Krzysztof Bukanski

Krzysztof Bukanski Executive Search,
Direct Search,
Rekrutacja i
Selekcja, H...

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Do wszystkich członków grupy Kraków

Prosimy o wsparcie inicjatywy obrony S7 w Krakowie - Wschodniej Obwodnicy w Krakowie na którą Ministerstwo Infrastruktury obcięło finansowanie.
Prosimy o podpisywanie petycji i dołączanie do grupy na Facebooku!!!

W skrócie:
Małopolska jest dyskryminowana przez Ministerstwo Infrastruktury przy rozdzielaniu środków. Ruch na Wschodniej Obwodnicy Krakowa będzie miał jedno z największych natężeń ruchu w Polsce a tymczasem jego rozbudowa może zostać opóźniona o 6 lat. Ministerstwo w ogłoszonym planie na lata 2011 -2013 nie przeznaczy na ten cel ani złotówki.

Na odcinkach S7 w we wszystkich innych województwach prowadzone są prace -
tylko Małopolska została pozbawiona WSZYSTKICH środków na ten cel -
dodatkowo jeśli znacznie opóźni się rozpoczęcie prac utracimy wszystkie pozwolenia co spowoduje ze cały proces trzeba będzie powtarzać od nowa.

Zmienić decyzje MI można do końca grudnia.

Dołączcie do grupy, podpiszcie petycje, ślijcie maile do ministerstwa!

Więcej informacji:

strona: http://www.facebook.com/pages/W-obronie-S7-W-Krakowie-...
grupa: http://www.facebook.com/notes.php?id=149044105148440&n...
petycja: http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=6131
strona: http://www.s7wkrakowie.pl/
ZIKIT: http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/2419-razem-moze...

Media o naszej akcji:
http://www.radiokrakow.pl/index.php?option=com_content...

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-krakow-walczy-o-...

http://motoryzacja.interia.pl/raport/autostrady/budowa...

http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malopolskie/krakow/...

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-krakow-walczy-o-...

http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/346010,wyslij-e-...

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,8825067,Obwodni...

http://www.mmkrakow.pl/11344/2010/12/16/walczmy-o-kole...

Proszę roześlijcie to dalej!Krzysztof Bukanski edytował(a) ten post dnia 16.12.10 o godzinie 15:56
Majka W.

Majka W. Specjalista ds.
turystyki, El-Camino

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

kto mi wytłumaczy, dlaczego jak klikam w link do facebook'a to pokazuje się mój profil?
Sebastian Piekarek

Sebastian Piekarek Właściciel, Kerakeip
Sebastian Piekarek

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

http://pl-pl.facebook.com/home.php?sk=group_1744088359...

pl-pl.facebook.com/home.php?sk=group_174408835914406&ap=1

bo złe dane, te powinny być okey

P.S.
Krzysiek popraw w 1 poście na te z mojego wpisuSebastian Piekarek edytował(a) ten post dnia 15.12.10 o godzinie 13:14
Krzysztof Bukanski

Krzysztof Bukanski Executive Search,
Direct Search,
Rekrutacja i
Selekcja, H...

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Majka W.:
kto mi wytłumaczy, dlaczego jak klikam w link do facebook'a to pokazuje się mój profil?
Przepraszam- zły link już poprawione
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Jako krakowianin uważam obwodnicę wschodnią za potrzebną, ale nie zgadzam się ze stwierdzeniem o dyskryminowaniu.

Dyskryminowana to jest Polska Wschodnia, tam w ogóle nie ma porządnej infrastruktury transportowej, zwłaszcza kolejowej. I przez to Lubelszczyzna i Podlasie nie mogą się rozwijać.

Kraków w porównaniu z takim Lublinem wygrał los na loterii. Mamy autostradę A4, duży fragment obwodnicy. A wcale nie jest powiedziane, że autostrada Niemcy - Ukraina musiała akurat przejść przez Wrocław i Kraków, a nie krótszą drogą przez Poznań, Warszawę i Lublin, na czym skorzystałaby biedna Lubelszczyzna.

Tak więc: sprawę popieram, ale więcej dystansu do samych siebie, nie jesteśmy dyskryminowani, jest źle ale inni są traktowani jeszcze gorzej.

Ja bym sprawę postawił inaczej: nie na zasadzie - dajcie wszystko na Kraków, tylko akcentowałbym to, że ogólna pula pieniędzy na inwestycje infrastrukturalne jest za mała, a już zwłaszcza na inwestycje kolejowe. Zabierzmy emerytury mundurowe i KRUS i skierujmy te środki na inwestycje w infrastrukturę, w ramach czego zróbmy autostradę Warszawa - Lublin - Kijów (polski odcinek), wschodnią obwodnicę Krakowa, linię kolejową Kraków - Podłęże - Tymbark - Koszyce i wiele innych potrzebnych inwestycji - takie jest moim zdaniem właściwe podejście do sprawy.
Krzysztof Bukanski

Krzysztof Bukanski Executive Search,
Direct Search,
Rekrutacja i
Selekcja, H...

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Do akcji dołączył się też ZIKIT
http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/2419-razem-moze...

konto usunięte

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

A, to pewno taki "mały prezent" dla mieszkańców Krakowa od PO i premiera za wybory Pana Majchrowskiego na prezydenta Krakowa.Dariusz H. edytował(a) ten post dnia 15.12.10 o godzinie 15:36
Anna Maria D.

Anna Maria D. International
Purchase Manager,
Strootman Group

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Jakub Łoginow:
A wcale nie jest powiedziane, że autostrada Niemcy - Ukraina musiała akurat przejść przez Wrocław i Kraków, a nie krótszą drogą przez Poznań, Warszawę i Lublin, na czym skorzystałaby biedna Lubelszczyzna.
Dla ciekawości, mógłbyś mi podać wyniki swoich obliczeń?
Bez nich nie będę mogła się zgodzić z tym co piszesz...
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Anna Maria D.:
Jakub Łoginow:
A wcale nie jest powiedziane, że autostrada Niemcy - Ukraina musiała akurat przejść przez Wrocław i Kraków, a nie krótszą drogą przez Poznań, Warszawę i Lublin, na czym skorzystałaby biedna Lubelszczyzna.
Dla ciekawości, mógłbyś mi podać wyniki swoich obliczeń?
Bez nich nie będę mogła się zgodzić z tym co piszesz...

A gdzie Tu widzisz jakieś obliczenia?

Nie zgodzisz się, że dany region korzysta na tym, że jest dobrze skomunikowany ze światem? Nie będę tego tłumaczył, bo takie rzeczy uczą na pierwszym roku geografii ekonomicznej i innych dyscyplin. Dobre skomunikowana Lubelszczyzna jest z pewnością lepszym miejscem do inwestowania, niż źle skomunikowana Lubelszczyzna. Jeśli nie wiesz dlaczego, to spróbuję Ci podrzucić kilka podręczników do podstaw nauk ekonomicznych, tam jest to łopatologicznie wytłumaczone.
Anna Maria D.

Anna Maria D. International
Purchase Manager,
Strootman Group

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

@Jakub
Poradzę Ci tylko starać się zrozumieć najpierw post, na który chcesz coś odpisać i pozwól, że nie będę komentować tego co zamieściłeś w odpowiedzi.
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Anna Maria D.:
@Jakub
Poradzę Ci tylko starać się zrozumieć najpierw post, na który chcesz coś odpisać i pozwól, że nie będę komentować tego co zamieściłeś w odpowiedzi.

Staram się zrozumieć i nijak nie potrafię. Być może jestem za tępy, nie wiem.

Piszesz o jakiś moich obliczeniach, więc proszę oświeć mnie, jakich znowu obliczeniach.
Anna Maria D.

Anna Maria D. International
Purchase Manager,
Strootman Group

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Chodzi mi przede wszystkim o długość trasy na odcinku Frankfurt an der Oder - Dorohusk oraz Goerlitz - Medyka. Mniemam, że aby móc użyć słowa "krótsza" wykonałeś wszelkie niezbędne obliczenia...
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Anna Maria D.:
Chodzi mi przede wszystkim o długość trasy na odcinku Frankfurt an der Oder - Dorohusk oraz Goerlitz - Medyka. Mniemam, że aby móc użyć słowa "krótsza" wykonałeś wszelkie niezbędne obliczenia...

A spojrzenie na mapę nie wystarczy?

Trasa, o której mówię, służy połączeniu Niemiec z Kijowem. A Niemcy z Kijowem można połączyć na wiele sposobów. To, że wiele lat temu wybrano do realizacji akurat trasę przez Wrocław, Katowice, Kraków i Lwów, a nie przez Poznań, Warszawę, Lublin i Wołyń, nie było wcale takie oczywiste. Teraz tego nie doceniamy, ale równie dobrze mogłoby wcale nie być autostrady A4 oraz zachodniej i południowej obwodnicy Krakowa, za to mogłaby być gotowa autostrada A2 na odcinku od Niemiec, przez Warszawę do Lublina, z planami dobudowy do granicy ukraińskiej i białoruskiej przed 2012 rokiem.

Znając zachłanność Warszawy aż dziwię się (ale pozytywnie), że połączenie autostradowe Berlina z Kijowem powstaje właśnie przez Kraków, a nie przez Warszawę.
Damian Karbowniczak

Damian Karbowniczak always open for new
chalenge and
adventure

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

calkiem przypadkiem tu trafilem ale zainteresowal mnie tok rozmowy . Dla niewtajemniczonych link do trasy berlin -kijow o ktorej mowa.Trzy aktualne warianty.

http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Berlin...

Trasa A4 jest tylko 100 km dluzsza niz przez Warszawe wiec jak dla mnie powinnismy miec dwie trasy. Czesto jezdze autostradami niemieckimi i to co mamy w Polsce i bedziemy miec chyba nie bedzie stanowic nawet polowy naszych sasiadów. Tylko ze my bedziemy za to slono placic :)
Joanna O.

Joanna O. Implementation
Specialist

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

podpisalam

konto usunięte

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Dariusz H.:
A, to pewno taki "mały prezent" dla mieszkańców Krakowa od PO i premiera za wybory Pana Majchrowskiego na prezydenta Krakowa.Dariusz H. edytował(a) ten post dnia 15.12.10 o godzinie 15:36


Pieniądze idą tam gdzie ma być EURO 2012 - tak ciężko się domyśleć ?

Pozdrawiam
Cieśla z Krakowa
Maciej H.

Maciej H. Software Engineer

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Jakub Łoginow:

A spojrzenie na mapę nie wystarczy?


Długość to nie wszystko ;-)
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.
Spójrz proszę na załączoną powyżej mapę googli z trzema wariantami.
Zobacz przez jakie miasta przechodzą te warianty i ile osób może z nich skorzystać.
Aktualny wariant: Śląsk, Małopolska, Rzeszów, Przemyśl, Lwów, Żytomierz
Wariant a'la A2: Poznań, Łódź, Radom, Lublin.

Zgadzam się, że Lublin i okolice są znacznie biedniejsze niż Kraków, ale w pierwszej kolejności muszą być połączone regiony za którymi przemawia rachunek ekonomiczny. Na Śląsku czy w Krakowie już są firmy, które potrzebują przewozić masę rzeczy. Jak będzie gotowe A4 pomyślmy nad dokończeniem S17, S12 i S19 łącząc Lublin z Warszawą, Radomiem, Rzeszowem i Białymstokiem.

A to że w Lublinie mieszka mniej ludzi niż w Krakowie - można spróbować sobie odpowiedzieć na to pytanie, ale nie będzie to łatwe.

Rachunek ekonomiczny przemawia za aktualnym wariantem drogi Berlin-Kijów.Maciej H. edytował(a) ten post dnia 15.12.10 o godzinie 22:23
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Wszystko OK, tyle że wariant A2 na tej mapce jest trochę inny, niż powinien.

Gdyby autostrada Berlin - Kijów miała przebiec w wariancie A2, to nie zbaczałaby na Radom, tylko przeszłaby przez Warszawę i dopiero tam skierowała się na Lublin.

Mielibyśmy więc: Berlin - Poznań - Łódź - WARSZAWA - Lublin - Ukraina

A to już zmienia postać rzeczy.

Proszę mnie dobrze zrozumieć: jestem krakowianinem (choć aktualnie tu nie mieszkam) i nie lubię Warszawy, życzę więc najlepiej zarówno wariantowi A4, jak i wschodniej obwodnicy. Ale obiektywnie rzecz biorąc, znając zachłanność Warszawy, to cud że postawiono właśnie na A4 a nie na A2. Rzadko się zdarza, że jakiś kraj buduje autostradę nie do swojej stolicy, tylko do drugiego co do wielkości miasta. Weźmy taką Słowację, Czechy czy Ukrainę - tam budowę autostrad zaczynano od, odpowiednio, Bratysławym, Pragi i Kijowa. A u nas zbudowano już kilkaset kilometrów autostrad, ale nie ma jej wokół stolicy. Jak nie lubię Warszawy, to jednak trzeba przyznać, że mamy cholernego farta i akurat w przypadku autostrad i dróg ekspresowych to Kraków jest uprzywilejowany, a nie dyskryminowany.

Co wcale nie oznacza, że nie mamy walczyć o wschodnią obwodnicę. Mamy walczyć, lobbować swoje interesy itp. To normalne, że każdy walczy o swoje. Chodzi mi tylko o to, byśmy się w tym wszystkim nie zacietrzewili, a słowa o "dyskryminacji Krakowa" tak właśnie odbieram. No i namawiam do zmiany podejścia z "A4 zamiast A2" na "A4, A2, A1 plus Kanał Śląski i kolej Podłęże - Tymbark zamiast emerytur mundurowych i KRUS".

konto usunięte

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

Robert Mikołajek:
Dariusz H.:
A, to pewno taki "mały prezent" dla mieszkańców Krakowa od PO i premiera za wybory Pana Majchrowskiego na prezydenta Krakowa.Dariusz H. edytował(a) ten post dnia 15.12.10 o godzinie 15:36


Pieniądze idą tam gdzie ma być EURO 2012 - tak ciężko się domyśleć ?

Pozdrawiam
Cieśla z Krakowa
No chyba nie chce Pan powiedziec, iż w całej Polsce będzie Euro 2012? Przepraszam z małym wyjątkiem: na Kraków ;)

konto usunięte

Temat: W OBRONIE S7 W KRAKOWIE - Wschodniej Obwodnicy Krakowa

http://www.facebook.com/pages/W-obronie-S7-W-Krakowie-...

To jest zdecydowanie lepsze medium do komunikacji.
Zmieńcie proszę link na samym początku

Następna dyskusja:

AE w Krakowie - Sanatorium ...




Wyślij zaproszenie do