Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Witam

Co jest dla was najbardziej atrakcyjne w reklamie sportowej?
Bartek Roszyk

Bartek Roszyk Pasja jest moją
pracą, a praca
pasją.

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Witam!!
Dla mnie to możliwośc identyfikacji loga firmy sponsorujacej i grupy sponsorskiej z druzyna ,której kibicuję!!!

Pozdrawiam!!
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

np. Królewskie w Warszawie, Lech w poznaniu? o takim czyms piszesz?
Bartek Roszyk

Bartek Roszyk Pasja jest moją
pracą, a praca
pasją.

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Marcin Z.:np. Królewskie w Warszawie, Lech w poznaniu? o takim czyms piszesz?


Dokładnie...ale w Poznaniu jest WARKA czyli Ludzie z Żywca,a w KRAKOWIE na Wisle jest (Lech) w Postaci marki TYSKIE.
Bardzo często sponsorzy wchodzący do klubu są bogami,gdyż z ligowego "szaraka" robią silną drużynę walczącą o najwyższe cele np."Kolporter". Złocisto-Krwisci z kielc kojarzeni z KOLPORTETREM ale też z marka Ojeju.pl i wiele innych.

I jeszcze jeden przykład ,który przychodzi mi na myśl to wieloletnia umowa Manchesteru United z Umbro i Sharpem.Do dziś kojarzą mie się te MArki z koszulka czerwonych diabłów.

Mnogość takich przykładów idealnie pokazuje jak ważna jest Marketing sportowy w życiu tych firm ale i w zyciu prawdziwych kibiców.Szkoda tylko,ze nie mozna tego do konca zmierzyć może Marketing Sportowy zyskałby na popularności.
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

ja uważam ze jest to działka bardzo przyszłosciowa w polsce. Moze jeszcze nie tak popularna jak np. w Niemczech. Ale z czasem i unas zacznie wchodzic w to wiecej firm bez obawy rezyka ze stracą.
Bartek Roszyk

Bartek Roszyk Pasja jest moją
pracą, a praca
pasją.

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Myślę,że do tego musi być spełnione kilka warunków.Przede wszystkim większa zamożność ludności i silniej rozwiniety CRM.Kibic powinien wzrastać ze świadomością ,że produkt który kupuje daje pieniądze na jego ulubiony klub. By kibic wzrastał z taka świadomością musi mieć szalik,czapkę,cd z piosenkami kibiców danego klubu,maskotki etc.

Do tego jeszcze długa droga...Ale rozwój tej branży jest już powoli zauważalny.

konto usunięte

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Marcin Z.:
Witam

Co jest dla was najbardziej atrakcyjne w reklamie sportowej?
Emocje, emocje i jeszcze raz emocje.
Identyfikacja z drużyną też ma swoje znaczenie, ale nic innego tak nie nakręca i nie pobudza jak właśnie emocje sportowe.
Zobaczmy chociażby reklamy poszczególnych meczów Premiership w Canal+ - coś wspaniałego :)
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

marcinie zagadzam sie z toba w zupełności. Powiedz mi czemu jak sądzisz dlaczego w polsce tak słabo sie rozwija marketing sportowy. Np. Kluby piłkarskie w polsce 80% swoich zysków mają z Transmisji w TV, a 10% to zyski z reklam. Jak sądzisz czemu tak jest?

konto usunięte

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

We Włoszech w poniedziałek rano nie ma innego tematu jak Serie A - wszysyc o tym rozmawiają - biznesmani, studenci, kobiety, starcy i dzieci :)
U nas piłkę postrzega się cały czas jako sport, któremu kibicuja prostacy choć badania pewnie pokazałyby co innego.
Poza tym afera korupcyjna i obraz stadionu jako miejsca gdzie można dostać po mordzie ewentualnie nasłuchac się bluzg też nie sprzyja. Na jeden mecz w lidze zachodzniej potrafi przyjść więcej kbiców niz na całą kolejkę OE. Także dla rekamodawców nie jest to zbytno atrakcyjne.
Poza tym żałosne zarządzanie naszymi klubami nie gwarantuje, że zwojują coś w Europie, przez co sponsor będzie nieznany na szerszym rynku.
OE jest poza tym kodowana - ograniczona oglądalność - co też rzutuje pewnie na sponsorowanie. Co prawda II liga zaczyna być transmitowana przez TVP3, ale to incydentalne sprawy.
Reasumując - zły (wciąż) odbiór społeczny, mała ilość widzów, kodowanie, kiepska infrastruktura, słaby poziom piłkarski ergo małe szanse na pokazanie się za granicą.
Marcin Z.

Marcin Z. Życie to codzienie
nowe wyzwania

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

wracając do kodowania bundesliga i premiership tez jest kodowane a mimo to zysky są ogromne dla klubów za sam udział w najwyższej lidze tych krajów nic nie spominając sprzedaży biletów i transmisji telewizyjnych z których żyją nasze kluby. Ostatnio czytałem artykuł na temat groclinu gdzie prezes sie wypowiadał ze tylko na jednym meczu zarobili do tej pory od kiedy grają w 1 lidze. NA meczu pucharowym z Manchester City

konto usunięte

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Pozosytają jeszcze: zły (wciąż) odbiór społeczny, mała ilość widzów, kiepska infrastruktura, słaby poziom piłkarski ergo małe szanse na pokazanie się za granicą.

...że tak się powotórzę :)
Joanna Wojtko

Joanna Wojtko pedagog,
korespondent, bajarz

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

zły (wciąż) odbiór społeczny, mała ilość widzów, kodowanie, kiepska infrastruktura, słaby poziom...

a taki żużel- bardzo dobry (jeszcze) odbiór społeczny (rewelacyjne walki,rodzinne kibicowanie, spokój na trybunach, piękne oprawy)- ale mały, bardzo duża ilość widzów- porównanie z kopaną: publika w jednym, ekstraligowym spotkaniu żużlowym = publika większości spotkań dnia w piłce, dość dobra, a (w porównaniu światowym)nawet bardzo dobra infrastruktura, poziom bardzo wysoki

ale... jest to sport zaniedbywany medialnie. Ratuje tylko Polsat Sport, ale i to ma się zmienić.

konto usunięte

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Z tą frekwencją to chyba nie do końca jest tak - jest porównywalna z kopaną. A o "ustawkach" kibiców żużla też można się było nasłuchać. I "nie tylko" Polsat Sport, ale i C+ gdzie jest transmitowane GP.
O piłce też można powiedzieć, że jest zaniedbywana medialnie - tylko C+ i skróty poźno w TVN.
Joanna Wojtko

Joanna Wojtko pedagog,
korespondent, bajarz

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

1.Piłka zaniedbywana??? To o czym pozostałe telewizje informują??? a już w takiej gazecie codziennej- GW, Dziennik, czy Przegląd Sportowy (?)- o jakim sporcie najwięcej? O żużlu? O szermierce (ta najbiedniejsza chyba...)? A może o kopanej?
2.Porównywalna frekwencja... Może po ostatnim Lechu taki pomysł, ale mecze na szczycie zawsze mają wzięcie, ale niżej? W e-lidze żużlowej mamy to szczęście, że trwa sezon niezwykle wyrównanych drużyn, przez co nie ma lajtowych spotkań, pomijając już pociągającą/przyciągającą/uzależniającą finezję, emocje i zapach sportu (w kopanej takiej cudnej woni nie uświadczysz :D )
3.O GP i C+ nie wspominałam, bo to nieco inna bajka niż liga, o Polsacie wspomniałam też tylko w ograniczonym- polskim zakresie (i, też tylko, ekstraliga), choć ma także inne żużlowe propozycje.
4.Można posłuchać o ustawkach, częściej niż w szermierce, ale na szczęście nie tak często jak w przypadku kopanej. Żużel (jeszcze i oby jak najdłużej) licznie przyciąga na stadiony całe rodziny, dziadkowie z wnuczkami, żony z kochankami :) itp

konto usunięte

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Piłka jest sportem globalnym i to jeszcze długo się nie zmieni. Żużel podobnie jak np.: rugby, hokej czy hokej na trawie ma swoje regiony gdzie jest popularny i się go uprawia.
Poza tym o sile nożnej decyduje brak ograniczeń - żeby w nią grać wystarczy piłka i kawałek terenu. Z żużlem jest już nieco trudniej :)
Zresztą, dlatego dostaliśmy Euro2012 żeby ten sport rozpropagować i zachęcić ludzi do chodzenia na stadiony. Ludzi przychodzi mniej też dlatego, że pojemność stadionów jest mała. Na Lecha walą tłumy, Zabrze - choć o krok od spadku, ale stadion wypełniony. Wisła, Legia, osttanio nawet Lubin i Bełchatów nie mają problemu z frekwencją.
Trzeba tylko jeszcze dostosować ceny biletów, bo czasem nie są one dostosowane do tego produktu.
Joanna Wojtko

Joanna Wojtko pedagog,
korespondent, bajarz

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Tutaj muszę się zgodzić, w kopanej, w przeciwieństwie do żużla, nie ma ograniczeń- od oczywistej dostępności po otwartość dla... kobiet.
Mowa jednak była o produkcie- mamy już wyśmienite widowiska, pozytywną atmosferę, emocje. Mamy sukcesy. A żużel... nadal dla wielu nie jest atrakcyjny.
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Marcin L.:
U nas piłkę postrzega się cały czas jako sport, któremu kibicuja prostacy choć badania pewnie pokazałyby co innego.

Kto postrzega piłkę w ten sposób, gdyż badania rzeczywiście nie potwierdzają takiego schematu? To, że w Polsce VIPy pokazują się na trybunach z szalikiem na płaszczu tylko w przypadku spektakularnych sukcesów, świadczy - moim zdaniem - bardziej o poziomie VIPów niż piłki :)
Poza tym afera korupcyjna i obraz stadionu jako miejsca gdzie
można dostać po mordzie ewentualnie nasłuchac się bluzg też nie sprzyja.

Afera korupcyjna, a raczej to, co się w chwili obecnej z nią dziać zaczyna - wbrew temu co piszesz - działa coraz bardziej na korzyść. Trupy "wyciągane spod szafy" zaczynają na szczęście przegrywać z powszechnym odczuciem oczyszczania się środowiska piłkarskiego w Polsce. Do tego EURO2012 i wzrost zainteresowania piłką w najbliższych latach w Polsce mamy w zasadzie zapewniony.
Na jeden mecz w lidze zachodzniej potrafi przyjść więcej kbiców niz na całą kolejkę OE. Także dla rekamodawców nie jest to zbytno atrakcyjne.
Poza tym żałosne zarządzanie naszymi klubami nie gwarantuje, że zwojują coś w Europie, przez co sponsor będzie nieznany na
szerszym rynku.

Zapytam przewrotnie - to jak to jest, że większość klubów polskiej I ligi ma już sponsorów głównych/strategicznych, a pozostałe zapewne nie będą na swoich długo czekać? :)
Reasumując - zły (wciąż) odbiór społeczny, mała ilość widzów, kodowanie, kiepska infrastruktura, słaby poziom piłkarski ergo małe szanse na pokazanie się za granicą.

I jednocześnie najpopularniejszy sport w kraju, poruszający - jeżeli nie poprzez bezpośrednie wycieczki na stadion, to poprzez transmisje TV, czytanie relacji pomeczowych w prasie itd. - całe rzecze Polaków, od kolesi w kapturach, po CEO niejednej firmy...

To prawda, że poziom jest niewielki. Prawda też, że infrastruktura jest fatalna, relacje są w kodowanych telewizjach itd. Tylko co z tego, jak za chwilę pierwszoligowy klub z przysłowiowym wolnym miejscem na koszulce będzie nie do znalezienia? :)Arkadiusz Żmudziński edytował(a) ten post dnia 23.05.07 o godzinie 16:49

konto usunięte

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

To ja poproszę o takie badania do wglądu. Zeszły tydzień: zadyma w Ostrowcu. Wcześniej derby Krakowa - o tym się słyszy, a przeciętny "czytacz" takie zadanie sobie wyrabia.
Co do poziomu piłki to też nie mamy się czym chwalić - eksportowe drużyny odpadające z kelnerami albo blamaż Amici w UEFA.
Nie dajmy się oszukać "oczyszczeniu środowiska" - cały PZPN i jego doły trzymają się mocno, a dopóki tu nie nastąpi zmiana żadna prokuratura nic nie da, albo da o wiele za mało.
W Niemczech nie było żadnego problemu żeby wymienić cała centralę - zresztą na wyraźne żadanie Klinsiego.
Sponsorzy - są oczywiście i tacy jak ITI, ale i są tacy jak Ptak. Poza tym to nie jest największy problem polskiej piłki - problemem jest brak bazy, kiepscy trenerzy i archaiczne metody treningu oraz podejścia zawodników do swoich obowiązków.
Ten sport jest najpopularniejszy na świecie, więc nic dziwnego że i u nas też :)
Reasumując - i tak tu trzeba pracy u podstaw żeby nasza piłka zaczęła mieć jakiekolwiek szanse w Europie.
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

Nie dyskutujemy o tym, czy piłka nożna w Polsce jest słaba, czy nie (bo jest i raczej wszyscy się co do tego zgadzamy), tylko czy jest atrakcyjna dla reklamodawców, sponsorów itd., a moim zdaniem jest i będzie jeszcze bardziej.

Powód? Brak szanującej się alternatywy w polskim sporcie. Małyszomania w najwiekszym okresie świetności nie dorównywała zainteresowaniu wspomnianym przez Ciebie blamażem polskich zespołów w europejskich pucharach. Kubica jest obecnie na ustach wszystkich, ale pytanie brzmi - jak można wykorzystać wyścigi F1 bez wkładania olbrzymich pieniędzy w branding torów, sponsoring zespołów, skoro ani jeden wyścig nie odbywa się w Polsce? Pływacy wypłyną jakiś sukces z górą raz do roku, więc jakim cudem ma to wystarczyć na pozostałe kilkanaście miesięcy? Żużel, klubowa siatkówka i koszykówka to, w porównaniu z piłką nożną, nadal sporty niszowe. Dlatego piłka.

Zapytać można - jaki zwrot z inwestycji marketingowo-wizerunkowej z porażki, a nawet klęski? To już zależy od przyjętej strategii. Można się skupić na jednorazowym sukcesie, można na budowaniu nowej jakości. Sport w Polsce nie istnieje bez wsparcia biznesu, ale to paradoksalnie biznes bardzo często psuje ów sport. Ptak w Pogoni nie zainwestował w klub, a tylko spróbował zrobić z niej "na szybko" wylęgarnię dla piłkarskich talentów i jednocześnie - biznes przynoszący szybko duże zyski. Nieco rozsądniej, ale tylko "nieco" poszli właściciele Groclinu i Wisły Kraków - z wykorzystaniem różnego podejścia zbudowali drużyny, które zaczęły walczyć w Europie i niemal natychmiast spieniężyli ten kiełkujący dopiero sukces. Efekty znamy.

Podsumowując: do osiągnięcia należytych efektów marketingowych (a za tym - wszystkich innych) z inwestycji w polską piłkę brakuje nam więc nie extra poziomu piłkarskiego, a długofalowego zaangażowania, jasnej wizji i konsekwentnej jej realizacji. Bo słabość naszej ligi - znów paradoskalnie - jest nadal jeszcze niewykorzystanym potencjałem. Utopiony w długach ŁKS do niedawna był w ścisłej czołówce ligi, słaba kadrowo Odra Wodzisław wygrała kilka meczów z rzędu - nawet z czołówką tabeli - i od razu podskoczyła w tabeli, nawet po Lechu Poznań widać jak kilka wygranych meczy może wpłynąć na pozycję w tabeli (z ósmego na czwarte).

Kiedy, jak nie teraz? :D

konto usunięte

Temat: Co jest najbardziej Atrakcyjne w reklamie Sportowej?

I siatkówka i piłka ręczna mają świetny czas na promocję - zresztą hale są nabite podczas meczów.
Brakuje nie tylko jasnej wizji sponsorów, ale równiez właścicieli klubów. Brakuje ludzi, którzy znają się na marketingu i czują specyfikę sportu.
No i dopóki ich nie będzie to nic nie będzie, że rzucę cytatem z klasyka :)



Wyślij zaproszenie do