Andrzej Krok

Andrzej Krok Interactive Account
Director

Temat: A co z pomocją sportu, a nie poprzez sport?

W zasadzie jedyną rzeczą, o której jest mowa przy okazji "marketingu sportowego" jest sponsoring w takiej, lub innej formie. A co z działalnością marketingową samych klubów?

W tej kwestii jest w Polsce mały dramat - w piłce nożnej jakakolwiek stala dzialanosc marketingowa prowadzi Lech Poznan, pozostali od przypadku do przypadku, kiedy trzeba znalezc sponsora. Zero akcji pozyskiwania kibicow, zero pozaboiskowej dzialalnosci, zero budowania wizerunku.

Kiedy sie to zmieni?
Bartek Roszyk

Bartek Roszyk Pasja jest moją
pracą, a praca
pasją.

Temat: A co z pomocją sportu, a nie poprzez sport?

Andrzej K.:
W zasadzie jedyną rzeczą, o której jest mowa przy okazji "marketingu sportowego" jest sponsoring w takiej, lub innej formie. A co z działalnością marketingową samych klubów?

W tej kwestii jest w Polsce mały dramat - w piłce nożnej jakakolwiek stala dzialanosc marketingowa prowadzi Lech Poznan, pozostali od przypadku do przypadku, kiedy trzeba znalezc sponsora. Zero akcji pozyskiwania kibicow, zero pozaboiskowej dzialalnosci, zero budowania wizerunku.

Kiedy sie to zmieni?

Mysle...ze jeszcze troche czasu w uplynie...jest jednak nadzieja.Coraz wiecej klubow z powaznymi udzialowcami widzi potrzebe funkcjonowania w rynku konkurencyjnym i otwiera sie na coraz to nowsze (jak na polski rynek org. i klubow sportowych) formy interakcji z kibicami i sponsorami.

Moim zdaniem..ze wzgledu na ograniczona zasobnosc portfela kibicow i jeszcze jednak rozwijajacy sie rynek konsumencki...bedziemy musieli troche poczekac z calkowitym biznesowym rozkwitem rynku sportowego.Najwazniejsze jest jednak to ,że wiele sportowych instytucji wyczuwa juz jak wymierne korzysci finansowe moze przyniesc widowisko sportowe (np. PLS,PZPS,Polski Zwiazek Plywacki, CZearni SLupsl [wprowadzajacy CRM] ,Prokom sprzedajacy bilety z numeracja miejsc)...i to jest bardzo pocieszajace;)

Pozdrawiam!!
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: A co z pomocją sportu, a nie poprzez sport?

Zmieni się w momencie kiedy miejsca "leśnych ludków" - specjalistów od sportu, zastąpią menedżerowie z prawdziwego zdarzenia, których wynagrodzenie będzie oparte o succes fee, lub liczone na podstawie realizacji celów postawionych przez właściciela.
Bartek Roszyk

Bartek Roszyk Pasja jest moją
pracą, a praca
pasją.

Temat: A co z pomocją sportu, a nie poprzez sport?

Łukasz Maciej K.:
Zmieni się w momencie kiedy miejsca "leśnych ludków" - specjalistów od sportu, zastąpią menedżerowie z prawdziwego zdarzenia, których wynagrodzenie będzie oparte o succes fee, lub liczone na podstawie realizacji celów postawionych przez właściciela.

Tyle żaden zarząd nie wprowadzi "nowego" czlowieka ktory zna sie lepiej na wszystkim. Dlatego...dobrze ,że Ci ludzie dostrzegają pewne potrzeby w swoich organizacjach...rozkwit nastąpi gdy ich już nie będzie...lub jak zarząd będą tworzyć "ludzie" głównego akcjonariusza/udziałowca(czyt.dobrze zarządzanej firmy)..
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: A co z pomocją sportu, a nie poprzez sport?

Bartek R.:
Łukasz Maciej K.:
Zmieni się w momencie kiedy miejsca "leśnych ludków" - specjalistów od sportu, zastąpią menedżerowie z prawdziwego zdarzenia, których wynagrodzenie będzie oparte o succes fee, lub liczone na podstawie realizacji celów postawionych przez właściciela.

Tyle żaden zarząd nie wprowadzi "nowego" czlowieka ktory zna sie lepiej na wszystkim. Dlatego...dobrze ,że Ci ludzie dostrzegają pewne potrzeby w swoich organizacjach...rozkwit nastąpi gdy ich już nie będzie...lub jak zarząd będą tworzyć "ludzie" głównego akcjonariusza/udziałowca(czyt.dobrze zarządzanej firmy)..
Dostrzegają potrzeby? Be real. Pamiętaj, że sport jest silnie uzależniony od cyklu koniukturalnego, a każde przestrzelenie w czasie pcha w skali logarytmicznej w dol od tego co moglby osiagnac. Dlaczego w Polsce nikt nie liczy przez pryzmat utraconych szans?
Przypomina mi to sprawozdania finansowe spółek skarbu państwa. Gdzie wszyscy się cieszą, że wykazują zysk, a nikt nie patrzy ile więcej by go wykazały, gdyby nimi skutecznie zarządzano i nie przegapiono strategicznych szans.
Co do ludzi akcjonariusza - to właśnie o tym napisałem - pod warunkiem,że będzie to osoba prywatna a nie SP.
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: A co z pomocją sportu, a nie poprzez sport?

Andrzej K.:

W tej kwestii jest w Polsce mały dramat - w piłce nożnej jakakolwiek stala dzialanosc marketingowa prowadzi Lech Poznan, pozostali od przypadku do przypadku, kiedy trzeba znalezc sponsora. Zero akcji pozyskiwania kibicow, zero pozaboiskowej
dzialalnosci, zero budowania wizerunku.

Dodałbym jeszcze Górnik Zabrze, od jakichś 7-9 miesięcy i to przed wejściem Allianz...
Andrzej Krok

Andrzej Krok Interactive Account
Director

Temat: A co z pomocją sportu, a nie poprzez sport?

[author]Arkadiusz
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: A co z pomocją sportu, a nie poprzez sport?

Andrzej K.:
Też prawda, wiele się tam zmieniło, ale do poziomu Lecha im trochę jeszcze brakowało (nie wiem jak jest teraz) - pewnie brak
rozmachu wynikal z braku srodków.

Do poziomu Lecha w Polsce chyba wszystkim brakuje ;)

Brak rozmachu wynikał - jak to często w naszym środowisku piłkarskim - nawet nie z braku środków (choć też), ale ...z braku jakiejś podstawowej świadomości marketingowej.
Andrzej Krok

Andrzej Krok Interactive Account
Director

Temat: A co z pomocją sportu, a nie poprzez sport?

[author]Arkadiusz



Wyślij zaproszenie do