Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Odnośnie wątku, to nasunął mi się taki znany cytat:

na potęgę posępnego Czerepu...

i tak jak ta bajka cały ten wątek, to dziecinada ;-)

Zespół z Bełchatowa:

Po pierwsze:
Piłka nożna istniała w Bełchatowie już od 1930 r. Początkowo jako klub pod nazwą RKS "Skra". Gdy jednak w połowie lat 70. rozpoczęto budowę Kopalni Węgla Brunatnego "Bełchatów", postanowiono założyć klub piłkarski z prawdziwego zdarzenia.
I tak za oficjalną datę założenia GKS Bełchatów uznaje się 26 listopada 1977 r. Wówczas to sekcja piłki nożnej została przekazana z klubu MZKS "Skra" (dawniej RKS "Skra") do nowo powstałego Górniczego Klubu Sportowego "Węgiel Brunatny" Bełchatów. Zespół rozpoczął zmagania ligowe od rozgrywek A klasy.

Po drugie:
Sezon / Uzyskane Miejsce
1995/1996 ---- 13
1996/1997 ---- 15 (spadek)
1997/1998 ---- II liga
1998/1999 ---- 15 (spadek)
1999/2000 ---- II liga
2000/2001 ---- II liga
2001/2002 ---- II liga
2002/2003 ---- II liga
2003/2004 ---- II liga
2004/2005 ---- II liga
2005/2006 ---- 10
2006/2007 ---- 2

Po trzecie:
Stadion GKS-u mieści się przy ul. Sportowej 3 w Bełchatowie.
Główne wejścia na stadion znajdują się od strony ul. 1 Maja.
* Pojemność: 6.870 miejsc (4.170 siedzących), trybuna dla gości – 1500.

-----
I gdzie ta potęga?Rafał Hostyński edytował(a) ten post dnia 09.09.07 o godzinie 17:48
Michał K.

Michał K. Specjalista ds
logistyki i
transportu, ITP
Baking

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Panie Jacku S.
Niby wykształcony człowiek, a głupot tyle, że słów brak.
Gdzie nie ma Widzewa?? W Łodzi? Otóż informuje, że wystarczy spojrzeć na frekwencje na meczach i porównać je np. ze stadionem na Polesiu. Chyba Pan nie mysli, że te 8 tysiecy dojeżdża z poza Łodzi. I jeszcze jedno: Bełchatów, zreszta podobnie jak i Zagłębie Lubin jest dotowane przez państwo, wiec moze o tym porozmawiajmy jak wyrzuca sie państwowe pieniądze w błoto, bo nie wejscie do nawet I rundy Uefa chluby nie przynosi.
A co do Widzewa to niech Pan spojrzy co zrobił dla polskiej piłki a co zrobił Pański Gks...Troszke pokory by sie przydało.
Z kibicowskim pozdrowieniem
Aha, zeby nie było ja życzyłem Bełchatowowi jak najlepiej w pucharach, trzymałem za nich kciuki, do czego Pan pewnie w przypadku Widzewa nie byłby zdolny...Ale to juz temat na inn,ą dyskusję.Michał K. edytował(a) ten post dnia 09.09.07 o godzinie 20:33

konto usunięte

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Jacek S.:
Wisła, Legia i Lech liczą się jak zawsze. Tylko, że celowo pomijam milczeniem te drużyny, bo one są już wystarczająco faworyzowane przez media na każdym kroku.

GKS Bełchatów natomiast od początku sezonu jest niemiłosiernie krytykowany przez zakompleksioną dziennikarską warszaffkę.

Troche mi sie smiac chce z Twoich wypowiedzi kolego;)

Ani Siejewicz ani nikt inny nie zabral Belchatowowi w zeszlym sezonie mistrzostwa. Trzeba bylo wygrac z Wisla i byscie je mieli. Siejewicz prawidlowo nie uznal bramki Rogera w meczu z Zaglebiem...niepotrzebnie tylko sie zamotal w tej sytuacji.
Lenczyk plakal, ze Legia na pewno zagra przeciw Belchatowowi. I to dzieki temu glupkowatemu trenerzynie przez caly sezon w mediach byl poruszany temat jaki to Belchatow jest poszkodowany bo to prowincja. Gdyby tak bylo to nie zajalby 2 miejsca na koniec sezonu. Skoro uwazasz, ze Zaglebie kupilo mistrza to tylko problem Belchatowa. Do biednych tez nie nalezycie - trzeba bylo zaplacic wiecej.

A co do potegi Belchatowa. Nie oszukujmy sie, zeszly sezon to byla wypadkowa slabszej formy Legii i Wisly (widac to juz po obecnym sezonie). Co wiecej - pierwszy raz od 7 lat kto inny niz Legia i Wisla zdobyl mistrzostwo co tez wystarczajaco obrazuje, ze nie Zaglebie i Belchartow byly mocne tylko Legia i Wisla wlasnie slabsze co inni wykorzystali.

I na koniec. Warszawka jak to mowisz nie jest zakompleksiona tylko po prostu nie jest prowincjonalna. Jesli Wisla czy Lech graja dobrze zaden dziennikarz im tego nie odbiera. Jak Belchatow gral dobrze tez dziennikarze nie mowili nic przeciwko nim. Owszem, w pierwszej fazie ezonu malo kto wierzyl, ze Belchatow bedzie mial tez dobra runde wiosenna. Panowala opinia, ze na jesieni grali tak dobrze bo wiekszosc zespolow ich zlekcewazyla jako beniaminka. Jak sie okazalo nie tylko dlatego grali tak dobrze.Chwala im za tamten sezon, ale nie sadze zeby on sie kiedykolwiek powtorzyl. Dlaczego?. Ano wlasnie dlatego, ze Belchatow nie jest zadna potega i nigdy nie bedzie. (jedna jaskolka wiosny nie czyni). Legia, Wisla to sa kluby z tradycjami, z kibicami, z historia. Z calym szacunkiem dla Belchatowa - nie ma zadnej z tych trzech rzeczy.
Dlatego mam nadzieje, ze tamten sezon to byl wypadek przy pracy wielkich i wiecej sie nie powtorzy sytuacja,ze w pucharach bedzie Lubin, Belchatow i Grodzisk Wlkp - same potegi polskiej pilki;)).

PS. Nie dziw sie dziennikarzom. W tym sezonie juz widac kto rozdaje karty i nie zanosi sie na to, zeby Belchatow mial sie liczyc. Ja osobiscie mam nadziej, ze do Legii i Wisly dolaczy kolejny duzy klub czyli Lech i miedzy tymi klubami bedzie walka o puchary.
Mam nadzieje,ze CIe nie urazilem ale nie jestem zwolennikiem malych klubikow, ktorym uda sie jeden sezon i uwazaja sie za wielki klub odrazu.

konto usunięte

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Jacek S.:
. Jesteśmy 10 klubem w Polsce pod względem kibicowania. Jak na 65 tyś. miasto, to bardzo przyzwoity wynik, bo oznacza to, że na mecze GKSu chodzi aż 10% mieszkańców miasta. A ile procent łodzian, warszawian, czy krakowian chodzi na mecze? W Warszawie wskaźnik ten wynosi bodajże 0,2%. Miasto liczy 1,7 mln. mieszkańców, a na mecze Legii chodzi średnio po 7 tyś. kibiców. 0,2% ogółu mieszkańców. Żenada!

Kurcze...zaraz padne ze smiechu;)

Kolego. U Was mecz pilkarski to jedyna atrakcja. Wiec nei ma sie co dziwic, ze chodzi 10% mieszkancow tego miasteczka. ( w zasadzie to maly wspolczynnik jak na takie misteczko). W Warszawie, Krakowie czy Poznaniu mecz nie jest wydarzeniem tygodnia bo takich imprez jest codziennie pelno. Do tego gdyby 10% mieszkancow Warszawy mialo byc na meczu to stadion musialby miec kilkaset tysiecy miejsc - nie slyszalem jeszcze o takim stadionie;))

Proponuje troche ochlonac;).

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Ja dodam jakieś swoje zdanie w temacie;-)Jeśli chodzi o GKS B.to...
1) Bardzo fajnie,że takie kluby istnieją,miejscowa społeczność się cieszy,ale gdyby odszedł sponsor to..."A" klasa...Podobnie jest w Grodzisku,było w Amice Wronki,etc.W większych miastach - jak nie ten to inny,a pewne kluby prawie zawsze trzymają "klasę" mniejszą lub większą:Wisła,Lech,Legia,Widzew...Są lepsze sezony,są gorsze,ale nazwa zobowiązuje!
2)Uważam,że GKS B.to taki klub z galerii jednego udanego sezonu.Przewiduję,że w tym roku będzie równia pochyła,a w następnym po sprzedaży 2-3 zawodników i odejściu Lenczyka (którego bardzo cenię!) będą w ogonie ligowej stawki.
3)Co do kibiców to nie ma co porównywać.I nie mówię,że to źle,ale po prostu w takim miasteczku nie da się zrobić takiej atmosfery,jak na Bułgarskiej,Reymonta,czy Łazienkowskiej.I jest to,jak najbardziej zrozumiałe i nie w ogóle o czym się spierać.
4)Kibice Widzewa?W Poznaniu po meczu na wiosnę (6:1 dla Lecha) i teraz jesieni wielu kibicó Kolejorza przyznaje"w kuluarach",że Widzewiacy są najlepsi w Polsce!To,jak Oni się bawili w Poznaniu,śpiewali,dopingowali,skakali,bębny,etc.to naprawdę jest godne naśladowania.
4)"To my kibice" - gazetka dla innych "grup społecznych".Ale akurat jeśli chodzi o taki ranking to akurat w takiej gazetce można go uznać za obiektywny,bo "sami o sobie"...

Na koniec dodam,że jakbym był kibicem Huragana Pobiedziska to nie próbowałbym wciskać wszem i wobec,że są prawie najlepsi w Polsce...;-)
Piotr Krakus

Piotr Krakus music, sport & event
management

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

No przyznam ze caly watek jest jakby z piaskownicy ;)
Bijmy sie lopatkami, bo moja babka jest wieksza i ladniejsza od tych pozostalych.

Znowu wraca problematyka sukcesow klubow z malych miast albo "malych" klubow z duzych miast. To jest typowo polski problem.
W ligach zagranicznych takie kluby jak Lens, Schalke, Auxerre, AZ Alkmaar naprawde nie sa z metropolii, ale malych miast wlasnie. Tylko, ze to nie przeszkadza, aby na trybunach pojawialy sie dziesiatki tys. ludzi.
Naszym problemem jest beznadziejna infrastruktura, niski poziom ligi oraz niska kultura kibicowania. Jesli te trzy rzeczy sie zmienia i cos zaskoczy, bedziemy miec te 15 tys sredniej frekwencji w 1 lidze. Ale to nie za szybko.

Gdyby nie Lech, Wisla, Gornik, a takze Korona i Legia (Korona nie wypelnia stadionu, co mnie troche dziwi, a Legia ma kurnik na 10 tys.), to poziomem frekwencji przegralibysmy i z 3 liga angielska.

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Piotr K.:
No przyznam ze caly watek jest jakby z piaskownicy ;)
Bijmy sie lopatkami, bo moja babka jest wieksza i ladniejsza od tych pozostalych.

Bez dwóch zdań racja;-)Ja akurat praktycznie żadnemu klubowi z Polski tak mocno nie kibicuję (w moim sercu jest tylko Stomil Olsztyn),starałem się być powyżej obiektywny,a strasznie zaskoczył mnie tak drastyczny ton wypowiedzi kibica Bełchatowa stąd mój post.
Znowu wraca problematyka sukcesow klubow z malych miast albo "malych" klubow z duzych miast. To jest typowo polski problem.
W ligach zagranicznych takie kluby jak Lens, Schalke, Auxerre, AZ Alkmaar naprawde nie sa z metropolii, ale malych miast wlasnie.

Ja tego nie nazywałbym problemem,tylko faktem.To logiczne,że w większości dużych miast atmosfera na trybunach,etc.będzie zdecydowanie lepsza,niż w małych miejscowościach i nawet nie próbuję się "naśmiewać",czy jakoś krzywo patrzeć na małe miejscowości.Będąc jednak kibicem takiego klubu z małego miasta w życiu nie próbowałbym "wciskać" ludziom,że jest różowo,wspaniale i na prawie najlepiej.

konto usunięte

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Piotr K.:
No przyznam ze caly watek jest jakby z piaskownicy ;)
Bijmy sie lopatkami, bo moja babka jest wieksza i ladniejsza od tych pozostalych.

Znowu wraca problematyka sukcesow klubow z malych miast albo "malych" klubow z duzych miast. To jest typowo polski problem.
W ligach zagranicznych takie kluby jak Lens, Schalke, Auxerre, AZ Alkmaar naprawde nie sa z metropolii, ale malych miast wlasnie. Tylko, ze to nie przeszkadza, aby na trybunach pojawialy sie dziesiatki tys. ludzi.
Naszym problemem jest beznadziejna infrastruktura, niski poziom ligi oraz niska kultura kibicowania. Jesli te trzy rzeczy sie zmienia i cos zaskoczy, bedziemy miec te 15 tys sredniej frekwencji w 1 lidze. Ale to nie za szybko.

Gdyby nie Lech, Wisla, Gornik, a takze Korona i Legia (Korona nie wypelnia stadionu, co mnie troche dziwi, a Legia ma kurnik na 10 tys.), to poziomem frekwencji przegralibysmy i z 3 liga angielska.

Piotrze, piszesz,ze Korona nie wypelnia stadionu ale i tak średnio na meczach złocisto-krwistych zasiada ok 10 tysiecy widzów. Czyli tyle, ile wynosi max pojemnosc stadionu Legii. Róznica jest tylko taka, ze Warszawa liczy ponad 2 mln mieszkancow a Kielce 215 tysiecy. Chcialbym,zeby Legia miala stadion na 30 tysiecy, zobaczylibysmy na ile wypelnialby się on na meczach z Polonia Bytom, Zaglebiem Sosnowiec czy Odra Wodzislaw. No i wreszcie...W Kielcach na mecze przychodza cale rodziny, jest bezpiecznie i mecze oglada sie z prawdzwia przyjemnoscia. Ciekawe czy nowy stadion w Warszawie przyciagnalby dodatkowych "normalnych" kibiców...Ja zanim zabrałbym tam swoją rodzinę, 100 razy bym się zastanowił.
Piotr Krakus

Piotr Krakus music, sport & event
management

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Marcin D.:

Piotrze, piszesz,ze Korona nie wypelnia stadionu ale i tak średnio na meczach złocisto-krwistych zasiada ok 10 tysiecy widzów. Czyli tyle, ile wynosi max pojemnosc stadionu Legii. Róznica jest tylko taka, ze Warszawa liczy ponad 2 mln mieszkancow a Kielce 215 tysiecy. Chcialbym,zeby Legia miala stadion na 30 tysiecy, zobaczylibysmy na ile wypelnialby się on na meczach z Polonia Bytom, Zaglebiem Sosnowiec czy Odra Wodzislaw. No i wreszcie...W Kielcach na mecze przychodza cale rodziny, jest bezpiecznie i mecze oglada sie z prawdzwia przyjemnoscia. Ciekawe czy nowy stadion w Warszawie przyciagnalby dodatkowych "normalnych" kibiców...Ja zanim zabrałbym tam swoją rodzinę, 100 razy bym się zastanowił.

Ale masz absolutna racje. Po pierwsze, nie sadze zeby na Legie na duzy stadion przychodzilo regularnie wiecej niz 15 tys ludzi. Po drugie bezpieczenstwo na stadionie Korony jest na 100% wieksze niz w Warszawie. Jednak ITI stara sie dzielnie z tym walczyc i trzeba im dopingowac.
A tylko dlatego napisalem o niezapelnianiu stadionu w Kielcach i zestawilem ten klub z Legia, bo rozpatrywalem aspekt frekwencji na stadionach, gdzie pierwsza wymieniona trojka (Lech, Wisla, Gornik) gwarantuje kilkanascie tys minimum (co prawda Gornik moze na razie na wyrost, bo sa optymistycznie natchnieni sponsorem, ale zawsze), a wlasnie Korona i Legia to jakies 10 tys.

konto usunięte

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Marcin D.:
W Kielcach na mecze przychodza cale
rodziny, jest bezpiecznie i mecze oglada sie z prawdzwia przyjemnoscia. Ciekawe czy nowy stadion w Warszawie przyciagnalby dodatkowych "normalnych" kibiców...Ja zanim zabrałbym tam swoją rodzinę, 100 razy bym się zastanowił.

Ciekawi mnie czemu bys sie sto razy zastanowil?

Moze powiem tak. Na stadion Legii przychodzi duzo kobiet i dzieci, bo czemu mialyby nie przychodzic?
Skoro uwazasz, ze jest niebezpiecznie to poprosze o jakies argumenty, dowody na to, ze strach przyjsc z dzieckiem.
O ile mnie pamiec nie myli to ostatni zgrzyt na Lazienkowskiej mial miesjce w 2004 po finale PP z Lechem. Nie bede usprawiedliwial w zadnym wypadku kibicow Legii ale po tym jak zachowywali sie pilkarze Lecha na stadionie, na ktorym sa najbardziej znienawidzonym klubem nie dziwilem sie ,ze skonczylo sie jak sie skonczylo.
Od tamtej pory na Legii bylo wzorowo (specjalnie pomijam temat Wilna bo to nie stadion Legii).

Tak wiec twoje obawy sa nieuzasadnione;)

PS. Dodam wiecej. Ja swojego 11-letniego chrzesniaka czesto ze soba zabieram jak nie ide sluzbowo tylko na Zylete.Janusz Szajna edytował(a) ten post dnia 10.09.07 o godzinie 17:23

konto usunięte

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Piotr K.:
Marcin D.:

Piotrze, piszesz,ze Korona nie wypelnia stadionu ale i tak średnio na meczach złocisto-krwistych zasiada ok 10 tysiecy widzów. Czyli tyle, ile wynosi max pojemnosc stadionu Legii. Róznica jest tylko taka, ze Warszawa liczy ponad 2 mln mieszkancow a Kielce 215 tysiecy. Chcialbym,zeby Legia miala stadion na 30 tysiecy, zobaczylibysmy na ile wypelnialby się on na meczach z Polonia Bytom, Zaglebiem Sosnowiec czy Odra Wodzislaw. No i wreszcie...W Kielcach na mecze przychodza cale rodziny, jest bezpiecznie i mecze oglada sie z prawdzwia przyjemnoscia. Ciekawe czy nowy stadion w Warszawie przyciagnalby dodatkowych "normalnych" kibiców...Ja zanim zabrałbym tam swoją rodzinę, 100 razy bym się zastanowił.

Ale masz absolutna racje. Po pierwsze, nie sadze zeby na Legie na duzy stadion przychodzilo regularnie wiecej niz 15 tys ludzi. Po drugie bezpieczenstwo na stadionie Korony jest na 100% wieksze niz w Warszawie. Jednak ITI stara sie dzielnie z tym walczyc i trzeba im dopingowac.
A tylko dlatego napisalem o niezapelnianiu stadionu w Kielcach i zestawilem ten klub z Legia, bo rozpatrywalem aspekt frekwencji na stadionach, gdzie pierwsza wymieniona trojka (Lech, Wisla, Gornik) gwarantuje kilkanascie tys minimum (co prawda Gornik moze na razie na wyrost, bo sa optymistycznie natchnieni sponsorem, ale zawsze), a wlasnie Korona i Legia to jakies 10 tys.
Na Legie moze wejsc 12 tys- to tak tylko formalnie;)
Dla mnie idealna frkwencja jest tylko na Lechu. Wisla - roznie z ta frekwencja bywa. Gornik to zasluga cen biletow - jak kosztowaly normalnie to przychodzilo po 2-3 tys.

konto usunięte

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Janusz S.:
Marcin D.:
W Kielcach na mecze przychodza cale
rodziny, jest bezpiecznie i mecze oglada sie z prawdzwia przyjemnoscia. Ciekawe czy nowy stadion w Warszawie przyciagnalby dodatkowych "normalnych" kibiców...Ja zanim zabrałbym tam swoją rodzinę, 100 razy bym się zastanowił.

Ciekawi mnie czemu bys sie sto razy zastanowil?

Moze powiem tak. Na stadion Legii przychodzi duzo kobiet i dzieci, bo czemu mialyby nie przychodzic?
Skoro uwazasz, ze jest niebezpiecznie to poprosze o jakies argumenty, dowody na to, ze strach przyjsc z dzieckiem.
O ile mnie pamiec nie myli to ostatni zgrzyt na Lazienkowskiej mial miesjce w 2004 po finale PP z Lechem. Nie bede usprawiedliwial w zadnym wypadku kibicow Legii ale po tym jak zachowywali sie pilkarze Lecha na stadionie, na ktorym sa najbardziej znienawidzonym klubem nie dziwilem sie ,ze skonczylo sie jak sie skonczylo.
Od tamtej pory na Legii bylo wzorowo (specjalnie pomijam temat Wilna bo to nie stadion Legii).

Tak wiec twoje obawy sa nieuzasadnione;)

PS. Dodam wiecej. Ja swojego 11-letniego chrzesniaka czesto ze soba zabieram jak nie ide sluzbowo tylko na Zylete.Janusz Szajna edytował(a) ten post dnia 10.09.07 o godzinie 17:23

Owszem Janusz masz rację, ale niestety złej renomy stadionom nie przynoszą tylko i wyłącznie wybryki na lokalnym stadionie, ludzie oglądają TV, w niej relacja za relacją o kolejnych wybrykach kibiców na stadionach. Efekt taki, że ludzie nie myślą czy na Legii jest bezpiecznie czy nie, oni są przekonani, że wszędzie są takie ekscesy ...

konto usunięte

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Tomasz R.:
Owszem Janusz masz rację, ale niestety złej renomy stadionom nie przynoszą tylko i wyłącznie wybryki na lokalnym stadionie, ludzie oglądają TV, w niej relacja za relacją o kolejnych wybrykach kibiców na stadionach. Efekt taki, że ludzie nie myślą czy na Legii jest bezpiecznie czy nie, oni są przekonani, że wszędzie są takie ekscesy ...
Tak...ale z takim podejsciem to na zaden stadion nie moznaby bylo chodzic bezpiecznie. Kazdy klub ma na swoim koncie mniejsze czy wieksze ekscesy.
W ostatnich latach duzo sie zmienilo w Polsce - nie tylko na Legii. Wydaje mi sie, ze jest duzo bezpieczniej niz kiedys.

konto usunięte

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Janusz S.:
Tomasz R.:

Owszem Janusz masz rację, ale niestety złej renomy stadionom nie przynoszą tylko i wyłącznie wybryki na lokalnym stadionie, ludzie oglądają TV, w niej relacja za relacją o kolejnych wybrykach kibiców na stadionach. Efekt taki, że ludzie nie myślą czy na Legii jest bezpiecznie czy nie, oni są przekonani, że wszędzie są takie ekscesy ...
Tak...ale z takim podejsciem to na zaden stadion nie moznaby bylo chodzic bezpiecznie. Kazdy klub ma na swoim koncie mniejsze czy wieksze ekscesy.
W ostatnich latach duzo sie zmienilo w Polsce - nie tylko na Legii. Wydaje mi sie, ze jest duzo bezpieczniej niz kiedys.

Wniosek nasuwa sie jeden moim zdaniem, to media pracują w dużej mierze na niską frekwencję na stadionach, bo faktycznie ekscesów jest coraz mniej ...

konto usunięte

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Najbardziej bawia mnie opinie tych kiboli, ktorzy po wizycie w Kielcach wypisuja na swoich forach,ze atmosfera w Kielcach jest piknikowa. Oczywiscie ich zdaniem idealnie na stadionie jest wtedy, gdy na trybunach siedza tylko wygoleni na lyso kibice.
Adam Tułecki

Adam Tułecki Grafika, tożsamość
wizualna, PGE KWB
Bełchatów S.A.

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Jako bełchatowianin z krwi i kości pozwolę sobie pokrótce skomentować powyższe wypowiedzi ;)
Na pierwszy ogień Jacek S. - troszeczkę zamieszania wprowadził Pan tym tematem, o ile w pierwszym poście dwa pierwsze zdania można uznać za hmm ... zabawne o tyle następne są już typowo (tutaj posłużę się słownictwem z "kryminogennego pisemka") napinkowe. Nie wiem czy to tak specjalnie czy w celu wywołania burzliwej dyskusji. Najchętniej powiedziałbym, że to nie mój problem, ale przedstawił się Pan jako kibic GKS, ja od Pana wypowiedzi odcinam się chyba, że zaznaczę inaczej w swoich wypowiedziach.

Odnośnie meczy w Pucharze, każda drużyna walcząca o coś więcej niż ligowy byt, zdaje sobie chyba sprawę, że oprócz meczy ligowych będzie grała w Pucharach, jak dla mnie nie ma to żadnego znaczenia, że GKS grał w tylu meczach, a inni odpowiednio mniej. Prawda jest taka, że GKS grał słabiej, a nieobecność kluczowych zawodników niczego nie tłumaczy. Zdanie dziennikarzy mało mnie interesuje, zwłaszcza tych, którzy patrzą na wynik i z niego wyciągają wnioski, a nie z poziomu jaki prezentuje dany zespół.

Tomasz Godziek i inni - mógłbym się z Panem zgodzić, gdyby nie jedno sformułowanie: "z miasta w którym bardzo dużo do powiedzenia mają kibice Widzewa", oczywiście Pan mieszka w Bełchatowie i wie co mówi, prawda? Nie zaprzeczam, kibice Widzewa są w Bełchatowie i na pewno jest ich więcej niż 20-tu.

Tomasz Rzadki - Panie Tomaszu odnośnie Mistrzostwa Polski na pewno sprawa jest ciężka ale jak to mówią "Nadzieja umiera ostatnia" :)
Nie będę się licytował na liczby wyjazdowe, najlepiej jeżdżą bezdyskusyjnie kibice Lecha Poznań, Widzewa Łódź oraz Legii Warszawa, tylko przydałoby się trochę obiektywizmu - są to kluby z dużych miast, prezentujący bardzo dobry poziom, nie mający w okolicy miasta klubu, który sympatyków im odbierze, czy też mających kibiców w całej Polsce, nie oszukujmy się zdobytych podczas największych sukcesów klubu. Na taką publikę trzeba pracować latami. Nieważne ilu się pojawi na Bułgarskiej, ale jak sam Pan powiedział będą to najwierniejsi

Janusz Szajna - Panie Januszu, zgadzam się z większością wypowiedzi ale i tak zawsze coś się znajdzie z czym się ktoś nie zgodzi. Po pierwsze, zgadzam się Siejewicz nie zabrał GKSowi Bełchatów Mistrzostwa, wystarczał remis w spotkaniu z Koroną czy Wisłą, zawodnicy nie wykorzystali szansy - trudno. Szkoda tylko, że osoby odpowiedzialne za obsadę sędziów mimo wątpliwości jakie się pojawiały przed meczem nie zmieniły sędziów spotkania w Warszawie, wtedy być może obyłoby się bez podtekstów, a trzeba również przyznać, że to "zamotanie" sędziego też dolało oliwy do ognia. Po drugie nie nazwałbym Lenczyka głupkowatym trenerzyną, bardziej pasowałoby stwierdzenie kontrowersyjny :)Po trzecie to, że Wisła nie grała tak jak w poprzednich sezonach (Legii w to nie mieszam, bo ona właśnie tak grała w poprzednich sezonach, a ten sezon jest właśnie inny), to nie znaczy że tego mistrzostwa nie trzeba było wybiegać, wywalczyć i subiektywnie dwie pierwsze drużyny prezentowały najładniejszy futbol. Po czwarte Bełchatów może nie jest potęgą, ale nie skreślałbym żadnej drużyny w tak wczesnej fazie rozgrywek, w tamtym sezonie Zagłębie też dobrze nie zaczęło. Z całym szacunkiem dla Wisły i Legii one też od czegoś zaczynały budowanie historii, tradycji i czymś tych kibiców przyciągneli. Po piąte i ostatnie sformułowanie "miasteczko" jest dla mnie równie śmieszne/denerwujące jak dla Pana "warszaffka". Co do atrakcji, ostatnio się trochę zmieniło na plus pod tym względem, zresztą nie sądzę żeby to miało duży wpływ na frekwencję na trybunach.

Ogólnie:
Nie skupiałbym się na statystykach, ile procent mieszkańców chodzi na daną drużynę bo to jest głupota. W większych miastach zawsze będzie chodziło więcej ludzi jeżeli oba zespoły bedą grały na tym poziomie, to jest logiczne. To, że w małych miastach chodzi mniej osób moim skromnym zdaniem spowodowane jest między innymi beznadziejną infrastrukturą naszego kraju, u nas nie da się tak łatwo i szybko dojechać z miasta oddalonego od dajmy na to Bełchatowa o x kilometrów. Druga sprawa to taka, że kluby nie potrafią wypromować swojej marki, przyciągnąć potencjalnego Kowalskiego na trybuny, aczkolwiek w tym temacie sporo się zmienia na lepsze, głównie przez fakt, że na meczach jest bezpieczniej.
Tak jak pisaliście wizerunek w mediach jest na pewno do poprawienia, i tu pole do popisu głównie dla klubów i dziennikarzy, żeby nie szukali taniej sensacji :)

Co do frekwencji na Górniku z tego co się orientuję tańsze bilety mieli tylko do czasu zapewnienia utrzymania, w tym sezonie ceny są już chyba normalne?

Z góry przepraszam za dłuższy wywód, postaram się być na bieżąco :)
Pozdrawiam,
Adam

konto usunięte

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Adam T.:
Tomasz Rzadki - Panie Tomaszu odnośnie Mistrzostwa Polski na pewno sprawa jest ciężka ale jak to mówią "Nadzieja umiera ostatnia" :)

Tak umiera ostatnia to prawda dlatego nikt nie przekreśla szans Bełchatowa i jeśli zdobędzie Mistrza to chwała im za to ... :-) ...
Nie będę się licytował na liczby wyjazdowe, najlepiej jeżdżą bezdyskusyjnie kibice Lecha Poznań, Widzewa Łódź oraz Legii Warszawa, tylko przydałoby się trochę obiektywizmu - są to kluby z dużych miast, prezentujący bardzo dobry poziom, nie mający w okolicy miasta klubu, który sympatyków im odbierze,

Lech faktycznie nie ma, choć była Amica i jest Groclin ale faktycznie racje, natomiast co Legii ma pod nosem Polonię, a Widzew ma ŁKS, więc nie do końca to jest prawda ...

>czy też mających kibiców w całej Polsce, nie
oszukujmy się zdobytych podczas największych sukcesów klubu.

to racja sam znam kibiców Widzewa mieszkających we Wrocławiu i okolicach, którzy regularnie jeżdżą na mecze Widzewa ...

>Na taką publikę trzeba pracować latami. Nieważne ilu się pojawi
na Bułgarskiej, ale jak sam Pan powiedział będą to najwierniejsi

tak bez wątpienia, bo że wśród Bełchatawian są wierni i oddani nie podlega dyskuje, tak jak już wspomniał Rafał H., tradycje piłkarskie w Bełchatowie są ale GKS musi na markę jeszcze sporo popracować a duży udział będą mieli w tym kibice ...

Z góry przepraszam za dłuższy wywód, postaram się być na bieżąco :)
Pozdrawiam,
Adam

jeśli chodzi o mnie miło było to przeczytać, że w Bełchatowie jest ktoś tak obiektywnie patrzący na sprawę ...

Pozdrawiam ...Tomasz Rzadki edytował(a) ten post dnia 11.09.07 o godzinie 15:33
Adam Tułecki

Adam Tułecki Grafika, tożsamość
wizualna, PGE KWB
Bełchatów S.A.

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Tomasz R.:

Lech faktycznie nie ma, choć była Amica i jest Groclin ale faktycznie racje, natomiast co Legii ma pod nosem Polonię, a Widzew ma ŁKS, więc nie do końca to jest prawda ...

Zgadza się, miałem to trochę rozgrupować, ale za bardzo bym zamotał :)

Przy Lechu była Amica i Dyskobolia, ale z całym szacunkiem do tych klubów, zderzenie Amici, która powstała pod koniec lat '90(??) i Dyskobolii o której głośno się zrobiło dopiero po zainwestowaniu w niego Drzymały, z takim klubem jak Lech Poznań było skazane na pożarcie. Aczkolwiek ruch kibicowski bardzo fajnie się w Grodzisku rozwija.

Legia to przede wszystkim duże miasto, które spokojnie dostarczyłoby kibiców dla obu drużyn, ale to Legia ma więcej kibiców, więcej fun-clubów, jest to pewne pokłosie ich wcześniejszych sukcesów.

Widzew to już typowa drużyna/kibice sukcesu, nie mówię absolutnie że teraz tak jest ale od tego się zaczęło i zostało przywiązanie.
Mariusz Woźniak

Mariusz Woźniak Dziennikarz online
;-)

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Bardzo mi przykro, że muszę słuchać takich rzeczy na temat Bełchatowa, nie jest to wielki klub ale nie jest też na dnie co pokazał w tym sezonie, i nie można mówić że 11 meczy, które rozegrał do tej pory nie miało wpływu na ich formę, w Polsce niestety nie trenuje sie tak jak w Niemczech czy Anglii gdzie na każdym treningu się zapieprza po to aby być w składzie na następny mecz. Jak powiedział nie dawno trener Jagi trenujący kiedyś w Niemczech, że gdyby zaserwował swoim podopiecznym taki trening jak tam to po tygodniu wszystkich by musiał podłączyć do kroplówki, proste nie ma jeszcze takiego poziomu ligi aby piłkarz przychodząc do klubu chciał harować na każdym treningu.

Orest Lenczyk o trener bardzo doświadczony, i nie wypada mówić o nim w ten sposób ( to do Janusza) jasne, nie zawsze ustali dobrą taktykę, i nie zawsze wszystko to co mówi jest racjonalne ale tak już właśnie jest. Mam żal do środowiska dziennikarskiego, które bardzo krytykuje postawę klubu.

Ostatnio po meczu GKS - Odra na konferencji prasowej jeden z dziennikarzy o wiele starszy ode mnie zadał pytanie dość uszczypliwe na temat Strąka i jestem na prawdę pełen podziwu trenerowi za to, że nie wyszedł z konferencji bo ja bym to zrobił. Czasem trzeba lepiej sformułować pytanie, bo w końcu dziennikarze to ludzie w wielu przypadkach bardzo inteligentni.

Nie ma takiego doświadczenia jeśli chodzi o ten fach, ale na szczęście w tym kraju własne zdanie jeszcze można wyrazić.

GKS to naprawdę nie jest klub jednego sezonu więc postarajmy się traktować go tak jak inne z szacunkiem, że dostarcza nam emocji i coś w tym naszym świadku piłkarskim robi.

Co do Widzewa to, sam mieszam w Łodzi i o terenach tego klubu można powiedzieć wszystko, ale nie to że nie istnieje w Łodzi bo wydaje mi się ,że to właśnie ŁKS ma tam mniej miejsca.

Pozdrawiam
Filip Malinowski

Filip Malinowski p.o. Kierownik
Działu Transportu,
Raben

Temat: GKS Bełchatów to jest potęga!

Rafał H.:
Po trzecie:
Stadion GKS-u mieści się przy ul. Sportowej 3 w Bełchatowie.
Główne wejścia na stadion znajdują się od strony ul. 1 Maja.
* Pojemność: 6.870 miejsc (4.170 siedzących), trybuna dla gości – 1500.
+ jeszcze kilka tysiecy miejsc w oknach i na balkonach bloku za trybuna gosci :] dopoki nie wybuduja prawdziwej trybuny zamykajacej stadion, miejsca w bloku gwarantuja calkiem niezla widocznosc :) nawet cos na ksztalt fany maja (napis "gks belchatow" na ostatnim pietrze:-)

Następna dyskusja:

...chyba nie jest źle..




Wyślij zaproszenie do