Rafał Janik

Rafał Janik Redefine i
Thinkmedia

Temat: Składam ostre, rama jest i co dalej...

Kupiłem ramę pod ostre, teraz zamierzam dobrać do tego pozostałe elementy. Zaznaczam, że jestem zupełnie zielony. W związku z czym proszę o pomoc i porady (może wyjdzie z tego poradnik dla kolejnych amatorów)

1. Czy i jakie znaczenie ma liczba zębów w przedniej i tylnej zębatce
2. Czy liczba zębów przód/tył powinna być w jakichś proporcjach
3. Jakie zębatki polecacie
4. Jakie piasty polecacie
5. jakie stery

Czy są inne rzeczy, na które należy zwrócić uwagę?

konto usunięte

Temat: Składam ostre, rama jest i co dalej...

Rafał Janik:
Kupiłem ramę pod ostre, teraz zamierzam dobrać do tego pozostałe elementy. Zaznaczam, że jestem zupełnie zielony. W związku z czym proszę o pomoc i porady (może wyjdzie z tego poradnik dla kolejnych amatorów)

Moze niech Ci to zrobi ktos kto potrafi ;-) przynajmniej jesli chodzi o zlozenie tego, co kupisz (vide temat o zerwanym gwincie w piascie)
1. Czy i jakie znaczenie ma liczba zębów w przedniej i tylnej zębatce

a) znaczenia ma stosunek ilosci zebow przedniej zebaki do ilosci zebow tylnej - im wiekszy tym twardsze przelozenie - ciezej startowac i hamowac, za to latwiej jezdzic szybko. Nie wiem jak pagorkowato jest tam u Was nad morzem, ale pewnie bardziej niz na mazowszu, wiec nie radzilbym Ci twardszego przelozenia niz jakies 2,8
b) czysto teoretycznie im wiecej zebow (i z przodu i z tylu) tym wolniej sie one zuzywaja (bo do przejechania tego samego dystansu maja mniej kontaktu z lancuchem. W praktyce, jesli lancuch w ostrym kole ma dobra, prosta linie, to jest wrecz zaniedbywalne - wieksze znaczenie ma nie ilosc zebow, a jakosc samych zebatek.
2. Czy liczba zębów przód/tył powinna być w jakichś proporcjach

Patrz wyzej.
3. Jakie zębatki polecacie

Na przodzie jezdze na najzwyklejszych szosowych alu (a raz nawet na jakiejs stalowce, ale raz mialem stronglite'a i byl bezkonkurencyjny) i szczerze mowiac to nie jest jakies krytyczne miejsce, zwazywszy na latwosc wymiany.
Na tyle jezdzilem na tych polskich wytloczkach i one zuzywaja sie naprawde szybko. Teraz jezdze tylko na DuraAce torowych i sa naprawde super
4. Jakie piasty polecacie

I Miche i DuraAce na ktorych mialem przyjemnosc jezdzic mnie nie zawiodly (choc w Miche troche mialem jazdy z wymiana lozysk...), wiec moge smialo polecac. NA tych roznych Novatechach itp ktore sa teraz wielce popularne (glownie ze wzgledu na cene) nie mialem okazji jezdzic i nie wiem czy bym chcial ;-)
5. jakie stery

Jaki masz rozmiar glowki ramy? Jaka rure sterowa ma widelec (juz masz/upatrzyles sobie?) - bez tego ciezko cokolwiek napisac.
Czy są inne rzeczy, na które należy zwrócić uwagę?

Warto od razu zdecydowac, czy jezdzisz na waskim lancuchu, czy na szerokim i pod tym katem dobierac i lancuch i zebatki. A reszta wyjdzie w trakcie
Rafał Janik

Rafał Janik Redefine i
Thinkmedia

Temat: Składam ostre, rama jest i co dalej...

@Jakub wielkie dzięki za odpowiedzi. To więcej niż się spodziewałem. Dzisiaj wybieram się z ramą do sklepu i będę dobierał części.

Pyatnie o łańcuch. Piszesz o wąskim i szerokim, jakie to ma znaczenie, oprócz ciężaru i wyglądu?

konto usunięte

Temat: Składam ostre, rama jest i co dalej...

szeroki ma (znow to bardziej teoria) wieksza wytrzymalosc - i uniwersalnosc - bo szeroki lancuch zagra z grubymi, jedna gruba druga waska ale i tez z dwiema waskimi zebatkami, a waski juz tylko z dwiema waskimi. No ale za to jest wlasnie ciezszy.

A jak juz mowimy o lancuchach, to ja jestem wielkim propagatorem halflinkowych lancuchow do ostrego kola, dzieki ktorym mozna tylne kolo maksymalnie zblizyc do przedniego :)
Mowie o czyms takim

Następna dyskusja:

ostre w prasie




Wyślij zaproszenie do