą , ale nieznacznie, świadczy o tym chociażby ilości sytuacji podbramkowych w której Hiszpanie przeważają może 2 sytuacjami [chociażby tymi gdy grali w przewadze] . Może tak powinien zrobić jak mówisz do tego wyrzucić Puyola za drugą żółtą gdy Roben leciał sam na sam i Inieste za faul bez piłki , byłoby sprawiedliwie i pewnie ciekawiej bo mecz w 9 . Od pierwszego postu w tym temacie odnoszę się do małych błędów sędziego i to głównie o nich mi chodziło gdy mówiłem o niesprawiedliwym sędziowaniu, na małe błędy się często oko przymyka, ale w tym meczu było ich tak dużo ,że to naprawdę ułatwiło sprawę Hiszpanom, takich drobnych przewinień z kapelusza była cała masa, a przy takim rywalu to wiąże się z bardzo dużym wysiłkiem związanym z kolejnym odbiorem. Hiszpania przez 120 min miała może 40 gdzie naprawdę grała fajnie, czy to dużo ? Chyba nie aż tak.

No to ja sobie wynotowałem te ostrzejsze faule, bo ponoć sędzia krzywdził czysto grających Holendrów a faworyzował Hiszpanów

Na razie pierwsze 45 minut, jak jeszcze będzie potrzeba na dalsze argumenty to przejrzę resztę meczu.

0:46 Van Persie kopie od tyłu w staw kolanowy Busgetsa - Bez kartki
3:47 Van Bronghorst ostro wchodzi nakładką w Ramosa - bez kartki
14:05 Van Persie wycina Capdeville - żółta kartka.

W tym momencie gdyby Webb faktycznie sędziował pod Hiszpanów to Van Persie zakończyłby mecz, bo na upartego właśnie korzystając z faworyzowania van Persie przy pierwszym faulu od tyłu tez dostałby kartkę

15:58 Pouyol ostre wejście w Robbena - żółta zasłużona kartka. Czy czerwona? pól na pół jakby dał tez nikt nie miał pretensji.

21:20 Van Bommel ostre wejście w Iniestę od tyłu - żółta kartka a moim zdaniem za taki faul bez zamiaru atakowania piłki powinien skończyć się czerwoną.

27:41 De Jong kopniakiem z wyskoku atakuje Alonso żółta kartka a powinna być bezdyskusyjna czerwona

32:36 Ostry faul Van Bommela na Xavim - bez kartki i raczej słuszna decyzja

41:34 ostry faul płaczki Snejdera wyprostowana nogą na Bousqetsie - bez kartki a powinna być żółta.

To tak odnośnie pierwszych 45 minut. Potem jak pisałem kartka czerwona niesłuszna dla Heitingi choć należała się Hollendrom już w pierwszej połowie.

W sumie jakby składy po pierwszych 45 minutach wyglądały tak ze Hiszpaniie graja w 10 a Holendrzy w 9 to byłoby sprawiedliwie i zaczęliby grac w piłkę.

a tak jeszcze co do faulu Pouyola na Robbenie, to oglądałem kilka razy tę powtórkę i moim zdaniem faulu tam nie było, bo obaj się szarpali przy dojściu do piłki. I moim zdaniem słuszna decyzja sędziego.
Hiszpania przez 120 min miała może 40 gdzie naprawdę grała fajnie, czy to dużo ? Chyba nie aż tak.

bo jak pisałem jak Holendrzy poddali się przed meczem i tylko się bronili i kopali to niestety taki był przebieg meczu.
Holandia za to przez 120 minut fajnie zagrała może ze 2 minuty, bo tyle razem trwały te dwie kontry Robbena.
To jest dopiero fajna gra w finale.

Temat: Mundial 2010

Nie no krytyka Webba przez Holendrów do tej pory była irytująca, ale teraz zaczyna być żałosna

http://sport.onet.pl/pilka-nozna/ms-2010-rpa/final-ms-...

"Mark van Bommel i Nigel de Jong również nie szczędzą słów krytyki pod adresem Webba. - Każdy widział, że jego postawa miała znaczący wpływ na tegoroczny finał - twierdzą piłkarze, którzy wyrzucali arbitrowi przede wszystkim sytuację, w której nie podyktował rzutu rożnego dla ich drużyny, pozwalając Hiszpanii wznowić grę i chwile później zdobyć zwycięską bramkę."

Maja rację że postawa Webba miała znaczący wpływ na przebieg meczu bo obu baranów nie powinno być na boisku po pierwszej połowie meczu.

Edit.
Ale już szczytem bzdury i żenady jest to stwierdzenie

"wyrzucali arbitrowi przede wszystkim sytuację, w której nie podyktował rzutu rożnego dla ich drużyny, pozwalając Hiszpanii wznowić grę i chwile później zdobyć zwycięską bramkę."

właśnie obejrzałem sobie powtórkę i wolny był wykonany w w 114 minucie i 50 sek. Po tym Cassilas wybijał piłkę, którzy w środku pola przejęli Holendrzy i rozpoczęli swoją akcję lewym skrzydłem i dopiero po tej akcji poszła akcja Hiszpanów, która tez nie była klasycznym kontratakiem.
Bramka padła w 115 minucie i 55 sekundzie.
Co prawda to tylko minuta ale w międzyczasie jak pisałem była akacja Holandii po przechwycie.

Jedynie co można się sprzeczać to czy Eliah nie był faulowany przy bocznej linii pola karnego, ale żadna dokładna powtórka tego nie pokazała.

Ja proponuje Holendrom na spokojnie obejrzeć mecz a potem wysnuwać oskarżenia.Krzysztof Sasin edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 20:22
Jacek Piotrowski

Jacek Piotrowski ...teatr mój widzę
ogromny...

Temat: Mundial 2010

Ale dzisiaj słyszałem wypowiedź trenera Holendrów, przyznał ze Hiszpanie zasłużyli na zwycięstwo

Temat: Mundial 2010

Jacek Piotrowski:
Ale dzisiaj słyszałem wypowiedź trenera Holendrów, przyznał ze Hiszpanie zasłużyli na zwycięstwo


pierwsza rozsądna wypowiedź jakiegoś Holendra
Jacek Piotrowski

Jacek Piotrowski ...teatr mój widzę
ogromny...

Temat: Mundial 2010

Krzysztof Sasin:
Jacek Piotrowski:
Ale dzisiaj słyszałem wypowiedź trenera Holendrów, przyznał ze Hiszpanie zasłużyli na zwycięstwo


pierwsza rozsądna wypowiedź jakiegoś Holendra
być może wstydzi się wypowiedzi swoich piłkarzy
Tomasz Szatański

Tomasz Szatański Profesjonalne
zarządzanie
projektami

Temat: Mundial 2010

Tak jak przypuszczałem, finał był męczącym widowiskiem. Zgadzam się w pełni z Krzysztofem, Holendrzy wyszli na mecz tylko po to, żeby przeszkadzac Hiszpanom. Tak grająca drużyna nie zasługuje na mistrzostwo świata.
Z drugiej strony to ewenement, żeby zdobyc tytuł mistrzowski strzelając w 7 (siedmiu) meczach 8 (osiem) goli! W tym 5 (pięc) David Villa. Cud?Tomasz Szatański edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 20:29
Dominik Fliśnik

Dominik Fliśnik Recruitment and
Training

Temat: Mundial 2010

Krzysztofie podziwiam wytrwałości mi by się takie analizy nie chciało przeprowadzać .
Bardzo mi się podoba sytuacja z 78 min Iniesta wstaje sfrustrowany atakuje bez piłki Van Boomela na co nie ma kartki a Lubański jeszcze ,że nie było w tym premedytacji i było to nieporozumienie. Całe szczęście w 114min ocknął się i nawet on wyśmiał Webba.
Tomasz Szatański

Tomasz Szatański Profesjonalne
zarządzanie
projektami

Temat: Mundial 2010

Dominik Fliśnik:
Krzysztofie podziwiam wytrwałości mi by się takie analizy nie chciało przeprowadzać .
Bardzo mi się podoba sytuacja z 78 min Iniesta wstaje sfrustrowany atakuje bez piłki Van Boomela na co nie ma kartki a Lubański jeszcze ,że nie było w tym premedytacji i było to nieporozumienie. Całe szczęście w 114min ocknął się i nawet on wyśmiał Webba.
Dominik, przestań już. Wszystkie faule Hiszpanów to pikuś w porównaniu z tym, co zrobił w 28 minucie de Jong. Za takie zagranie to czerwona kartka natychmiast. Koleś powinien startowac w MMA, a nie grac w piłkę.
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Mundial 2010

wszystkie faule to pikus w porownaniu z tym :

http://www.youtube.com/watch?v=elD7bcA_ZoI

to jest czerwona + powinno byc jakies zawieszenie przez fifa

i ten czlowiek ma jeszcze jakies pretensje ?

holandia zdobyla drugie miejsce na mundialu , ale zyskala sobie nienawisc kibicow na dlugie lata

konto usunięte

Temat: Mundial 2010

Witek Kurdziel:
e tam.. De Jong przebija wszystkie faule.
http://www.youtube.com/watch?v=nJhNDvJ1hiE&feature=rel...

Temat: Mundial 2010

Dominik Fliśnik:
Krzysztofie podziwiam wytrwałości mi by się takie analizy nie chciało przeprowadzać .
Bardzo mi się podoba sytuacja z 78 min Iniesta wstaje sfrustrowany atakuje bez piłki Van Boomela na co nie ma kartki a Lubański jeszcze ,że nie było w tym premedytacji i było to nieporozumienie. Całe szczęście w 114min ocknął się i nawet on wyśmiał Webba.


Lubański to osobna kwestia odniosłem wrażenie że on nie miał kontraktu z baza i był jak ten komentator z monologu Tyma.

A moja wytrwałość. cóż jeśli kilka osób stawia osądy bez pokrycia i wytrwale twierdzi jak to Webb sędziował pod Hiszpanów co mija się z prawdą i jak teraz czytam te żałosne żale Holendrów, które raz że też mijają się z prawdą a dwa są wypowiadane przez tych, którzy to za swoje chamstwo powinni wylecieć z boiska to zwyczajnie się zawziąłem i prześledziłem to wszystko.
Na razie prześledziłem pierwsze 45 minut i sytuacje o którą Holendrzy mieli pretensje że niby po tym niepodyktowanym rożnym poszła akcja Hiszpanów co jest kompletną bzdurą.

Nie znalazłem tam faworyzowania Hiszpanów a bardziej to że Webb zamiast dać czerwone kartki Holendrom łaskawie dał im żółte.

Temat: Mundial 2010

Holandia grała bardzo ostro, na pograniczu brutalności ale Hiszpan nie byłby sobą gdyby nie przewrócił się artystycznie i sam zawsze grał "świętego" przy faulu. Celuje w tym np. Puyol, który często kosi "równo z trawą" ale gra wyjątkowe niewiniątko. Po sfaulowaniu Hiszpana natomiast zwykle cała drużyna próbuje wymusić kartkę. Standard ligi hiszpańskiej. Naprawdę niewiele brakuje im do wirtuozów w temacie- Włochów. Zresztą wiele południowych i południowoamerykańskich drużyn tak gra. Trochę inaczej jest z Anglikami i Niemcami. Szczególnie ci pierwsi nie są przyzwyczajeni do takiej gry bo i ich liga jest inna.

W/g mnie Webb nie gwizdał źle ale np. dlaczego Iniesta nie dostał czerwoej (mając żółtą) gdy po golu zdjął koszulkę? Czyżby sędzia uznał, że i tak Holandia nie ma czasu na wyrównanie?

Koniec końców Holendrzy mogą mieć pretensje do siebie, chwała im za to, że wszyscy wiedzieli, że na tym turnieju grają 3 zawodnikami a ci zawodnicy i tak wypracowali 2 setki. To jest sztuka w pewien sposób.Marcin C. edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 21:31
Dominik Fliśnik

Dominik Fliśnik Recruitment and
Training

Temat: Mundial 2010

Tomasz Szatański:
Dominik Fliśnik:
Krzysztofie podziwiam wytrwałości mi by się takie analizy nie chciało przeprowadzać .
Bardzo mi się podoba sytuacja z 78 min Iniesta wstaje sfrustrowany atakuje bez piłki Van Boomela na co nie ma kartki a Lubański jeszcze ,że nie było w tym premedytacji i było to nieporozumienie. Całe szczęście w 114min ocknął się i nawet on wyśmiał Webba.
Dominik, przestań już.

Sam przestań . Proste ,że faul de Jonga był ostry chociaż sędzia pewnie nie uznał to za zagrania z premedytacją, ale jak się kara to powinno się karać i jednych i drugich a w tym meczu karani byli praktycznie tylko Holendrzy.
Trudno mamy mistrza ,który przez cały mundial nie zagrał jednego bardzo dobrego meczu , a liczbę goli ktoś już chyba skomentował .
Adam Bulandra

Adam Bulandra doktor nauk
prawnych, radca
prawny

Temat: Mundial 2010

Krzysztof Sasin:
Krzysztof Kroczyński:

Obrona karnego to prawie zawsze przypadek, a jak strzela się pięć karnych, to prawie każdy bramkarz coś złapie, bo to wynika ze statystyki.
A Buttowi jakoś deszcz nie przeszkadzał.

Jak to ktoś kiedyś powiedział:
Nie ma karnych dobrze obronionych są tylko źle strzelone:))
A Butt pokazał że nawet w deszczu można bronić na bardzo wysokim poziomie.

bo mial komfort posiadania jakichs obroncow...

Temat: Mundial 2010

Dominik Fliśnik:
Sam przestań . Proste ,że faul de Jonga był ostry chociaż sędzia pewnie nie uznał to za zagrania z premedytacją, ale jak się kara to powinno się karać i jednych i drugich a w tym meczu karani byli praktycznie tylko Holendrzy.
Trudno mamy mistrza ,który przez cały mundial nie zagrał jednego bardzo dobrego meczu , a liczbę goli ktoś już chyba skomentował .

w pierwszej połowie 7 ostrych fali Holendrów (dwa z nich kwalifikowały się na czerwona a nie żółta a jeden na żółta a nie było kartki) i dwa Hiszpanów.
Masz racje karani byli głownie Holendrzy bo Hiszpanie nie grali tak ostro i chamsko. Potem Webb próbował nadrobić trochę i wyrzucił Heitingę a powinien wcześniej rozdać czerwone kartki Holendrom to może nie trzeba byłoby naciągać sytuacji pod kartki.

Co do mistrza to mnie na tych mistrzostwach Holandia tez nie zachwyciła, choć po części rozumiem i jednych i drugich. Bo długo grali piękną piłkę, ale ta nie przynosiła pożądanego efektu.
Na tych mistrzostwach postawili na efektywność i minimalizm.
Szkoda tylko że Holandia mając w zasadzie 2-3 piłkarzy na poziomie Hiszpanii wyszła wystraszona z szatni i do końca murowała bramkę licząc na doczołganie sie do karnych, bo to była ich jedyna szansa w tym meczu, choć gdyby nie pudła Robbena, to kto wie jakby to się potoczyło.

Następna dyskusja:

Piłkarski mundial kobiet




Wyślij zaproszenie do