Błażej W.

Błażej W. Aby do przodu

Temat: KIEROWNICA

Proszę o wypowiedź.
Niedawno miałem szlifa i zgięła mi się kiera (lewa część, tak "do środka"). Bardzo lekko, jednak wprowadza to pewien dyskomfort, i trzepanie jak przy dużej prędkości wjade na poprzeczną nierówność.
A więc lepiej wymienić na nową, czy prostować?
Błażej

konto usunięte

Temat: KIEROWNICA

oczywiście , że wymienić - wymieniasz jak rozumiem tylko jedną połówkę nawet jeśli nie to i tak wymieniać .

Nie gniewaj się ale w tym przypadku w ogóle dziwi mnie pytanie - to trochę tak jaby pytać jakie klocki wkładać nowe , czy używane ?

Wykład nt. bezpieczeństwa zachowam dla siebie :o)Rafał Ł. edytował(a) ten post dnia 10.04.09 o godzinie 12:41

konto usunięte

Temat: KIEROWNICA

Błażej Witkowski:
Proszę o wypowiedź.
Niedawno miałem szlifa i zgięła mi się kiera (lewa część, tak "do środka"). Bardzo lekko, jednak wprowadza to pewien dyskomfort, i trzepanie jak przy dużej prędkości wjade na poprzeczną nierówność.
A więc lepiej wymienić na nową, czy prostować?
Błażej


Zawsze lepiej wymienić ale jesli zgieta jest niewiele to prostowanie powinno wystarczyć. Tylko te trzepanie na nierówności to raczej nie jest kwestia samej zgiętej kierownicy.

konto usunięte

Temat: KIEROWNICA

Daniel Pętkowski:
Zawsze lepiej wymienić ale jesli zgieta jest niewiele to prostowanie powinno wystarczyć.

Daniel i ty ?!!! błagam - kto przy prostowaniu zapewni ci co do milimetra odpowiednią krzywiznę kierownicy ?!
Błażej W.

Błażej W. Aby do przodu

Temat: KIEROWNICA

Daniel:
"Tylko te trzepanie na nierówności to raczej nie jest kwestia samej zgiętej kierownicy."

Nie wiem. Przed wycieczką w krzaki zawsze był stabilny i spokój(GSR)Błażej Witkowski edytował(a) ten post dnia 10.04.09 o godzinie 12:48

konto usunięte

Temat: KIEROWNICA

dawaj z kopa to sie naprostuje :D

konto usunięte

Temat: KIEROWNICA

Rafał Ł.:
Daniel i ty ?!!! błagam - kto przy prostowaniu zapewni ci co do milimetra odpowiednią krzywiznę kierownicy ?!
Zalezy co to za kierownica. Jeśli rurka jak w bandicie lub fazerze to nie przesadzaj. Jesli to półowka to lepiej wymienić.
Poza tym prawda jest taka, że tego ewentualnego milimetra i tak nie zauważysz. W końcu mowa o samej kierownicy a nie o lagach.

konto usunięte

Temat: KIEROWNICA

Daniel w tym przypadku NO COMMENT .

konto usunięte

Temat: KIEROWNICA

Praktycznie po każdej glebie w której udział bierze kierycha (czyli prawie zawsze) powstają naprężenia na półce, które właśnie objawiają sie trzepotaniem kiery lub odczuwalnymi drganiami.

Aby zlikwidować naprężenia należy "puścić" półkę. W tym celu lekko luzujemy śruby mocujące lagi do półki (najpierw górne a potem dolne - kolejność jest ważna) Należy przy tym uważać aby lagi nie wysunęły się z półki! Następnie chwytamy za lagi i potrząsamy na prawo i lewo aby zlikwidować naprężenia. Śruby dokręcamy w odwrotnej kolejności.

Warto również puścić ewentualne naprężenia na osi przedniego koła. W tym celu postępujemy podobnie, luzujemy śruby mocujące koło i potrząsamy lagami.

konto usunięte

Temat: KIEROWNICA

kurka - może to pomoże na moje drgania - są minimalne ale jednak są i mnie wkurzają :-(
Daniel Barczewski

Daniel Barczewski artysta-animator 3d,
postprodukcja
filmowa

Temat: KIEROWNICA

Mateusz Górecki:
kurka - może to pomoże na moje drgania - są minimalne ale jednak są i mnie wkurzają :-(

Jedna uwaga, jesli chodzi o dokrecanie polek kierownicy, polecam uzyc klucza dynamometrycznego celem dokrecenia wszystkich srob z ta sama sila, przy duzej rozbieznosci sil moga powstawac drgania:)Daniel Barczewski edytował(a) ten post dnia 10.04.09 o godzinie 20:50

konto usunięte

Temat: KIEROWNICA

Daniel Barczewski:

Jedna uwaga, jesli chodzi o dokrecanie polek kierownicy, polecam uzyc klucza dynamometrycznego celem dokrecenia wszystkich srob z ta sama sila, przy duzej rozbieznosci sil moga powstawac drgania:)


to prawda, a w serwisowce jest napisane z jaka sila nalezy to zrobic.

BTW jako ze ciagle cos tam grzebie przy moto chciałem ostatnio kupic taki klucz. W tym celu przejzalem serwisowke aby sprawdzic jakie min i max sily sa potrzebne tak aby kupic jeden klucz o odpowiednim zakresie. Niestety chyba sie nie da :( Rozpietosc jest od 0,45 do ponad 100. Takiego klucza nie znalazlem. Najmniejszy jaki znalazlem (Allegro to 5-30) Poza tym te male sa najczescie 3/8 lub 1/4 a duze 1/2.
Chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie kupic taki ktory jest najczesciej uzywany przy samodzienych pracach.Piotr S. edytował(a) ten post dnia 12.04.09 o godzinie 08:58
Daniel Barczewski

Daniel Barczewski artysta-animator 3d,
postprodukcja
filmowa

Temat: KIEROWNICA

Piotr S.:
Chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie kupic taki ktory jest najczesciej uzywany przy samodzienych pracach.

Napewno jednego klucza nie dostaniesz, bo tez dawno temu szukalem:) Pozatym wez pod uwage jedna rzecz, wyobraz sobie ze musisz dokrecic srube z sila 0,5Nm, kiedy masz dzwignie 0,4 metra:D - bo takiej wielkosci jest ten moj wiekszy klucz :DDaniel Barczewski edytował(a) ten post dnia 12.04.09 o godzinie 15:31

konto usunięte

Temat: KIEROWNICA

Błażej,
zawsze lepiej i bezpieczniej wymienić - w koszt to niewielki ok 280 zł plus troszkę zabawy z robotą. W Twoim jednak przypadku wygięcie jest bardzo nieznaczne (niemal niewidoczne)i wydaje mi się ze prostowanie wystarczy. Ja sam przerobiłem to w moim GSR i śmiga jak nowy :) Drgania to poważniejsz sprawa i wydaje mi się że warto posłuchać rady Piotra...

Następna dyskusja:

Aluminiowa gieta kierownica?




Wyślij zaproszenie do