Marcin B.

Marcin B. Dyrektor ds.
Planowania i Badań
Rynkowych

Temat: kibice (?) Legii

Co sądzicie o ostatnich zachowaniach naszych kibiców na stadionie? Dla mnie żenada... Jaka to miłość do klubu, gdy się gnoi człowieka, który spłacił długi Legii, gdy się gnoi, może i nie najlepiej grających, naszych piłkarzy, ale zawsze to ludzie klubu...

Temat: kibice (?) Legii

taka sama żenadą jest to co wyprawiaja powładnie tego dajacego kase a w szczególnosci prezsik miklasik ze stefanem.
jak to jest milosc do klubu, to ja dziekuje za takich milosnikow w KP Legia

konto usunięte

Temat: kibice (?) Legii

Zrobią na Legii atmosferę z multipleksu i wtedy wszyscy będą zadowoleni?Piotr Gawron edytował(a) ten post dnia 11.11.07 o godzinie 18:33

konto usunięte

Temat: kibice (?) Legii

Marcinie!
Żadne długi Legii nie zostały spłacone! Legia jest odrębną Spółką Akcyjną której właścicielem akcji jest ITI, a dług klubu powstały jeszcze za czasów POLMOTu został spłacony na zasadzie ponownego zaciągnięcia go od koncernu ITI. Co więcej dług ten z 20mln wzrósł już do ponad 100mln z wydatków na transfery, utrzymanie klubu itd.
Gdyby dziś koncern Waltera i Wejcherta wystawił akcje Legii na sprzedaż zostawił by spółkę z ogromnym zobowiązaniem finansowym względem ITI.
Dlatego nie zrobią tego w tej chwili, bo przy obecnym stanie rzeczy (stadion, kibice) nie ma kolejnego inwestora. ITI straciło by na tym fortunę. Klub zbankrutował by, stracił licencje i przestał by istnieć. Czekają więc na nowy stadion od miasta. To będzie najlepsza karta przetargowa i grunt pod interes. Na razie budżet Legii traci.
Powierzchnia komercyjna stadionu postawi spółkę na nogi i przyniesie ogromny dochód. Jednak ja osobiście wątpię czy dochód ten będzie włożony w klub.
Miklas już zaasekurował się że wzrost kosztów dzierżawy nowego obiektu spowoduje mniejsze nakłady finansowe w Legię i może spowodować podniesienie cen biletów co jest już dziś rzeczą chorą! Bilety na nic nie warty Puchar Ekstraklasy, rundę eliminacyjną z Polonią Warszawa kosztują do 115zł !!!!!!!!!!!
A więc wracając do sedna. Nie chwal Marcinie ITI jako zbawiciela Legii bo nim nie jest. Jest zupełnie odwrotnie. ITI jest pasożytem który już w niedalekiej przyszłość albo zrujnuje Legię doszczętnie albo zrobi z niej Taniec z Gwiazdami przy TVNowskiej publiczności.

ITI dąży do zlikwidowania ruchu ULTRAS, który ze swojej niewiedzy kojarzy z chuliganką. Dąży do zlikwidowania czegoś co narodziło się właśnie na Legii i dało jej kibicom status najlepszych nawet w Europie. Jeśli ITI walczy z siłą napędową Warszawskiej Legii - jej kibicami to zapewniam wszystkich, że na samych wynikach drużyny nic nie osiągnie.

Dziwi Cię Marcinie zachowanie kibiców Legii na stadionie i poza nim? Hmmm. Widocznie nie masz w życiu celów i ideałów za które mógłbyś walczyć do upadłego i dlatego tego nie rozumiesz. Protest na Legii nie zawsze jest przyjemny, ale ja dziś tłumaczę go bezradnością kibiców którzy w swojej walce o prawa są SAMOTNI !

Pozdrawiam
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: kibice (?) Legii

beda i sa 4 trybuny: jeden łuk dla prawdziwych kibicow (juz was widze chlopaki z karnetami) i 3 dla multipleksowców, ciot i tych co lubia atmosfere teatralna. kazdy znajdzie cos dla siebie. bez debili, palenia swojego stadionu i takich tam.
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: kibice (?) Legii

Jakub Jaworski:
Żadne długi Legii nie zostały spłacone! Legia jest odrębną Spółką Akcyjną której właścicielem akcji jest ITI, a dług klubu powstały jeszcze za czasów POLMOTu został spłacony na zasadzie ponownego zaciągnięcia go od koncernu ITI. Co więcej dług ten z 20mln wzrósł już do ponad 100mln z wydatków na transfery, utrzymanie klubu itd.
Gdyby dziś koncern Waltera i Wejcherta wystawił akcje Legii na (...)

skad dane? ciekawe to. szukam zrodła. na priv albo tu jesli mozesz. dziekujeMarcin Firląg edytował(a) ten post dnia 18.10.08 o godzinie 00:40

konto usunięte

Temat: kibice (?) Legii

Oczywiście poszukam artykułów na ten temat żeby podeprzeć swoją wypowiedź. Postaram się w niedzielę bo szykuję się właśnie na wyjazd do Łodzi ;-)
Bracia Legioniści trzymajcie dziś za Legię!!!

KTO WYGRA DZIŚ MECZ???????!!!!!

Temat: kibice (?) Legii

Legia!!!!!!!

konto usunięte

Temat: kibice (?) Legii

do MARCINA:

Artykuł z portalu weszło.pl
http://www.weszlo.com/news/1273

Dlaczego ranking z Forbesa należy wyrzucić do śmieci?

25 września 2008 - 17:54

Poszliśmy do kiosku, kupiliśmy „Forbesa” i już wiemy – zamieszczony w nim ranking na temat przychodów polskich klubów można wyrzucić do śmieci. Ma on z rzeczywistością tyle wspólnego, co Nelly Rokita z profesorem Janem Miodkiem. Zresztą, sami autorzy między wierszami sugerują, by ich pisaniny nie traktować specjalnie poważnie, za co należą się pochwały - mało kto ma do siebie tyle dystansu. Jeśli więc ostatnio usłyszeliście, że Zagłębie Lubin osiąga największe przychody w Polsce, a drugi jest Bełchatów, to raz na zawsze wyrzućcie to z pamięci.

Najpierw streśćmy – firma Deloitte zbadała źródła przychodów polskich klubów. Podzieliła je na kategorie: dzień meczu (przychody ze sprzedaży biletów, karnetów, katering), transmisje (to chyba jasne), komercja (przychody z umów sponsorskich, reklam, sprzedaży koszulek i pamiątek).

Gdzie sugestia, żeby raportu nie brać poważnie, o której napisaliśmy we wstępie? Autorzy przyznają, że nie analizowali wpływów z transferów, bo nie wszystkie kluby chciały je ujawnić. Dobre, co? Analizowali, że Zagłębie Lubin sprzedało biletów za łączną sumę 1,2 miliona złotych i że ktoś tam kupił szalik, ale już nie to, że Legia sprzedała Fabiańskiego i Janczyka za ponad 20 milionów. Przecież to absurd.

Od dawien dawna transfery są jednym z głównych źródeł utrzymania dla polskich klubów, a cała sztuka w tym, by kupić tanio, a sprzedać drogo. Jeśli tego się nie bierze pod uwagę, to ręce opadają. To tak jakby w tabeli nie uwzględniać wyników meczów wyjazdowych, bo piłkarze nie chcieli się przyznać, czy wygrali, czy przegrali, a akurat spotkania nikt nie transmitował.

Jeśli 20 milionów (za tylko tych dwóch piłkarzy, nie liczymy innych) nie jest warte uwzględnienia w zestawieniu przychodów, jeśli nie jest wręcz kluczowe, to my już naprawdę nie wiemy, co tam się powinno znaleźć. Ale nie tylko Legia na tym ucierpiała – Wiśle zniknęło 12 milionów za samego Błaszczykowskiego... Ciekawi jesteśmy, czy ci sami specjaliści ocenialiby finanse Chelsea Londyn bez uwzględnienia sprzedawanych i kupowanych zawodników? Jakoś wierzyć nam się nie chce.

Drugim absurdem, który może ma uzasadnienie w przepisach prawa, jest tworzenie różnicy między ITI w Legii, Tele-Foniką w Wiśle a KGHM-em w Zagłębiu czy PGE w Bełchatowie. KGHM tylko teoretycznie nie jest właścicielem lubińskiego klubu. Tak naprawdę rządzi na identycznych zasadach, na jakich w Legii władzę ma ITI czy w Wiśle Bogusław Cupiał (decyduje o wszystkim, obsadza stanowiska). Wliczanie więc wydatków KGHM (25 milionów złotych rocznie) jako wpływów od sponsorów, przy jednoczesnym pomijaniu w przychodach wydatków ITI nie ma żadnego sensu. Oczywiście, jest to trzymanie się litery prawa, ale jednocześnie całkowite oderwanie od rzeczywistości. Wiadomo, że KGHM nie wymyślił sobie, że da 25 milionów za reklamę na koszulkach, tylko zwyczajnie dotuje klub.

Tak naprawdę znaleźliśmy więc tylko jedną ciekawostkę – odpowiedź na pytanie, jak radziłaby sobie Legia, gdyby ITI się wycofało. Przynajmniej w roku 2007 (raport obejmuje właśnie ten rok) nie najgorzej. Zanotowała ponad 16 milionów złotych przychodu (same bilety to ponad 4 miliony, łącznie z transmisjami prawie 10), a doliczyć trzeba jeszcze nad wyraz dochodowe wówczas transfery. Śmiało można więc założyć, że wpływy przekroczyły 40 milionów złotych i były większe niż wydatki. Może więc teksty, że Legia bez ITI zgniłaby w trzeciej lidze to zwykła bajka? W ogóle wychodzi na to, że ITI nie jest żadnym sponsorem klubu. Nie daje pieniędzy, tylko pożycza. Niby odkupiło zadłużoną Legię i... błyskawicznie zadłużyło ją jeszcze bardziej. Aktualnie dług Legii wobec ITI przekracza 80 milionów złotych.

Aha, no i potwierdziło się, że najlepszy marketing w lidze ma Lech Poznań – ten klub w kategorii „dzień meczu” zarobił najwięcej – ponad 7 milionów złotych. A ta suma będzie tylko rosła. W Wielkopolsce zrozumiano, że to fani mają być jednym z głównych sponsorów klubu i że trzeba o nich zadbać...Jakub Jaworski edytował(a) ten post dnia 20.10.08 o godzinie 21:38



Wyślij zaproszenie do